/spanien/barcelona/forum/9098.aspx/spanien/barcelona/forum/9098.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Essienesque
2012-05-15 23:27
Hämta hem Yaya!!!!
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-15 23:08
Seluk then guaranteed that no talks have taken place with Barca, but admitted he would like to take his client back to Camp Nou.

"Toure could sign for many big clubs, like Chelsea and Bayern [Munich]," he added. "Moreover, we would like to see Barca join the race. I have not spoken with [soon-to-be Barca coach] Tito Vilanova or [president] Sandro Rosell, but they know the situation and if they are interested in the player there will be no problem to sit down and talk."

-------------

... jag börjar ana vad det är på gång. Yaya vill hem! Kan detta vara någon sorts taktik? Först går Yaya själv ut och talar varmt om Barca - att han gärna avslutar karriären där och att det är klubben i hans hjärta. Nästa vecka går agenten ut och bekräftar att hans klient kan komma att lämna City. Även han flirtar lite med Barca, samtidigt som han säger att det finns många storklubbar intresserade.

Det är bara en tanke, en känsla. Men jag tror deras mål är att ro i land en deal med Barca. Det är vad Yaya vill. Allt snack om andra klubbar är för att skrämma till sig Barcas intresse. Man vill nog inte se honom i den vita tröjan.
... frågan är bara om Tito nappar? Och Zubi vaknar i tid. Vill man ha hem Toure?
2012-05-15 22:54
Jag tar emot Yaya med öppna armar. Men Zubi får nog frångå sin princip att chilla järnet tills sista matchen för säsongen har spelats, om vi ska hänga med i jakten på de intressantaste spelarna - vare sig det gäller Toure eller någon annan.

Barcelona Milian_J
2012-05-15 22:40
In med Yaya och Alba så behöver vi inga mer förstärkningar. En hungrig Yaya är guldvärd i mina ögon. Ett stort plus att han kan spela på många positioner oxå, t.ex mittback, defmitt , offensiv mitt och säkert på Messis position oxå om han mot all förmodan är skadad eller avstängd. Det är ju bara mina tankar. Vad tycker ni?
Barcelona Pep, The Creator
2012-05-15 22:40
Yaya är alltid välkommen, en personlig favorit som kan spela mittback, mittfältare och offensiv mittfältare. Skulle aldrig klaga om han kom.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-05-15 22:31
Vad sägs om att hämta Yaya tillbaka och låta han spela som mittback vid Pique? Jag tror att han skulle fixa det utmärkt.

Edit: Vet ej om ni redan har pratat om det. Ber om ursäkt i så fall.
2012-05-15 21:41
@Rambla~:

Det är oförståerligt! Ge mig ett skäl som håller? Det är ju nu alla finns tillgängliga. Det är nu man kan skaffa sig bra lägen på intressanta spelare. Särskilt när som Barca, vill få ned priserna genom långa förhandlingar. :P
Barcelona Rambla~
2012-05-15 21:36
Mojito

Ah, så det ligger inte nere i hamnkvarteren som man kan ana pga namnet? Jag trodde det låg någonstans efter Colombus-statyn typ.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-05-15 21:34
Rambla~

Standarden är ok, men rummen är supersmå om man inte vill bo i flerbäddssalar. Städning/bäddning/handduksbyte 1gg under vistelsen - resten får man köpa till..
Annars är det helt okej, finns pool och lounge på taket, café och restaurang på bottenplan, TV på rummet samt air-condition. Litet med fräscht badrum.

Bäst av allt är dock läget.
Tar en kvart att gå ner till stranden, 2 minuter till tunnelbanan som ligger tre hållplatser från Plaza Catalunya.

Kom ner idag så jag kanske får revidera mitt omdöme efter hand...
Barcelona Rambla~
2012-05-15 21:25
Mojito

Skulle just fråga om Melondistrict Marina var samma hotell som tikitaka menade efter att jag googlat fram det. Blev lite osäker eftersom namnet var annorlunda. Hur är standarden då? Överkomligt? ;)
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-05-15 21:20
tikitaka

Hmm, jag bor just nu på det hotellet = Melondistrict Marina Hotel

I morgon blir det Barca B mot Valladolid på MIni Estadi, hoppas få se samtliga råtalanger;
Monyoya, Bartra, Muniesa, J2s, Sergi, Rafinha, Gerard och kanske även Tello. Allt beror såklart på hur Pep väljer att matcha/träna laget inför CDR.
Barcelona Rambla~
2012-05-15 21:16
1.70

Jag är med dig. Precis lika förbannad på Zubi jag för att han aldrig kan tyckas agera utan hela tiden ta det lugnt och skjuta upp saker till framtiden. Förbannade cupfinal som gör att vi som vanligt kommer att hamna på efterkälken när det gäller transfers.
Roma per sempre!
2012-05-15 20:51
@tikitaka och ihefsu

Tack så mycket för tipsen, ska kolla upp dessa!
Barcelona ihefsu
2012-05-15 20:41
Roma per sempre:

Jag kan smita in här och rekommendera Arc La Rambla, med adressen La Rambla 19. Mycket centralt, med andra ord. Hotellet ligger dessutom bara stenkastet från världens bästa restaurang vid namn La Fonda, där du kan få äta en katalansk tre rätters-måltid värdig en konung för blotta 20€ (Sagda meny heter Menu de Ciutat Vella eller något dylikt, thank me later).

Jag måste dit igen. Till La Fonda menar jag då, förstås, Barcelona som stad inklusive allt annat kommer i andra hand efter den restaurangen, wahwahweewah.

Vad gäller priset på hotellet så är det klart överkomligt. Jag och min flickvän, båda studenter, hade råd att bo där i fyra nätter samtidigt som vi hade gott om pengar att göra annat för (bl.a. shoppa och äta på La Fonda tre gånger).

Bra länkar:
http://www.hotelarclarambla.com/
http://www.lafonda-restaurant.com/

Om resan inte alls är bokad än rekommenderas www.expedia.se! Lycka till!
Barcelona Barca Barca
2012-05-15 20:13
petersays//

Mats Hummels, påminner mig mycket om Rafa Marquez, fast mer fysisk starkare. Sen att han har tysk psykisk mentalitet gör inte saken sämre ;)
2012-05-15 20:10
Oh my... Toures, förvisso idiotiska, agent, öppnar för en flytt tillbaka till Barca redan i sommar. Han menar att den stora ivorianen är redo för en ny utmaning. Fler klubbar lära vara intresserade, men "om Barca är intresseraden, kan vi snacka".

Jag hade gärna sett Yaya återvända. Skulle älska att se honom smita med upp i anfallen och bidraga med lite tyngd.
Barcelona tikitaka
2012-05-15 19:30
Marina hotell, billigt som fan, 15 min till stranden och ca 10 min till p catalunya med röda linjen direkt. Till priset är det ett sjukt bra hotell med pool dessutom. ca 15-20euro per natt.

Nu finns det säkert en massa marina haha men för att vara mer exakt marina district hotell.
Roma per sempre!
2012-05-15 19:19
Tjenare!

Undrar om nån skulle kunna tipsa om ett billigt och bra hotell i Barcelona?
Tänkte åka dit i sommar men vet inte vart jag ska bo. Bor gärna hyfsat centralt med smidig transport till centrum, stranden osv...

Tack på förhand!
Barcelona MesQueUnClubFCB-Gracies Pep
2012-05-15 19:10
Barcadinho

Jag är ung men jag tror jag har sett matchen ( jag ladda ner ) den matchen rekomenderar jag stort.
Barcelona Hetfield
2012-05-15 18:59
Det är ju knappast Cescs fel. Jag tänker inte påstå att han har varit särskilt vass under den senaste tiden, men det är väl många spelare som har gått igenom en svacka.

Han behöver få en tydlig roll i laget, man kan inte rotera runt honom hela tiden. Om han ska spela som anfallare så sätt honom där, om han ska spela som mittfältare så måste han få tid att komma in i spelet. Laget som helhet har underpresterat, en spelare som Xavi har inte varit samma spelare under vårterminen.
Barcelona Barcadinho.
2012-05-15 18:57
Förresten - ett tips. Viasat visar alla gamla cl matcherna under den här veckan.
Kl 20.00 är ett klassiskt möte mellan United o Bayern från 99.
Ni som är unga och missat matchen när det gick live på tv.
Missa inte - matchen är en höjdpunkt i fotbolls historia.
Barcelona Barcadinho.
2012-05-15 18:52
@Heywood Jablome - Andrés:

El Soap -
Du får gärna komma hit och berätta för alla, inte bara för Heywood via PM.
Vi vill också läsa ! :-)
Barcelona Blaugrana són els colors!
2012-05-15 18:45
El soap Dom brukar ju presenteras nånstans under juni månad, men man har kanske ändrat på det. Om dom presenteras 22 maj så tycker jag nästan att vi ska ha dom nya tröjorna under finalen. Säsongens tröjor är jinxade haha.
Barcelona El Soap
2012-05-15 18:38
The Ball Tu mi

22 maj är datumet som skrivits, att tröjorna ska presenteras.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2012-05-15 18:34
The ball tu mi Jag tror att du är helt ute och cyklar ..
Real Madrid Hombre - El Mejór
2012-05-15 18:28
Tänker bidra med lite på Cesc diskussionen.

Han började bra enligt mig, men under våren har han varit iskall. Jag trodde Cesc raka och mer brittiska spelstil skulle gynna Barca, men istället har det lett till ett formationsbyte och spelare som fått spela på fel positioner.

En intressant detalj är att Cesc snittar runt 86% i passningsssäkerhet, resten av Barcelonas mittfältare snittar över 90%.

Thiago: 92.7%
Xavi: 92.4
Keita: 91.9
Busquets: 91.5
Iniesta: 89.5
Cesc: 86,9

Cesc behöver lite tid med att komma in i Barcas possecionspel, han har förlorad värdefull utbildningstid i La Masia och behöver 1 år till för att kunna passa in i spelidén.

Thiago ligger för övrigt tvåa i hela europa efter Swanseas Britton.
Barcelona The Ball Tu mi
2012-05-15 18:22
Skulle inte nästa säsongs tröja presenteras idag eller är jag ute och cyklar?
Barcelona barca_joe
2012-05-15 18:11
Rafa Marquez! Herregud vilken otroligt bra spelare. Verkligen en av mina favoriter genom åren. Kanske den mest underskattade fotbollsspelaren under dessa superår som vi haft. Geni är ordet
Barcelona El Soap
2012-05-15 17:49
Heywood Jablome - Andrés

Inga problem, blir nog att åka in på fredag, två matcher då och sedan två matcher på lördag också. Tar bara någon timme dit så det är lugnt.
Barcelona Gabriel
2012-05-15 17:45
@petersays:

Marquez var en personlig favorit. Han är grovt saknad. Men precis som dig så har jag ingen aning vart man skulle kunna hitta den "nya Marquez".
Annons: