/spanien/barcelona/forum/9101.aspx/spanien/barcelona/forum/9101.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-05-08 13:21
Wow... vilken kvinna den där Eva Carneiro! Barca borde ju byta Keita mot henne; hade varit ett fint tillskott till bänken. Inte undra på att Chelsea-spelarna är skadade hela tiden, när hon tar hand om en efteråt :P
Barcelona petersays
2012-05-08 12:57
Tja får man ha våta sillydrömmar så skulle jag inte bli det minsta ledsen om Eden Hazard fanns på vänsterkanten nästa säsong...men å andra sidan så kan han, om han går någonstans denna sommar, bli en av de absolut dyraste och mest utdragna affärerna. Men vad ska man säga, killen är makalös och kommer knappast att bli sämre.

Rotera med Villa, Pedro, Hazard och Alexis bredvid Messi skulle jag inte ha något alls emot. Hazard kan garanterat varvas med Iniesta på mittfältet också.
Barcelona påfågeln
2012-05-08 12:48
Synd om Puyol, men hoppas han lyckas fixa knäet ordentligt denna gång.
Postat via SvenskaFans-appen
Ryo Miyaichi !
2012-05-08 12:44
Admiraldo

Dzeko är väl en utav dem mest överskattade spelarna i dagens proffsfotboll... Är längesedan jag skådade ett proffs som jag tycker är nästintill usel haha...

Tråkigt för Puyol, det är en spelare jag verkligen gillar. Undra om Spanien vinner EM igen, ska iallafall bli intressant att följa. Holland & Tyskland lär väl utmana om guldet tror jag....
Barcelona Admiraldo
2012-05-08 12:23
Tjena e ny på forumet men har följt det en tid tänkte jeep e dags för mig och blanda in mig lite:) jag vet det har varit snack här om att köpa in en stor forward typ llorente eller Gomez men då båda dom två är jävligt dyra kanske vi kan låna dzeko från city och ha honom när det krisar ibland, annars vill jag se neymar o silva nästa år i Barca
Atlético addeh
2012-05-08 12:22
elbraco

Ramos har varit riktigt bra som mittback den här säsongen och om Puyol missar EM hade jag inte alls blivit förvånad om han används i den rollen i sommar. Att Arbeloa däremot skulle ta hand om högerbacksplatsen i sådana fall vore ett skämt. Iraola har gjort en monstersäsong i Athletic och borde vara given på den platsen ifall inte Del Bosque väljer Ramos.

Utan Puyol i EM borde det står mellan Iraola och Javi Martínez att ta den sista platsen i backlinjen.
Atlético addeh
2012-05-08 12:20
Jävligt jobbiga nyheter angående Puyol. Hoppas han repar sig fort.

Mascherano & Piqué i mittlåset mot Athletic känns dock ganska tryggt ändå.
Barcelona elbraco - Bojan & Thiago
2012-05-08 12:17
Helvete också Puyol!

Oavsett hur jävla bra jag tycker Ramos är som mittback så hoppas jag verkligen inte att Del Bosque väljer att köra Pique - Ramos som mittbackar. Varför?
För det skulle innebära att ärkesopan Arbeloa skulle få spela högerback.

Ramos - Pique - Martinez - Alba hoppas jag på. Eller om Dominguez/Botia plockas in istället för Javi.

Vilanova får många pluspoäng i min bok om han går all in för Vertonghen i sommar, för en ny högklassig mittback kommer definitivt behövas.
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-05-08 12:17
Fan Puyol jävla skit ständigt dessa skador, jag hoppas verkligen att an kanske får följa med till EM. Eller så får han vara hemma och rehabilitera vet inte hur det funkar riktigt
Barcelonistas
2012-05-08 12:11
Så jävla frustrerande med alla dessa jävla skador. Riktigt surt!.
Barcelona Capitán - El tiburón
2012-05-08 12:08
Synd med Puyol! Men jag är inte säker på att han hade varit med i startelvan i landslaget ändå om man får vara lite realistisk. Del Bosque lär väl spela med Pique och Ramos i mittlåset, samt Arbeloa på högerbacken.

Angående transfer av en mittback. Kommer bli irriterad om ledningen väljer att satsa på Thiago. Förhoppningsvis säljer inte Milan honom, men skulle det bli en flytt till Barcelona kommer det kosta rejält. Och detta för en spelare som fyller 29. (Inget "Villa" scenario igen, tack!)

Skulle gärna se laget skaffa Vertonghen eller Hummels istället. Den förstnämnde kan vi nog få lite billigare, då han sitter på ett kontrakt som går nästa sommar. Men Hummels kan nog vara klurigare att köpa loss.
Även om jag inte sett alltför mycket av dessa herrar, tror jag att de kan passa in bra i vårt spelsystem.
Barcelona Smogen
2012-05-08 12:04
Rambla~

Man flyttar väl upp typ 4 backar från b-laget? Man får väl anta att Tito har förtroende för åtminstone någon av dom, och/eller Fontas. Men visst, det behövs en Abidal i laget, någon som kan spela på kanten, men också försvara i mitten som en extra mittback....och som har lite längd.
Real Madrid Sherko
2012-05-08 12:00
Kan inte annat än beklaga Puyols skada, det hade förmodligen varit hans sista mästerskap på landslagsnivå och nu kan han dessvärre inte vara med....kan som sagt inte annat än beklaga. Väldigt surt för en väldig go spelare!
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-05-08 11:58
Fan, så jävla tråkigt för puyi, vi har grova problem vad gäller försvaret..
Barcelona Rambla~
2012-05-08 11:20
Hur mycket skit och otur ska man behöva ha under en säsong? Tråkigt för Puyi att missa både CdR-finalen och EM. Det positiva är att han kommer att få en välbehövlig vila och förhoppningsvis en bra försäsong. Skadorna på våra mittbackar börjar bli lite väl många nu. Räcker det verkligen med en ny mittback till nästa säsong?
Barcelona Abbe.
2012-05-08 11:13
Då var det officiellt; Puyol tvingas operera sitt knä och blir borta i minst sex veckor. Surt!
Barcelona Pep, The Creator
2012-05-08 11:12
Läste nyss på twitter angående vår Puyol, fyfan säger jag bara.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-05-08 11:07
@¡Barca! - Crèma Catalana:

Vad fan?! Läste nyss samma sak på FB. Riktigt tråkigt! I fall det blir att så att vår kapten måste opereras så hoppas jag verkligen att han gör det innan EM och att han inte försöker spela EM halvskadad. Visst, skittråktigt om han skulle missa EM men han har ju faktiskt redan vunnit den turneringen och vi kommer verkligen behöva vår kapten under nästa säsong.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-05-08 10:59
Puyol has a knee injury. He could have to undergo surgery and would then miss the cup final and the Euro. Further tests later today. [md]
Barcelona LaMasia
2012-05-08 10:39
Hejsan.
Någon som vet när höstens spelschema brukar släppas?
Mitten på juni eller juli har jag för mig. Kommer ej ihåg tyvärr.
Måste ju planera in höstens resa.
Barcelona oxfilé
2012-05-08 10:35
Jäklar vilken skillnad.
Barcelona Barclasico
2012-05-08 10:14
När gör David Villa comeback?
Barcelona Mch
2012-05-08 10:00
En artikel som visar varför Valdono fick gå från Real och hur deras brist på självsäkerhet inte tillåter de att vara mer ödmjuka.
Barcelona melvin
2012-05-08 09:21
bojan har ju inte kritiserat pep utan sade att det var han eget fel att han inte pratade med pep. Han var mest besviken över att inte fått hoppa in i CL finalen när vi ledde med 3-1 och då förstod han att pep inte litade på honom.

Jag ser iaf gärna bojan i barca igen och han har ju inte alls varit så usel i roma som några här försöker få det till.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-05-08 07:26
Petersays Dags att inse att Bojan inte platsar? Speciellt inte i dagens Barcelona.
Barcelona Gabriel
2012-05-08 04:00
Bojan angående Pep.

Han kritiserar Pep, för mångt och mycket. Men han gör det på ett sätt utan på något som helst sätt snacka skit om honom eller smutskasta honom. Det är så det fungerar i världen, man måste kunna få kritisera ibland om man inte håller med om något. Personligen förstår jag varför Bojan inte fick spela, men enligt mig har Pep mycket att jobba på vad gäller "people skills". Han har blivit kritiserad av flera f.d spelare för att inte kunna föra en kommunikation. Det tillhör ändå jobbet i mina ögon.

Sen har ju Guardiola själv sagt att "jag är tränare till ett fotbollslag, inte tränare till en fotbollsspelare".
Barcelona Gabriel
2012-05-08 03:48
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Må hända att jag inte heller tycker att Bojan som spelare har mycket att hämta i dagens Barça men jag måste trots det försvara honom lite för oavsett hur mycket kärlek jag än må känna för Pep så är jag fortfarande också utav den tron att det inte kan vara speciellt enkelt att vara hans spelare.

Intrycket man fått av Pep är att när han får för sig saker och ting angående något så är det så, och inget kan rubba på den åsikten. Vi såg hur beslutsam han var kring Eto'o, en affär som måste ses som bland den sämsta kring fotbollshistorierna.

Vad jag har för mig så sa aldrig Bojan något dåligt varken om Pep eller om Peps team. Det enda han sa var att han och Pep inte alltid hade samma åsikter kring saker och ting, men att Pep ändå var det bästa för Barça. Jag tycker inte det är så värst farligt att säga ändå. Man måste få ha rätt till att tycka som man själv tycker. Bojan förtjänar knappast den smutskastning som du ger honom.

Att han inte platsar är en sak, men inte pga den orsaken som du nämner. Du får det att låta som att han gått Mourinho/Zlatan - style på Guardiola.
Barcelona papillon
2012-05-08 01:36
Vad var det som bojan sa om pep?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-05-08 01:01
Efter Bojans kommentarer om Pep vill jag inte ens se honom sätta sig på arenan som åskådare. Och bara för att Pep har lämnat betyder det inte att dörren är öppen för honom, Vilanova var en stor del av Peps team som Bojan snackade skit om. Trots att de bänkade Zlatan(!) för Bojan och gav honom chans på chans!

Han kan ruttna lite i Roma där han inte gör någon succé alls och sen nöja sig med lag som Almeria och Hercules. Spelare som har gjort mig riktigt besviken är Gio Dos Santos, Hleb och Bojan.

Hleb kunde iaf senare erkänna att hans största misstag i karriären var att inte anpassa sig bättre i Barcelona och att han tog ansvar för allt. Zlatan bryr jag mig för lite om för att bli besviken på.
Barcelona Briljanté
2012-05-08 00:35
Petersays

Dina argument mot 1.70 håller jag verkligen med dig om.

Bojan,Botia, Alba värvas in och Keita, Afellay ut så tycker jag vi har en väldigt stark trupp tillsammans med de uppflyttade Cuenca,Tello,Muniesa,Bartra,Montoya,JDS.

Jag tror starkt på La Masia och dessa spelare skulle tillsammans med en nytänd Villa, Pedro och Alexis, Cesc som fått 1 års mer erfarenhet stärka laget enormt.
Annons: