/spanien/barcelona/forum/9086.aspx/spanien/barcelona/forum/9086.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
,Sami
2012-05-19 19:16
Någon här inne som ska se Cl finalen? Eller ska ni skippa den.
Barcelona älskabarcelona
2012-05-19 18:20
Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
Barca slog Vitesse med 4-0 . Spelmäsigt så såg det ut lite som Spanien - Holland i VM finalen. Holländarna försökte spela lite tufft men Barca var för skickliga . Det är sjukt imponerande hur dessa ungdomar kan lära sig att behärska detta spel när dom är så pass unga . Koreanen nr 9 var ju definitivt matchens stora gigant . Han fick mig att tappa hackan ett par gånger grrrr framtiden ser bra ut :D Nr 6 påminde mig väldigt mycket om Busquets också . Måste ge mycket beröm till nr 10 ( offensiv mittfältare ) och nr 2 (högerback) . Dessa herrar kan vara något för framtiden . Aja nu vill jag se mer fotbollsgodis av nr 9 imorgon . Se länktips :D
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-05-19 18:18
Fan missade att våra unga spelare spelade här i sthlm idag. Var inne på hemsidan och kollade vilka tider de spelade men fattade ingenting.. Hade varit kul att se några av framtidens stjärnor.
Barcelona LeoMessi
2012-05-19 18:18
Juniorerna spelade ut det holländska laget vitesse. Dom vann matchen med 4-0. Tror inte dom har släppt in ett enda mål på hela turneringen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-05-19 18:09
Såg Barcelona juniorerna spela mot Stabaek tidigare idag, helt sjukt överlägsna dem var sina motståndare i alla moment, norska laget kom inte ens närheten av att trycka till spanjorerna då dem rörse sig rätt och lät bollen göra jobbet. Väldigt diciplinerade med en dos tålamod spela dem ut laget.

Koreanerna nr 11 och 9 är sjukt snabba och tekniska, nr 6 som hade kaptens bindeln styrde och ställde på mittfältet lite hur han ville (Busquet typ) med bra precisa långbollar, sen får vi inte glömma mittbackarna, 2 torn som läser spelet otroligt bra och har bra fötter med bra blick för spelet.

Missade matchen kl 17 på träning, men det får dem som såg matchen informera oss om.

:P
Barcelona LeoMessi
2012-05-19 17:58
Alltså den där koreanen är hur grym som helst! Hoppas Barca lyckas behålla honom. Nye Messi :P
Barcelona BB-Barceloneta
2012-05-19 17:55
Jag kan ju bara upplysa om att finalerna i Lennart Johansson trophy, där ett Barcelona lag är med, sänds på TV4 Sport imorgon bitti med sändningsstart 09:05. Nu har jag visserligen ingen koll på om de tagit sig dit men som det låtit på många så har de ju tydligen imponerat.
Barcelona Mäktiga Messi
2012-05-19 17:09
Grabbar kolla in denna sköna videoklipp

världens bästa tränare genom tiderna är med i klippet
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-05-19 16:48
"Barcelona are keeping an eye on the situation of Villarreal forward Nilmar (27), who could be sold by his relegated club for around 8M. [md]"

Hmm vad tycker ni om det? Han är ju en riktigt bra spelare som är mycket snabb, kan vara bra att ha vid kontringar och så men frågan är hur han lär anpassa sig till kanten (om nu Tito fortsätter med samma taktik som Pep).
,Sami
2012-05-19 16:31
If Bayern Munich win the CL final tonight, Bayern player Franck Ribery wants to dedicate the win to Eric Abidal. #animsabidal [md]

Tummen upp!!
Barcelona zick9
2012-05-19 16:09
Amunt

Thiago är en av världens största talanger. Barca skulle aldrig sälja honom.
Barcelona Barca4eva
2012-05-19 15:58
Amunt

Media, man's worst friend.
Valencia Amunt 
2012-05-19 15:53
Har ni planer på att göra er av med Thiago? Jag vet att det bara är ett rykte men varför skulle ni jaga Isco?
Barcelona FC-Barcelona
2012-05-19 15:50
L.A.M Nr 10

Hade varit ett ypperligt läge ifall dem inte hade betalat annars :P, men tack för informationen har länge velat fram och tillbaks om denna affär.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-19 15:39
FC-Barcelona

Har för mig att det är €24M han kostade. Och Milan skulle betala över 2-3 år. Räknar med att allt går enligt planerna då man inte hört något om det på vädligt länge.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-19 15:23
1.70-ligan

Ja, det är sant. Men fortfarande, jag hatar sådana kontrakt. Gillar inte när spelarna ska sätta press på klubben. Sen så gillar jag Keita, samtidigt som det säkert finns många spelare som har såhär. Men att kräva spelminuter, annars lämnar man, nej nej, det gillar jag inte.
Barcelona FC-Barcelona
2012-05-19 15:22
Någon som vet hur det ligger till med Zlatan försäljningen, Milan ska juh inte ha betalat av hela summan? Eller har dem gjort det? För där kan vi sätta stora krav på milan för vad jag minns så ligger summan mellan 15-25 milj euro. Rätta mig om jag har fel:)
Skriver från iphone klaga inte:p
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-19 15:12
LAM Afrikanska mästerskapen gör nog sitt där. Keita var borta två månader av säsongen, vilket iofs gör klausulen än mer obegriplig
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-19 15:10
Gillar inte de här minuterkontrakterna. Man ska inte kunna kräva att få X många minuter på en säsong. Det ska man förtjäna. Om man tycker man får oförtjänt lite speltid så får man ju lämna ändå, alternativt ta ett snack med tränaren. Sen har ju Keita ändå fått spela väldigt mycket, konstigt om han inte spelat tillräckligt mycket för att hans kontrakt ska fortsätta.
2012-05-19 15:03
Blaugrana91

Det är förvisso sant. Men oavsett hur mycket man har i budget kan man gå miste om 10m extra om nu Keitas klausul är skriven så. Det vore intressant att veta hur det verkligen ligger till där.
Barcelona Ibillay
2012-05-19 14:56
Alla vill ha T.silva och Hummels osv. Skulle inte tacka nej till dem, skulle absolut inte tacka nej till Hummels, men jag tycker Botia är också bra. Såg Gijons senaste match mot Real och Botia var kunglig, Ronaldo hade det tufft mot honom. Tycker Barca ska hämta honom
Barcelona Blaugrana91
2012-05-19 14:21
1.70-ligan - Cuenca y Tello

Men det stämmer ju inte att klubben "bara" har €30 Miljoner, Zubi har ju gått ut och bekräftat att klubben i år inte kommer ha någon bestämd transferbudget.

Sen kan jag dock hålla med om att vi inte bör köra på någon pengar+spelare deal för att få hit Thiago Silva.
Ska vi köpa honom så ska man göra det med enbart pengar och då max €25-30 Miljoner, absolut inte mer än så.

Barcelona SirN
2012-05-19 14:02
isst känns det lite tomt just nu!?

Då är det dags att fylla på med ett nytt intresse. En liga som idag och i morgon spelar sin nionde omgång av tjugosju. Som har ett oväntat lag i topp just nu. En nordisk liga som inte är så känd i Sverige som den borde vara.

Dessutom är det ett utmärkt läge att slänga in en GRATIS tipsrad. Från och med nästa omgång börjar vi alla på noll igen och då är du med från början. Välkommen!
Länktips: faroenews.se/
2012-05-19 13:59
Det finns så många bra förstärkningar och affärer man kan göra i sommar. Men också många dåliga. Det är därför man både gillar och inte gillar silly season.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Gracies Pep
2012-05-19 13:49
In

Försvarare: Alba och Verthogen

Anfall: Cavani

Thiago silva är för dyr och går sönder.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-19 13:39
Det känns som Fontás glömts bort. Han är väl fortfarande skadad men lär vara tillbaka lagom till försäsongen. För hans eget bästa bör han dock lämna. Ser verkligen inte hur han ska få någon speltid alls nästa säsong. Han fick väl aldrig en riktig fair chance, men han gav verkligen inget bra intryck de kommer han lirade. Nu har vi Bartra och Muniesa som känns både bättre, och dessutom två respektive tre år yngre vilket är rätt mycket.

Han borde gå till någon mindre klubb i Spanien. Helst med återköpsklausul likt Botía även om jag inte tror han kommer tillbaka.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-19 13:34
Adriano ska ingenstans. Vi är ju ute efter en vänsterback så att vi ska ha två i truppen. Byter vi han mot Thiago Silva har vi ingen vänsterback alls i truppen.

Jag tror det blir svårt att få Thiago Silva. Milan lär vara villiga att sälja men vi måste antagligen punga ut överdrivet mycket om vi vill ha brassen. Jag vill helst inte se oss betala mer än 25 miljoner, om Milan vill ha mycket mer än så skiter vi i det. Vänsterback är dessutom första prioritet. Jag räknar inte med att Abidal kommer tillbaka och endast Adriano under en hel säsong vore självmord då han är borta nästan hälften av matcherna.
2012-05-19 13:33
Eller hur, skit i han för fan! Köp Vertonghen istället och vi sparar 20milj och får en yngre mittback som dessutom kan spela till vänster.

Särskilt om ryktena stämmer, att vi inte har mer än 30m att spendera före inkomster vid spelarförsäljningar, och att Keita går gratis.. då får man kanske överväga att spendera smart. Vi behöver bredda truppen mer än vad vi behöver just Thiago Silva..!
Barcelona Hetfield
2012-05-19 13:30
Varför satsar man så mycket på Thiago Silva? Det måste väl finnas andra alternativ, man ska inte satsa för mycket på en spelare, så att man sen behöver stressköpa.

Jag skulle vilja se Cavani i laget, men även lite försvarare.
Barcelona Smogen
2012-05-19 13:22
Jag kan inte tänka mig att Milan släpper Silva när man officiellt går ut och säger att han inte är till salu. Stämmer det det att vi går efter honom tycker jag det verkar vara slöseri på både tid och energi.
Annons: