/spanien/barcelona/forum/9118.aspx/spanien/barcelona/forum/9118.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Walee
2012-05-04 18:28
Alaba är bara 19 jag har sätt han spela sisådär 6 matcher grym i varje match. Grejen är att alaba lär kosta 10 gånger mer om 1 år. Såna spelare som alaba ska man slå till direkt för att kunna göra en ekonomisk vinst. Han är typ som Varane i Real fast på kanten.. Jag vill helst ha Alaba ser enorm potential i den killen!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Josep Guardiola
2012-05-04 18:28
Jag är så säker på att det här laget kommer igen, vi har idel världstjärnor och trekvart är i fantastisk ålder. Vi spelar mycket bra och trots de uteblivna titlarna kan ingen förneka att vi är bäst, när vi är bäst.

Jag tror att vi återigen kommer ta ner Mourinho, att han inte lämnade Spanien i år kommer bli hans största misstag i karriären. Vad ska hindra Barcas motivation att visa att de är bäst igen?

Inte Arbeloa iaf
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-05-04 17:51
Madrids era började den 21 April när de vann mot oss och den tog slut när de torska mot Bayern Munchen 3 dagar senare. :)

Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-05-04 17:43
Undrar hur madrid skulle reagerat om de slog oss på Camp Nou med 6-2 och i SB med 5-0? De snackar om en era. Vilken era fågelmadrid
Barcelona MesQueUnClubFCB-Animo Abidal
2012-05-04 17:25
Jag kan knappt bärga mig tills nästa säsong ( inte för att jag ogillar denna säsong )
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-04 16:34
Verthongen är också en spelare man gärna hade kunnat se i Barca. Stor, stark och spelskicklig med en bra spelförståelse. Känns rätt lik Piqué tycker jag. Har sett några matcher med honom så kanske inte kan bedömma fullt ut dock.

Verthongen, Botía och Alba hade alla tre varit bra värvningar enligt mig. Alaba gjorde två stabila matcher mot Real Madrid men han har knappat dominerat i flera säsonger, något i alla fall Botía och Verthongen gjort vilket gör de till säkrare kort. Botía kan spanska ligan och har spelat i Barca, Verthongen kan spela både som mittback och vänsterback vilket hade varit guld värt. Alba är lite annorlunda, han hade ju kunnat spela på hela vänsterkanten, en liten Dani Alves-kopia. Kanske den med störst potential men kanske inte den spelaren vi söker. Vi får se.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-05-04 15:35
Fan kan inte sluta och skratta åt pajasen di Maria. Han va som en tjej i en porrfilm. Dem blir omringade för att ta i mot cumshot och så gjorde Valencia spelarna med Maria. Så jävla pinsam. HAHAHAHA!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-05-04 15:06
Om Mourinho hade mage och säga sånt här skulle jag respektera honom mycket mer. Grande Pep!
Barcelona Decinho - Josep Guardiola #4
2012-05-04 14:46
Jag hade gärna sett både verthongen och alba/alaba i barca nästa år. Verthongen som både mittback och vänsterback, medans alba/alaba får spela de "lättare" matcherna när vi kan trycka på mer i offensiven. Vem det blir av de två vänsterbackarna spelar mig ingen roll. Alba är från la masia och känner till spelstilen, alaba i sin tur är lite yngre och har fysiken på sin sida. De här två värvningarna skulle dock tvinga bort adriano från klubben. Visst, killen är skadedrabbad men av någon anledning så gillar jag honom väldigt mycket ändå. Jag undrar hur Dani och Thiago reagerar om deras polare blir såld.
Barcelona Koeman!!
2012-05-04 14:44
Det är ju bara bra att Arbeloa går ut och säger en sån sak. Det kommer ju bara trigga Barca-spelarna :)
Barcelona SirN
2012-05-04 14:37
Lugna ner er med att (som ett komplement) följa en annan liga. Två intressanta derbyn i sjunde omgången, som inleds i kväll. Följ länktipset!
Länktips: faroenews.se/
Barcelona Ibillay
2012-05-04 14:13
@Gud är störst! - Pep el rei!:

Låt dem va, det är första gången de får uppleva lite glädje. De kan inte hantera sånt än då de inte haft särskild mycket erfarenhet av sånt.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2012-05-04 13:52
Jag börjar helt seriöst undra vad deras problem är? De verkar vara helt besatta av Barca, trots en firad ligaseger häromdagen. Fyfan vad jag stör mig på arroganta människor, arrogans är bland de värsta jag vet!

Nu önskar jag bara att spelarna är rejält revansch sugna nästa säsong, så att vi kan pumpa ut all luft från dessa madrid spelare!
AndreD - Ànims Abirey
2012-05-04 13:43
barcetia

Ta det lugnt lilla gubben
Barcelona Abbe.
2012-05-04 13:20
Ska vi fortsätta på den inslagna vägen med en stor och stabil vänsterback så ser Vertonghen väldigt intressant ut. Han har storleken och förmågan att spela både centralt och på vänsterkanten, precis som vår fransman. Jag har å andra sidan bara sett Vertonghen i någon enstaka match samt på Youtube, så jag vet inte om det är Barça-material. Men så länge Alves orkar springa upp och ner längs högerkanten så vill jag se en "Abidal-typ" på vänsterkanten.
Barcelona Andresito
2012-05-04 13:04
Vill mer än gärna ha Alaba till Barca nu i sommar. Blev mäkta imponerad av hans insats mot Real i semifinalerna. Första semi-matchen tycker jag t.om. helhjärtat att han var bäst på plan.

Kom igen Rosell, in med Alaba!
Barcelona Pep, The Creator
2012-05-04 12:50
Abbe.

Hehe okej, litar också på den sidan mer.
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-05-04 12:50
Båda är unga och kan bli hur grymma som helst, men Alba känns som "the safe choice" med tanke på att han spelat i våran akademi. Denna silly season blir nice, ska bli spännande att se hur Tito gör.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-04 12:49
Alaba på tapeten alltså. Har också tänkt tanken att det vore fint att se honom i Barca. Där snackar vi potential och dessutom har han rätt bra fysik, vilket jag efterlyser mer av i Barca. Hellre honom än Alba.
Barcelona Barca Barca
2012-05-04 12:44
,Sami

Jag har inga förväntningar på att våran Abidal kommer tillbaka till fotbollen mer :/
,Sami
2012-05-04 12:41
Barca Barca
Okej låter som en riktig bra spelare. Hade inte varit fel att ha han i Barca som Abidals ersättare. Tyvärr så tror jag inte Abidal kommer tillbaka.
Barcelona Abbe.
2012-05-04 12:29
Pep, The Creator

Nej. Så vitt jag vet är det full omgång imorgon klockan 21.00. Dessutom litar jag mer på Barças officiella hemsida än på tvmatchen.nu, som har haft fel förr.
Barcelona Barca Barca
2012-05-04 12:23
,Sami

Personligen tycker jag att Alaba ser lite vassare ut än Jordi Alba. Hans två semifinals matcherna mot Real madrid fick mig att imponeras rejält av honom och slog mig tanken "Hoppas barca värvar honom". En riktigt bra vänsterback.
Barcelona Walee
2012-05-04 12:15
Menar alaba förstås ...
Barcelona Walee
2012-05-04 12:14
Alba är hur grym som helst och bara 19 år!!
Barcelona Pep, The Creator
2012-05-04 12:11
Abbe.

Derbyt på Söndag kl 21.00 Canal + Extra
,Sami
2012-05-04 12:08
Barca är intresserade av Alaba. Själv har jag aldrig sett han spela. Är han bra eller?
Barcelona SamMajid
2012-05-04 11:24
Sor_Ronaldo

Har Ronaldo någonsin vunnit Guldbollen 3 år i rad? Svar nej! När han gör det, kom då hit och börja snacka!
Barcelona Abbe.
2012-05-04 11:23
Bopi

Derbyt är imorgon, lördag.
Barcelona Dradrian
2012-05-04 10:59
@1.70-ligan - Cuenca y Tello:

Vertonghen verkar skön, billig också förmodligen. Inte hört talas om honom förut.
Annons: