/spanien/barcelona/forum/9108.aspx/spanien/barcelona/forum/9108.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Soap
2012-08-31 13:36
L.A.M Nr 10

Inte alls dålig, slog ju alla passningar rätt, duglig teknik, bra framspelning till Messi i slutsekunderna. Han blir nog användbar för oss.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-31 13:23
Vad tycker ni förresten om Songs inhopp i onsdags. Tycker han skötte sig fint, det var inte direkt ett lätt läge att komma in i. Han spelade väldigt säkert och såg bra ut i kortpassningsspelet. Vann några närkamper också. Hoppas vi får se han starta inom en snar framtid.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-31 13:21
Jäklar, Deulofeu med i U-21-laget som 18-åring. Den här killen är något alldeles extra som vi måste ta hand om. Utvecklas han rätt blir det en världsspelare, inget snack om saken. Ska bli otroligt intressant att se honom i Segundan den här säsongen, han hade ju en fin vår där han blev en nyckelspelare för Barca B.
Barcelona DM1982
2012-08-31 13:14
@Rambla~:

Jag kan tycka att det är kul när andra kan komma in och diskutera, problemet är bara att det inte funkar. Det blir nästan aldrig några fruktsamma diskussioner, oftast är det bara pajkastning. Det måste moddas mycket hårdare om det är öppet och här är det inte så.

Kul att Gerard kom med U21, snacka om spikrak karriär. Bara det inte går för fort för honom och att han har för bråttom. Sex Barcelona-spelare med i U21, ett mycket gott betyg och Barcelona.
Barcelona Abbe.
2012-08-31 13:03
Gerard Deulofeu är uttagen till det spanska U21-landslaget. Det går fan inte av för hackor :-).

Edit: Övriga Barça-spelare är Montoya, Bartra, Planas, Sergi Roberto och Tello.
Barcelona Rambla~
2012-08-31 13:01
Varför är forumet stängt för andra lags medlemmar? Är inte det lite fjantigt?
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-31 12:59
1.70-ligan

Det hade ändå i slutändan varit Villas val då han har kontrakt i 2(?) år till. Tror som sagt ändå inte det stämmer. Fast man vet ju aldrig med City.
Barcelona Rambla~
2012-08-31 12:59
Karate king de Jong till Milan. Hehe, köper de bara sopor nu för tiden?
Barcelona Rambla~
2012-08-31 12:57
@1.70-ligan:

Kan bara instämma. Sälj och ta gärna Balotelli i retur. Det kan bli livat med honom i truppen. :D

Skämt och sido, jag håller med om att med en spelare som Villa så behandlar man honom med respekt med tanke på den status han har. Man kör bara inte över en sådan person. Zlatan var en annan sak. Där duger det gott med ett GET LOST, you're not wanted anymore. :P
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-31 12:51
Öhum... Jag älskar villa och är tokglad att vi har honom. Men stämmer det där ryktet, sälj ! :p Tror dock inte Barca skulle göra det ens om budet var på riktigt. Såvida inte Villa själv vill det. Vissa spelare säljer kör man helt enkelt bara inte över, känns det som.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2012-08-31 12:46
Tack vare att City lottades ihop med bla Real Madrid kommer de under dagen vara väldigt flitiga på transfermarknaden. Vilken jävla klubb alltså, snacka om att gapa efter mycket på en gång.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-31 12:42
English club Manchester City are planning to make today a bid of 50-63M for Barcelona forward David Villa (30). [talksport]

Hahaha, kanske inte speciellt trovärdigt men om det skulle ske säger jag utan tvekan ja tack. Men jag tror inte ens City är så dumma att de slänger ut så mycket pengar på en 30-åring som precis är tillbaka efter 8 månaders skada.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-08-31 12:38
El Corazon.

Spelare som spelar i Europa oavsett kontinent. Neymar kan inte vinna för att han spelar i Santos. Men Messi kan vinna för att han spelar i Barcelona.
Barcelona Smogen
2012-08-31 12:29
EL Corazon - King of Barcelona

Den bäste spelaren som spelar i en Europeisk liga....
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-31 12:29
Abbe

Bra klubb för honom att spela i. Han lär få mycket speltid och som du säger spelar de i CL vilket också är väldigt viktigt för hans utveckling. Hade gärna sett en försäljning, men som du säger vill han nog gärna ha chansen att återvända. Vi brukar inte vara så bra på att ta tillbaka utlånade spelare, men jag tycker verkligen vi ska kolla på Afellay och hur han presterar i Bundesliga. För det är en riktigt bra spelare, bara det att han inte fått ut sitt spel hos oss.

El Soap

Vore en bra klubb för Fontàs. Idag är det sista dagen på transferfönstret, för hans eget bästa så måste han byta klubb idag. Lär inte bli mycket speltid annars. Försäljning eller lån, spelar ingen större roll enligt mig. Visst är han egen produkt och bör få chansen att utvecklas och komma tillbaka, men samtidigt ser jag inte hur han ska bli en framtid nyckelspelare i Blaugrana. Han är 23 år, flyttades upp från B-laget så sent som förra säsongen och fick knappt någon speltid i år pga skada men också pga att Pep förmodligen inte ansåg honom vara tillräckligt bra under hösten. Bartra är 21 år och en större talang. Förhoppningsvis kan man ge honom speltid.
Barcelona Barca o Mort!
2012-08-31 12:28
Carles Puyol

Håller med om att vi fick lite lätt grupp men jag tycker det bara är bra, om vi tappar poäng i en av dessa matcher har vi ändå 6 matcher på oss att tagga om, tror inte att spelarna slappnar i alla matcher om det håller på att skita sig :P

"
Vi kan vara nöjda med vår grupp men vi kommer få problem i Benfica men i Ryssland blir det som vanligt 18:00 som matchen ska spelas då tråkigt tycker jag. Gruppen är ganska lätt och det finns bara Benfica att oroa sig för."

Tycker däremot att vi kommer ha lätt för Benfica, de gillar inte att försvara sig med 11 man i boxen och det kommer vara till vår fördel. Däremot ryssar som du tror vi kommer vinna lätt emot har vi faktiskt haft problem me de senaste åren varje gång vi mött.

Nu har jag inte exakta statistiken men enligt mitt minne så var det inte många vinster de senaste åren. Mot Rubin Kazan förlorade vi väl en och X'ade en om jag minns rätt.
Sen om vi spelar under vintertiderna mot ryssarna kommer det bli mycket krångligare där med.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-31 12:28
Abbe

Bra klubb för honom att spela i. Han lär få mycket speltid och som du säger spelar de i CL vilket också är väldigt viktigt för hans utveckling. Hade gärna sett en försäljning, men som du säger vill han nog gärna ha chansen att återvända. Vi brukar inte vara så bra på att ta tillbaka utlånade spelare, men jag tycker verkligen vi ska kolla på Afellay och hur han presterar i Bundesliga. För det är en riktigt bra spelare, bara det att han inte fått ut sitt spel hos oss.

El Soap

Vore en bra klubb för Fontàs. Idag är det sista dagen på transferfönstret, för hans eget bästa så måste han byta klubb idag. Lär inte bli mycket speltid annars. Försäljning eller lån, spelar ingen större roll enligt mig. Visst är han egen produkt och bör få chansen att utvecklas och komma tillbaka, men samtidigt ser jag inte hur han ska bli en framtid nyckelspelare i Blaugrana. Han är 23 år, flyttades upp från B-laget så sent som förra säsongen och fick knappt någon speltid i år pga skada men också pga att Pep förmodligen inte ansåg honom vara tillräckligt bra under hösten. Bartra är 21 år och en större talang. Förhoppningsvis kan man ge honom speltid.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-08-31 12:25
Nu när jag tänker efter var Uefa pris europas bäste spelare, hur kunde då Messi bli nominerad?
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-08-31 12:17
Tycker att Schalke är ett bra lag för Afellay. De brukar vara där uppe och kriga om titeln i Tyskland även om det var ett tag sen de vann och dessutom så spelar de i CL.
Barcelona El Soap
2012-08-31 11:59
Zaragoza are interested in Barcelona centre back Fontas. They talked with his agent yesterday. No bid yet. Player willing to join. [as]

Där skulle han ju få speltid i alla fall. Står dock inte om det är lån eller permanent övergång, lutar väl mer åt permanent övergång just nu.
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-08-31 11:49
Afellay till schalke och våran gamle Saviola till Malaga!! Kul att få se Saviola igen,
Barcelona Mido
2012-08-31 11:24
Har inte Barca lite pengar kvar av budgeten, runt 100 milj. Kan inte dom köpa en billig mittback fan oxå
Barcelona Abbe.
2012-08-31 11:02
Nu är det officiellt att Schalke 04 lånar Afellay. Mer info om avtalet lär dyka upp närsomhelst på den officiella hemsidan.

En bra klubb som lirar i Champions League. Jag tror Afellay gärna ville ha en utlåning då han än inte gett upp drömmen om att bli en viktig spelare för Barça.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-31 10:50
Vi fick helt klart en grupp som vi inte bör ha några som helst problem att ta oss vidare ur. Helt enkelt den dock inte. Benfica är ett skickligt lag som spelar väldigt rolig fotboll. Ett riktigt bra lag, personligen tror jag de tar andraplatsen. Spartak borta blir så otroligt tufft. Vi har haft det tufft genom åren mot ryska och ukrainska lag, Rubin Kazan var ju en riktigt mardrömsmotståndare. Celtic är väl gruppens sämsta lag men har också en sjuk hemmapublik som gör laget 2-3 nivåer bättre.

För att vinna gruppen, vilket vi naturligtvis ska sikta på, har vi nog råd med två poängtapp. Det rimliga vore att ta fullpott på Camp Nou och sedan skulle vi nog ha råd med två kryss borta, då skulle vi förmodligen vinna gruppen utan att behöva stressa allt för mycket de sista omgångarna.

Reals grupp, ojojoj. Blir inga lätta matcher där. De bör ju gå vidare från gruppen, men City kan verkligen hota om gruppsegern, vilket skulle innebära ett tufft möte i åttondelen. Hur som helst blir det en sjukt rolig grupp för en "neutral" åskådare(kan väl knappast kallas det när Real spelar iofs). Både City och Dortmund hade ingen CL-rutin förra säsongen. I år kommer de vara mycket bättre förberedda.

Och till slut, Iniesta får äntligen ett stort erkännande. Fan vad bra. Messi är enligt mig den tveklöst bästa fotbollsspelaren men Iniesta är så otroligt duktig han också. När det handlar om Europas bästa spelare så spelar nog EM in väldigt mycket, och där deltog ju inte Messi. Annars hade han förmodligen vunnit priset. Ronaldo var bra men knappast i närheten av Iniestas nivå i slutspelet. Helt klart välförtjänt pris, tror till och med Messi enbart är glad för Iniestas skull. Leo kommer nog vinna Ballon D'or senare, allt annat vore ju skandal. Det skumma var att Ronaldo och Messi hamnade på samma antaler. Men det kan vi väl skita i nu. Tror Messi helt har glömt priset nu medan Ronaldo sitter och gråter över att Iniesta besegrade honom.
Barcelona Bàckis / f.d GerardPiqué3
2012-08-31 10:44
Saviola till Malaga alltså, kul ! Min största favorit när jag var liten, efter min Gud Rivaldo då. "Den lilla kaninen" var fan sjukt grym, synd han aldrig blev den stora spelaren han såg ut att bli :/ Har kvar min 02/03 tröja med 7 Saviola på ryggen, fint när man hör om sina gamla favoriter :)

En gång Cule, alltid Cule !
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-08-31 07:08
1.70-ligan 

Älskar hans FIFA12 Manager mode.
AndreD - General pardon
2012-08-31 02:59
För er som ville ha Reina.
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-08-31 02:23
Cristiano Ronaldo har slagit ett nytt rekord. I fyra år så har har gått till prisceremonin för att applådera Barcelona spelarna då dom tar mot priserna.

Andres Iniesta: "I dont have the feeling that it takes a lot for Pedro or Busquets to be how they are. Nor Xavi, Iker Capdevila, Reina... i dont know.. We are people that like to return to the small town where we grew up, to hang out with our old firends, it is easy to be me. I am how i came out, how my parents educated me. I am what i am thanks to my parents. It´s impossible to lose that values. When i was 12 years old my father saved money for three months to be able to buy me Predator boots, i have money now but each time when i look at those boots, i remember where i came from".
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-08-31 01:53
”Har funnits lite mättnadsvibbar”- skriven av Real redaktionen!
Haha vad f*ck har ni vunnit? förutom en ynka ligatitel på typ 5 år och ändå skriver ni som om ni har vunnit trippeln, Fyy på er jag skäms!

Har ni tänkt på att Real och deras fans alltid säger att de har bästa spelare,bästa talanger och bänken och osv... Resultat= 3 tiitlar på typ 4 år.

Medan Barca ja vi snackar inte utan vi bevisar det istället, hela världen vet att vi har bästa talanger, att vi har bättre spelare, att vi har bättre bänk och osv.. Resultat= 14 titlar på 4 år.

Pique: Låt madrid snacka hur mycket de vill, Vi snackar inte utan vi bevisar det på plan istället! Kungligt! Det sa han typ för 2 år sedan.

Btw, kolla på bilden som jag länkade så jävla sant!
Barcelona Carles Puyol - 1899
2012-08-31 00:48
Grupp G Barcelona Benfica Spartak Moskva Celtic Vi fick en bra grupp och vi lär komma etta. Frågan är bara om vi fick alldeles för lätt grupp för det finns chans att spelarna slappnar av för dessa lag är inte så bra om man nu ska jämföra med Man.City eller Dortmund. Vi kan vara nöjda med vår grupp men vi kommer få problem i Benfica men i Ryssland blir det som vanligt 18:00 som matchen ska spelas då tråkigt tycker jag. Gruppen är ganska lätt och det finns bara Benfica att oroa sig för. Medan Real fick två svåra lag, form av B. Dortmund och Man.City, Ajax sådär.
Annons: