/spanien/barcelona/forum/911.aspx/spanien/barcelona/forum/911.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2016-06-21 20:10
Till och med jag börjar tycka att PL nästa år kan bli lite intressant att följa. Pep vs Mou i Manchester. Rätt kul.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2016-06-21 20:10
Junta Vill minnas att Nolito fick ett väldigt klent kontraktsförslag av klubben och Pep som du är inne på, kunde inte lova honom någon speltid. Han kände sig mao inte speciellt värderad av vare sig klubb eller tränare. Han var ändå 25 år (?) vid tillfället. Förståeligt att han tänker på sin framtid och när en klubb som Benfica kommer och säger sig vilja satsa på honom blir valet lätt.
Tiki-Taka
2016-06-21 20:06
Nolito to Manchester City it is. (Rafaelh117) bekräftar det också
Barcelona Rambla~
2016-06-21 20:05
Hur kul är det och spela för NI? Varje match är ju som en rondo i 90m för alla 11 spelare. Jag menar vafan, gör åtminstone ett ärligt försök och gå framåt lite. Hade hellre förlorat med 0-5 än att tvingas springa rondo i varje match. Tyskland sen, spelar runt inom laget från sida till sida av planen, slår lite inlägg, försöker med kombinationer men det händer inte mycket mer än så. Alla sk experter är lyriska och utbrister hur briljant det är att titta på. När Barca eller Spanien möter samma typ av motstånd, i varje match i stort sett för tom storlagen de möter kör samma taktik, ja då är det tråkfotboll, handboll och idéfattig fotboll. Ja ja...
Barcelona Junta Dimision
2016-06-21 20:05
@Rambla~:

Pep ville flytta upp Nolito till A-laget inför säsongen 11-12, men Nolito var osäker på hur mycket speltid han skulle få vilket var anledningen till att han flyttade till Benfica istället. En väldigt fin värvning av City i mina ögon, ifall han nu går dit.
Barcelona Vampíro
2016-06-21 20:04
Nope, de jagade länge Laporte som kostar drygt €50M. Sen har City råd att gambla på marknaden.
Tiki-Taka
2016-06-21 20:03
BREAKING | Nolito has accepted Manchester City's offer of a 3 + 1 year contract after growing tired of waiting for Barcelona (TV3) Hahaha vilken j*vla pissledning vi har!
Tiki-Taka
2016-06-21 20:02
Ålder spelar fan ingen roll när han presterar såsom han gör...håller minst tre säsonger till! En perfekt truppspelare att ha
Barcelona Rambla~
2016-06-21 19:56
Jag personligen är glad vi slipper Nolito. Jag vet många här tycker annorlunda men det är min åsikt, kalla det feeling. :) Kan dessutom se honom floppa i PL. Konstigt att Pep vill ha honom nu när han ratade honom en gång då han var i Barca B, yngre och riktigt bra. Då hade vi haft mer behov av honom dessutom.
Barcelona enkos
2016-06-21 19:53
City har bottenlös plånbok ja men hittills har Pep bara ställt sikte på billigare spelare.
Barcelona Blaugrana91
2016-06-21 19:53
Katastrof om man inte värvar Nolito!! Agera omgående! Enda anledningen skulle ju vara om han själv inte vill komma pga begränsad speltid.
Barcelona Vampíro
2016-06-21 19:51
Bra värvning av City om det nu stämmer. De har ju en bottenlös plånbok och Pep bryr sig säkert inte speciellt mycket om framtiden och föryngring då han är där högst 2-3 säsonger. Tror Nolito kan göra dundersuccé i PL, kul för honom om inte annat.
Barcelona enkos
2016-06-21 19:49
@Tiki-Taka:

Även Kroos är jätte nära City.
Guardiola bygger och bygger.
Barcelona Liunil Masse
2016-06-21 19:47
Säg mig en ytter lika bra som Nolito, tillgänglig för €18M och som accepterar bänken? Ledningen gör det igen...
Barcelona neymar JR
2016-06-21 19:45
Amen sluta vad ska vi med nolito till nu? I vintras var det ett bra alternativ då han var tillgänglig för cl samt relativt billig. Nu är det absolut inget vi ska gå efter.
Barcelona koeman92
2016-06-21 19:42
@the cameroonians:

Vad gör Cesc i elvan är frågan. Varför spelar inte Thiago eller Isco istället?
Tiki-Taka
2016-06-21 19:42
Katalanska TV3 meddelar att Nolito är klar för man city....ännu en spelare som vår pissledning släpper!
Barcelona Deulofeu
2016-06-21 19:41
5 Barca spelare från start ikväll

Pique
Alba
Busquets
Iniesta

Samt Turan...
Barcelona Smogen
2016-06-21 19:33
När man kollar Tyskland....kanske ska sluta klaga på Barcas ofömåga att göra mål i spelmässigt överlägsna matcher.
Barcelona the cameroonians
2016-06-21 19:31
España ante Croacia :De Gea; Juanfran, Piqué, Sergio Ramos, Jordi Alba; Sergio Busquets, Cesc, Iniesta, Silva,Nolito y Morata Ingen skräll-elva av VDB precis.
Barcelona Smogen
2016-06-21 19:30
[QUOTE=Rambla~]enkos Hela deras ledning, särskilt de som har hand om det sportsliga och ekonomiska när det kommer till försäljning av spelare är klasser bättre än motsvarande i Barca. De framstår som amatörer vid en jämförelse med Real Madrids. Det får man tyvärr ge dem. Oavsett vad man anser om Flo, han är ett svin inte mer med det, men att utse kompetent folk på rätt plats det kan han. [/QUOTE] Det lilla jag vet så består ju Barcas ledning o såortchefer etc. främst av två kategorier. Antingen före detta fotbollspelare, eller vanliga oppurtinister. Till skillnad från Real Madrids ledning som har hand om spelarköp och pengar, där de flesta verkar vara just det man bör vara, affärsmän.
Barcelona Zyzz
2016-06-21 19:11
Vet någon om man kan streama Argentinas match på en iPhone inatt? Behöver man någon speciell app? Jag försökte hitta en stream mot Venezuela, men hittade ingen. Någon som vet?
Barcelona Barclasico
2016-06-21 19:09
Ot
Morata klar för real Madrid
Barcelona Barca4life98
2016-06-21 19:05
Jonas Hector som back-up till Alba? Vad säger ni? Tyskland kan inte göra mål, helt sjukt asså.
Barcelona Rambla~
2016-06-21 18:28
enkos Hela deras ledning, särskilt de som har hand om det sportsliga och ekonomiska när det kommer till försäljning av spelare är klasser bättre än motsvarande i Barca. De framstår som amatörer vid en jämförelse med Real Madrids. Det får man tyvärr ge dem. Oavsett vad man anser om Flo, han är ett svin inte mer med det, men att utse kompetent folk på rätt plats det kan han.
Barcelona enkos
2016-06-21 18:10
@neymar JR:

Men otrolig svag avslutare. Missar hela bollen 1 mot 1.
Barcelona neymar JR
2016-06-21 18:06
Satan vilken fantastisk framspelning från Özil, han hade kunnat vara så jävla bra med en annan inställning. Satan vilken blick för spelet och vänsterfot.
Barcelona Davids3
2016-06-21 17:08
@Vampíro:

Visst de är inte direkt snövit. Men syftar på en spelare mer likt Abidal, Yaya och Etoo.

DM1982
Man får väl hoppas, såsmåningom.
Barcelona Kröjff
2016-06-21 16:42
Deulofeu Vem som ska betraktas som den bäste mittfältaren av Iniesta och Xavi över tid kan alltid diskuteras. Men det tänker jag inte göra här nu, med tanke på alla "å ena sidan" och "å andra sidan" som följer på en sådan diskussion; båda är helt enastående men var och en på sitt sätt (även om deras smått oslagbara vänskap med bollen är densamma). Däremot finns det all anledning att fortsätta diskutera det faktum att Cristiano Ronaldo rankas som den tredje bäste anfallaren i detta pågående mästerskap. För precis som du skriver har han ju inte åstadkommit ett enda dugg av värde; vare sig för sig själv eller sina medspelare. Det mest minnesvärda var väl en spektakulär snurrfint i ingenmansland, som slutade med att han vimmelkantig snurrade rakt in i en motståndare och som så ofta förr, blev av med bollen som enda resultat. Och sen undrar en del hur det kommer sig att somliga är så besatta av honom. Jag vill nog mena att det är omöjligt att inte reagera starkt på den obegripligt upphöjda status som portugisen helt oförtjänt har fått hos en lättduperad publik, om man hyser en kompromisslös passion för världens största lagsport. Period (engelskt uttal). För övrigt har jag en kvinnlig kollega som har två söner. En har just Xavi och Iniesta som sina idoler. Hans storebrorsa däremot har Ronaldo som sin enda idol. Vi har diskuterat uppfostran och jag har frågat mig hur det kan bli så rätt i ena fallet och gå så fruktansvärt fel i det andra. Eftersom jag och min kollega båda jobbar inom socialtjänsten (med missbruk), har jag hotat henne med att göra en orosanmälan till Barn och Familj. Detta eftersom det borde finnas en uppenbar risk för bestående personlighetsstörningar, att ha en sådan förebild som den äldste pojken fått. Men hon brukar bara skratta åt mig varje gång. Som om jag skulle skämta....
Barcelona enkos
2016-06-21 16:22
Real köper tillbaka Morata för 30 miljoner euro men tänker inte behålla honom utan sälja vidare för 75 miljoner, för Chelsea Arsenal och United har visat intresse.
Snacka vad man vill om Perez men han kan sitt jobb.
Annons: