/spanien/barcelona/forum/9113.aspx/spanien/barcelona/forum/9113.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB - El imbatible
2012-05-11 22:01
Alaba - Är väldigt ung och har fortfarande mycket att lära. Tror att han kan anpassa sig till vårt spelsystem väldigt snabbt med tanke på åldern. Har dock inte sett så mycket av honom. Har mycket potential att bli en världsspelare. Kan värva honom för ett bra pris

Alba - Är Barcas "safe choice". Teknisk, passningsskicklig, snabb, bra offensivt. En typisk Barca värving, skulle anpassa sig direkt till Barcelonas spelsystem. Värvar man honom innan EM kan man få honom billigt.

Så vilken spelare väljer ni? Jag skulle helst vilja ha Alaba. Han har nog störst potential att bli en världsspelare.
Barcelona Rambla~
2012-05-11 22:00
Hur orkar ni diskutera Bale en hel dag? Fattar ni inte bättre? Klubben kommer inte att slänga ut sådana pengar för en vänsterback. När ska ni lära er?

För övrigt har jag nog sett en av de sämsta matcher Regal Barca spelat i semifinalen av Final Four. Fy fan vilken skitmatch de gör. Tur de inte gick till final för där hade de nog skämt ut sig.
,Sami
2012-05-11 21:55
Varför vill många här inne inte ha Bale i Barca? Det är en sjuuuuukt grym spelare!
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-05-11 21:25
SamMajid //
Precis dock så tycker jag inte att vi borde ge bort Cuenca eller Tello. Rosell och co får lösa det på ett annat sätt.

Jag vill inte ha Bale fast jag ska inte ljuga jag hade blivit glad om vi lyckas värva honom,Bale är ändå Bale haha..
Barcelona Tiki-Taka
2012-05-11 21:18
Detta verkar vara barcas nya bortaställ, mkt finare än den förra som har lagts ut, den med en blandning med orange och gul. Tkr tröjan ser helt okej ut!
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-05-11 21:15
Angående Bale, om vi värvar Bale så kommer han inte spela vänsterback hos oss, utan jag tror han kommer spela ytter i en 4-3-3 uppställning. Det är vad jag tror. Eller när vi spelar med en 3-4-3 uppställning så kommer han spela på mittfältet(vänstra kanten)

Kommer bli överlycklig om vi värvar han, tror alla här inne skulle bli det. Enda negativa är hans pris...

Missar Tottenham CL så tror jag Bale kommer lämna Tottenham för oss.
Barcelona SamMajid
2012-05-11 21:04
Vamos Blaugrana

Som sagt, ny tränare, nya idéer! Om barca ska fortsätta med samma spelstil så tror jag inte ens att de hade visat intresse för Bale. Men 40m tror jag inte heller att vi lägger på honom, men eftersom Rosell är bra på att förhandla så tror jag att vi kan få honom till ett rimligt pris. Dock har jag hört att barca ska lägga till 2 talanger plus pengar för Bale, som i sådana fall blir Cuenca, JDS eller Tello vilket jag tycker är värt med tanke på vilken potential Bale har och även för att han är så ung. Många har även klagat på att han slår för många inlägg och att våra spelare är för korta, men Bale kan slå korta inlägg och är bra på att assistera till mål så jag tror inte att det där blir något problem.
Bale är fysiskt stark, lång och är väldigt snabb och teknisk, så varför inte värva honom? Han har mer eller mindre samma spelstil som Henry som också var lång och snabb så jag tror inte att det kommer att ta så lång tid tills han anpassar sig till systemet.
2012-05-11 20:58
Det ska också sägas att Bale är mycket mer spelskicklig och smartare än vad de flesta tror.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-05-11 20:57
Alba/Alaba/Bale?

Herregud, Titus Bramble!
2012-05-11 20:54
Det kommer blir svårt att få ut Bales max kapacitet med tanke på att vi rullar så mycket boll som vi gör. Tello spelar ändå på ett liknande sätt men han försvinner helt mot bättre motstånd och lag som parkerar bussen.

Dock så hade det varit bra om vi hade haft två kantspelare som Cuenca och Bale som gör sin försvarare och kör passningar snett inåt. Detta var relativt effektivt mot Milan och Chelsea. Frågan är då vilken position Bale ska spela på då och vilka som bänkas ?

Edit: Dock så ska vi aldrig lägga 40M Euro på den mannen..
Barcelona SamMajid
2012-05-11 20:10
Låt Gareth Bale komma och springa sönder Real Madrid nästa säsong!
Längtar redan till att kunna läsa 'Bale klar för barca'!
Blaugrana1990
2012-05-11 19:57
1.70-ligan

Värdelös tröja. Den som photoshopat den bilden borde sluta chocka oss Barca-supportar på det sättet.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-11 19:53
I´d buy it.
2012-05-11 19:30
Kanske finns en chans att Thiago Silva kommer till Barcelona :)

Läs länken nedan.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-05-11 19:17
Tack iboy Jag hejjar inte på ngn av dem men ska se matchen. Blir ju grym final.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Ibillay
2012-05-11 19:01
MESSI.CORLEONE

Den är imorgon kl 20, själv hejar på BVB
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-05-11 17:31
Hej cules OT Är det tyska cupfinal ikväll eller inte? Vilken tid o kanal i så fall? Läste det på aftonbladet men tvmatchen.se o andra sidor jag kolla bekräftade inte.detta.
Barcelona SamMajid
2012-05-11 17:15
Tror att Tito värvar Bale för att han vill ändra formationen eller spelstilen, kom ihåg att även om han var Peps assisteranade tränare så är han inte Pep. Jag tror att hans värvningar kommer att lyckas i hans nya era, oavsett vem det blir.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-11 16:52
Värt att notera är att nere i Spanien är Bale väldigt högt upp på önskelistan bland fansen. Annat ljud i pipan är det minsann här uppe i norr.
Jag vet inte vad jag ska tycka. Anser precis som ni andra att det känns som en rätt osäker värvning. Det är ingen typisk Barcalirare om man säger så.. men å andra sidan är det ju du som är spännande. Finns det ett intresse, så finns det också en tanke med det hela.

Jag tror dock inte vi kommer få se Bale här. Han är för dyr.
Barcelona Gabriel
2012-05-11 16:11
Min oro kring Bale baserar sig inte på den nämnda summan, utan snarare på faktumet att det faktiskt kan stämma att vi är ute efter honom. Han är helt fel för oss, och det kan bara sluta på ett sätt; fiasko.
Barcelona Rambla~
2012-05-11 15:50
Det är väl ingen som på allvar tror på att Barca kommer att slänga upp 40M för en vänsterback? Aldrig i livet med tanke på hur ekonomin ser ut. Rosell och ledningen har sedan de tog över haft en plan med att sanera ekonomin. Några vansinnesvärvningar a la 40M kan vi med andra ord glömma. Dessutom så försöker de nog skramla ihop till värvningen av Neymar om den nu ska bli av nästa sommar eller om det blir 2014.

Det här är något Marca kokat ihop helt enkelt. En vild gissning bara från dem skulle jag tippa.
2012-05-11 15:19
Köper Barca Bale så kan han fortfarande vara offensiv, det är kanske därför Barcelona har Busquet som kan sjunka ner till mittbacks positionen.

Men jag tycker fortfarande att Barca borde värva Alba, för att vi inte behöver en till som springer som en dåre på kanten och bara slår en massa inlägg till spelare som inte är längre än 1.65.
Atlético addeh
2012-05-11 15:06
Shanghai

Sant. Han stod till och med två matcher den säsongen. My misstake!

Vore kul hur som helst. Pep sade idag på presskonferensen att planen är att Valdés skall stå mot Betis. Hoppas vi får se lite ungdomar på planen ändå.
Barcelona Myrran
2012-05-11 14:34
Bra artikel om transfers för Barca.

Själv tror jag det kommer i slutändan bli:

Vänsterback: Jordi Alba
Varför inte Bale? Enligt mig har Bale enbart ett större rykte (för att han spelar i PL) är snabbare och inlägg medans Alba är mer teknisk, passningssäker, större kännedom av vårat spel, billigare i kostnad och lön. Ser myyycket hellre Alba än Bale.

Mittback: Överraskning alternativt David Luiz
Tror inte vi får köpa Thiago Silva av Milan, Vertoghen går till Spurs och Chelsea kommer vara svåra att köpa av men ändå lättast av alternativen. Tror det kommer någon överraskning på mittbacken, en outsider som blir klockren att man känner sig dum att inte ha tänkt på det innan.

Forward: En 30+ spelare med rutin, Raul typ fast inte han då av uppenbara skäl.

Mittfält: Går Keita så kommer en liknande spelare in säkerligen en Afrikan fransos lik Yaya (spännande spelare som är på gång uppåt) typ Capoue
Barcelona papillon
2012-05-11 14:33
Inget fel på Bale. Han skulle nog va bra för Barca. Tito har förmodligen "nya" tankar med offensiven. Jag själv hade velat se mer kantspel och då menar jag inte en ytter som 100 gånger av 100 passar tillbaka till innermittfältet.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-05-11 14:23
Arbeloaa

Vet inte riktigt vart dem får sina "tips" ifrån, men laget har bra nog med offensiva yttrar, det är inte där vi saknar spelare, utan på försvars sidan.

Hade detta varit under Gaspart ledningen, hade jag varit orolig i nuläget med alla rykten, med Rosell och co känner jag mig relativt lugn. Jag hade hoppats på 3 förstärkningar, men jag tror på 2, en vänsterback(inte Bale) och en stark mittback.

Känns som det blir så. :P

Shanghai - SHOOT ME $12

Ett hårt jobbande Italien om Prandelli väljer att formera laget med dessa spelare, visst kan dem överraska och lär chocka många. Tror på Tyskland på denna mästerskap, känns som dem har sina spelare på topp, och dem lär knappast sakna hunger precis.

:)
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-05-11 14:23
OT

Jag tror att Italien kommer att överaska alla i EM och ta hemma det hela. Skulle nån skriva så för 4-5 månader sen skulle jag skratta, men nu är det så att jag skriver det själv att dem kommer vara största hotet mot Tyskland och Spanien.

Deras defensiv är alltid otrolig och stabil. Med Chiellini, Barzagli, Bonucci, Abate och Balzaretti med flera kan Prandelli välja vilka spelare han vill i försvaret. Tycker det är deras starkaste lagdelen och ett ut av världens bästa förtillfället.

Mittfältet med Pirlo, Marchisio, Nocerino, Motta och sist men inte minst Daniele De Rossi har dem ett fantastiskt mittfält. Pirlo som alla vet är spelfördelaren, motorn och den som håller i spelets tempo, krigarna De Rossi och Nocerino är också riktigt viktiga.

Med Osvaldo och Cassano i anfallet ser det riktigt fint ut. Balotelli blir jokern i detta Italien. Sen har man måltjuven Borini, Gilardino och en av mina favoriter Rossi, men han är tyvärr skadad.

Italien har ett oerhört grymt lag på gång.
Real Madrid Arbeloaa
2012-05-11 14:15
Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!

Tycker också det skulle vara en skum värvning, passar inte in i ert spel enligt mig. Skulle kanske bli lite väl offensivt med Alves och Bale på kanterna, ni borde satsa på en back som har stark defensiv men samtidigt har bra passningsfot och spelförståelse. Bale skulle isåfall passa bättre hos oss, synd bara att han är på vänsterkanten.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-05-11 14:04
Cañizares

Och jag utgår ifrån att det går ännu sämre för Roma nästa år, inte för att jag hoppas det, bara för att ni byter tränare lika ofta som dagens ungdomar byter smartphone. Tråkigt att Enrique inte kunde rädda erat sjunkande skepp, men ta och softa ner dina banala inlägg, inte behöver du dela med dina barnsliga tankar med oss för det.

Grow a pair!

Arbelooa

Hade ryktet handlat om Real hade jag trott på det, bara för att han skulle passa in bra mycket bättre med era snabba omställningar, och taktiken med kantspelarna passar hans spelstil. Men vart skulle en sådan spelare få plats i Barcas offensiv? Luktar megaflopp, inte för att han är dålig, bara att man skulle inte få ut något speciellt utav honom i laget.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-05-11 14:02
Arbelooa

Redknapp (coach Tottenham): "Bale-Barça story? Don't know anything about it. Don't think there is slightest bit of truth in that." [via pa]
Annons: