/spanien/barcelona/forum/9092.aspx/spanien/barcelona/forum/9092.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Walee
2012-05-18 10:28
Hahaha Cristiano när man väl trodde att han har blivit mer ödmjuk men icke. Inte undra på att folk ogillar han. Ronaldo folk ogillar inte dig för att du är snygg. Utan för att du är så jävla arrogant och självgod sån kille man vill ge på käften ..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca - King / Messi mr. Golazo
2012-05-18 10:01
Cristiano. "It's not about who is better. I just don't like to be compared with anybody. Some people say I'm better, other people say it's him, but at the end of the day, they're going to decide who is the best player at the moment, which I think is me." Goal.com
Barcelona Barcadinho.
2012-05-18 09:42
Heywood - håller med. känns inte alls som att matchen får stora rubriker i Sverige.
Men det är kanske som vanligt. Utan Zlatan, Pep & Mao, Ronaldo o Messi så vet inte de svenska journalisterna vad de ska skriva om. Det finns inte många som matar dem med saftiga rubriker och det är det vad det handlar om. Skriva mest om skvaller o sånt.
Jag har satt punkt för den här säsongen känslomässigt. Det var en kul fotbollssäsong men jag är mätt. Cdr- finalen är en för lång väntan. Kommer nog bli mer taggad lite senare nästa vecka.
Och imorgon - jaja, jag tänker titta på matchen så klart, men utan mycket känslor. Lite slapp med chips och gott, en familj grej.

Jag tror tvärtemot de flesta att Chelsea kommer ta hem titeln. Jag vet att de saknar många avstängda, men känslan säger så. Precis som Grekland. Vinner titeln på försvar och organisation.

suhel - vi möte deras lag på en cup för en månad sen, AIK alltså. Inte så märkvärdigt (vi fick oavgjort och vi saknade ett par viktiga grabbar). De påminner mycket deras a-lag nu för tiden. Mycket kämpa och täcka, men lite fotboll. De har flera lag och de kommer säkert toppa. Men det blir intressant att följa den här cupen via deras hemsida. Jag hoppas att de kommer uppdatera resultaten. Det brukar vara så.

Fifa har bestämt att prova målkameror i danska ligan under ett par omgångar. Vi får se om det leder till något i framtiden.

Ha en skön dag.
Barcelona Suhel
2012-05-18 03:00
Tjena grabbar!

Ville informera er om att Barcelonas p98 spelar en turnering på Skytteholms IP(Solna, Stockholm) med start idag 18:e maj klockan 12. Mest intressanta matchen måste vara den som går klockan 19:00 mellan AIK och Barcelona!

Real Madrid Hombre - El Mejór
2012-05-18 02:22
Haha håller med er, är inte direkt upphetsad inför CL-finalen.

Vi ska dock inte tala för alla, självklart är vi bittra för att våra lag inte kom till final.
Barcelona Briljanté
2012-05-18 01:46
Fan vad mätt laget känns som. Inte undra på att Real är så heta och vinner ligatiteln. Iniesta,Xavi,Alves,Pique är alla helt slut. Jag menar inte att dem aldrig kmr bli bra igen men nu är dem för omotiverade. Vi måste fan få igång maskineriet och med Tito vid rodret så känns det inte som att han är rätt man för att motivera spelarna.

Bielsa hade nog varit rätt val :/ Är det bara jag som känner så?
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-05-18 00:32
Heywood Jablome - Andrés

Jag kom på idag faktist att det bara är 2 dagar kvar till finalen. Hade helt glömt bort den. Står ju ingenting i tidningarna eller något..
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-05-18 00:00
Är det bara jag eller känns det som att Champions League-finalen 2012 har fått väldigt lite uppmärksamhet?

Skit på pinne, som Valdano en gång sade om Chelsea-Liverpool.

Bayern München är ett bra lag och förtjänar att vara i final. Jag tror de hade lyckats slå ut oss ifall vi hade mött de i semifinal. Men att plastlaget Chelsea ska spela i en Champions League-final efter att de slutar sexa i Premier League och grisat sig igenom hela turneringen.

De behövde försvara sig på hemmaplan mot Valencia för att de inte litade på sitt spel.

Usch, unnar det laget absolut ingenting.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-05-17 23:42
En video på messi när han är liten, som inte jag har sett tidigare..Like a boss! ;)
Barcelona Rambla~
2012-05-17 22:53
@Josep Guardiola:

Jag kan bara instämma. Dessutom, om vi väntar till nästa sommar och om Alba verkligen vill tillbaka hem till Barcelona, då lär han komma utan ersättning när kontraktet går ut.
Barcelona Josep Guardiola
2012-05-17 22:42
Nej det tror jag inte de flesta gör, byta ut en av världens mest kliniska anfallare Villa som har några år kvar på toppen mot en vänsterback värderad till 11-12 miljoner euro kan inte annat än att anses som en Chygrinskiy affär.

Nej.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-17 22:39
Los Ché

Jag tycker inte det är rimligt att begära en bytesaffär rakt av mellan Villa och Alba. Jag tror de flesta håller med mig i det fallet, men jag respekterar att du är av en annan åsikt. Men sen måste jag förtydliga: Jag hoppas inte vi köper Alba, även fast det vore en prisvärd affär. Vi behöver inte en sådan spelartyp till på den positionen och jag hoppas att han istället förlänger med er och hjälper till att minska glappet i toppen av La Liga.
Barcelona Blaugrana91
2012-05-17 21:59
Klart att Valencia går ut och förnekar det, dem vill väl knappast att något kommer ut i förväg.
Valencia Los Ché IF
2012-05-17 21:58
@1.70-ligan - Cuenca y Tello:

Asså om ni vill ha Alba tar jag gärna Villa då marknadsvärdet på spelarna inte skiljer så mycket i dagsläget vad jag tror. Villa fyller 31 i december och med tanke på det är det ett rimligt krav ifrån vår sida. Alba är värd 20ME enligt mig men ni får väl honom billigare för att hans kontrakt snart går ut. Tro inte ni ska komma och ta våra spelare för skitsummor!
Barcelona barca_joe
2012-05-17 21:39
note on valencia coach unai emery saying 'jordi alba has been sold': valencia denied it and emery has said he has been misunderstood

Var inte så säkra! Dock tror jag chansen är mycket stor att han anländer dock
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-17 21:37
Alba är inte klar för oss. Han kommer dock lämna Valencia i sommar enligt Emery, men han kan likagärna hamna i United, Milan eller någon annan. Jag hoppas nog på det.

---------------------------------

Edit:

note on valencia coach unai emery saying 'jordi alba has been sold': valencia has denied it and emery has said he has been misunderstood
Barcelona zick9
2012-05-17 21:33
Ni tror verkligen att City säljer en av sina viktigaste spelare? Vad ska de med ännu mer pengar till?
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-05-17 21:28
el Maestro :-)

Va? Har jag missat något? :D
Real Madrid Semme
2012-05-17 21:21
Tixi begiristain ryktas bli anställd av Liverpool, undrar bara hur och vilka transfers han genomförde under tiden han var hos er. Hur var han i helhet ? Tack på förahnd
Barcelona el Maestro:- )
2012-05-17 20:51
Jordi Alba, välkommen!
Barcelona el Maestro:- )
2012-05-17 20:48
En del Valenciafans hånar Alba för att han verkar vara på väg tillbaka till Barca. Vad de inte förstår är att Valencia säljer minst en spelare i varje säsong för att få hålla igång maskineriet. Det är så läget är för Valencia just nu på grund av att arenan man bygger har kostat så mycket, den är inte klar ännu dessutom.
Var tacksamma istället för att ni säljer en eller två och ändå har kvar ett bra lag som ligger så högt i ligan.
Barcelona påfågeln
2012-05-17 20:48
Här är ett fint klipp från denna final, det som länkades på barcastuff :)
Härliga minnen!
Barcelona Barca - King / Messi mr. Golazo
2012-05-17 20:15
40 mille för villa och eto plus 250 mille för zlatco. Snälla mr Rosell släpp en bomb och betala 50mille för Neymar.
,Sami
2012-05-17 20:05

Toure (Man City): "Didn't talk with Barça or Madrid. Would understand Barça fans wouldn't be happy if I would join Madrid. We'll see." [ona]

Yaya Toure (Manchester City): "I visited Abidal, talked to him, thought he was looking very good." #animsabidal [ona fm]

Toure (Man City): "I feel like a Catalan, I always watch Catalan tv in Manchester. Barça has been the most important club for me." [ona]

Neymar (Santos): "Barça rumours? One day I'll move to Europe but don't know if it'll be to Barcelona. I'm anyway a Santos player until 2014"
Neymar. Jag som trodde Neymar var klar för Barca:)

Barcelona zick9
2012-05-17 19:54
Varför inte kalla tillbaka Henrique?
Barcelona MVP - 2011
2012-05-17 19:36
@AndreD - Ànims Abirey:

Matchen går på Viasat Fotboll faktiskt, Belletti avgjorde precis. Minns hur jag grät av glädje efter det :')
AndreD - Ànims Abirey
2012-05-17 19:23
"Today exactly 6 years ago, Barcelona won the Champions League, after beating Arsenal 2-1 in the final in Paris"

Vilka minnen, kommer ihåg att man låg på golvet och skrek av glädje efter Belletis segermål haha
Barcelona Mch
2012-05-17 19:16
Off-topic. Tänkte bara länka till en kort intervju med Rooney som ger oss inblick i hur man blir utmattad både fysiskt och psykiskt under en match.
Kanske något att tänka på när vi fans börjar svära åt våra spelare när de inte presterar på normal nivå...
Barcelona Gabriel
2012-05-17 19:15
Vad många här inne inte verkar förstå är att värvningen av Alba inte innebär någon speciell ändring på plan eller i spelet utan snarare är en garanti om att vi kommer att fortsätta ha en otroligt bra vänsterback i flera år framöver.
Barcelona Gabriel
2012-05-17 19:08
Nu var det faktiskt så att det var Pep som inte ville ha kvar Eto'o. Laporta älskade Eto'o, så han ska absolut inte klandras för det.
Annons: