/spanien/barcelona/forum/9089.aspx/spanien/barcelona/forum/9089.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-05-13 21:53
Nu kan man värva billigt från Villareal, om det finns någon man skulle vilja ha.
Barcelona Rambla~
2012-05-13 21:52
Tamudo av alla jävla råttor räddar Rayo.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Josep Guardiola
2012-05-13 21:51
Fan jag är så förbannad att Nina och hennes pisslag överlevde
Deportivo Jakobsson
2012-05-13 21:49
Ja, Villarreal B blir tvångsdegraderade till Segunda B.
Barcelona Rambla~
2012-05-13 21:48
Hm, 3 röda kort för Getafe i en match de inte har något att spela för. Det luktar surt.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-13 21:47
Villarreal spelar i segundan nästa år. Det är helt sjukt! Vad händer med klubben nu? Kommer det bli spelarflykt? Och åker B-laget i sin tur ur segundan med?
Jag är smått chockad, Villarreal har åkt ur La Liga.
Barcelona Keite
2012-05-13 21:46
omg... och Villarreal spelade CL den här säsongen...

I England har man spänningen mellan topplagen. I Spanien är det iaf mellan bottenlagen.
Barcelona Rambla~
2012-05-13 21:45
Celta Vigo all over it. :(
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-05-13 21:44
Jag kan inte tro att Villarreal har åkt ur ligan. Ett lag som jag gillar.
Barcelona Rambla~
2012-05-13 21:43
Jävla skit-Atletic måste ni sänka ubåten till Segundan. Faaaan
2012-05-13 21:42
Och där gjorde Rayo 1-0! Villarreal är 1 min från att åka ur primera division!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-05-13 21:42
Bye Bye Villarreal...

Sjuk dag idag.
2012-05-13 21:40
Falcao sätter 0-1 för Atletico mot Villarreal. Gör Rayo ett mål i sin match åker ubåtarna ur..vem hade kunnat tro det för ett år sedan?
Barcelona Barca4eva
2012-05-13 21:39
Cataloniaboy

PM :)

Petersays

Då lär avtalet ta slut och det skall kunna gå ifall klubben inte vill annat.
Barcelona petersays
2012-05-13 21:38
"Om några år är Barca inte bara världens bästa utan också den rikaste. "

Då kanske vi kan ta bort Qatar-loggan och nöja oss med Unicef igen?
Barcelona Blaugrana91
2012-05-13 21:31
På tal om ekonomi, läste i en artikel i Sport att Barca kommer göra en vinst på runt €40 Miljoner den här säsongen, om det nu stämmer så bör Rosell och hans ledning få beröm.

Säsongen då han tog över gjorde vi en förlust på €83 Miljoner (Sa han allafall), om det nu var så har ledningen allafall gjort ett väldigt bra jobb med ekonomin. Att på bara två år få -€83 Miljoner att bli +€40 Miljoner, som sagt det är väldigt bra, speciellt i en klubb som Barca där utgifterna är otroligt stora.

Sen har man ju även fått intäkterna att öka ganska kraftigt, förra året drog vi in €473 Miljoner och den här säsongen bör vi landa på runt €480 Miljoner.

Dessutom har skulderna sänkts med nästan €100 Miljoner sen den nya ledningen tog över.

Ledningen må ha gjort ett par konstiga beslut här och där men ekonomin har dem allafall fått på rätt väg.
Om några år är Barca inte bara världens bästa utan också den rikaste.
Barcelona Rambla~
2012-05-13 21:15
Mallorca tappar sin Europa-plats i och med denna förlust. Lite kunde de väl ändå bjuda till? Vad har Madrid att spela för mer än att jaga mål för Ronaldo? Getafe en utvisad och Zaragoza gör mål på straff. Det verkar som om de trots allt klarar sig kvar nu.
Barcelona Barcadinho.
2012-05-13 20:56
Sen på tal om inköpta lag -

gillar inte det alls med jag accepterar på ett sätt verkligheten. Fotboll är idag ett monopol spel av rika människor som köper och säljer till varandra och försöker bygga sina imperier.

Pengar har alltid varit den absolut avgörande faktor för att lyckas i klubbnivå, redan på 50-talet och hela tiden. Men det har växt mer o mer på grund av det att median uppvaktar fotbollen mer o mer. Idag kan du se tiotals matcher varenda helg. Det är mer pengar som snurrar runt och det lockar flera super rika aktörer.

Och tyvärr ser jag inte en moralisk nackdel om pengarna kommer från en rik amerikan (United), rysk eller arab. Inte heller om de 150 mil euro kommer från ett fördelaktigt tv-avtal som i Barca och Real.

Sen ser jag inte heller en moralisk fördel för lag som Real som också har byggt ett lag med pengar.
Bara för att de har börjat köpa de bästa spelarna redan på 50-talet ( Di Stefano och Puskas) så tycker jag inte att de har en mer moralisk rätt.
Har man alltså mer rätt att köpa dyra spelare bara för att man har varit med i den stora marknaden längre tid?

Många av deras titlar, Barcas titlar, United, Bayern osv är ett resultat av pengar och investeringar. klubbarnas vinnande tradition beror mest på pengar, inte luften eller tjockleken på gräsmattan.

De nya ekonomiska starka lag som Chelsea o City har lika mycket rätt att bygga sina monopol som alla de traditionella lagen enligt mig.

Men jag ser hellre att hela denna peng karusell styrs lite och begränsas. Vi får väl se om den nya FFP (Financial fair play) kommer ha nån effekt. Men samma regler ska gälla alla och inga undantag för traditionella lag.
Barcelona Cataloniaboy
2012-05-13 20:56
Barca4eva
Men det är väldigt skumt. Jag laddade ner sopcast men trots det kan jag inte se en match i sopcast...
Kolla länktipset. så ser min startsida ut sen jag laddade ner skitet...
2012-05-13 20:46
"You never know. Arsenal is a massive club, a great club," the striker said when asked about his future. "I have been playing here for eight years and I love this club. Whatever happens that will never change

Det kan man tolka som att RVP lämnar om rätt klubb kommer med rätt bud.
Barcelona Barcadinho.
2012-05-13 20:46
City vinner ligan väl förtjänt om man tänker på det sportliga. Jag såg nästan alla deras matcher den här säsongen och de spelade otroligt bra fotboll, den bästa fotboll i PL utan tvekan. Offensivt fotboll dessutom (93 mål är ett bevis på det).
Jag gillar inte alls inköpta lag, men jag måste erkänna att citys lagbygge inför den här säsongen har gjort mig väldigt nyfiken redan från omgång nr ett.
Det var nästan en dröm för mig som en fotbolls älskare att kunna se Silva, Kun, Yaya och Nasri agerar ihop. Nasri växte in i laget så småningom och var kanon bra nu på våren.

Dessutom växte upp i mina ögon andra lite nyare ansikten som Kompany och Hart. Zabaleta gjorde också många bra matcher.
Jag kan inte låta bli och tacka City för väldigt många fina insatser den här säsongen. Jag njut helt enkelt många förmiddagar.
Och lite sådär extra stark sås med historierna kring Mancini mot Tevez eller Balotteli.
En väldigt kul säsong.

Barcelona Barca4eva
2012-05-13 20:43
Cataloniaboy Att din startsida har ändrats tyder på att du inte är den mest lämpade för installationer :p
AndreD - Ànims Abirey
2012-05-13 20:35
Cugat (doctor): "Why does Messi never get injured? I think Messi is closer to heaven than to earth. It's a gift by God."

Haha årets kommentar
2012-05-13 20:32
Waale

Det är väl just pga den tunna trupp vi har som vi kan ha dessa löner? Men jag håller med dig. Det är fel. Sänk lönerna lite och bredda truppen istället!
Barcelona Cataloniaboy
2012-05-13 20:26
Har precis laddat ner den där Sopcast för att kunna streama i bättre kvalitéet. Men trots det funkar det inte att se matcher, utan står bara "webbsidan kan inte visas". Dessutom har min startsida och sådant förändrats...
Någon som vet varför det inte funkar?
Tack på förhand!
2012-05-13 20:23
Ronaldo har målat. Fan.
Barcelona Walee
2012-05-13 20:20
petersays //

Sen måste jag säga lönerna i Barca börjar bli absurda. Att vi betalar ut mest lön i världen med den tunna trupp vi har är ju ett skämt..
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-05-13 20:19
petersays

"vi köper dom när dom är 11-17 och och placerar dom i plantskolan. Vad är egentligen skillnaden?

Det är en stor skillnad. En spelare som kommer från ungdomsakademi brukar oftast ha en kärlek för laget som de köpta spelarna inte har (Puyol, Xavi, Iniesta, Messi, Casillas, Raul, Terry, Lahm, Shweinsteiger osv osv) dessa spelare är tacksamma och har jobbat hela sin bardom för att få se drömmen om att spela på lagets hemma arena bli uppfylld. Det är dessa spelare som offrar sig. Dessa spelare lämnar aldrig sitt egna lag med egen vilja. Tror du Ronaldo kommer att spela i Real karriären ut? Tror du Silva kommer att stanna i City karriären ut? Nej och Nej. Tror du Messi kommer att stanna i Barca Karriären ut? Tror du Lahm kommer att stanna i Bayern karriären ut? Ja och Ja. Det finns också en särskilld ära i att kunna producera sina spelare, det visar att vi skulle kunna klara oss relativt starkt utan våra stora ekonomiska fördelar

"Lägger man även till kostnaden för La Masia så är frågan om vi inte spenderar ännu mer pengar än de lag som värvar färdiga produkter?"

Aaa det är sant, jag tror också på att Barca spenderar mer än 30-60M€ per år på på att hålla igång La Masia, det låter ju helt jävla logiskt.

"det går många dussinspelare på en riktigt bra."

Samma sak gäller City och Chelsea. Du kan inte bara titta på de laget som city har nu. Glöm inte att de köpte spelare som Roque Santa Cruz, Milner och Adebayor som Failade. Samma sak gäller Chelsea: Ferreira, Tiago Lukako Sean Wright Phillips. Så det går ett par DYRA skitvärvningar för att få en bra också. Dessa sex spelare kanske kostar lika mycket som en generation misslyckade La Masiaprodukter om inte två generationer
Barcelona Walee
2012-05-13 20:17
City förtjäna detta så jävla mycket GRATTIS vilken vilja på slutet jag vet inte va folka snackar om som säger att Barca och Real eller United hade haft lekstuga. Skitsnack QPR va skit bra i försvaret idag. City hade även 80% i bollinehav de säger mycket om matchen,..

Tror faktist inte att man kan göra det bättre än va City spelarna gjorde idag. Att veta att klubben är 1 match ifrån en titel är en enorm press speciellt när de va 44 år sen..

Ni som snackar annat heja väl säkert på united,jag som fotbolls supporter kunde inte önska en bättre avslutning daaaamn !!
Barcelona petersays
2012-05-13 19:58
Innan ni alltför vilt börjar kasta runt stenarna ni har i händerna så vill jag påminna er om att ni kanske befinner er i ett glashus.

Om lags anor kan man självklart ha åsikter, men man får acceptera att saker förändras också. Jag tror inte att ni har koll på alla lags historier och kan avgöra vilka som är "riktiga" topplag och vilka som värvat sig dit med pengar ur ett historiskt perspektiv. Många lag kanske gjorde samma resa som City gör idag på 40-50-60-talen.

Om att lag köper mängder av spelare kan man också ha åsikter, men man ska absolut inte glömma att Barca spenderar en sjuk jävla summa pengar på nya spelare också. Och vill man så kan man i förlängningen se La Masia som ett stort värvningsprojekt också - och vad det kostar att driva La Masia törs jag inte ens tänka på då det går många dussinspelare på en riktigt bra. Lag som City och Chelsea köper spelarna när dom redan är kända (oftast), vi köper dom när dom är 11-17 och och placerar dom i plantskolan. Vad är egentligen skillnaden? Lägger man även till kostnaden för La Masia så är frågan om vi inte spenderar ännu mer pengar än de lag som värvar färdiga produkter?

Bara lite saker att tänka på.
Annons: