/spanien/barcelona/forum/9120.aspx/spanien/barcelona/forum/9120.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2012-05-07 19:39
"Vad skulle ni alla culés säga om Higuain i barca? Jag har mött många delade meningar om denna spelare som jag tycker är väldigt bra. Leker med tanken bara "

Det finns en (o)uttalad överenskommelse mellan Real och Barca om att inte värva från varandra och jag har svårt att ens tänka hypotetiskt på det. Isåfall skulle Falcao eller Cavani vara bättre alternativ.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-05-07 19:31
MD skriver att både fystränaren Lorenzo Buenaventura och målvaktstränaren Juan Carlos Unzué också kommer lämna efter säsongens slut. Två tunga avbräck. Buenaventura har varit ett starkt bidragande till de intensivare träningspassen som infördes i och med Guardiolas ankomst 2008. Enligt MD så lämnar han garanterat för att återvända hem till Cádiz.

Unzué däremot har inte helt klart för sig om han ska lämna eller stanna. Det sägs att han vill fortsätta med sin tränarkarriär, men att han också ska ha haft meningsskiljaktigheter med Víctor Valdés.

Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-07 19:16
Exakt som Gabriel säger. Jag tror inte Messis målrekord och överlägsenhet gynnat oss i alla lägen. I de flesta matcher har han hjälpt oss att vinna men i längden har det gjort att alla litar på honom, medspelarna tror att han löser allt och motståndarna sätter dubbel/trippelmarkering. När vi möter Real och Chelsea som är två av världens skickligaste lag så vet de att nyckeln är att stoppa Messi. De lägger i stort sett halva laget runt honom, och när då ingen annan spelare kliver fram så går det som det går.

Nästa säsong måste vi ha betydligt vassare, jämnare och matchavgörande anfallare. I år har Pedro haft mycket skador och underpresterat, Alexis har blandat och gett, Cesc har varit bra men inte haft det där lilla extra i stormatcherna, Cuenca och Tello har varit härliga att se men inget speciellt mot Real och Chelsea. Om vi kollar förra säsongen så hade vi såklart Messi, men även Villa och Pedro som bortsett från några små svackor i stort sett levererade hela säsongen. Det året vann vi CL. 08-09 hade vi Henry´, Eto'o och Messi som gjorde över 100 mål tillsamans. Det året vann vi CL.

Jag skriker inte efter nya värvningar. Men nästa säsong måste flera anfallare kliva fram, och jag hoppas Tito jobbar på den punkten, att vi ska ha tre som jobbar tillsamans däruppe istället för Messi som gör allt jobb. Och det ser faktiskt ganska bra ut. Alexis lär bara bli bättre, Pedro hade förmodligen bara en dålig säsong, Villa kommer tillbaka från skada samt Cuenca och Tello är båda ett år äldre och ännu mer mogna för att prestera bättre fotboll.
Barcelona Amo0227
2012-05-07 19:15
Vad skulle ni alla culés säga om Higuain i barca? Jag har mött många delade meningar om denna spelare som jag tycker är väldigt bra. Leker med tanken bara
Barcelona Gabriel
2012-05-07 19:01
Dradrian

Själva poängen är väl just den att vi har varit alldeles för beroende av Messi just den här säsongen. Det har inte gynnat oss att vara så förutsägbara. Vi behöver fler spelare som kan göra mål.
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-05-07 18:13
Most throughball passes (whoscored.com)

La Liga
1. Messi 55
2. Özil 20
3. Verdu 20

Serie A
1. Totti 39
2. Pirlo 33
3. Ibrahimovic 29

Premier League
1. Song 22
2. Silva 18
3. Modric 17

Bundesliga
1. Reus 15
2. Baier 13
3. Arango 12

Uefa Champions League
1. Messi 14
2. Fabregas 10
3. Kroos 10

En tyst minut för världens bästa fotbollsspelare genom tiderna.
Barcelona Dradrian
2012-05-07 17:45
@petersays:

Ändå har vi slagit målrekord med god marginal =). Enda gången vi inte producerat är mot Real sista mötet och Chelsea. Hade vi varit liiiiiite vassare hade vi krossat Chelsea och tagit på poäng mot Real.

Å andra sidan har Messi gjort 72 baljor, vilket bara det är OK målproduktion för ett helt lag =).
Barcelona petersays
2012-05-07 17:29
Jag tycker Villas skada i år verkligen bevisat att vi behöver en anfallare. Inget snack om saken.
Barcelona Blaugrana91
2012-05-07 17:27
Tycker inte man ska bry sig speciellt mycket om Gallianis uttalande om att Silva stannar i Milan. Minns t.ex. att han sa att Milan absolut inte skulle värva Zlatan och vi alla vet ju hur det slutade, inte sant? ;)

Om Barcelona lägger ett tillräckligt bra bud så kommer Milan med all säkerhet att granska det budet, sen är det upp till Silva, och vad tror ni han hade valt? Att gå till världens bästa klubb eller stanna kvar i ett Milan som tycks sakna ambitioner?

Dem enda värvningar vi behöver göra i sommar är Thiago Silva och Jordi Alba, och med tanke på att den sistnämnda knappast lär kosta några överdriva summor kan vi satsa en ganska stor del på Thiago Silva.

Alba €12 Miljoner ungefär och då kan man som sagt satsa på lite högre summor för att försöka få Silva, €30-40 Miljoner.

Sen vet jag att många efterlyser en anfallare också, nu tycker inte jag att det behövs någon, men skulle det stämma det som Spansk media rapporterat, dvs att vi har mer att spendera än vanligt i sommar så kan man ju alltid försöka värva en anfallare också. Men som sagt enligt mig är det nog bättre att vänta med det till nästa sommar.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-05-07 17:23
"Because there are two weeks between last Liga game and cup final, Barcelona could play a friendly in between. Ajax posible opponent. [as md]"

Boom, där värvas Verthongen!
Barcelona älskabarcelona
2012-05-07 17:17
Hummels ?! Är ni medvetna om att Barca vill ha en snabb mittback ? Hummels är duktig men han är väldigt slö . Hummels är absolut inte rätt man för Barca .
,Sami
2012-05-07 17:15
Malaga want to sign Seydou Keita (32) if they qualify for the CL. Clubs already talked, and Keita's agent met with Malaga's coach. [cope md]

Barcelona GerardPiqué3
2012-05-07 17:05
Deulofeu

De vore det verkligen, dom 2 plus en anfallare vore perfekt imo. Kan ju gå runt om vi samtidigt säljer.
Barcelona Deulofeu
2012-05-07 17:03
GerardPiqué3

I så fall är jag realist alla dagar i veckan Hummels och Alba vore gott.
Barcelona GerardPiqué3
2012-05-07 17:01
Om man är en drömare :

Cavani, Thiago Silva, och Jordi Alba in i sommar.

Om man är realist:

Jordi Alba och Hummels
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-05-07 16:52
Guardiola och Mourinho i Barcelona.
Barcelona petersays
2012-05-07 16:52
Har Bojan varit så usel i Roma alltså? Har inte sett något - men det känns ju underligt att han skulle dalat så förbannat mycket dom senaste 2-3 åren.

Jag tänker mest att han nog absolut har mer fotboll i sig än Tello och Cuenca tillsammans. Så jag ser hellre att Bojan kommer tillbaka och att vi kränger dom andra två isåfall. Bojan hade verkligen behövts nu när Villa har varit borta mer eller mindre hela säsongen. Minns bara hur bra Bojan var när Eto'o var långtidsskadad. Han fick förtroende och betalade tillbaka. Ser hellre honom på bänken och som startspelare när Villa ska vilas än att Cuenca och Tello gör några halvdana matcher då och då.
Barcelonistas
2012-05-07 16:48
CESC..4..FABREGAS

Vad ska Bojan göra i ett lag som Barcelona? Det är bara och inse att han inte klarar av att hantera trycket och pressen som krävs för att spela i ett lag som Barcelona. Hans tid i Roma har varit ett stort fiasko där han mer eller mindre har skämt ut sig själv.

2012-05-07 16:47
Gonzalez_Barca

Exactly. En spelare kan säga vad som helst, det är irrelevant.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-05-07 16:44
barcetia - #ANIMSABIDAL

Det du försöker säga med det är att vad än spelarna säger så kan vad som helst hända?

Minns även Cristiano som innan CL finalen 2009 sa när han intervjuade sig själv:
"Why you never give a proper answer about Madrid? Please Ronny, always these stupid questions, no I'm going to stay here I want to stay here."
Barcelona petersays
2012-05-07 16:35
"Och oavsett hur mycket jag älskar Bojan och gärna vill se han i Barcelona igen så är 13m för mycket att betala"

Fast vi fick ju 12m för honom och allt är ekonomi, om dom pengarna förräntats och med tanke på inflation så är 13m nu ungefär lika mycket pengar som 12m var för ett år sedan, så vi kan betrakta det som att vi tar tillbaka honom från ett lån. Sedan kan man såklart diskutera att det finns andra saker att lägga pengarna på. Men att Roma skulle sälja honom för mindre än de gav för honom såklart dumheter.

EDIT: Och jag ser helt klart hellre Bojan tillbaka än Cuenca eller Tello - som när jag tänker efter inte har visat mer talang än, säg, Giovanno Das Santos eller Jeffren. Bojan har de facto presterat några säsonger när han verkligen gavs chansen, och har trots sin ålder enorm erfarenhet av fotboll på högsta nivå.

EDIT 2: BBB! Bring Bojan Back!
2012-05-07 16:33
“I just found a great place to eat tapas,” Fabregas said as quoted on So Foot. ”Of course, at home they are good, but why should I leave?

“This place is a find. I recently discovered that when I was in London I had one wish was to be with me now when I am home I want to be in London.

..
Barcelona elbraco - Bojan & Thiago
2012-05-07 15:59
barcetia

visst, innan sommaren 2011 så snackade han lite om Barcelona, med betoning på lite då det du citerar egentligen bara visar på att han är medveten om ryktena utan att säga något om dom. Sen dess har han sagt bl.a:

Thiago Silva insists he is not thinking about leaving AC Milan and revealed that he is keen to stay at the club for several more years.

The centre-back has been linked with Barcelona on a number of occasions in 2011, but he stressed that has no interest in leaving San Siro just yet.

"I want to remain here at Milan until my contract runs out in 2016, and then I want to sign another four-year deal," Silva said in an interview with Milan Channel.

"I really hope that (vice-president Adriano) Galliani is watching this interview and that he knows what to do next."

kan det bli mer konkret?
2012-05-07 15:44
elbraco

"It is the dream of every player to wear the shirt of Barcelona.

"I'm aware [of the rumours] through the media and friends, who tell me that Barcelona is interested in me.

"We have no formal proposal but you never know what might happen in the future.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-07 15:41
Galliani har återigen sagt att Thiago Silva inte kommer lämna Milan. En sak är i alla fall säker - ska vi värva honom blir det en utdragen historia... Så jag hoppas nästan vi skiter i honom, annars kanske alla andra bra alternativ ryker också och vi kan stå där tomhänta i september. Satsa på vertonghen och få pengar över till annat!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona elbraco - Bojan & Thiago
2012-05-07 15:38
jag förstår egentligen inte ryktena om Thiago Silva. Han har själv sagt att han skulle vilja krita på ett kontrakt till 2016 och att han vill avsluta karriären i Milan. Utöver det har han aldrig sagt att han vill till Barcelona eller ens hintat om det.
Javi Martinez hade varit en mer spännande värvning.

Och oavsett hur mycket jag älskar Bojan och gärna vill se han i Barcelona igen så är 13m för mycket att betala. Han har inte gjort speciellt många mål i Roma (även om jag personligen tycker att han har varit bra spelmässigt) och jag kan tänka mig att många romanistas inte hade gråtit ögonen ur sig om Bojan hade försvunnit.
Barcelona påfågeln
2012-05-07 15:32
Javisst är Javi Martinez mer intressant, men en ännu dyrare värvning är jag rädd, på samma sätt som Atletico skyddade Aguero från att bli köpt av Real med att kräva hela utköpsklasulen i rena pengar vilket gjorde att Real skulle måsta betala 40 % extra i skatt också.
Barcelona Gabriel
2012-05-07 15:27
Frågan är hur sugen Javi Martinez är på att bli Cristianos lagkamrat? Hmm..
Real Madrid Shi
2012-05-07 15:21
Är det inte smartare för både Real och Barca att försöka värva Javi Martinez istället för Thiago Silva? Martinez som kan spela både mittback och def. mittfältare och som redan kan den spanska ligan tycker jag är ett bättre alternativ än den skadebenägne Silva.
Barcelona påfågeln
2012-05-07 15:18
Det räcker med typ Verthongen, jag tycker inte man ska lägga 25 - 30 miljoner euro på Silva. Om vi dessutom ska flytta upp tre försvarare (Muniesa, Bartra och Montoya) så kanske vi kan vara utan förstärkning helt. Alla verkar utgå från att Fontas lämnar också, vilket nog är bra för hans skull.
Annons: