/spanien/barcelona/forum/9082.aspx/spanien/barcelona/forum/9082.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
,Sami
2012-05-16 13:07
Vad tycker ni?
1.Thiago Silva
2.Alba
3. Van Persie
Barcelona Bästelona
2012-05-16 12:46
Yaya påminner mycket om Keita (eller Keita om Yaya). De är sådana spelare som löpper mycket offensivt. Dessutom så har Yaya ett ruggigt skott(hade behövts mot Chelsea) och han kan man även använda som de targetspelare vi söker, när det låser sig.
,Sami
2012-05-16 11:59
Barcelona will this summer first focus on the transfer of a centre and a left back, and will only after that try to sign an attacker. [md]

Barcelona Barcadinho.
2012-05-16 11:43
@DM1982:

Extra viktigt eftersom många spelar EM långt ifrån hemmet. Det blir alltså en kortare viloperiod. De sydamerikanska kommer också spela en del matcher, båda riktiga kval matcher och vänskapsmatcher, inte bara i Sydamerika, vilket innebär långa resor.
Barcelona petersays
2012-05-16 11:22
Seluk öppnade ju dock även för Real i samma intervju:

"I do not know if Madrid are interested but Jose Mourinho has liked him since he was at Chelsea."
Barcelona DM1982
2012-05-16 11:02
The team will do the whole pre-season at the club's training centre this summer, only leaving to play friendlies in and around Europe. [as]

Jag blir nästan lite tårögd, kan inte komma ihåg när laget sist bara var hemma och tränade. Alla resor runt om i världen har tärt på lagets krafter, nu blir det en vettig uppladdning och det kommer även bli skönt att slippa åka iväg mitt i säsongen och spela VM för klubblag. Härligt.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-05-16 10:32
Ser att det är många som vill ha tillbaka Yaya som någon konkurrans för Busquet, dem som har lite koll vet att han gör som han blir tillsagd, behövs det så spelar han där han kan hjälpa laget, som en spelare som brinner för laget har han spelar som mittback,defmittfältare, och högre upp där hans om allra bäst trivs.

Jag ser det som en nödlösning, vi ska inte hålla på tvinga spelare köra på fel position, ska laget göra ett försök om att hämta tillbaka Yaya, så ska det vara där Xavi,Iniesta,Fabregas spelar på, om man nu vill se det bästa ur Yaya, det tror jag ändå man vill eller?

Jag är lite trött på att höra snacket om att det finns vissa spelare som man helt enkelt inte petar, har man en spelare som tillför en dimension som man inte har så ska man göra plats, något annat finns inte.

Vi har sett Xavi form dalat en aning, Iniesta skadedrabbad som vanligt, sen så har man Fabregas som kämpar om att återfinna sin plats i laget. Jag kanske är hård, men klarar man inte av att anpassa spelare efter motståndet samt har en frisk rotation tycker jag man ska hålla sig till en annan post än huvudtränare.

Ja till Yaya, men då ska det vara tänkt att han ska lira framför/sidan om Busquet, vi har Masken som en ersättare till Busq då det är hans naturliga position.

In med spelare som tillför något till ett redan grymma trupp!

Alba,Yaya(om inte den affären blir av) Martinez,Thiago.S.
Då är jag säker på att vi studsar tillbaka redan nästa säsong!
Tror dock på att det blir 2 av 3, vänsterback,mittback man förstärker och inget mer. Önska får man väl göra, sen att det blir så är en annan femma.
Barcelona Myrran
2012-05-16 10:16
x2
Barcelona Myrran
2012-05-16 10:16
Varför ska Yaya spela mittback i Barcelona idag? För 4 år sen kunde han det då hans mentalitet var mycket mer defensiv lagd än nu. Nu är han mer eller mindre en tvåvägspelare eller rent av sagt en offensiv mittfältare. Han har blivit mycket latare i defensiven när han kom till City. Tror heller inte Yaya skulle uppskatta att få spela mittback i Barca.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-05-16 10:08
Alves Yaya Pique Adriano ..........Sergio...................... Thiago.......Iniesta............. Sanchez...Messi...Villa.......
Postat via SvenskaFans-appen
AndreD - Ànims Abirey
2012-05-16 09:18
Busquets
Barcelona B-Guden
2012-05-16 07:22
Haha, nä man läser att Yaya borde spela istället för busquet blir man lite rädd, Busquet är kung och kommer förmodligen va den bästa deffensiva mittfältaren av alla, som spelat i Barcelona.
Att det har och gör med pep kan jag säga att det inte har, Pep har hyllat busquet hur mycket som helst
Men inte bara han, Även del bosque hyllar honom, jag ser att Casillias Xavi och Busquet är dom enda spelarna (om dom är friska) som är opetbara i landslaget.
Del bosque sa inte för så länge sen att Busquet är ett geni utöver det vanliga och att om han återföddes som spelare skulle han vilja va som Busquet.

förstår inte varför busquet inte kan ses som en bra defensiv mittfältare, bara för han inte har muskler. det är inte ofta spelare kommer förbi busquet. busquet spelar med hjärnan,
Coach pep.
2012-05-16 02:43
Rivaldo_gudarnas gud

Du verkar ha missat att Yaya inte är någon defensiv mittfältare längre. Hans offensiva kvalitéer överglänser hans defensiva med råge. Värvar vi Yaya så är det för att tillföra kraft offensivt snarare än defensivt. Faktum är att han har varit extremt lat när det gäller att ta defensivt hemjobb och stänga ytor för motståndare i City. I Barca hade han visserligen en mer defensiv roll och gjorde det rätt bra men att påstå att hans positionsspel och defensiv överlag är i närheten av Busquets är en skymf mot Busquets själv. Busi har ingen överman i dagsläget när det kommer till att stänga ytor och interagera med sina lagkamrater. Dessutom är hans teknik överlägsen Yayas.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2012-05-16 02:29
Gabriel//

Tvärtom så är yaya precis det som saknas. Kreativitet har vi i överflöd. Visst är busi taktiskt skicklig men det är även yaya! Enligt mig är yaya världens bästa dm och när han väl koncentrerar sig bara på det defensiva har han inga övermän! Busquets å din sida är även han världsklass och det är inte mycket som skilljer dom åt. Men att yaya blev åtsidosatt för busquets handla ej om va dom prestera på plan utan mer att pep är gammal vän med busquets pappa och att den senare är catalan. Hade yaya vart catalan hade han vart vår givnaste startspelare tsm med Messi idag och det vet både du å jag. Men om du kan komma på en svaghet i Yayas spel så vill jag gladeligen höra den. Kan t:ex säga att yaya hade satt läget busi fick på övertid mot chelsea på sb 99 grr av hundra! Och att han bidrar med den tyngden och fysiken både bak och fram som vi sakna mot Chelsea. Yaya är bättre än någonsinn nu. Men tyvärr som någon sa här nedanför så är Barca för insnöade för att ta tbx honom. Precis som dom är för insnöade för att köpa en målvakt som matchar klassen på resten av laget. Valdes är även han duktig. Men vrf inte hämta hem Reina som flera gånger hintat att han är öppen för flytt? Vrf inte alltid sträva efter att bli det bästa man bara kan bli! ?
Barcelona papillon
2012-05-16 02:29
Hummels är en grymt bra spelande mittback som nog hade gjort det bra i Barca.
Barcelona Gabriel
2012-05-16 02:03
Rivaldo_gudarnas gud

Att Pep har brister är inget man kan komma ifrån, han har sina brister, ja. Precis som alla andra tränare har. Glöm inte att Pep fortfarande är i början utav sin tränarkarriär och fortfarande har väldigt mycket att lära sig. Att han då redan lyckats med så otroligt mycket på den korta tid talar sitt tydliga språk. Utan honom hade vi inte vunnit alla de titlarna vi vunnit, tänk på det.

Sen håller jag förvisso med dig om att bytet mellan Eto'o och Zlatan (plus pengar) var ett sjukt stort misstag. Men jag håller absolut inte med dig när det kommer till Busquets.

Med all respelt, om man inte ser Busquets storhet som fotbollsspelare så kan man inte förstå sig på fotboll speciellt bra, eller så vägrar man helt enkelt att inse den. Har du tittat hur taktiskt skicklig han är? Enligt mig är han världens bästa defensiva mittfältare - åtminstone för oss. Det finns ingen annan spelare som hade varit så passande på den positionen för oss (nej inte Yaya heller) som Busi är.

Han levererar bollar på ett tillslag som i sin tur gör att vi får ett snabbare spel på mittfältet. Han står alltid rätt positionerat. Han är en mästare på att göra så att motståndare drar på sig varningar.

Yaya är en otrolig spelare, med sjukt många attribut som gör honom exceptionell - men han är inte i närheten av Busquets taktiska egenskaper.

Du kan inte på allvar tro att skillnaden mellan final och icke final för oss den här säsongen har med Busquets/Yaya o göra? Såg du ens matcherna mot Chelsea? Vi hade typ 4 solklara målchanser på SB där det borde vara mål. Ineffektiviteten var den avgörande faktorn till att vi inte tog oss till final, samt det urusla försvarsspelet och Valdes tama insatser (som jag iofs tror har en stor del att göra med att han inte känner sig säker med 3-backslinjen).

Jag hade välkomnat Yaya tillbaka med öppna armar. Men jag håller absolut inte med dig om det du säger bara.
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-05-16 01:56
Rivaldo_gudarnas gud

GTFOH.
Coach pep.
2012-05-16 01:12
Yaya hade sin chans att stanna i Barca, det ska man inte glömma. Han lämnade självmant pga att han inte ville acceptera att vara nr 2 bakom Busi så som jag förstått det, och skulle han komma tillbaks så skulle han ju inte få hälften så mycket speltid som i City. Han måste helt enkelt ha ett Barca hjärta som han inte insåg att han hade förrän han lämnade oss.

Nåväl, inte hade man tackat nej till honom igen. Även för mig har det varit lite av en dröm att han skulle återvända ända sedan de första ryktena började komma upp om att han ville tillbaks. Jag har för mig att han till och med uttalade sig om detta själv redan för typ 1 år sedan. Att han inte skulle tveka en sekund att återvända.

Visst fan hade det varit ballt att ersätta Keitas tomrum med självaste Yaya. :P
2012-05-16 00:42
Corazon//

Man får väll hoppas att vilanova har mer bakom pannbenet än guardiola som lät busquets gå före världens mest kompletta mittfältare! I mitt tycke är inte busquets hälften så bra som yaya. Detsamma gäller Zlatan och eto'o. Som förövrigt gick rätt över t inter och förde dom till trippeln innan hann lämna. Guardiola hade sina Brister kan man ju onekligen konstatera. Att släppa yaya va ett riktigt felsteg. Han va citys klart viktigaste spelare i år när dom vann ligan. Byt plats på yaya å busquets denna säsong och United hade firat pl guld i detta nu samtidigt som vi skulle förberett oss för cl final mot bayern.
Barcelona Gabriel
2012-05-16 00:33
Vilket drömscenario om Yaya skulle komma tillbaka, dvs för rätt pris självklart. Vi har en hel del andra positioner att lägga pengar på den här silly season men den romantiska delen utav mig hade älskat att se Yaya återvända.

Killen älskar laget, det är sånna spelare man tar till sig till hjärtat. Att de inhemska La Masia spelarna känner färgerna är lättare att förstå. Men att inköpta spelare som Touré skapar en sådan kärlek för en klubb är inte alls lika vanligt, framför allt när de inte är ifrån landet som klubben representerar.

Bortsett från allt detta så hade han gett oss en ytterligare dimension i spelet, något vi saknat enda sen han lämnade. Detta sagt, så tror jag inte ett dugg på att Barça kommer att nappa på den här "flört"-taktiken.

Försvinner man från klubben, så kommer man inte tillbaka (om du inte är en La Masia spelare), lite så känns det som i alla fall.
Barcelona Corazon
2012-05-16 00:27
han släpptes å gick av va jag förstått brist på speltid och att busquets tog över, varför skulle det va nån skillnad idag som sagt nämn nån han petar och accepterar han bänk?
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-05-16 00:23
Länge sedan man hade en mittfältare som vann nickdueller på mittplan vid moståndarens utsparkar, hämta hem yaya allt annat vore tjänstefel!
2012-05-16 00:21
Ja hem med yaya nu!!! Kan aldrig förstå hur vi kunde släppa en sån spelare. Klart bättre än busquets. Både då och nu! Kan även spela på alla positioner å göra det världsklass förutom målvakt då! Helt komplett spelare med en fysik som inte ens Zlatan kan mäta sig med. Köp nu!!
Barcelona Corazon
2012-05-16 00:20
även jag är ett stort stort fan av yaya och vill inget mer än att han bär barca tröjan, meeeen vem petar han idag ? ingen och han accepterar ej bänk, tycker inte själv än sån spelare ska nöta bänk så säg mig vart får han plats?
Barcelona Essienesque
2012-05-15 23:27
Hämta hem Yaya!!!!
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-15 23:08
Seluk then guaranteed that no talks have taken place with Barca, but admitted he would like to take his client back to Camp Nou.

"Toure could sign for many big clubs, like Chelsea and Bayern [Munich]," he added. "Moreover, we would like to see Barca join the race. I have not spoken with [soon-to-be Barca coach] Tito Vilanova or [president] Sandro Rosell, but they know the situation and if they are interested in the player there will be no problem to sit down and talk."

-------------

... jag börjar ana vad det är på gång. Yaya vill hem! Kan detta vara någon sorts taktik? Först går Yaya själv ut och talar varmt om Barca - att han gärna avslutar karriären där och att det är klubben i hans hjärta. Nästa vecka går agenten ut och bekräftar att hans klient kan komma att lämna City. Även han flirtar lite med Barca, samtidigt som han säger att det finns många storklubbar intresserade.

Det är bara en tanke, en känsla. Men jag tror deras mål är att ro i land en deal med Barca. Det är vad Yaya vill. Allt snack om andra klubbar är för att skrämma till sig Barcas intresse. Man vill nog inte se honom i den vita tröjan.
... frågan är bara om Tito nappar? Och Zubi vaknar i tid. Vill man ha hem Toure?
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-15 22:54
Jag tar emot Yaya med öppna armar. Men Zubi får nog frångå sin princip att chilla järnet tills sista matchen för säsongen har spelats, om vi ska hänga med i jakten på de intressantaste spelarna - vare sig det gäller Toure eller någon annan.

Barcelona Milian_J
2012-05-15 22:40
In med Yaya och Alba så behöver vi inga mer förstärkningar. En hungrig Yaya är guldvärd i mina ögon. Ett stort plus att han kan spela på många positioner oxå, t.ex mittback, defmitt , offensiv mitt och säkert på Messis position oxå om han mot all förmodan är skadad eller avstängd. Det är ju bara mina tankar. Vad tycker ni?
Barcelona Pep, The Creator
2012-05-15 22:40
Yaya är alltid välkommen, en personlig favorit som kan spela mittback, mittfältare och offensiv mittfältare. Skulle aldrig klaga om han kom.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-05-15 22:31
Vad sägs om att hämta Yaya tillbaka och låta han spela som mittback vid Pique? Jag tror att han skulle fixa det utmärkt.

Edit: Vet ej om ni redan har pratat om det. Ber om ursäkt i så fall.
Annons: