/spanien/barcelona/forum/9091.aspx/spanien/barcelona/forum/9091.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-13 20:32
Waale

Det är väl just pga den tunna trupp vi har som vi kan ha dessa löner? Men jag håller med dig. Det är fel. Sänk lönerna lite och bredda truppen istället!
Barcelona Cataloniaboy
2012-05-13 20:26
Har precis laddat ner den där Sopcast för att kunna streama i bättre kvalitéet. Men trots det funkar det inte att se matcher, utan står bara "webbsidan kan inte visas". Dessutom har min startsida och sådant förändrats...
Någon som vet varför det inte funkar?
Tack på förhand!
2012-05-13 20:23
Ronaldo har målat. Fan.
Barcelona Walee
2012-05-13 20:20
petersays //

Sen måste jag säga lönerna i Barca börjar bli absurda. Att vi betalar ut mest lön i världen med den tunna trupp vi har är ju ett skämt..
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-05-13 20:19
petersays

"vi köper dom när dom är 11-17 och och placerar dom i plantskolan. Vad är egentligen skillnaden?

Det är en stor skillnad. En spelare som kommer från ungdomsakademi brukar oftast ha en kärlek för laget som de köpta spelarna inte har (Puyol, Xavi, Iniesta, Messi, Casillas, Raul, Terry, Lahm, Shweinsteiger osv osv) dessa spelare är tacksamma och har jobbat hela sin bardom för att få se drömmen om att spela på lagets hemma arena bli uppfylld. Det är dessa spelare som offrar sig. Dessa spelare lämnar aldrig sitt egna lag med egen vilja. Tror du Ronaldo kommer att spela i Real karriären ut? Tror du Silva kommer att stanna i City karriären ut? Nej och Nej. Tror du Messi kommer att stanna i Barca Karriären ut? Tror du Lahm kommer att stanna i Bayern karriären ut? Ja och Ja. Det finns också en särskilld ära i att kunna producera sina spelare, det visar att vi skulle kunna klara oss relativt starkt utan våra stora ekonomiska fördelar

"Lägger man även till kostnaden för La Masia så är frågan om vi inte spenderar ännu mer pengar än de lag som värvar färdiga produkter?"

Aaa det är sant, jag tror också på att Barca spenderar mer än 30-60M€ per år på på att hålla igång La Masia, det låter ju helt jävla logiskt.

"det går många dussinspelare på en riktigt bra."

Samma sak gäller City och Chelsea. Du kan inte bara titta på de laget som city har nu. Glöm inte att de köpte spelare som Roque Santa Cruz, Milner och Adebayor som Failade. Samma sak gäller Chelsea: Ferreira, Tiago Lukako Sean Wright Phillips. Så det går ett par DYRA skitvärvningar för att få en bra också. Dessa sex spelare kanske kostar lika mycket som en generation misslyckade La Masiaprodukter om inte två generationer
Barcelona Walee
2012-05-13 20:17
City förtjäna detta så jävla mycket GRATTIS vilken vilja på slutet jag vet inte va folka snackar om som säger att Barca och Real eller United hade haft lekstuga. Skitsnack QPR va skit bra i försvaret idag. City hade även 80% i bollinehav de säger mycket om matchen,..

Tror faktist inte att man kan göra det bättre än va City spelarna gjorde idag. Att veta att klubben är 1 match ifrån en titel är en enorm press speciellt när de va 44 år sen..

Ni som snackar annat heja väl säkert på united,jag som fotbolls supporter kunde inte önska en bättre avslutning daaaamn !!
Barcelona petersays
2012-05-13 19:58
Innan ni alltför vilt börjar kasta runt stenarna ni har i händerna så vill jag påminna er om att ni kanske befinner er i ett glashus.

Om lags anor kan man självklart ha åsikter, men man får acceptera att saker förändras också. Jag tror inte att ni har koll på alla lags historier och kan avgöra vilka som är "riktiga" topplag och vilka som värvat sig dit med pengar ur ett historiskt perspektiv. Många lag kanske gjorde samma resa som City gör idag på 40-50-60-talen.

Om att lag köper mängder av spelare kan man också ha åsikter, men man ska absolut inte glömma att Barca spenderar en sjuk jävla summa pengar på nya spelare också. Och vill man så kan man i förlängningen se La Masia som ett stort värvningsprojekt också - och vad det kostar att driva La Masia törs jag inte ens tänka på då det går många dussinspelare på en riktigt bra. Lag som City och Chelsea köper spelarna när dom redan är kända (oftast), vi köper dom när dom är 11-17 och och placerar dom i plantskolan. Vad är egentligen skillnaden? Lägger man även till kostnaden för La Masia så är frågan om vi inte spenderar ännu mer pengar än de lag som värvar färdiga produkter?

Bara lite saker att tänka på.
Barcelona Blaugrana91
2012-05-13 19:56
Real är ett lika äckligt köplag som City och Chelsea.
Skillnanden är att City och Chelsea får pengar från sina rika ägare, Real får sina pengar som dem värvar för från dem Spanska bankerna. Som sagt det är lika äckligt.
Barcelona Josep Guardiola
2012-05-13 19:36
@Heywood Jablome - Andrés:

Ja vad fan säger det att de torskade med 8-1, Arsenal och Madrid har fått stryk med liknande siffror.

De vann, det finns inget att göra nu. Var glada för den fantastiska avslutningen istället!
2012-05-13 19:28
Lackar ur om Ronaldo gör 5 mål ikväll. Hela laget lär ju spela för honom :P Hade hellre sett Leos frispark gå in än Keitas nick igår, av ovan nämnda anledning.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca o Mort!
2012-05-13 19:24
Snälla visst är det fint att odla egna produkter men fotboll handlar om att vinna matcher oberoende om spelarna är köpta eller från egna leden. Vad spelar det för roll att inte hela City spelat i deras akademi, det är inte det som avgör vem som förtjänar att vinna.
Barcelona Ibillay
2012-05-13 19:21
@Heywood Jablome - Andrés:

Nu kämpade QPR även de för sin överlevnad, annars hade de åkt ner. De hade tur att bolton(?) kryssade
Barcelona Josep Guardiola
2012-05-13 19:00
Folk får sluta koka härinne
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-05-13 18:50
Rambla. Hear, hear, hear. Innan de fick den kinesiska investeraren så förlorade de mot Middelsborugh med 8-1 eller något och slutade på 16:e plats tror jag i Premier League.

Chelsea och City utan pengarna hade kämpat i bottenträsket, en bra säsong hade varit att kvalificera sig till Champions League.

Kolla vilka spelare de kan värva. Kun som spelade i Atletico, Silva som spelade i Valencia, Yaya bänkad i Barca. De kan inte producera talang i England.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-05-13 18:47
Jag unnar knappt City någonting. Du ska inte som mästarlag behöva göra två mål på stopptid mot QPR hemma för att säkra guldet. De åkte ur Champions League för att Mancini är en ganska begränsad tränare. Det visade han i dag. Barcelona hade vunnit komfortabelt i ett sådant läge, Madrid likaså. United också.

1-0 till 2-1 och sedan 3-2. Äsch, allt är inte negativt. Sup er fulla och dansa, City.
Barcelona Rambla~
2012-05-13 18:46
Madrid är åtminstone en klassisk storklubb som alltid tillhört toppen till skillnad mot City och Chelsea som annars är bottenlag eller på sin höjd mittenlag i sin liga utan milardinvesterare. Jag fattar inte hur ni kan blanda in Madrid i den skaran.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-13 18:42
Kom igen grabbar. Jag är verkligen glad för fansens skull, hur länge har de väntat på det här? Man led med de när QPR ledde och det såg kört ut.

Manchester City är ett bättre lag än Manchester United. Det har de verkligen visat. 6-1 borta samt 1-0 hemma. Nästa säsong tror jag man blir att räkna med i CL, i år hade man ingen rutin alls och väldigt otur med lottningen.
Barcelona B-Guden
2012-05-13 18:40
@H.Alavi - Magico!:

Det är enligt mig äckligt att lag som City och Real vinner, tack och lov vann ingen av dom CL Nu får vi hoppas att Bayern tar hem CL för annars är det bevisat att pengarna vinner.

Hur många egna produkter har City ? Real ? Chelsea ? precis det kallas Miljarder, inget att va stolt över alla som har pengar kan köpa sig ett lag.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-05-13 18:39
Tysnaden som uppstår när en Madridsupporter blir sur över att City köpt till sig en liga..
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-05-13 18:34
Äh slappna av. Varför så hårda mot City?

Manchester City vinner Barclays Premier League för att City är bäst i England. Enough said.

Ett fantastiskt fotbollsögonblick i England.
Barcelona Mäktiga Messi
2012-05-13 18:28
idag visade det sig att denna säsong blir pengarnas säsong . köplagen i Spanien o England vann ligor . real o city har satsat lika mycket för att äntligen vinna ligan . i Spanien o England är det i år köplagens säsong. men grattis city ni är värda ligatiteln . hellre ni än united . 2 mål på tilläggstid helt sjukt . grattis aguero o city
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-05-13 18:16
Så himla dåligt. Trodde fotbollen skulle segra idag, men nej. Värst är alla plastfans som dyker upp, liksom vart fan var de för två-tre år sedan?
Barcelona Capilito
2012-05-13 18:14
12 rätt på stryken. tack liverpool.........
Barcelona MesQueUnClubFCB-Gracies Pep
2012-05-13 18:09
Se bara Abidals Cyckel spark vid slutet
,Sami
2012-05-13 18:09
Barton slog ner Aguero och Aguero blir hjälten på slutet. In your face Barton.
Barcelona MVP - 2011
2012-05-13 18:08
@!Sergio_ Busquets!:

ÄLSKAR att jag hade fel! Fyfan så skönt
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-05-13 18:05
@MVP - 2011:

HAHAHAA
Barcelona El Soap
2012-05-13 18:03
Ganska kul att Fergie-time slog tillbaka på United idag.
Barcelona Rambla~
2012-05-13 18:02
Gonzalez_Barca (Barcelona) Det stämmer nog ja. Barton blev provocerad av Tevez. Psykfall som han är gick han ju på det och flippade ut helt. :P
Barcelona FCB - El imbatible
2012-05-13 18:01
Goolazo H.

Är du helt från vettet? Tycker du att Neymar passar bättre i Real Madrid där man bara har långa och fysiska spelare. Jag tror att de kommer att förstöra honom och lägga honom på en position där han inte kommer att trivas.

Neymar är den perfekta spelaren för Barcelona. Pelé som är hans rådgivare, kommer säkert att rådgöra honom att gå till Barcelona, som inte kommer att sälja honom till laget som betalar mest för honom. Alla kommer väl ihåg vad som hände med Robinho efter tiden i PL och City.

Tito kommer säkert att ge honom mycket speltid och låta honom utvecklas. Tror inte heller att de säljer honom till vemsomhelst.
Madrid är en klubb för Zlatan Ibrahimovic och inte en klubb för
Neymar da Silva Santos Júnior!
Annons: