/spanien/barcelona/forum/9083.aspx/spanien/barcelona/forum/9083.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-05-19 21:33
Culé - Messi y Alexis

(Jeffren) Sporting Lissabon - men mest som inhoppare (som vanligt...)

Fan om inte Bayern tar detta... orkar inte med Chelsea.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-19 21:33
Rätt seg första halvlek. Bayern är det spelförande laget och skapar mest chanser, som de flesta trodde. Chelsea känns dock riktigt uddlösa, trodde faktiskt de skulle komma fram lite mer än de har gjort.

Bayern är inneffektiva också. Det får man inte vara. Även om Chelsea knappt haft ett skott så gäller det att sätta sina chanser, annars kommer det bita en i arslet.

Men känns som tyskarna borde ta det här. Kommer nog se ut likadant i andra halvlek. Chelseas chans är väl fasta situationer, men frågan är om det ens blir några då man väldigt sällan har bollen under kontroll i den sista tredjedelen. Aja, allt kan ändå hända.
Barcelona Blaugrana91
2012-05-19 21:32
Bayern gör samma misstag som vi gjorde mot Chelsea...Dvs missar klara målchanser.

Skulle inte förvåna mig om Chelsea får in något turmål och sen fegar resten av matchen...

Kom igen nu Bayern!
Barcelona Ibillay
2012-05-19 21:31
Ni som kollar på Tv3, Unibet är ju sköna, köpt hela reklamtiden hahaha
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-05-19 21:30
Gomez, världens bästa sämsta spelare. :P
Tråkig fotboll Chelsea spelar
Hoppas vi får se en bättre fotboll i andra halvlek. Fan att vi var såååå ineffektiva, vi borde vara i Champions League-finalen...

OT

Jeffren är större fotbollsspelare än C.Ronaldo, varför/ hur? Jeffren har vunnit 2 CL-titlar. Ronaldo har ''bara'' 1-CL titel. Måste svida. :D

På tal om Jeffren, i vilket lag spelar han i? Någon som har koll?

Coach pep.
2012-05-19 21:27
Det finns ingen sport med större självdistans än fotbollen. Ibland är den till och med villig att förnedra sig själv och svälja sin stolthet genom att släppa fram ett lag som Chelsea till CL final, bara så att vi kan fortsätta förundras över dess oförutsägbarhet som gör den så fascinerande och får oss att vilja ha mer och mer. I slutändan finns det alltså kanske något vackert t.o.m. med ett ruttet Chelsea i final. Fotbollen visar oss att den är en kraft som har förmåga att vända upp och ner på all logik och släppa fram även den mest otippade.

Men nog med poesi nu. Bayern, se till att fanskapen återvänder tomhänta till London!
Barcelona Barcelona10Messi
2012-05-19 21:24
Gomez du måste skoja? Säg vad ni vill, visst han e bra anfallare men snubben behöver fan 10 chanser att göra mål. Ibland undrar man om han är medveten om halva målen han gör..
Postat via SvenskaFans-appen
AndreD - Ànims Abirey
2012-05-19 21:24
De som vill ha hit Gomez kan ju ta en hjärnkontroll direkt. Så jävla dålig och har missat två klara lägen redan.
Barcelona LeoMessi
2012-05-19 21:23
Varför spelar inte Torres? Han kan knappast vara sämre än bertrand
AndreD - Ànims Abirey
2012-05-19 21:20
Gomez e sämst
Barcelona Walee
2012-05-19 21:11
Shiit va den där bertrand är dåååååålig!!! Di Matteo va tänker du med ...
Barcelona Rambla~
2012-05-19 21:01
Chelsea har så klart ställt upp din buss redan. De vill helt enkelt inte spela. Jag fattar inte hur man kan ha den inställningen i en cl-final. Vad är grejen liksom, hoppas man på turen igen?
Barcelona MesQueUnClubFCB-Gracies Pep
2012-05-19 21:00
Sorry har inge koll på det här. Är det Ungdomar som kör final eller Messi och co?
Barcelona MesQueUnClubFCB-Gracies Pep
2012-05-19 20:53
Idag är jag Bayer fan chelsea ska inte köra cl nästa år.

Eftersom nästan alla CDR matcherna sändes på tv4 sport tycker jag att finalen också ska sändas i tv4s
AndreD - Ànims Abirey
2012-05-19 20:52
Drogba filmar i vanlig ordning.
Barcelona LeoMessi
2012-05-19 20:51
Ribery är så lik simple Jack Hahah
Barcelona Rambla~
2012-05-19 20:41
Det är lite skumt med en okänd portugis som domare. Jag fattar fortfarande hur vi kunde klanta till det och misslyckas med att slå ut detta Chelsea. Helt otroligt, ett mysterium.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-19 20:25
Tankar om matchen? Bara 20 minuter kvar nu.

Tror Bayern lär föra spelet. Inte Barca-bollinehav direkt, vilket kommer göra att Chelsea inte behöver ställa upp sin buss lika mycket som mot oss. Bayern kommer spela rätt rak fotboll som vanligt.

Chelsea har Ivanovic samt Terry borta, vilket lär märkas rejält. Ribery vs Boswinga blir mycket intressant, här måste portgisen ha rejält med understöd. Sen blir det lättare för Gómez i mitten också när hanm inte har Terry i ryggen hela matchen, även om både Cahill och David Luíz är duktiga de också.

Chelsea kontringar blir farliga. Drogba, Mata och co mot Bayerns tveksamma backlinje. Dock tycker jag att man, trots att man saknar riktigt duktiga individuella backar håller ihop linjen på ett bra sätt och verkligen spelar som ett lag. Man såg skillnaden mot Real, de hade Ramos och Pepe som är riktigt bra, men Bayern spelade bättre tillsamans. Men, idag är Badstuber och Alaba(tror jag) borta och det blir tufft. Här ska Chelsea sätta press.

Viktigt också att vinna mittfältskampen. Blir roligt att föjla Schweinstiger mot Lampard, två ganska så lika spelartyper. Båda är rätt kompletta mittfältare, med både offensiva, defensiva och ledaregenskaper.

Till slut tror jag ändå inte man kan stoppa Bayern Munchen bara sådär Det ska till en jätteinsats om Chelsea ska hålla tyskarna mållösa. Tror på 2-0 eller 2-1. Sedan ska vi inte glömma att det är Tyskland-England. Tyskalnd har ju varit England jobbiga motståndare väldigt länge. Blir det straffar vinner Bayern till 99 %. Tyska nerver, och England som alltid åker ut på straffar.
Barcelona Ribo
2012-05-19 20:05
Vi vann CL 28 maj 2011...
Barcelona Mäktiga Messi
2012-05-19 20:00
Om 45 min så blir det exakt 1 år sedan vi var o smällde igång Uefa champions league finalen på Wembley i london. vilken dröm alltså för de första att se Barca o sen se Barca köra united i en cl final o sen vinna 3-1 o sen få fira med alla Barca fans på plats
BARCA-més que un club
2012-05-19 19:56
Gooo Bayern hoppas dom kör över Chelsea svinen....
Barcelona Zmaj od Bosne
2012-05-19 19:27
Skippa CL finalen?! Hell no!
Själv så kommer jag heja på Bayern, de spelar fotboll något som det andra laget inte gör.
Barcelona Barcadinho.
2012-05-19 19:24
Barca är i finalen, spelar mot Red Star Belgrade imorgon kl 10.00 på plan A.
,Sami
2012-05-19 19:16
Någon här inne som ska se Cl finalen? Eller ska ni skippa den.
Barcelona älskabarcelona
2012-05-19 18:20
Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
Barca slog Vitesse med 4-0 . Spelmäsigt så såg det ut lite som Spanien - Holland i VM finalen. Holländarna försökte spela lite tufft men Barca var för skickliga . Det är sjukt imponerande hur dessa ungdomar kan lära sig att behärska detta spel när dom är så pass unga . Koreanen nr 9 var ju definitivt matchens stora gigant . Han fick mig att tappa hackan ett par gånger grrrr framtiden ser bra ut :D Nr 6 påminde mig väldigt mycket om Busquets också . Måste ge mycket beröm till nr 10 ( offensiv mittfältare ) och nr 2 (högerback) . Dessa herrar kan vara något för framtiden . Aja nu vill jag se mer fotbollsgodis av nr 9 imorgon . Se länktips :D
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-05-19 18:18
Fan missade att våra unga spelare spelade här i sthlm idag. Var inne på hemsidan och kollade vilka tider de spelade men fattade ingenting.. Hade varit kul att se några av framtidens stjärnor.
Barcelona LeoMessi
2012-05-19 18:18
Juniorerna spelade ut det holländska laget vitesse. Dom vann matchen med 4-0. Tror inte dom har släppt in ett enda mål på hela turneringen.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-05-19 18:09
Såg Barcelona juniorerna spela mot Stabaek tidigare idag, helt sjukt överlägsna dem var sina motståndare i alla moment, norska laget kom inte ens närheten av att trycka till spanjorerna då dem rörse sig rätt och lät bollen göra jobbet. Väldigt diciplinerade med en dos tålamod spela dem ut laget.

Koreanerna nr 11 och 9 är sjukt snabba och tekniska, nr 6 som hade kaptens bindeln styrde och ställde på mittfältet lite hur han ville (Busquet typ) med bra precisa långbollar, sen får vi inte glömma mittbackarna, 2 torn som läser spelet otroligt bra och har bra fötter med bra blick för spelet.

Missade matchen kl 17 på träning, men det får dem som såg matchen informera oss om.

:P
Barcelona LeoMessi
2012-05-19 17:58
Alltså den där koreanen är hur grym som helst! Hoppas Barca lyckas behålla honom. Nye Messi :P
Barcelona BB-Barceloneta
2012-05-19 17:55
Jag kan ju bara upplysa om att finalerna i Lennart Johansson trophy, där ett Barcelona lag är med, sänds på TV4 Sport imorgon bitti med sändningsstart 09:05. Nu har jag visserligen ingen koll på om de tagit sig dit men som det låtit på många så har de ju tydligen imponerat.
Annons: