/spanien/barcelona/forum/9106.aspx/spanien/barcelona/forum/9106.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid CR7 & B9
2012-06-06 12:37
Jag är imponerad av att ni kan skriva så bra om Real spelare.

Iniesta för mig är den elegantaste just nu som spelar fotboll tillsammans med kanske Benzema och David Silva.

Vi fans kan vara ganska blinda ibland och bara gilla våra egna.
Barcelona Rambla~
2012-06-06 12:07
Så jävla gott att Zubi helt nobbade Atléticos förfrågan om Tello. Det samma gäller Sergi Roberto och Muniesa.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-06-06 12:00
Såg en snubbe som på allvar förespråkade den här elvan i nån debatt här på SF (innan truppen släpptes).

Valdes
Ramos Puyol Pique A. Del horno
xavi fabregas xabi
Callejon D.Villa Albiol
Barcelona Rambla~
2012-06-06 11:59
Özil bäst på sin positon? Vilket jävla skämt. Är han bättre än Messi nu också.
Real Madrid 14Guti
2012-06-06 11:58
Rivaldo_gudarnas gud //

I vår insnöade Puertabubbla tar vi oss massor med olika friheter. Det är ju vår Puerta. Själv skriver jag ibland riktiga elakheter och dumheter där som jag aldrig skulle skriva här. Det vore bara korkat och provocerande. När vi då och då pratar över forumgränserna får vi fokusera på att hålla trevlig ton och inte hålla varandra ansvariga för saker som skrivs på våra respektive hemmaforum. Gör vi det blir ju alla försök till kommunikation återvändsgränder.
Real Madrid 'Balotelli - El Mejor Jugador del Mundo
2012-06-06 11:51
Rivaldo_gudarnas gud

Kan inte kommentera vad andra (en person) sagt angående Özils och Benzemas vara eller icke vara i historiebockerna. Kan dock kommentera mitt påstående angående att Özil är nummer ett på sin position idag, en högst subjektiv åsikt. Özil har mäktat med näst flest assist i europa (en assist efter Messi som dock spelat mycket fler minuter/matcher än tysken), flest assist i ligan och han har vart en av våra viktigaste spelare i och med ligavinsten (världens svåraste liga att vinna enligt mig). Återigen, dra inte alla över en kam för att en eller två Madridistas sagt något i Puertan.

Ja, Özil är definitivt inte seg på något sätt, han har också blivit starkare med boll dock är fysiken knappast ett av hans signum.

För att svara på dina första frågor. Kaká är en offensiv mittfältare men man kan stundtals misstolka hans position då han oftast bidrar med mycket fler mål än en "tia" och han brukar ses bredvid anfallaren i laget väldigt ofta. Özil är en central offensiv mittfältare som är så nära en "tia" man kan komma.
Barcelona Barclasico
2012-06-06 11:47
Haha förlåt att jag stör men lever Keirrison fortfarande? Kan någon här berätta lite om honom sedan vi hade lånat ut han?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2012-06-06 11:33
Balotelli-el mejor jugador del mundo//

Vet att özil inte är lika snabb som Henry och kaka. Han är heller inte ens nära lika bra som dessa va när dom var på top. Sen är väll kakas naturliga position offensiv mittfältare. Så vart spelar isf özil vanligtvis? Sen att kalla honom "bäst" på sin position är väll lite inavlat? Sneijder, iniesta, Y. Toure och D.Silva är fortfarande bättre enligt min mening. Men ni real fans har som vanligt en tendens att överhypa spelare som spelar för er. När robinho spela i real va han bättre än Ronaldinho och "bäst" i världen. När robben spela där va han bättre än Messi och "bäst"i världen. Nu spelar Ronaldo där och är enligt alla er "
bäst". Samtidigt som özil och benzema hyllas som spelare som skrivit in sig i historie böckerna redan. Va har dom vunnit exakt för att få dessa bekräftelser? Hoppas att du som real fan kan svara på detta. För här inne är vi lite förbryllade. Vilket jag tror resten av fotbollsvärlden hade vart också om dom läste i eran insnöade bubbla där borta i puertan. Båda har vunnit någon enstaka liga titel och någon inhemsk cup titel och har aldrig vart den bästa spelaren vare sig i klubblag eller landslag. Så hur går det till när ni placerar dom före ex iniesta, xavi, villa etc?

Tbx till özil så är det möjligt att jag fått en liten skev uppfattning av honom då jag mest sett honom i el classico matcherna och i landslaget. Men han är grymt snabb med boll och är fysiskt stark. Det kan jag ej gått miste på!
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-06-06 11:11
Det verkar som att Domènec Torrent och Carles Planchart kommer lämna tränarstaben. Bägge två har tillsammans med Jordi Roura, som ryktas kan bli Titos andretränare, arbetat med att studera och analysera motståndarna.

Samtliga tre har gjort ett väldigt bra jobb ifrån sig de senaste fyra åren. Hoppas man kan hitta duktiga ersättare till de.
Real Madrid 'Balotelli - El Mejor Jugador del Mundo
2012-06-06 11:04
Rivaldo_gudarnas gud

Att jämföra Özil med Kaká och Henry är så fel ute som man kan komma. Özil spelar inte på samma position som någon utav dessa, han har inte samma uppgifter som dessa och har knappast samma fart/snabbhet som dessa. Om man går in i det lite snabbt så är Özils uppgift på plan att hitta den sista passningen, bidra med tempostyrningar och bygga upp anfall. Kaká är mer av en andre anfallare och Henry är en ytteranfallare, dessa lever ständigt på sin fart och kvickhet, Özil lever mer på sin spelförståelse och touch/bollbehandling. Om något så är Özils fysik hans akilleshäl, men visst, han kan ta ruscher då och då men det tar verkligen inte lika fort som för Henry/Kaká. Om man tar bort Özils snabbhet (som du överskattar något enormt) så förblir han nästan exakt samma spelare (världens bästa på sin position), men självfallet gäller det inte för Kaka och Henry då dessa mer eller mindre lever på sin fart. "MESSI.CORLEONE" är helt rätt ute när han jämför tysken med spelare som Iniesta. Det skulle vara trevligt om du hade förtydligat ditt fall för så som jag ser det så har du inte sett så mycket av tysken, inget illa menat dock.

E: Lämna trollet under mig, låt denna leva i sin egna lilla värld.
Barcelona Tiki-Taka
2012-06-06 10:59
Andresito//

Ödmjukhet och respekt? Till Real Madrid? Jag har noll respekt till en hycklar klubb som jag hatar så oerhört. Ett riktigt Barca fan visar ingen respekt eller en ödmjukhet till värsta rivalen, jag önskar dem allt ont och inget gott !
Barcelona Barca o Mort!
2012-06-06 04:04
Hade ärligt talat inte kunna tacka nej till Torres. Hans spelstil hade varit som gjuten i vårt lag tror jag.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2012-06-06 03:50
!Sergio_ Busquets!

Enligt mig så finns det ingen anfallare i världen som skulle passa bättre i Barca än Benzema när man räknar in skicklighet + personlighet.
Barcelona Briljanté
2012-06-06 02:39
Gud är störst

Håller med dig. Ända spelaren i Real jag kan tänka mig se i en Barca tröja men det kommer förmodligen inte hända.

Håller på Frankrike under EM då jag diggar deras personligheter i Laget. Abidal är den ända jag saknar. Hoppas dem vinner den för honom!
Barcelona Briljanté
2012-06-06 02:39
Gud är störst

Håller med dig. Ända spelaren i Real jag kan tänka mig se i en Barca tröja men det kommer förmodligen inte hända.

Håller på Frankrike under EM då jag diggar deras personligheter i Laget. Abidal är den ända jag saknar. Hoppas dem vinner den för honom!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-06-06 02:08
Gud är störst! - Pep el rei!

Ok, överdriv inte nu. Håller med i det du säger men om man ska drömma så finns det andra anfallare.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2012-06-06 01:35
Benzema är en av mina favoritspelare utan tvekan. Så elegant och skön fotbollsspelare, alltid ödmjuk och ärlig. En dröm att ha honom i Barca!
Barcelona Andresito
2012-06-06 01:21
@Tiki-Taka:

Bland det omognaste jag läst i Barcaforumet.. Antar att du ser dig själv som ett hardcore Barca-fan och att du har Xavi, Pep, Iniesta mfl som dina förebilder. Var är din ödmjukhet och respekt gentemot andra? Gissar på att du inte hejat på Barca länge då Peps ödmjukhet inte verkar ha smittat av sig på dig som det gjort på 90% av alla andra.
Skärp dig.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-06-06 01:17
Rivaldo_gudarnas gud

lol, klart man ska kunna skämta vänner/bröder emellan :)

Özil är en enastående passningsspelare/lagspelare. Han påminner mig om La Masia. Hans blick över spelet, hans läckra assister där han visat gång på gång hur osjälvisk han är, hans känsliga vänsterfot och underskattade arbetskapacitet är väl hans styrkor som fotbollspelare. Han har spelat VM- Semifinal samt Bronsmatch med sitt landslag och Semiinal i CL 2 år i rad. Det är ingen dålig facit för en 23 åring.

Jag måste också passa på och hylla Benz lite, vilken lirare!! Hade vi haft Karim bredvid Leo så tror jag att Sony hade slutat att producera PS som i sin tur skulle slutat procudera FIFA 13,14........

Özil och Benz för mig är lika med, ögongodis.
2012-06-06 01:05
Messicorleone//

Dåligt av mig. Närmast personangrepp. Sorry bro!
Ser dock jämförelsen du försökte göra. Men özil är inte i den kategorin av spelare då har han har en fantastisk fysik. Det är mer spring och power bakom özil, som snarare borde jämföras med spelare som kaka och henry . Bägge högt inteligenta spelare med bra spelförståelse. Som olikt spelarna du räkna upp har en otrolig fysik (snabbhet/styrka) att luta sig tbx mot. Ta bort özils speed å han hade snarare vart nästa Michael carrick än zidane. Är det någon spelare özil påminner om så är det kaka.
2012-06-06 00:45
14Guti//

Xavi hade klarat rollen brevid busquets utmärkt då han (vilket ofta glöms bort) är väldigt placeringsäket och bra defensivt. Låt Fabregas ta 10 rollen istället strax bakom anfallaren. Med Xavis uppbyggnads spel och Fabregas instick och djupledslöpningar längre fram i banan hade Spanien nått en nivå till. X.alonso må va i bättre form än cesc för tillfället men det hade gynnat Spanien om han börja på bänken. Då hans kvalitéer som framspelare och defensiv slitvarg blir överflödiga då det finns spelare som behärskar detta bättre tex xavi, busquets.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-06-06 00:21
Özil är en fantastiskt spelare. Han är en av de sista i sin "ras". Han är enligt mig väldigt lik, spelare som, Zidane, George Hagi, Riquelme, Rui Costa, och Iniesta för den delen. Han är en av de få i dagens fotboll som spelar fotboll med sin hjärna. Han är den mest unika spelaren i hela Reals trupp enligt mig. Han är oersättlig för de vita.
Barcelona LeoMessi
2012-06-06 00:20
Rivaldo gudarnas gud Ja, lustiga är ju att det blev ett jävla liv härinne när vi jämförde iniesta med zidane. Det där med assist är bara ett desperat försök för att övertyga sig själva. Özil är en väldigt bra mittfältare och väldigt kreativ. Det dom inte tänker på är att när real anfaller så är det oftast kontringsläge där özil och två till mot 3 backar. Iniesta och xavi måste vägga sig förbi motståndarnas försvar eftersom det är minst 8 man i muren. På dom 5 metrarna som iniesta Väggar sig fram med Messi så har oftas en eller två personer till hunnit nudda bollen innan Messi (oftast Messi) gör mål.
Real Madrid 14Guti
2012-06-06 00:19
Ser att ni lite längre ner här diskuterar Ramos som högerback/mittback. Håller helt klart med om att tappar väldigt mkt som högerback. Jag undrar hur ni ser på Xavi, ni som följer honom närmare. Min känsla är att han tappar en del när han får spela nr 10 istället för nr 8. Ligger det något i det, enligt ert sätt att se på Xavi?

Funderar också på om han klarar att ta tillräckligt "pivoteansvar" för att spela tillsammans med bara en av Busquets/Alonso. Jag vet att han gör det i FCB men Landslaget är ju lite annorlunda, även om det naturligtvis är rätt likt FCB.

Missförstå mig nu inte, jag ser Xavi som given i elvan, min fråga är bara hur ni som ser honom i varje match upplever honom när han flyttas upp och ska spela 10:a
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-06-06 00:05
mirzaculé

Välkommen mannen var bor du?
Barcelona B-Guden
2012-06-06 00:05
Det roliga är ju när dom jämför Özil med Xavi så snackar dom assist men deras dum huvuden har inte fattat att özil ligger hela tiden och spelar vid straffområdet, medans Xavi spelar i mittcirkeln och styr mittfältet, skön jämförelse.

sen om man ens är seriös när man jämför Xavi med Özil ja då är man så jävla enögd att jag borde gråta
2012-06-05 23:51
Leomessi//

såg också dettA. Sen jämför dom både benzema och özil med zidane. Stackarna. Ingen av dom 2 är ens värd å torka zidane i arslet efter han är klar på dass. Dom är möjligen top 10 i världen på sina positioner. Men mer än så är det inte. Benzema är lika gammal som Messi och özil blott ett år yngre. Bara å jämföra skillnaden i kvalitet å skratta tills man pissar på sig. Iniesta och xavi har vunnit cl vm och em. Upp till bevis för reals skol pojkar om dom skall jämföra sig;)
Barcelona LeoMessi
2012-06-05 23:05
Härligt att läsa i puertan, tydligen kommer benzema att vara bland dom största genom tiderna och att özil fick xavi, iniesta och abidal att framstå som korpenspelare. Benzema är en av världens absolut bästa anfallare och özil är bland dom bästa mittfältarna i världen. Men ÖZIL har aldrig fått iniesta och xavi framstå som skit. Dom får tagga ner. Som att vi skulle påstå att valdes är den bästa målvakten någonsin.
Barcelona barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!
2012-06-05 22:29
Kan någon mod spärra Golazo H? Inte för att jag tar illa upp men mina ögon svider av alla "ahhahaha".

Gillar verkligen när folk från Puertan kan komma in och bidra med inlägg av okej kvalité, även om åsikterna skiljer sig åt kan man få till en någorlunda diskussion men Golazo H leder bara till kuk-mätning..
Barcelona SamMajid
2012-06-05 22:09
mirzaculé

Välkommen! :-)
Annons: