/spanien/barcelona/forum/9103.aspx/spanien/barcelona/forum/9103.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Éluc
2012-05-12 21:07
Afellay startar ikväll.
Barcelona älskabarcelona
2012-05-12 21:01
Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
Nu ska jag inte nämna allas insats . Men jag har lite extra koll på Hummels och Alaba .
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-05-12 21:00
Amunt

Han kände att han inte hade energin och orken att leda laget ytterligare, mer tid med familjen var en annan stark orsak till beslutet.
Valencia Amunt 
2012-05-12 20:57
Varför avgick Guardiola?
2012-05-12 20:57
L.A.M Nr 10

Inte så konstigt egentligen, CL rutinen har inte riktigt smittats av på det unga Dortmund spelarna därav nervositen och junior misstagen i årets upplaga av CL. Jemför du med Bayern har dem ett klart mycket mer rutin i laget i jemförelse med Dortmunds spelare. För sättet dem spelar i tyskland är på en annan nivå och med ett grymt självförtroende. Nästa år borde det lossna för dem.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-12 20:54
Bra match där Dortmund helt klart är det bättre laget, leder också välförtjänt med 3-1. Konstigt att det ena laget är i CL-final och det andra åkte ur i gruppen. Förhoppningsvis kan man nästa säsong med lite CL-rutin nå längre. Det här laget har potential att gå till kvartsfinal, minst.
2012-05-12 20:52
älskabarcelona

Dortmund kan Bayern, det kan man konstatera sett till säsongen och fjolåret. Tycker hela Bayern ser slitna ut, var är Robben och Ribery tex? Bevittnar vi en Kollektiv kollaps? onödigt att nämna vilka som var bra eller dålig när ingen är bra under 45, jag menar misstagen avlöser varandra. Fördel Dortmund, förutom straffen spelar harmoniskt via Kawaga i spetsen.
Barcelona älskabarcelona
2012-05-12 20:48
Alabas första halvlek var bedrövlig . Killen har inte gjort något rätt och han förlorar boll hela tiden .
Barcelona älskabarcelona
2012-05-12 20:43
Oj 3-1 snacka om att Dortmund är Bayerns mardröm motstånd. Bayern imponerar inte inför CL finalen .
Barcelona älskabarcelona
2012-05-12 20:38
Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
Ja precis. Han upptäckte det väldigt sent .
Men nu så fick han sin revanch iallafall :D 2-1
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-12 20:37
Hummels gjorde även mål nyss
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-05-12 20:37
Hombre - El Mejór

"Jag jämför deras säsonger med varann"

Vad vill du komma fram till när du jämför deras säsonger med varann?
2012-05-12 20:25
Kommentatorn jobbar säkert som en auktionär(vad dem nu heter som har hand om auktion) Tar karln aldrig paus? :P

Älskabarcelona
Upphävde offsiden?
Barcelona älskabarcelona
2012-05-12 20:22
Hummel gjorde en grov tabbe nyss
2012-05-12 20:13
För er som vill se cup finalen mellan Dortmund-Bayern.m. Kan man även kolla in Hummel mot snabba Bayern.

:P
Real Madrid Hombre - El Mejór
2012-05-12 20:10
Blaugrana91

*Underbar läsförståelse!

Du antyder exakt det jag sa att jag inte gjorde, nämligen jämföra vem som är bäst av spelarna. Jag jämför deras säsonger med varann, vilket jag ska kunna få göra utan att behöva "lägga ned".

*Lägg även till Thiago, Sergio Robero och Dos Santos i den listan också när du ändå är i farten.

* Ironi
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-05-12 20:04
Hombre - El Mejór

På samma sätt som vi aldrig kommer tycka att Özil är bättre än Xavi/ Iniesta/ Cesc kommer ni aldrig att tycka att Valdes är bättre än Cassilas, fasten Victor har haft bättre stats de senaste fyra åren.

Så lägg bara av.
Barcelona älskabarcelona
2012-05-12 20:00
Gustavo bjuder på 1-0 målet
Barcelona Deulofeu
2012-05-12 19:48
20.00 nu alltså ; )
Barcelona Deulofeu
2012-05-12 19:40
Vilken kväll som snart börjar vilken match som uppvärmning mumma.Vore kul att se Götze. Det kommer vara jobbigt att se alla talangfulla spelare som man skulle vilja ha till klubben läs tex Alaba.

Inför matchen ikväll har Pep sagt att han inte avser att avsluta matchen med 11 egna produkter jag hoppas ändå han gör det ; )

Peps sista match tror på kross.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-05-12 19:39
Vilken tid är Bayern - Dortmund?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca4eva
2012-05-12 19:34
Bayern mot Dortmund och sedan Barca-matchen, härligt!
Barcelona Blaugrana91
2012-05-12 19:34
Hombre - El Mejór

Seriöst vad gör du härinne? Vad är ditt syfte? Att försöka få oss att tycka att Özil är bättre än Xavi och Iniesta?
Isåfall kan du lämna på en gång.

Alla vet att Xavi och Iniesta är världens bästa på sina positioner, Özil är långt ifrån dessa två. Bara massa Realfans som påstår annat...
Även Cesc är bättre än Özil.

Barcelona MesQueUnClubFCB-Gracies Pep
2012-05-12 19:07
Någon som vet om det blir träningsmatch den 16e eller 17e Maj
Real Madrid Hombre - El Mejór
2012-05-12 18:59
Kul att se att ni använder er av statistik när det passar er, men avfärdar det när det inte passar er. Nej statistik är inte allt, men det är väldigt mycket och speciellt för en offensiv mittfältare när man förväntas spela en avgörande roll varje match. Nu har jag inte jämfört spelarna individuellt utan deras säsonger. Sen kanske jag inte borde tagit med Xavi då han inte har samma roll som Özil, men Iniesta och Fabregas har definitivt samma roll.

Det må vara så att Messi står för merparten av alla framspelningar i ert lag, men hans mål måste spelas fram också. Sen snittar Iniesta och Cesc minst 90 passningar varje match, någon av dem måste väl vara en avgörande passning?

Sen spelar Iniesta och Cesc i en miljö där spelskickliga lirare som Özil trivs bättre i, enligt mig tar Özil mycket större ansvar i Real Madrid där han håller ihop våra offensiva spelare som är mer raka i spelstilen.

El Nino

Helt fel har du inte, Özils höst var något tveksam. Det kanske berodde på att Kaká var väldigt bra under hösten.

Men under våren har han inte gjort en enda dålig match.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-05-12 18:58
Kirurgen Ramon Cugat, som opererade Puyol, har sagt att kaptenen kommer vara fit for fight i lagom tid när försäsongsträningen börjar. Cugat uttryckte även sin beundran för Puyi i samma presskonferens och hyllade hans vinnarmentalitet och eviga hunger. "Om han hade kunnat spela 100 matcher hade han spelat 150", sa läkaren.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-05-12 18:48
Klubbläkaren Ricard Pruna har meddelat att Abidal skulle kunna få lämna sjukhuset nästa vecka och fortsätta sin rehabilitering hemma. Hans kusin som donerade en del av sin lever fick även han lämna sjukhuset för några dagar sen.

Äntligen lite goda nyheter om Abi. Hoppas han blir bra igen snart.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-12 18:25
Om man bara jämför spelare med hjälp av statistik så är Valdés bättre än Casillas, vinnare av Zamoran fyra säsonger i rad samt att han släppt in färre mål än Madridmålvakten. Nu är det ju inte så, de flesta är nog överens om att Casillas är den bättre. Men att endast utgå från statistik känns rätt korkat. Statistik betyder något, i vissa fall mycket, men absolut inte allt.
Coach pep.
2012-05-12 18:20
Hombre

Jag förstår att du är ivrig att kora Özil till världens bästa mittfältare med tanke på att ni inte haft någon sådan på många år men tycker du ska tagga ner en aning. Anledningen till att Xavi och Iniesta gör så få poäng är för att allt går genom Messi som är bäst på allt. Messis poängsnitt är den här säsongen högre än någonsin. Özil hade endast levt i skuggan av honom precis som alla andra. Han hade omöjligt kunna få samma fria roll som i Real Madrid så det var väl bra för hans egen del att det blev Madrid.

Personligen tar jag sen hellre vår hemmafostrade Cesc alla dagar i veckan före Özil. I Arsenal hade Fabregas Europas högsta poängsnitt flera år i följd så jag håller med om att man får tacka Pep att han dissade culén Özil till förmån för culén Fabregas.

I Barcelona är det numer en naturlig förekomst att spelare blir mer anonyma än i sina tidigare klubbar. Sanchez, Villa och Fabregas har alla fått sätta personlig prestige åt sidan för att bli lagspelare och en i mängden. Sätt dessa eller en sådan som Pedro i någon annat lag och folk skulle snabbt bli påminda om hur individuellt skickliga de faktiskt är. Deras poängskörd hade skjutit i höjden omedelbart.

Med detta sagt så blundar jag givetvis inte för att Özil är fullkomligt fenomenal.
Barcelona SamMajid
2012-05-12 18:04
Hombre - Animo Sergio Canales Madrazo

Tillbaks till köket kvinna!
Annons: