/spanien/barcelona/forum/9087.aspx/spanien/barcelona/forum/9087.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Hombre - El Mejór
2012-05-12 18:59
Kul att se att ni använder er av statistik när det passar er, men avfärdar det när det inte passar er. Nej statistik är inte allt, men det är väldigt mycket och speciellt för en offensiv mittfältare när man förväntas spela en avgörande roll varje match. Nu har jag inte jämfört spelarna individuellt utan deras säsonger. Sen kanske jag inte borde tagit med Xavi då han inte har samma roll som Özil, men Iniesta och Fabregas har definitivt samma roll.

Det må vara så att Messi står för merparten av alla framspelningar i ert lag, men hans mål måste spelas fram också. Sen snittar Iniesta och Cesc minst 90 passningar varje match, någon av dem måste väl vara en avgörande passning?

Sen spelar Iniesta och Cesc i en miljö där spelskickliga lirare som Özil trivs bättre i, enligt mig tar Özil mycket större ansvar i Real Madrid där han håller ihop våra offensiva spelare som är mer raka i spelstilen.

El Nino

Helt fel har du inte, Özils höst var något tveksam. Det kanske berodde på att Kaká var väldigt bra under hösten.

Men under våren har han inte gjort en enda dålig match.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-05-12 18:58
Kirurgen Ramon Cugat, som opererade Puyol, har sagt att kaptenen kommer vara fit for fight i lagom tid när försäsongsträningen börjar. Cugat uttryckte även sin beundran för Puyi i samma presskonferens och hyllade hans vinnarmentalitet och eviga hunger. "Om han hade kunnat spela 100 matcher hade han spelat 150", sa läkaren.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-05-12 18:48
Klubbläkaren Ricard Pruna har meddelat att Abidal skulle kunna få lämna sjukhuset nästa vecka och fortsätta sin rehabilitering hemma. Hans kusin som donerade en del av sin lever fick även han lämna sjukhuset för några dagar sen.

Äntligen lite goda nyheter om Abi. Hoppas han blir bra igen snart.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-12 18:25
Om man bara jämför spelare med hjälp av statistik så är Valdés bättre än Casillas, vinnare av Zamoran fyra säsonger i rad samt att han släppt in färre mål än Madridmålvakten. Nu är det ju inte så, de flesta är nog överens om att Casillas är den bättre. Men att endast utgå från statistik känns rätt korkat. Statistik betyder något, i vissa fall mycket, men absolut inte allt.
Coach pep.
2012-05-12 18:20
Hombre

Jag förstår att du är ivrig att kora Özil till världens bästa mittfältare med tanke på att ni inte haft någon sådan på många år men tycker du ska tagga ner en aning. Anledningen till att Xavi och Iniesta gör så få poäng är för att allt går genom Messi som är bäst på allt. Messis poängsnitt är den här säsongen högre än någonsin. Özil hade endast levt i skuggan av honom precis som alla andra. Han hade omöjligt kunna få samma fria roll som i Real Madrid så det var väl bra för hans egen del att det blev Madrid.

Personligen tar jag sen hellre vår hemmafostrade Cesc alla dagar i veckan före Özil. I Arsenal hade Fabregas Europas högsta poängsnitt flera år i följd så jag håller med om att man får tacka Pep att han dissade culén Özil till förmån för culén Fabregas.

I Barcelona är det numer en naturlig förekomst att spelare blir mer anonyma än i sina tidigare klubbar. Sanchez, Villa och Fabregas har alla fått sätta personlig prestige åt sidan för att bli lagspelare och en i mängden. Sätt dessa eller en sådan som Pedro i någon annat lag och folk skulle snabbt bli påminda om hur individuellt skickliga de faktiskt är. Deras poängskörd hade skjutit i höjden omedelbart.

Med detta sagt så blundar jag givetvis inte för att Özil är fullkomligt fenomenal.
Barcelona SamMajid
2012-05-12 18:04
Hombre - Animo Sergio Canales Madrazo

Tillbaks till köket kvinna!
Barcelona El Nino Maravilla
2012-05-12 17:56
Hombre - Animo Sergio Canales Madrazo

''Ingen av dessa spelare har presterat på en sån jämn och högnivå som Özil gjort genomgående den här säsongen''

Samma jämna Özil som var helt annonym den här säsongen fram till början av 2012? Säg vad du vill om Özil den här säsongen, men jämn har han knappast varit.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-12 17:38
Barca B leder med 0-2 borta mot Almeria och går mot tre viktiga poäng. Nu ska nog kontraktet vara helt säkrat. Inte för att det känts osäkert på sistone men,..

Riktigt roligt att se Deulofeus utveckling denna vår. Han har tagit hästkliv framåt. Mognat och blivit en bättre spelare - både individuellt och för laget. Fortsätter han såhär, och har rätt inställning, pekar mycket på att han blir den stjärna som han av många spås att bli.
Jag tror han klarar att bli det i Barca, trots konkurrensen.
Barcelona Briljanté
2012-05-12 17:13
Det verkar ha lossnat för Deulofeu. Kul för honom. Hoppas han fortsätter utvecklas och tar en plats i A-laget inom 2-3 år.
Barcelona Josep Guardiola
2012-05-12 16:55
Ditt argument faller då det skulle innebära att Ronaldo var bättre än Messi förra året i ligan då han gjorde 10 mål fler än Messi.

Trots det var Messi överlägsen i allt han gjorde.
Barcelona Barca4eva
2012-05-12 16:42
LeoMessi

Statistiskt sett har han bidragit mer än Xavi och Iniesta, om han sedan är bättre som spelare eller ej är en annan sak.
Barcelona Deulofeu
2012-05-12 16:41
Golazo av Deulofeu 0-2 ; )

Hans sjunde i segundan samma antal som Rodri bäst i Barca B
Barcelona LeoMessi
2012-05-12 16:39
Hombre Är du hög? Özil är inte bättre än xavi och iniesta. Har ingen lust att förklara varför eftersom du inte tycks förstå varför han inte är det. Inte ens värt att förklara
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
2012-05-12 16:29
Mål av S.Roberto grym ass av Deulofeu
Barcelona Barca4eva
2012-05-12 16:21
Och det är fortfarande Maj..

Jisses, jobbig sommar blir det.
Barcelona Deulofeu
2012-05-12 16:20
En el Barcelona B actuarán de inicio: Masip; Muniesa, Planas, Balliu, Sergi Gómez; Gustavo Ledés, Sergi Roberto, Dos Santos; Rafinha, Deulofeu y Rodri.

Någon som kan trolla fram en stream??
Real Madrid Hombre - Animo Sergio Canales Madrazo
2012-05-12 16:17
Özils två senaste säsonger går inte att prata bort, 57 assist dem två senaste säsongerna i Real Madrid. Sen har jag inte räknat med hans assist i landslaget då han vann assistligan i EM kvalet, tror han är uppe i nästan 70 assist dem två senaste åren.

Enligt mig har han varit bättre än Iniesta, Xavi, Fabregas, Silva. Mata, Nasri och Sneijder som alla tillhör dem bästa offensiva mittfältarna. Jag fattar inte varför spelare som David Silva och Juan Mata anses bättre endast för att dem spelar PL och Iniesta fortfarande som en bättre spelar för att han spelar i Barca. Ingen av dessa spelare har presterat på en sån jämn och högnivå som Özil gjort genomgående den här säsongen. Låter sjukt att säga det, men Özil är fortfarande väldigt underskattad.

Man får tacka Pep för att han dissade Özil för att vänta 1 år till med att köpa Fabregas för det dubbla priset och lite till. Özil hade kunnat vara perfekt för Barcelona i det ingemansland som Fabregas spelar i just nu. Barca DNA fick gå före talang. Sen får man även tacka alla storklubbar som egentligen var intresserade men lät bli att värva Özil för det överkomliga priset 15 miljoner euro. Intresset från Real Madrid kom egentligen när man fick en skaderapport på Kaká på 4 månader.
Barcelona Deulofeu
2012-05-12 16:06
Spelar inte Barca b nu?
Real Madrid Shi
2012-05-12 15:58
Sanningen är att Bale hade passat perfekt i det 3-4-3 som Pep försökte spela denna säsongen men allt som oftast sket det sig.

-------------Valdes
-----Puyol-Pique-Mascherano
Alves-----------------------------Bale
---------------Busquets
-----Xavi------------------Iniesta
----------------Messi
----------Villa

Det är min åsikt i alla fall.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-12 15:40
Briljanté

Özil har verkligen haft en grym säsong. Vet inte om han är i Xavi/Iniesta-nivå, men han har åtminstonde haft en mer lyckad säsong(då menar jag att han haft en stor del i Reals ligatitel, inte att han nödvändigtvis varit bättre).

Jag tycker inte man kan jämföra honom med Xavi, och Iniesta är faktiskt fortfarande en bättre spelare, ganska överlägset enligt mig. Framförallt har han en väldigt mycket högre lägstanivå, han är en mer mogen spelare. Özil försvinner ibland ur matcher och kan ha riktigt dåliga dagar, även om jag tycker han förbättrats på den punkten jämfört med förra säsongen. Men Iniesta är aldrig dålig. När han är "dålig" så skapar han ändå oändligt många chanser för Barca/Spanien.

Fast Özil utvecklas fortfarande. När han har sin peak kommer han nog åtminstonde vara i närheten av Iniesta, vi får se om han blir bättre. Men just nu är Iniesta i alla fall enligt mig rätt mycket bättre.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-12 15:32
Det märks att säsongen i praktiken är över. Nu blir det transersnack i ca tre månader innan ligan startar igen.
Barcelona Briljanté
2012-05-12 15:32
Jag måste faktiskt erkänna att i år så har Özil varit bättre än både Xavi och Iniesta. Den Özil vi ser nu är den Iniesta vi såg förra året och året innan de. Jag menar inte att Özil varit lika bra som våra herrar i mitten utan att han har drivet i sig. Kommer förbi spelare enkelt precis som Xavi,Iniesta tidigare gjorde.

Många här kommer inte hålla med mig. Jag tycker fortfarande att Xavi och Iniesta är bättre fotbollsspelare men inte i år.

Kolla länktips så ser ni vem jag tycker ska ta över mittfältet. Han kanske inte är redo för det ännu. Men i bänken gör han ingen nytta. Hoppas Tito flyttar upp honom i banan så han kan leka lite med Messi. Thiago med en friare roll högre upp i banan är vår nya nyckel till framgång.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-05-12 15:29
Gonzalez_Barca

Ville bara göra en poäng att bale är värdelös i dagens barca.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-12 14:56
Jisses, nu börjar det spåra ur. Transfersnack är trevligt men håll er till vad som är realistiskt.

Btw - Vertonghen är i Barcelona just nu
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-05-12 14:53
VizzlA-"Tots Units Fem Força"

Ta hit Hulk, Götze, Hazard och M'vila! Vinnande koncept!

Hazard - M'vila - Götze
Hulk - Llorente - Bale

Ojojoj vilket lag!

Ge er fyfan...
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-05-12 14:37
Bale i kombination med en LLorente typ hade kunnat bli ett vinnande koncept, men vill inte se bale i barca. LLorente däremot.

Barcelona B-Guden
2012-05-12 14:29
Måste bara säga det, bli äcklad av folk som vill ha hit Bale, han skulle aldrig passa in i Barca.
Barcelona Briljanté
2012-05-12 14:22
Jag säger inte att jag vill ha Bale men med honom så tror jag vi skulle göra 3-4-3 till vår officiella uppställning.

-------------------Valdes------------------
----Puyol---Pique---Mascherano----
Alves--------Busquets----------Bale
----------Xavi-----------Iniesta------
-------------Messi--Villa-------------

Något liknande tror jag. Bale och Alves tar hand om kantspelet. Själv så vill jag iallafall inte värva honom. Tror inte det heller kommer hända.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-05-12 13:52
Siempre Barça

Spelar ingen roll, Messi skulle inte skriva på kontraktet hos Man City ändå.
Barcelona Siempre Barça
2012-05-12 13:46
Om city lägger 3 miljarder, tror ni att Barcelona skulle acceptera det eller ?
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: