/spanien/barcelona/forum/9077.aspx/spanien/barcelona/forum/9077.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pilmá Balletti
2012-05-24 23:14
@xoro international:

Snälla kan någon mod spärra denna madridista ? sjukt jobbigt att folk skapar ett nytt konto för att försöka irritera andra fans.
Barcelona xoro international
2012-05-24 23:03
Med den uppställningen jag la upp kommer vi knulla hela världen ingen kommer kunna mäta sig mot oss jag vill ha bielsa oxo trött på guaediolas stab Tito e samma skrot dom svek mig i år slog chefen för att vi förlora ligan . Dax för en ny era
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Qanii
2012-05-24 22:57
Namn: 1.70-ligan - Cuenca y Tello

Att dessa två är viktiga för oss tar jag inte ifrån dig men jag skulle säga att Alves i sina bästa dagar är lika viktig som dessa två. Sen så känner i alla fall jag att Brasilianska spelare tappar fokus och hunger när de börjar vinna mkt.. Jag längtar verkligen till EM tror dess värre att Spanien kommer floppa om inte Barcelona gänget styr upp det, Lagets skyttekung är skadad och man har en iskall tjur som knappt spelat något i år. Sedan finns den stekhete soldado och Spaniens eiffeltorn. Hoppas verkligen inte man låter Torres starta hoppas på Soldado eller llorente.

Alves diskussionen spårar ut och blir helt plötsligt FM shoppinglista...
Barcelona Pilmá Balletti
2012-05-24 22:53
@xoro international:

Min önskemål till säsongen 2012/13 är att du bannad från detta forum.
Vad är det för j*vla skit uppställning du kommer med. och kolla vilka du vill sälja. Ska du sälja Messi också härnästeller?
Barcelona oxfilé
2012-05-24 22:52
@xoro international:

....*suck*
Barcelona Rambla~
2012-05-24 22:52
Haha, ja varför inte baka in Messi också i det paketet när han ändå är igång. :P
Barcelona el Maestro:- )
2012-05-24 22:51
@xoro international:

Haha, vilken tur att du behåller Messi i alla fall. Varför valde du inte att sälja Alexis? En så skadedrabbad spelare som han är?
Barcelona Rambla~
2012-05-24 22:50
Sälja Busi och Thiago? :-O

Epic fail. :P
Barcelona Essienesque
2012-05-24 22:50
xoro international

Du vill alltså byta ut Busquets, Thiago, Villa, Pedro, Afellay och Alves mot Isla, T.Silva, Alaba och Bale?

Wow....
Barcelona Rambla~
2012-05-24 22:48
B-Guden

Det är nog inte någon här som vill sälja Alves. Tyvärr resonerar inte Rosell och ledningen som vi brukar göra här inne. Vi diskuterar bara vad vi fruktar kan hända i sommar och vad som tidningarna nere i Barcelona ständigt envisas med att rapportera.
2012-05-24 22:48
Så Här ser min start elva för 2012/2013 Valdes. M.Isla T.Silva. Pique. Alaba Xavi. Iniesta. Cesc Alexis. Bale Messi. Sen vill jag sälja bousquet thiago villa pedro affelay Alves där har vi minst 80 miljoner €
Barcelona Rambla~
2012-05-24 22:46
Den här väntan på cupfinalen står mig upp i halsen. I morgon ska matchen äntligen spelas. Vad fan tänker förbundet med? När det blev klart att både Barca och Madrid missade CL-finalen borde de fan ha flyttat fram matchen minst 1 vecka.

Nu ger de samtidigt landslaget sämre förutsättningar inför EM.
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-05-24 22:45
Vore tjänstefel ifall man sålde Alves i sommar bara med tanke på att Montoya är långt ifrån etablerad. Det går inte att sätta in honom som startspelare så tidigt och förvänta sig att han ska prestera.

Jag tycker att vi ska försöka spela in honom detta året sen sälja Alves ifall vi vill göra en ekonomisk vinst på honom.
Barcelona B-Guden
2012-05-24 22:45
Ni kan sluta ta upp affärer där en av våra spelare kommer ingå i nån slakts byteshandel, det står klart sen länge att klubben inte kommer göra nån sån deal så länge inte spelaren vill till det lag vi vill ha en spelare ifrån.

Sen ni som vill sälja alves jag fattar inte alla säger att messi får målen serverad av Xavi och iniesta men dom står inte ens för en 10 del av alla messis mål, medans alves är den som messi ensam lekar igenom försvar med.

Behöver vi pengar ska inte ens spelare som Alves säljas om han inte själv vill lämna, det han gjort för oss så förtjänar han att lämna när han vill/blir dålig
och just nu är han inte dålig, han är kung.

om vi behöver pengar får vi ta och sälja våra utlånade spelare, Keita, Affelay Villa, och Fontas om man inte räknar med honom, och kanske nån b-lag spelare
ja av att döma av villas senaste prestationer är han på väg neråt medans Alves inte vissat att han är nå sämre
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-24 22:44
Qanii

Jag tycker båda är snäppet viktigare för oss än Alves. Åtminstone den senaste säsongen kan man se att brassen har en tendens att vara mer ojämn och göra en del dumma beslut. Bry sig mindre, helt enkelt.
Men framförallt - Iniesta och Xavi synonymt med Barca på ett annat sätt. I deras fall spelar inte pengar och annat roll. De hör hemma här och ska avsluta sina karriärer här.
2012-05-24 22:43
Barcelona Rambla~
2012-05-24 22:42
När det gäller Alves handlar allt om hur taggad och motiverad han fortfarande är. Jag vill verkligen inte att vi behåller en allt tröttare och ointresserad brasse. Annars ska man självklart behålla honom till varje pris. Montoya? Han är fortfarande bara en grabb. Vad har han åstadkommit i sin karriär? Inte ett skit. Visst, han är lovande men vad säger att han ens blir hälften så bra som Alves var/är i sina glansdagar?
2012-05-24 22:42
@1.70-ligan - Cuenca y Tello:

Frågar du mig skulle säga att jag vill gärna se Alves lägga av skorna i Barca. Alltså jag hade gärna sett honom stanna så länge han vill. Så mycket som han har betytt för klubben sen han kom.
Barcelona Qanii
2012-05-24 22:40
Namn: 1.70-ligan - Cuenca y Tello

Varför tänker du inte så om Iniesta eller Xavi? Vi har ju Thaigo och Fabregas.. Ställer du dig frågan "om inte ett långsiktigt tänkande och den ekonomiska biten väger över ändå. "
Barcelona petersays
2012-05-24 22:40
Den enda anledningen till att läppa Alves är om Alves själv känner att han vill prova på spel någon annanstans innan karriären är över,

Och att prata om bud som 30-35 millar för en 29-årig ytterback tror jag är uteslutet. Vill Alves gå så kommer säkert klubben, som det sett ut senaste åren iaf, meddela detta i ett pressmeddelande, så att alla klubbar vet att han vill bort och så kommer vi få kaffepengar för honom. Vilket iofs är en form av goodwill då man ser till att spelaren får som den vill.
2012-05-24 22:38
el Maestro

Självklart är det kortsiktigt bäst att behålla Alves. Jag ställer mig bara frågan om inte ett långsiktigt tänkande och den ekonomiska biten väger över ändå.
2012-05-24 22:37
Skulle nog tänka mig ha isla som höger back
2012-05-24 22:34
@1.70-ligan - Cuenca y Tello:

Om han har några år kvar att prestera på toppnivå, varför sälja han då?
För mig är Alves forfarande världens bästa högerback. Han klarar av att spela på samma nivå i 3-4 år till. Det är en av anledningarna att jag vill behålla honom. Han passar dessutom in i truppen så bra.

Du kan inte jämföra Alves med Montoya som är för ung och grön. Det gäller att vara realistisk. Det går inte att förlita sig Montoya ännu.

Jag ser kort sagt ingen bättre högerback än Alves för Barca just nu, åtminstonde i den kommande säsongen. .
Barcelona Qanii
2012-05-24 22:33
Det ska verkligen bli intressant att se hur barcelona agerar på marknaden i år! Jag hoppas verkligen inte man säljer Alves då han är världens bästa HB när han är som bäst. Han bidrar med otroligt mycket som man inte lägger märke till tänker på hans inställning som är så härlig att se. Jag personligen tror att han kommer säljas men vem ska man ersätta honom? Montoya? Han må vara egen produkt och blivande stjärna men han har ej samma pondus och driv som Alves besitter(kanske får den med tiden, men tveksamt).. För mig är Alves FC Barcelonas varg som sällan släpper någon förbi sig och krigar konstant och sånna höger backar växer tyvärr ej på träd.. Sen att ens tänka tanken att sälja han för 35 milj är ju komiskt. Om spelare som Neymar, Hazard etc värdesätts för 40milj + som har vunnit franska- och brasilianska ligan som bäst så blir barcelona blåsta riktigt ordentligt. Men som sagt de enbart spekulationer från min sida, men ja får en konstig känsla när de gäller alves vara eller ej vara i barcelona..

Valencia är inte lätt att ha och göra med! jag tror att vi kommer få betala överpris för alba tyvärr. Sen är det rätt komiskt så fort ett storlag som barcelona är intresserade av en spelare så vill man ha City/Chelse priser för sina spelar vilket kan göra det svårt för oss att trappa ner priserna. Sen kommer inte Milan släppa Silva billigt eller inte alls då Nesta slutat och deras bästa mittback är Mexes behöver jag säga något mer??? Om inte vi hade haft Cuenca och Tello så hade Kagawa varit en dröm på alla sätt(Tänk er Barcelonas varumärke i Japan!!).

2012-05-24 22:26
Rambla

"När man inte går för en spelare som Vertonghen för det priset han ryktas för är tjänstefel så det skriker om det. En sådan multifuntionell förrsvarsspelare hade blivit hur nyttig som helst för oss."

Det är för mig helt obegripligt. Jag hoppar fortfarande innerst inne att han finns på Barcas radar, fast man otroligt nog lyckats hålla det tyst innan cupfinalen. Och det är därför som han ännu inte är klar för Spurs.
Barcelona Barca - King / Messi mr. Golazo
2012-05-24 22:24
Den största förlusten under silly S kommer vara pep. Realiteten börjar säkert men sakta slå in att han inte kommer längre finnas kvar efter säsongen.
2012-05-24 22:22
@el Maestro:- ):

Det finns ju ett par stora skillnader i fallet Alves kontra de paralleller du drog upp.

1. Alves har endast några år kvar på toppen. Den längsta delen av hans glansdagar i Barca är redan förbi oavsett. Han kommer inte orka hålla samma nivå så väldigt länge till.

2. Hans sitter på ett nytt kontrakt och är eftertraktad. Säljer man idag kommer det bli en dyr historia. Men priset lär sjunka ganska mycket för varje år som går.

3. Montoya går från klarhet till klarhet. Han är framtiden, oavsett om Alves stannar eller inte.

Alla argument ihopsummerade KAN väga över till att man gör rätt i att sälja Dani - om rätt bud kommer, som sagt.
Barcelona Rambla~
2012-05-24 22:16
Jag är rädd för att Barca återigen kommer att göra bort sig under mercadon i sommar. Jag har sådana vibbar.

När man inte går för en spelare som Vertonghen för det priset han ryktas för är tjänstefel så det skriker om det. En sådan multifuntionell förrsvarsspelare hade blivit hur nyttig som helst för oss.

Tydligen försöker man inkludera Botia i värvningen av Alba. Inte heller det ser ut att lyckas då Valencia inte är sugna utan troligen bara vill ha pengar.
2012-05-24 22:15
@Barca - King / Messi mr. Golazo:

Precis, som om det är dem som bestämmer. Silly season... Det är vad det är.
Barcelona Barca - King / Messi mr. Golazo
2012-05-24 22:13
Sport / el mundo väljer varje år ett nytt offer att hänga ut i silly season. Stackars alvez. Man kan ibland tro att det är tidningarna som bestämmer vem som ska säljas och köpas.
Annons: