/spanien/barcelona/forum/9119.aspx/spanien/barcelona/forum/9119.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-05-10 23:54
1.70-ligan - Cuenca y Tello

Montoya är Alves ersättare, och nu får Adriano konkurrans om affären nu går igenom. Sen har han visat med landslaget att han inte alltid behöver spela så offensivt, med sådan snabbhet kommer han var till stor hjälp i det deffensiva.

Sen så vet vi inte skicket med Abidal, jag personligen tror han slutar med fotbollen och sätter hälsan först främst för sin familj och sig sj, sen så är Adriano skadebenägen.

Jag gillar Vertonghen, men han är inte snabb nog för ytterbacks positonen, helt okej speed på honom, inte långsam men absolut inte snabb med sina 190 cm långa ben nog att klara ytterbacks positionen.

Hade för mig att jag läste på forumet att du föredrog honom, kan ha fel om jag nu har det ber jag om ursäkt.

:P

Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-10 23:41
Onödigt tycker jag. En något bättre variant av Adriano. Och det känns bara rätt meningslöst att ta speltid av honom utan att samtidigt få lite andra egenskaper på planen. Adriano är en utmärkt offensiv, liten ytterback.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Éluc
2012-05-10 23:26
Since there's no deal to renew his contract that expires in 2013, Valencia will put left wing player Jordi Alba (23) for sale. [punto radio]

Jag vet inte, men det känns som att Jordi Alba är vår i sommar.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-05-10 23:01
Lägger min röst på Heskey!
Barcelona Milian_J
2012-05-10 21:01
Lukaku eller Ranegie som ett lån/köp till anfallet. ;P
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-05-10 20:47
Sami

Läste om att han lämnar Roma, men det kan mycket väl vara så att han fick sparken och dem valde att förfina det hela.

Pep.G

Ett Bayern på uppgång, sen så har dem gått ut och sagt att dem inte säljer sina start spelare gång på gång. Varför inte bara värva där vi behöver och är inom räckhåll?

Jordi alba och thiago silva, sen är jag nöjd. Hade gärna velat ha in en striker, men med tanke på att man verkar ro hem Neymar 2013, är det kanske inte smartast att köpa in någon dyr anfallare.

Jordi alba,Thiago.s, och varför inte försöka låna in Eto 1 säsong?
A man can dream cant he?
:P
Barcelona MesQueUnClubFCB-Gracies Pep
2012-05-10 20:47
,sami

Ja.

,Sami

jag tror barca möter något spanskt mellan klassigt lag kanske Sevilla, Valencia, Villareal, Athletic eller Atletico.
,Sami
2012-05-10 20:40
Har Luis Enrique fått sparken från Roma?
Barcelona Pep.G
2012-05-10 20:29
Jordi Alba och Bale i all ära. Alaba i Bayern Munchen hade skapat stordåd i Barcelonas vänsterkant, sanna mina ord.
Barcelona Briljanté
2012-05-10 19:33
Tror ni det blir för mycket ifall vi värvar både Verthongen och Alba eller ska vi satsa på båda? Alba är en personlig favorit och att han är katalan gör det bara mer spännande :) Verthongen skulle passa perfekt in hos oss och har de egenskaper som krävs för att bli stor här.

Vad jag läst så kan man inte räkna med Abidal nästa säsong. Jag tycker att han faktiskt ska lägga ner då hälsan är viktigare och han kommer aldrig bli lika bra som förr. Därför tycker jag det inte räcker med bara Verthongen utan att vi borde även satsa på Alba.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-05-10 19:31
On a side note: Florentino Perez lånade 76 miljoner av Caja Madrid för att finansiera köpet av Cristiano Ronaldo 2009. Lånet till att värva superstjärnan blev kritiserad av styrelsen, men nära kontakter mellan Perez och Caja Madrid kunde till slut godkänna lånet.

I dag ser det annorlunda då sju finansiella sektorer gått ihop sig och bildat Bankia. Och ekonomin ser såpass mörk ut att Spanien snart kan godkänna en check på tio miljarder för att rädda banken.

Uli Hoeness har länge diskuterat spansk fotboll och hur den spanska regenringen verkar hjälpa bankerna i landet som fortsätter att ge lån åt klubbarna.

Snart kommer inte talang och hårt arbete räcka, de med mest pengar kommer att vinna titlar.
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2012-05-10 18:55
Vad sägs om Luis Henrique som assisterande tränare till Tito.. Han har lämnat Roma
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-05-10 17:42
Bara jag som inte vet vem den här Vertonghen är? Någon som kan berätta lite mer om honom
Barcelona BB-Barceloneta
2012-05-10 17:22
Ju mer jag tänker på en eventuell värvning av Vertonghen desto mer känner jag att han förmodligen är den bästa värvningen vi kan göra till backlinjen. Just att han har samma egenskap som Abidal med att han kan spela både dom vänsterback och mittback ser jag som guldvärt.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-10 16:51
LAM Eller hur! Vertonghen känns klockren, och med tanke på hans pris är han nog det bästa alternativet vi kan välja. Han skulle funka både centralt och till vänster i backlinjen, då han både är bra offensivt och defensivt. Som du sa, han och Adriano skulle nog komplettera varandra bra. Vertonghen blev för övrigt utsedd till holländska ligans bäste spelare i år. Det är en merit att bli det som back! Som sagt, en perfekt värvning ur alla aspekter. Hoppas bara ledningen faktiskt är ute efter honom. På roligt.
Barcelona Ibillay
2012-05-10 16:49
Bale=fiasko, J.Alba/D.Alaba= Grymt, Verthongen=Succè
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-10 16:28
RonaldinhoGaucho

Men Cesc passar ju in i laget mycket bättre än Ibra. Zlatans säsong var spelmässigt faktiskt ingen katastrof, tycker den var helt okej om man ser till hela säsongen. Det var på det personliga planet det inte funkade.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2012-05-10 16:17
@L.A.M Nr 10:

eller fabregas affären? alla som säger att fabregas har varit bra denna säsong är bara enögda han precis som zlatan har bara varit bra första delen av säsongen, när andra delen har börjat så suger han och får knappt starta
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-10 16:15
Vertonghen känns mer och mer som den perfekta värvningen vi kan göra. Passningsskicklig, stor, smart back som kan lira både i mitten samt på vänsterkanten. Tycker han och Adriano hade kompletterat varandra rätt bra. Adriano är snabb och aggresiv, teknisk och gillar att gå framåt på offensiv planhalva medan Vertonghen hade varit en mer stabil ytterback, lite likare Abidal i stilen.
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-05-10 16:11
Bale känns som en typisk real Madrid-spelare. Tänk honom i en av deras blixtsnabba kontringar, Sen har han grymt bra inlägg också. Ronaldo hade fått ännu fler bollar serverade som han enkelt kunnat peta in. Ser mycket heller alba, för att han är skolad i la masia, eller verthongen för att han kan spela på flera positioner
,Sami
2012-05-10 15:55
Bale passar inte i Barca men jag tror han hade passat perfekt hos Real.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-10 15:53
Jag tror faktiskt inte det är många Barcafans som vill ha hit Bale. Några få möjligtvis men inte mer än 10 %. Jag tror likt el Flaco och Gabriel att det skulle kunna bli en fiaskovärvning utan desslike, värre än Zlatanaffären.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-05-10 15:46
@Gabriel:

Casanovas, en krönikör från SPORT, skrev dessutom idag att det vore en bra deal för Barça att byta bort Alves mot Bale. Helt sinnesjuk. Brassen är, trots formsvackor denna säsong, betydligt bättre i rollen som ytterback i Barcelona än Bale. Nu vet jag inte om Alves lämnar eller ej, det finns rykten om att klubben hade kunnat tänka sig förhandla om det kommer ett bra erbjudande, men en Alves i normal standard går före Bale sju dagar i veckan.
Barcelona Gabriel
2012-05-10 15:35
@el Flaco - Anims Guaje!:

Tänk dessutom på hur otroligt mycket Bale antagligen kommer att kosta. Det luktar fiaskovärvning på långa vägar där. Om Bale köps fruktar jag en stor ekonomisk förlust då han lär kosta mycket, inte kunna ge orsak till priset och sedan såls likt Zlatan för halva summan av det han köptes.

Kan verkligen inte se hur Bale skulle lyckas i Barça.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-05-10 15:20
@Gabriel:

Du slog huvudet på spiken där. Bale är inte en tillräckligt spelande ytterback för att kunna bidra med något speciellt. Jag ser honom främst som någon som enbart kan springa rakt fram och inte mycket mer. Föredrar, precis som du, att vi hämtar hit Jordi Alba istället. Han kan nog lättare anpassa sig till vår spelstil.
,Sami
2012-05-10 15:04
Undra vilka Barca kommer möta då?

Barcelona could play a friendly game in Europe on Wednesday 16 or Thursday 17 May to not lose the rhythm ahead of the cup final. [md]

Barcelona Gabriel
2012-05-10 14:56
Bale är helt fel för oss. Att satsa på honom istället för Alba vore ett stort misstag. Bale's främsta attribut är att han är sjukt snabb, en egenskap han hos oss inte skulle kunna använda sig utav lika mycket som han vill - och därmed gör honom till en rätt så vanlig spelare. Han gör sig bättre i ett kontringslag. Vad ska han föra till bordet mot lag som ställer bussen framför mål?

Nej tack!
Barcelonistas
2012-05-10 14:53
Barca-ist

En klassiker från Ronaldinho att slå den under muren :).
Barcelona påfågeln
2012-05-10 14:48
Montpellier kanske skulle vara kul, men knappast troligt. Dortmund skulle jag annars vilja se, eller möjligtvis Man City.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-10 14:44
Abbe & 1.70

Okej, då vet jag. Var inte direkt orolig eller så, mer att man undrade om det hade bestämts än.

Vilka hade ni kunnat se i Gampermatchen då? Hade varit kul med något lag vi inte mött under Pep-eran. Har två lag i huvudet, Dortmund och Juventus. Båda lagen är på uppgång och det skulle vara kul att se hur de spelar mot oss.
Annons: