/spanien/barcelona/forum/9111.aspx/spanien/barcelona/forum/9111.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MesQueUnClubFCB-Gracies Pep
2012-05-14 18:07
Asså orka streama finalen varför gjorde TV4 TV4Xtra:(
Anderson Luís de Abreu Oliveira
2012-05-14 18:03
Kjalic eller vad han heter..

Alltid lika bränd
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-05-14 17:37
Gabriel

Smutsig? på planen kanske men att Drogba hade dishonoured our shirts, man.. you have no idea what you are talking about..
Barcelona Myrran
2012-05-14 17:36
Tror vi sakna Villa och Pedro mer än vad man tror denna säsongen. Tabell över ligan utan Messis och Ronaldos mål. Europa League skulle vi hamnat i alltså :/
Barcelona Barca o Mort!
2012-05-14 17:24
Gabriel

Haha förstår vad du menar, nåja hade varit intressant att se en spelare med hans fysik hur de skulle klarat sig.
Barcelona Gabriel
2012-05-14 17:16
Aldrig i livet att en sån smutsig spelare som Drogba skulle få spela i Barça. Han hade dishonoured our shirts.

USCH!
Barcelona Barca o Mort!
2012-05-14 17:13
Sami

"Chelsea forward Didier Drogba (34), whose contract at the English club expires, has offered himself, but Barcelona are not interested. [md]"

Haha! Mitt hat för honom är likvärt det hat jag har mot Ronaldo. Men samtidigt kan man inte förneka att han är en väldigt duktig och effektiv spelare. Skulle Drogba acceptera bänken och en låg lön hade jag kanske funderat på saken tillochmed. Tror absolut inte han passar in i vårt spelsystem, han ska hållas i PL för att vara optimal. Men han skulle bidrar en helt ny nivå med sitt huvudspel, fysik och sin äckliga förmåga att på något sätt alltid få in bollen.
Barcelona llanson
2012-05-14 17:12
Rambla~

asså, det har jag helt missat :/ då rök ju den teorin, då kanske vi inte behöver värva nån på den positionen om villa lyckas ta sig tbx och ist behålla både cuenca & tello

tack för upplysningen =)
Barcelona MQUC
2012-05-14 17:01
kolla länktips, ord från en kung angående sin karriär "Jag vill avsluta den på planen och inte i operationssalen".
Barcelona MQUC
2012-05-14 16:14
@catalana:

Blir du förvånad? :)
Real Madrid Givn
2012-05-14 15:44
Inte för att vara sån men det är många fel i artikeln "skytte- och assistliga 11/12".

Messi har gjort 14 assister i ligan och inte 16 vilket innebär att Özil vann assistligan, Fabregas har gjort 6 assist och inte 9, Sanchez har gjort 4 inte 6, Xavi samma sak 4 inte 6, Iniesta 7 och inte 8 som det står i artikeln.

All statisk tagen från ligabbva officiella hemsida.
Barcelona Deulofeu
2012-05-14 15:30
Jonas - tots units fem força

Ersättare till honom är nästa säsong Jonathan eller i riktigt tunga matcher Mascherano ifall Busken är borta lyxproblem.

Thiago fick prova rollen ett par lätta hemmamatcher och resultatet var ju fullständigt lysande tyckte personligen han gjort sina bästa matcher där.Man vill ju gärna ha honomm längre upp på planen kanske tom på en kant för att testa han tar sig ju så lätt förbi spelare.

Thiago har en härlig tacklingsförmåga och läser spelet bra det som är en fördel för honom är också en svaghet han är inte rädd för att slå avgörande passen.Xavi däremot gråter när han slår en felpass medans Thiago ibland kan vara för nonschalant i passningsspelet och tappa boll på farliga ställen.

Thiago är väl den i den nya generationen som har störst chans att hänga med i em jag skulle gärna se Muniain också.
Real Madrid catalana
2012-05-14 15:30
Ganska hård Laporta-kritik mot Rosell!
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-05-14 15:20
En fråga som inte diskuteras så mycket här på ramblan är pivote-rollen.
Tycker ni det borde värvas en backup till Busquets ifall han skulle gå sönder eller räcker det med det vi har nu? Annars tycker jag att när vi möter ex. Rayo Vallecano så kan man ställa upp med Xavi-Iniesta-Fabregas på mittfältet och man skulle nog inte märka så stor skillnad.
Barcelona Deulofeu
2012-05-14 15:12
Just det man har dessvärre nästan glömt att vi har Cesc i truppen sitter mest på bänken.

Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-14 15:05
Deulofeu

Cesc Fàbregas också.

Valdés, Puyol, Piqué, Busquets, Xavi, Iniesta, Cesc och Villa är normalt givna i den spanska truppen. Är Pedro i form så är han nog också med. Jag tror att det var dessa spelare som var med i VM(fast Cescvar då inte Barcaspelare).

Thiago lär bli given i truppen snart om han fortsätter den här utvecklingen.
Barcelona Deulofeu
2012-05-14 14:51
Jag satt och kollade på vilka spelare vi har som förmodligen kommer vara med i em det blev inte så många...

Villa,Pedro,Montoya är alla tveksamma.
Iniesta,Xavi,Busquets,Pique,Valdes och ev Thiago

Inte mycket att skryta med där men lätt att veta vilket lag man hejar på.

Vi har ju skador på Puyul,Abidal och Villa som annars alla är givna.

Hoppas det hinner bli klart med Alba så har vi en till given liten lirare.
Barcelona Deulofeu
2012-05-14 14:47
Gola.com listar la ligas bästa spelare för säsongen Messi,Ronaldo,Falcao,Özil är nominerade leder omröstningen gör Ronaldo...Någon som vill ändra på det?
Barcelona Deulofeu
2012-05-14 14:47
Köp Alba nu!
,Sami
2012-05-14 14:23
Valencias Jordi Alba är fyra miljoner euro från ett kontrakt med Barcelona.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Gracies Pep
2012-05-14 14:22
Min elva mot Baskena

Pinto
Alves Mash Pique Adriano
Xavi Busquets Iniesta
Pedro Messi Alexis

Om nu Alexis är spelklar så vill jag se han ute på vänster kanten. Annars är man ju tvingad att köra med Iniesta, Tello eller Cuenca vid vänster kanten. Det kanske är för stor match för Tello och Cuenca. Eller så kör man med Affelay förresten han var ju bra igår tills han byttes ut i andra halvlek. Sen kan man ju köra med Francesc Fabregas. Affelay får en halvlek sen hoppar Cesc in.
Visca de barca visca de catalonia
Barcelona Rambla~
2012-05-14 12:48
llanson

Du är medveten om att Rossi åkt på ännu en korsbandskada precis när han skulle frisförklaras från den förra och är borta minst 6 mån till?
,Sami
2012-05-14 11:56
Chelsea forward Didier Drogba (34), whose contract at the English club expires, has offered himself, but Barcelona are not interested. [md]

Braaaaa
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-05-14 11:55
Skillnad mellan Mourinho och Pep

När Mourinho gör en bra säsong: "My Real Madrid are historic"
(ingen annan säger något)

När Pep gör en bra säsong

Ferguson: “At this moment, they [Barcelona] are by far away the best team in the world,” the 70-year-old Glaswegian declared. “We've been hurt by them on more than one occasion and it's impossible not to recognize that they are the best. It's that simple.”

"This Barcelona is the Best Team i have faced in 25 years of my career" - Sir Alex Ferguson

Emery (Valencia): “I am pleased with the campaign that have been undertaken Copa my team, but we played meawan world’s best team,” Emery said after the game.

"This is the best team I've ever seen and the best team I've ever faced" - Arsene Wenger (Coach, Arsenal)

Moratti: Det är alltid lite rädsla inblandat när man möter ett sådant starkt lag, säger han enligt goal.com.

"Before, I was impressed by Socrates's Brasil and Sacchi's Milan. Now, Barcelona is an inspiration for me." - Low (Coach, Germany)

"I challenge all coaches in the world to say which system you should use to beat Barça!" - Zidane

"For every player it's a dream to play for Barcelona one day. Who wouldn't like to be at the best club in the world?" Thiago Silva (Milan)

"Guardiola made Barca one of the best teams in history." - Vergara (owner Chivas)

When I was 17, Sacchi's Milan impressed me, but this Barça is better." - Abelardo (assistant Sporting)

!!!!!!!!!!!"Barcelona is a fantastic team, fantastic players, a Dream team in my opinion" - Cristiano Ronaldo (Portugal)!!!!!!!!!!!!

"Even after 100 years, Guardiola's Barcelona and My Milan would be ahead of all others" - Sacchi (Coach, Milan 90s)

“This Barça is like my Santos” - Pele (Brazil)

"Watching this Barca play is a pleasure" - Fernando Alonso

"Spain is at this moment the best national team in the world. Their philosophy is similar as that of Guardiola's Barcelona." - Miku (Getafe, VEN)

Osv osv osv..........

Men Guardiola är ödemjukt tyst. EN RIKTIG LEGEND!!!!!
Barcelona Egget
2012-05-14 11:48
In o rösta på Valdés som årets målvakt!
Barcelona llanson
2012-05-14 11:44
Suttit och funderat lite nu på hur vi behöver förstärka laget inför kommande säsong och har väl kommit fram till det här (än så länge ska väl tilläggas):

En vänsterback behövs och jag ser ingen mer passande spelare än Alba, har spelat hos oss tidigare, kan spansk fotboll och är fortfarande ung men jävligt bra, borde dessutom gå att läsa förhållandevis billigt och borde vara riktigt hungrig på att få vinna titlar! Här räknar jag lite med att Abidal inte kmr tbx, vilket jag av hela mitt hjärta givetvis hoppas han gör och om han gör det så ryker Adriano!

En mittback behövs och drömmen vore givetvis Silva men vet inte om jag anser att Barca borde lägga ut den jätte summa som lär krävas för att få loss honom. Samtidgt behöver vi en mittback i världsklass som samtidigt har speed och då finns det ingen bättre än Silva samtidgt som han har många år kvar på toppnivå och även hon borde vara riktigt sugen på att vinna mer titlar (framförallt CL)! Har ju även varit snack om Luiz men även han lär ju kosta jävligt mycket, och då är det bättre att lägga den stora summan på en given succéspelare (Silva) än att chansa med Luiz (lex chygrinskyi)! En budget variant hade varit Zapata i VIllareal som lär gå att lösa relativt billigt och som va riktigt bra i Udinese men kanske inte lika lyckad i Villareal denna säsongen. Vi har ju även våra egna produkter (fontas, muniesa osv) och visst borde någon få chansen emellanåt men ingen känns tillräckligt bra redan nu för att vara givna!

Om Keita försvinner är jag lite sugen på att få in en ny "power" mittfältare och jag vet inte om den typen finns att plocka upp från b-laget? Har inte än kommit på någon passande spelare här då vi verkligen inte ska lägga några stora summor här utan hitta en budget variant som accepterar en bänkroll. Samtidgt kanske Fabregas kan ta den rollen lite, då han har visat emellanåt ha förmågan att ta sig in i straffområdet och bidra med lite huvudspel så det kanske räcker så och ist. låta dos santos osv få några fler chanser under säsongen!

I anfallet anser jag att en värvning av Rossi från VIllareal känns extremt lägligt. Han är lik en viss VIlla i spelstilen och många gånger iår saknade vi VIllas ständiga djupledlöpande och skottbenägenhet, vi tappade helt enkelt en dimension i anfallsspelet när han försvann. Även om han nu kmr tbx från sin skada är det ingen som vet hur bra han kmr vara samt att även Rossi är yngre samt borde vara sugen på att vinna titlar! Borde även gå att lösa relativt billigt nu i och med att dom åkte ur serien. (fick i efterhand reda på att Rossi är skadade återigen under en lång tid så en värvning kanske inte behövs denna säsongen och ist får cuenca & tello stanna)

Som ni kanske märker vill jag ha in hungriga spelare som vill vinna titlar, som är beredda på att göra jobbet hela vägen!

Om Rossi kmr behöver vi troligtvis låna ut antingen Tello lr Cuenca kommande säsong så de får kontinuerligt med speltid, gärna till lagen strax under toppen (typ atletico, sevilla lr liknande). VIlla ska givetvis också vara kvar en säsong till, det förtjänar han efter hans benbrott denna säsongen, alla kmr ju ihåg hur bra Henry var sin sista och tredje säsong för oss!

Därmed skulle vi kommande säsong har en anfalluppsättning med Messi, Villa, Rossi, Pedro, Alexis, Affelay och Cuenca/Tello, kanske lite många med 7 stycken men vi vet inte riktigt var vi har Affelay och ingen vet ju ifall Cuenca/Tello forsätter sin utvecklingskurva lr ej! Dessutom måste Pedro hitta tillbaka till sin forna form annars kmr inte han få speciellt mycket speltid kommande säsong. Så med några frågetecken är det bra om vi har ett alternativ för mycket än tvärtom, även med tanke på skador osv som alltid uppstår!

Ett mitfält bestående av Busquets, Iniesta, Xavi, Fabregas, Macherano (även mittback ju men hellre att han avlastar Busquets lite ist för att agera ordinarie mittback), Thiago och sedan fylla på underifrån med dos santos osv

En backlinje med Alves, Montoya, Pique, Puyol, Adriano/Abidal, Alba, Silva/Zapata, Mascherano/Fontas/Muniesa lr annan egen produkt!

Får vi till något i denna stilen känns det som att vi har fått en bredare trupp som ska klara några skador och ändå vara fortsatt slagkraftig samtidigt som lite nya, hungriga spelare har tillkommit!

Kan diskutera detta i all oändlighet men något kortfattat? ser det ut hårhär!

Noterbart är ju att ingen spelare säljs i detta fall men vi har ju vissa utlånade spelare som borde kunna säljas av men då vi inte har koll på hur mycket pengar klubben har att leka med väljer jag detta sceniaro i dags läget!
Barcelona Deulofeu
2012-05-14 11:23
Fem matcher kvar för Barca b och kontraktet är nästintill säkrat det vore kul att få se ett par spelare för juvenil a i nästkommande matcherna.

Flyttar vi upp Jonathan,Muniesa,Montoya,Bartra måste de ju ersättas i b-laget.

Jag gillar inte Eusebio speciellt mycket men inför säsongen var det 8 nyförvärv samt att Pep har snott spelare hela tiden inte lätt att göra sitt jobb.

Jag skulle gärna se att de flyttar upp en målvakt om inte en köps in utifrån som kan agera tredjemålis om det inte ska göras av Oier.

Kan det bli så att Jonathan ersätts av Samper? Det vore häftigt.

Hoppas mycket på att Dongou får mer speltid han har trots allt gjort två mål och ännu inte spelat mer än 20 minuter i någon match.

Deulofeu kommer vara stjärnan nästa år han leder både assist samt skytteligan redan nu och blir allt bättre på att släppa bollen i rätt lägen.S:Roberto kan mer och borde kunna hänga 10 baljor nästa år och ta ytterligare kliv innan han flyttas upp.

Rafinha är för bra för den serien och borde lånas ut till en klubb i högsta serien.Han är färdig anser jag.

När det gäller backar har jag dålig koll på juvenil a och vilka som ligger bra till för uppflyttning Grimaldo borde vara given.

Någon mer som kollar en del på Athletic och har tankar?

Rodri tycker jag inte har skött sig så han får gärna försvinna samma gäller Carmona samt Armando de äldsta i laget men de är inte bra speciellt inte mittbacken.
Barcelona Deulofeu
2012-05-14 11:04
Stämmer detta på Marca så är det helt sjukt Messi vinner skytteligan och assistligan i la liga! De är samma sak i champions där Messi gjort 14 mål Gomez kan visserligen göra två till tre mål men knappast i en final.
Ribery har 5 assist och Torres 4.

I dagslägen har messi 14 mål och 5 assist i champions.

Han har alltså chansen att vinna skytteligan samt assistligan i champions samt la liga det ska inte vara möjligt.

Barcelona Blaugrana91
2012-05-14 01:53
1.70-ligan - Cuenca y Tello

Ja man kan ju helt klart tolka det så som att klubben tänker spendera så mycket som krävs för att Tito ska få det han vill. Det är ju givetvis bra, hoppas bara inte man spenderar några jättesummor...

Men som du säger det är ju en helt annan attityd jämfört med förra året när klubben gick ut och sa att man "bara" hade €45-50 Miljoner att handla för, men nu säger man att man inte har någon bestämd transferbudget.

Men Barcas ekonomi har ju det senaste året blivit betydligt mycket starkare så man kanske kan göra så här numera, vad vet jag?

Fler intressanta citat från Zubi gällande värvningar:

Zubizarreta (sports director): "Alves, Pedro, Pique exit rumours? We don't want them to leave. Offer for Alves? We didn't receive any offer"

Zubizarreta (sports director): "Rumours about Alba deal? We didn't meet with Jordi Alba nor did he sign a pre-agreement with us." [esport3]

Zubizarreta (sports director): "Rumours about Neymar deal? There's no pre-agreement there either. He's a Santos player, we respect that."

Zubizarreta (sports director): "Bojan returning this summer? The deal with Roma is for him to stay there for two years." [esport3]
Barcelona Rambla~
2012-05-13 23:45
Jag hoppas verkligen Zubi har satt igång med arbetet inför nästa säsong och inte väntar till efter cupfinalen som det låtit officiellt.
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: