/spanien/barcelona/forum/9100.aspx/spanien/barcelona/forum/9100.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-05-18 14:04
Ride

Du missförstod mitt inlägg. Läs om läs rätt!
Barcelona FCB - El imbatible
2012-05-18 14:04
Villa, Sanchez, Messi är bättre än honom och Neymar kommer troligen till Barca denna sommar. Pedro skulle sitta på bänken hela tiden.

Låt oss jämföra Pedro med Villa och Sanchez. Pedro skulle inte lyckas i ett annat lag än Barca. Villa var Spaniens hjälte när han spelade i Valencia. Pedro kommer aldrig att lyckas med det.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-05-18 14:02
| IKER | CASILLAS | Un icono, modelo y leyenda! |

Dem ska alltid vinkla citat och uttalanden, just därför tar jag för givet att allt är vinlat förrens jag sett personen själv yttra orden, och hur seriös eller oseriös den personen må vara. Median är cancer!
Real Madrid | IKER | CASILLAS | Un icono, modelo y leyenda! |
2012-05-18 14:00
Ser att flertalet blivit upprörda på Cristiano Ronaldos uttalande, men sanningen är den att man då inte har tagit hänsyn till helheten.

Cristiano: Messi's numbers and mine are amazing because we keep on breaking our own records. [CNN]

Cristiano: Messi's numbers and mine are the reasons why the competitions between us are high and why Barça and Madrid are the best.

Cristiano: I'm very tired of people comparing me with Messi and I'm sure he's tired with people comparing him with me.

Cristiano: Some people say I'm better and others say Messi is. At the end of the day, they will decide who's best.

Cristiano: At the moment, I think I'm better than Messi. (Laughs)

Cristiano: I think Messi and I push each other sometimes in competition, this is why the competition is high. [CNN]

Cristiano: Madrid and Barça are the best in the world because everyone pushes each other, not only Messi and I. [CNN]
-
Han sa alltså detta med glimten i ögat, direkt efter att han sa att det är andra som avgör. Det är alltså inget som man bör lägga ned extra energi på, även om media tråkigt nog gör allt i sin makt för att sälja.
2012-05-18 13:55
LeoMessi

Jag hoppas ledningen resonerar bättre än oss, allt jag vill är att man ska värva spelare som lyfter laget, sen så vill man självklart prata om realistiska värvningar. Glöm inte hur vi spelar, hur hade Falcao och Cavani passat in på en kant? För Jag antar att Messi forsätter sin roll på mitten, känns lite onödigt med en renodlad anfallare i nuläget nu när man tänker efter.

Shanghai - SHOOT ME $12

Antar att man ska göra sig av med Pique när man ändå är uppe i farten pga en dålig säsong?

:s

zick9

Väldigt svårt för en renodlad striker att passa in i våran nuvarande modell, vi har Messi som är på mitten av anfallen, och våra anfallare placeras på varsin kant. Ingen fan av denna modell sett till hur anfallarnas potential inte kommer upp i normal standard, men visst det gynnar Messi men då är det väl lika bra att inte köra med renodlade anfallare om man ska forsätta spela så här?
Barcelona zick9
2012-05-18 13:55
Cavani passar bättre in i Barcamodellen. Falcao är en bättre spelare, men inget för Barca.
2012-05-18 13:51
FCB - El imbatible

Hahaha! Förlåt, men har du en skruv lös ? vill du skeppa iväg Pedrito som har avgjort stora matcher. Ok, den säsongen har inte varit att hurra över, men han har varit skadad mestadels.
Barcelona LeoMessi
2012-05-18 13:48
Ride the big one Jag har sett många matcher med Napoli och jag vet att cavani är en riktigt grym striker. Antagligen mer prisvärd även om jag själv anser att falcao är snäppet vassare. En dröm hade så klart varit att få tillbaka gamle gode eto'o. Den Ultimate strikern för Barcelona:D
Postat via SvenskaFans-appen
2012-05-18 13:47
Cristina har öppnat käften igen. Snälla kan inte nån jävla spelare smälla till eller skada honom på plan. Han är girig, arrogant och egoistisk. Vilken h**unge, han har inte blivit uppfostrad på ett rätt sätt, det är därför han beter sig som en åsna.
Barcelona Damido
2012-05-18 13:44
Det kostade inget. Bara att gå in. Spännande o följa nr 9,10,11. Jämfört med de andra talangerna på planen så stack dessa tre ut mest. Tror de var en asiat, en grek och så en spanjor. Grymt bra spelsinne, dribblade sig förbi motståndarna med imponerande driv och fart för den åldern. Vägg spelet var också imponerande och snabbt. "Andrés V (Barcelona) 2012-05-18 12:59 Damido, vad betala du för inträdet?"
2012-05-18 13:40
Leomessi

Du tog upp nickduellen han vann mot Puyol, det där var ingen solid argument, jag rankar citys,bayerns,chelseas försvar som aningen bättre på huvudspelet än vår, hade Falcao stångats lika bra mot dem som Cavani gjorde? Sen så hade några en disskusion om plan b, därför kom Cavanis namn upp, han är inte bara en målsprutare, utan en nickstark spelare, något vi saknat emellanåt, en spelare som är fysisk men ändå rörlig.

Ska man ändra mönstret eller köra på samma sorts spelare år in år ut?

Jag hade blivit lika glad att ha en av dessa, då jag anser att dem skulle ge oss en ytterligare dimension. Jag tror bara en av dessa hade gett oss en annorlunda dimension, något vi trodde vi skulle få med Ibra, hade vi kunnat få utav Cavani.

Sen så är det en skillnad på prislappen mellan dessa, Falcao nyligen cupvinnare vars aktier har höjts en aning, så det är absolut inte nära mellan dessa. Sen så får du gärna kolla in Napoli i framtiden, du verkar enbart ha sett matcherna mot chelsea, där gris chelsea tråkade ut matcherna som dem alltid gör.

Barca - King / Messi mr. Golazo

Att ha bra timing och vara bra på huvudet är inte riktigt samma sak, Falcao är därimot en grym spelare som är otroligt jobbig att möta, det han saknar gör han upp med att slita arslet av sig, påminner lite om en viss Kameruan :P
Barcelona Barca - King / Messi mr. Golazo
2012-05-18 13:26
Alltså om vi vill hota i luften och ha en spelare som gomez är det bara och höja blickarna mot falcao. Han kan vägga, löpa, dribbla och har spelförståelse och långskott. Dessutom är han en måltjuv. Finns det något han inte har :p eller något som jag har glömt.
Barcelona Napao
2012-05-18 13:16
Barca - King / Messi mr. Golazo Jag röstar på Falcao.
Barcelona Barca - King / Messi mr. Golazo
2012-05-18 13:12
falcao och eller cavani? RADAMEL FALCAO ALLA DAGAR I VECKAN.....
,Sami
2012-05-18 13:12
A representative of Barcelona has in the past days sounded out Tottenham and the agency of Gareth Bale (22) on a transfer. [sport]

After the contacts with club and player, Barcelona are considering to make a 40M or a 30M+incentives bid for Gareth Bale. [sport]

Barcelona Napao
2012-05-18 13:11
DamidoRed Star Belgrade är laget Barce mötte
Barcelona LeoMessi
2012-05-18 13:05
Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!

Jag har inte sagt att vi ska köpa någon av dom. Eftersom båda två skulle kosta mer än det smakar.

Ja precis, han har vunnit en enda nickduell under hela sin karriär och det är därför jag tycker han är en bra nickspelare.

Sen vet jag inte vad Cavani och Falcao kostar. Cavani kanske är mer prisvärd än falcao. Men om båda skulle gå för samma summa så skulle jag föredra Falcao.
Barcelona Andrés V
2012-05-18 12:59
Damido, vad betala du för inträdet?
2012-05-18 12:41
LeoMessi

Har du någon aning vad han skulle kosta laget?
Sen så har vi ändå haft problem med så kortväxta spelare, finns inte många löpstarka långa spelare som är så nära komplett som man kan bli. Bägge är hungriga och bra, vet inte hur du ser på saken men jag tycker inte man ska köpa en spelare för 400 miljoner kr, speciellt inte när det finns spelare lika bra för klart mindre än det. Jaha bara för att han vinner en nickduell alltså? Cavani stångades mot Bayern,City,Chelsea behöver jag poängtera hans målskörd där?

Med tanke på att laget lär gå efter Neymar så lär ingen stor anfallare komma in under sommaren, snarare någon som fyller kortsiktiga luckan. Vi kan tycka hur mycket vi vill, har svårt att se dem i klubben, allt annat vore en överraskning, en posetiv sådan men fortfarande en överraskning!
Barcelona Damido
2012-05-18 12:30
Var precis på Skytteholms IP i Solna o kollade första halvlek mellan Barca och något jugge lag. Kan säga det att nr 9,10 och 11 i barca har lekstuga.
Barcelona LeoMessi
2012-05-18 12:23
Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!

Falcao är en bättre målgörare än Cavani. Falcao är "endast" 178 cm men ändå så nickar han in väldigt många mål. Till och med Pique och Puyol som anses som nickstarka torskade mot honom i nickduell. Om du frågar mig så hade jag hellre sett Falcao i Barca än cavani.
Barcelona Napao
2012-05-18 12:19
Man kan kolla på Barcelona matchen på länken Barca leder med 2-0
2012-05-18 12:14
@LeoMessi:

För att Cavani är över 185, bra på huvudet,måltjuv av rang och löper över stora ytor, sen så har han målat mot alla storlag om och om igen vare sig det är i serie a eller champions leauge, därför pratar så många om honom.
Barcelona el Profete
2012-05-18 12:06
"Messi will pay the medical bills of a 12y-old Moroccan boy who was diagnosed with the same growth hormone deficiency Messi suffered. Messi will cover the costs of 208 euros every 15 days for the treatment of Waleed Kashash until the boy becomes 18."

Messi slutar aldrig att växa i mina ögon. Att vara så överjävligt överlägsen och samtidigt vara en sådan fantastisk människa är unikt. Han kunde valt att stå på scen och slå sig på bröstet och skryta om hur bra han egentligen är. Men han valde inte det vägvalet, han har överlåtit det till andra egocentriska spelare som fyller denna roll med bravur...
Barcelona Unicef
2012-05-18 11:44
Pedro ut? Honom vill jag fan inte byta mot Neymar rakt av, han kommer leverera om Tito går tillbaka till vårt 4-3-3. Glöm ej heller vad vår klubb står för vad gäller egenfostrade spelare...
Barcelona Napao
2012-05-18 11:37
Dom som bor i Stockholm ska nån av er gå o kolla på Barcelonas matcher när dom spelar på skytteholm??
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-18 10:54
Ronaldo alltså. Man slutar aldrig förvånas av hans kaxighet.

Det enda som kan göra att han vinner guldbollen är att Portugal vinner EM eller att Messi är skadad hela hösten. Jag är medveten om att det är titlar som är det viktiga. Oftast brukar det vara väldigt jämnt i toppen men nu när Messi är så överlägsen så spelar det tyvärr ingen roll att Real vann ligan.

Dessutom, om titlar spelar roll så borde väl någon tysk spelare vinna om vi säger att Bayern vinner CL och Tyskland EM. Eller kanske Robben om Bayern vinner CL och Holland EM. Ni fattar. EM kommer spela stor roll. Messi kan ju inte vinna, och jag tror Portugal har väldigt liten chans.
Barcelona FCB - El imbatible
2012-05-18 10:45
Spelare som jag vill ska in:

- Neymar
- Alaba

Spelare som jag vill ska ut

- Keita
- Pedro
- Affellay
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-05-18 10:31
Har han verkligen sagt det? Ingen annat än barnfasoner i så fall.
Barcelona Walee
2012-05-18 10:28
Hahaha Cristiano när man väl trodde att han har blivit mer ödmjuk men icke. Inte undra på att folk ogillar han. Ronaldo folk ogillar inte dig för att du är snygg. Utan för att du är så jävla arrogant och självgod sån kille man vill ge på käften ..
Annons: