/spanien/barcelona/forum/9080.aspx/spanien/barcelona/forum/9080.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Briljanté
2012-05-20 15:37
Nilmar för 8 milj euro är faktiskt ett kap. Men behöver vi verkligen honom när vi har Villa,Messi,Sanchez,Pedro,Cuenca,Tello,Afellay och vi får inte glömma att även Iniesta och Cesc kan spela uppe på anfallet.

Jag tycker till och med att vi borde sälja en anfallare (Afellay) då han kommer få speltid som egentligen Thiago,Cesc mm behöver.
Barcelona LeoMessi
2012-05-20 15:30
Jag hoppas verkligen inte att thiago lämnar Barca. Vi ska behålla honom, vår nye xavi/iniesta
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2012-05-20 15:15
Ekonomin ser allt bättre ut. I år kan klubben gå med vinst upp till €40M beroende på hur det går i cupfinalen med tanke på segerpremier till spelarna. Bara genom att inte vinna liggan har klubben sparat in minst €14M som de sluppit betala ut i premier.

Dessutom så har klubben betalat tillbaka €30M på olika lån.
Barcelona zick9
2012-05-20 15:10
@papillon:

Vilken skandal? Jag minns Henrys uteblivna straff på Camp Nou.
Barcelona Rambla~
2012-05-20 15:09
1.70

Det är ingen större hemlighet att Galliani har haft våta drömmar om Thiago Alcantara sen en tid tillbaka. Han hörde sig för om honom redan förra sommaren. Jag är rädd att nu när Pep är borta att det inte finns någon i klubben med stor aktoritet och som säger blankt nej när klubbar kommer och rycker i våra talanger. Pep vägrade tom att släppa iväg spelare som JDS på lån till Zaragoza.
Atlético addeh
2012-05-20 15:05
1.70 & Rambla

Håller med er, det är fasansfullt att se. Jag har flera gånger under de senaste fyran åren varit oförstående kring en del laguttagningar när det gäller Pep. Men det här tar ändå priset. Vad fan håller Eusebio på med? Ett mittfält med Carmona, Gustavo & Riverola. Give me a break! Jona dos Santos var förvisso avstängd, men det är ändå en helt befängd startuppställning.

Kontraktet är i princip redan säkrat. Varför spelar inte fler ungdomar? Deulofeu och Grimaldo är förvisso iväg och spelar med det spanska U19-landslaget, men det finns gott om andra. Vad gör Rodri & Kiko i startelvan istället för Rafinha? Och varför får inte Dongou fler chanser? Han är trots allt den med bäst målsnitt i hela laget, tro det eller ej.

Såg inte mycket av matchen men det märktes tydligt hur beroende laget är av Deulofeu och Rafinha. Utan de båda supertalangerna var kreativiteten som bortblåst.

Att säkra kontraktet borde vara nog, men för mig handlar det om ännu mer.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-20 15:04
Det där med att vår Thiago skulle göra att Milan är villiga att för handla om sin Thiago, tror jag bara är skitsnack. Och jag hoppas verkligen att Barca inte ens överväger den tanken!
Däremot tror jag nog Galliani kan tänka sig att förhandla om T.Silva ändå tillslut. Men det lär bli en långdragen jävla historia och jag undrar om det är den bästa lösningen för Barca då det finns andra bra och billigare alternativ tillgängliga?
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-05-20 15:01
silly bollocks

"Själv ser jag fram emot en oerhört rolig säsong. Känns som om säsongen 2012/13 tillhör Real Madrid. En riktig "Blanca Victoria"-säsong!"

Detta har man hört från er sida sedan 2006. Börjar bli jobbigt.
Barcelona Rambla~
2012-05-20 15:00
Milan har kontrat med att de vil ha vår Thiago och 10M för Thiago Silva. Haha, vilket skämt. De kan behålla sin åldrande och skadebenägne brasse, så behåller Barca sin unga och kommande storstjärna.

Inte till salu var det va? Heh, allt tycks ha ett pris när det kommer till kritan.
Barcelona Rambla~
2012-05-20 14:51
NUMANCIA, 3 - BARÇA B, 0

Kan inte någon kasta ut sopan Eusebio? Seriöst, jag börjar bli riktigt irriterad nu. Inte blir det bättre av vetskapen att han har fått förlängt även till nästa säsong.
2012-05-20 14:50
Fan håller Barca B på med? 0-3 idag mot Numancia och snart riskerar man att blanda sig i bottenstriden igen. Turligt nog är det inte så många omgångar kvar så kontraktet BÖR inte vara i särskilt stor fara.. men det hindrar ju inte en ifrån att klaga :P
Är det verkligen så smart att låta Eusebio fortsätta?
,Sami
2012-05-20 14:34
Spola till 0:8 sjuuukt mål! Någon som vill ha Falcao i Barca?
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-05-20 14:31
"It's been a tough season for the team and we have even changed our coach, but today we have had the luck Bayern didn't have" - Torres

Jag var inne på det förut, det var bara turen som gjorde att Chelsea vann igår.
Barcelona Mäktiga Messi
2012-05-20 14:23
sammajid och den snodde du av världens bästa ibra
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-20 14:20
Alltså, det var bara Chelsea år det här, i alla fall i CL. Jag tänkte på det under matchen, speciellt i andra halvlek och förlängningen. Man gick vidare precis mot Napoli, man hade till och med problem mot Benfica, man blev utspelade av Barca men gick vidare alla matcher. Bayern skapade massa lägen igår, och då kände man att något höll på att hända. Sen gjorde Bayern mål, men efter att Chelsea kvitterat så var det bara för mycket som hade hänt för att Chelsea inte skulle ta hem det.

Jag sa innan matchen att Bayerns tyska mentalitet skulle segra, speciellt om det blev straffar. Kunde väl inte ha mer fel. Igår ville såklart bäda lagen vinna, men det var någonting som gjorde att Chelsea var mer självsäkra. Bayern kändes lite, lite smått nervösa, attde trots spelövertag inte kunde avgöra matchen.

Men det är ändå små marginaler. Drogbas sena kvittering, Robbens miss, alla missade chanser för Bayern, stolpträff. Det är så sjukt jämnt. Ändå är det allt det här som gör att det nästan känns logiskt att Chelsea vann.
Jag gillar inte deras sätt att spela fotboll, jag gillar endast ett fåtal spelare där. Det gjorde ont att se de fira. Men Chelseas attidtyd och vinnarinställning beundrar jag. De gav aldrig upp, inte bara idag, hela turneringen. Ändå kommer de tillbaka varje gång. Riktig stark lagmoral.
,Sami
2012-05-20 14:13
Kolla in bilden.
Länktips: pdf.sport.es/
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-05-20 14:04
Haha just det. Både Henry och Keita har gjort hat-tricks med Barcelona. Då är Eto den enda spelaren förutom Messi som gjort 4 mål i en match under Guardiola:P
Barcelona Abbe.
2012-05-20 13:45
el Maestro:- )

Finalen gick av stapeln i morse. 2-0-seger för Barça mot Röda Stjärnan.
Barcelona SamMajid
2012-05-20 13:05
Mäktiga Messi

Den där stal du från mig! Hitta på dina egna ramsor!
Barcelona el Maestro:- )
2012-05-20 13:03
@Abbe.:

Finalen visas väl på TV 4 Sport imorgon? Är det klockan 10.00?
Barcelona Mäktiga Messi
2012-05-20 12:57
Blue is The colour Defending is The game! You're all together, and cheating is The aim!
Barcelona el Maestro:- )
2012-05-20 12:54
Chelsea har haft flyt i Champions League turneringen rakt igenom. Det ska man ha om man ska vinna tuneringen. Hur många straffar missade man mot Chelsea? Ribban och stolpen var även på Chelseas sida i semin och i finalen. Välförtjänt dock. Tur och flyt är vad man behöver om man inte är bästa laget och det hade Chelsea.
Barcelona SamMajid
2012-05-20 12:54
En annan fördel med att Chel$kiy cann är att Tottenham inte tar sig till CL, så nu kanske det blir lättare att få hit Bale.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-05-20 12:30
Det ända positiva från gårdagen är att inte Bayern vann, för om dem skulle göra det så skulle dem ha 5 CL-titlar och därmed gå förbi Barca i maratontabellen. Hur mycket än jag hatar Chelsea och att dem inte var värdiga vinnare så ska man ändå ge dem lite cred för deras kämparanda och vilja att inte ge sig. Det är vinnarmentalitet killar, se och lär Barca!

Barcelona The Ball Tu mi
2012-05-20 12:29
Basaric:

Henry gjorde också ett mot Valencia 08/09.
Barcelona Abbe.
2012-05-20 11:45
Siempre Barça

Icke. Barça medverkade bara i 98-klassen och den turneringen är alltså slutspelad. Vet inte om det kommer hållas en prisceremoni efter 97-finalen mellan Espanyol och Sturm Graz, men jag tippar på det.
Barcelona Siempre Barça
2012-05-20 11:36
Fan också, missa matchen, kommer Barcelona spela mer matcher?? 95,96??
Barcelona Barcadinho.
2012-05-20 11:05
Han fick ett mål nu lille Seung. Snacka om taktik redan från yngre åldrar.
Nr 9 från Röda-stjärnan punktmarkerade honom hela tiden och stämplade honom ett par gånger. Han var på väg att lämna planen efter andra gången.
Det är nog att vänja sig redan när man är 14 år lille koreanen. Folk kommer punktmarkera dig hela karriären mer el mindre.

Mysig frukost !
Barcelona El Soap
2012-05-20 11:01
Tusan vad Lee är bra, målet var klass!
2012-05-20 10:25
Wow, snacka om att spelidén genomsyrar hela klubben

Och kommentatorn säger att vår sydkorean redan idag värderas till 1milj euro. 14 år gammal..
Annons: