/spanien/barcelona/forum/9076.aspx/spanien/barcelona/forum/9076.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona The Ball Tu mi
2012-05-21 21:54
1.70

När du säger det på det sättet får du det att låta som att han är dålig vilket han verkligen inte är, han och Miccoli var dom enda som lyckades göra mer än 10 mål samt 10 assist i säsongen som gick. Själv hade jag inte haft något emot att ha en spelare av Giovincos kaliber i Barca, fast det beror på priset såklart och om han accepterar en bänkplats. Fast då ska också Cuenca samt Tello lånas ut till ett mittenlag i la liga.
,Sami
2012-05-21 21:50
Tycker det är inget fel på Giovinco. Han är ju riktigt bra! Har grymt skott också och bra teknik.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-05-21 21:48
Giovinco?

Som bytesmedel för att få Thiago Silva kanske?

Bekräftas också att Tello kommer tillhöra A-laget nästa säsong.
Med tanke på att även Muniesa, J2S, Bartra och Montoya flyttas upp känns värvningar för att bredda truppen helt onödiga.
Det enda som behövs är, förutom att övriga spelare håller sig friska, en riktigt bra, helst allsidig, vänsterback.

Med tanke på ekonomin kommer ett lugnt transferfönster betyda att klubben kan spendera runt €100 miljoner i nästa fönster när spelare som Xavi, Puyol och Villa kankse behöver ersättas fullt ut.

Här nere (i Barcelona) snackar man i dessa termer i alla fall, förutom en del drömmare som gärna ser en anfallare komma i sommar - och då är det främst Neymar och Torres som kommer upp.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-21 21:43
Om Giovinco blir vår stora värvning i sommar, ja då vet jag inte vad jag gör. Kommer tappa all respekt för de som sköter klubben. Ja nästan för Tito också.
Barcelona The Ball Tu mi
2012-05-21 21:31
1.70

Jag tror helt ärligt att Barca vill ha Giovinco för att ha någon som avlastar Messi och skulle kunna agera som falsk nia. Inte för att vi behöver honom, men det skulle kunna vara klubbens tanke eller ett sätt för att få andra klubbar att börja buda.
2012-05-21 21:16
Vad fan? Giovincos agent bekräftar bud från Barcelona. Vad ska vi med han till?
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-05-21 20:51
Fotbollsporr!
Barcelona NoGo™
2012-05-21 20:09
fc__Barça

Troligtvis sådär, se länktips.
Barcelona fc__Barça
2012-05-21 19:31
addeh

Hur ser de nya ut då?
Barcelona el Maestro:- )
2012-05-21 19:25
Zidane var inte bättre än Messi. Zidane vann VM och EM. Det är det som gör honom stor. Messi är bara 24 år. Han kommer att vinna många titlar innan han lägger av.
Barcelona LeoMessi
2012-05-21 19:11
LAM NR 10 Håller med dig om allt där. Det är ingen tvekan att Messi är bättre än ronaldinho. Ronaldinho var en riktig artist, underbar att skåda och svår att hata. Det är svårt att förstå att många är övertygade om att zidane var en bättre spelare än Messi:/
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona MesQueUnClubFCB-Gracies Pep
2012-05-21 18:56
Här har ni en ny Greatest moments film
Barcelona FC Barcelona #10
2012-05-21 18:38
@MesQueUnClubFCB-Gracies Pep:

Bojan och Pique :p
Barcelona MesQueUnClubFCB-Gracies Pep
2012-05-21 18:35
Ärligt talat Pique är ju fan as rolig. Cesc och Pique i badhuset 0:49 ?
Barcelona The Ball Tu mi
2012-05-21 18:28
addeh

Hade gärna sett drömtröjan som vi aldrig kommer få
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-21 18:20
För mig är Messi bättre. Jag tycker inte det är nogn tvekan om att han är den bättre FOTBOLLSSPELAREN. Som artist är Ronaldinho överlägsen, finns ingen som honom och jag förstår om folk föredrar honom framför Messi pga av att han gör fotboll så roligt.

Men både statistik och spelmässigt är Messi överlägsen. Han styr spelet på mitten, gör dribblingsräder lite när han vill, slår långa fina öppnande passningar och har gjort 38, 47, 53 och 72 mål totalt de senaste säsongerna vilket är helt fantastiskt.
Barcelona LeoMessi
2012-05-21 18:09
Hur många hur tycker att ronaldinho var bättre än Messi är? Själv föredrar jag Messi, enligt mig så är han helt enkelt bättre. Men Ronaldinho älskade att showa och han var riktigt grym på det. Trodde aldrig jag skulle se en bättre spelare än honom tills Messi slog igenom.
Atlético addeh
2012-05-21 18:08
1.70

Att en vänsterback värvas in känns som en självklarhet. Om inte Alba duger till, vem skulle du hellre plocka in? Frågar av ren nyfikenhet.

Kul att de nya ställen presenteras imorgon. Mindre kul att de inte ser så bra ut.
Barcelona Barcadinho.
2012-05-21 17:46
Ta med i åtanken att Puyol har gått en knä operation. Läkaren sa att det är lugnt och att el capita kommer kunna spela många år. Men jag tar inte hans ord som något garanti. Jag är snarare tveksam om han håller typ 30-35 matcher.
Abidal kommer nog inte tillbaka som en vanlig spelare och han roterade som mittback rätt många gånger.
-------

Kul att Montpellier tog liga 1 - jag försökte se matchen men somnade till slut eftersom Auxerre fans gjorde att matchen stoppades flera gånger under långa minuter.
Kommentatorn sa att Mont har en budget som är mindre än vad Pastore kostade. Dessutom sa han att de hade igår 8 hemma produkter på plan.
Pengar spelar en stor roll i fotbollen men som tur är inte alla gånger..

--------

Peshmerge - AS9:

Håller med dig: Jag har aldrig sett en spelare som spelar vackrare fotboll än honom i hela mitt liv. Nej inte heller Maradona.
.
2012-05-21 17:29
Mjo, Adrianos skador är ju en klar nackdel. Och jag skulle väl inte gråta om Alba kom hit, men som sagt, han är inte den jag hoppas på. Vi får se. Sen hoppas jag att man satsar på Vertonghen, oavsett. Om inte som VB så som mittback. Han skulle även kunna ta Keitas lilla speltid som pivote.

Nu till något annat:

Barcelona's kits for next season will tomorrow at 12pm be officially presented at the Museum of Contemporary Art in Barcelona #fcblive [md]

Atlético addeh
2012-05-21 17:03
elbraco: "Utan en till mittback att rotera med kommer vi att få det svårt. "

Varför räkna bort Bartra & Muniesa? Med dessa har vi fem alternativ att rotera mellan nästa säsong, varav tre är väldigt säkra kort. Som jag ser det skulle en till mittback snarare förstöra mer än tillföra, då våra egna produkter skulle få ta smällen.

1.70

Att endast ha Adriano att tillgå samt eventuellt Vertonghen, Puyol och Muniesa som backups om vänsterbacksplatsen vore lite väl vågat i min mening. Som förstaalternativ väljer jag gärna någon annan än Adriano. Dessutom är han fortfarande väldigt skadedrabbad.

Den enda anledningen att jag skulle vara emot en Alba-värvning stavas Grimaldo. Tror också väldigt mycket på honom och att han redan spelar i det spanska U19-landslaget som 16-åring gör det än mer spännande.
Barcelona Abbe.
2012-05-21 16:41
@,Sami:

Haha, det verkar vara en riktig pajas.

Barcelona Briljanté
2012-05-21 15:47
NoGo

Underbara nyheter! nu får man hoppas på att han gör en comeback någon gång under nästa säsong. Ge han den tid han behöver och så hoppas vi på att han får ett fint avslut i Barca tröjan innan han lägger skorna på hyllan. GRANDE ABI!
Barcelona NoGo™
2012-05-21 15:44
Positiva nyheter!

Eric Abidal, who underwent a liver transplant on 10 April, has this afternoon left the hospital #fcblive #animsabidal [via lasexta comradio]

Några ord från Ribery i hans brev till abi.

Ribery (in open letter to Abidal): "May God help you in this test and help you to get back on your feet in top shape." [via mundodeportivo]

Ribery (Bayern, in letter to Abidal): "To one of the most wonderful people I met in this life. Abi, you're a brother, of the Wallah family."
Barcelona Briljanté
2012-05-21 15:23
Nämn inte ens Luiz. Det kommer aldrig hända då Chelsea vunnit CL och är "framtiden" i Chelseas försvar.

Vi behöver inte startspelare. Vi behöver värva spelare som kan konkurrera om vänsterbacksplatsen (Alba/Adriano) och en mittback som klarar av nivån vi spelar på men ändå accepterar att sitta på bänken (Botia)

Mer behöver vi inte. Titos uppgift är att återuppliva våra startspelare såsom Villa,Pedro,Pique,Xavi,Iniesta osv.. och samtidigt hitta en roll åt Cesc och ge Thiago speltid så han utvecklas. Hittar han den rätta balansen i laget samtidigt som han återgår till det klassiska 4-3-3 spelet så kommer det gå bra nästa säsong.

Spelare som Neymar.Cavani,Falcao,T.Silva behöver vi inte i nuläget då spelarna fortfarande har mycket och ge. Jag vill även se hur Cuenca,Tello,Bartra,Muniesa mm utvecklas för att sedan säsongen efter värva in 1-2 stjärnor. Men den här Silly Season hoppas jag på blir lugn.
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-05-21 15:15
Inte Luiz för helvete även om killen har stor potential så är han alldeles för klumpig och nonchalant för oss. Jag vill inte att vi ska dra på oss onödiga frisparkar hela tiden så att lagen får tid att flytta upp.

Dessutom vill jag inte att vi värvar en spelare som är okoncentrerad och slår idiot passningar som siste man. Nej Luiz känns för riskabelt just nu.
Barcelona petersays
2012-05-21 14:46
Värvningskåt vet jag inte om jag kan skriva under på. Men det är väl ingen hemlighet att det värvas 2-3 spelare varje säsong. Klart att vi ska ha tillit till canteran men vissa spelartyper finns inte där just nu och då måste man fylla luckorna, och det funkar inte alltid att lyfta upp spelare helt utan erfarenhet av fotboll på högsta nivå och sedan tro att dom ska fylla luckor efter rutinerade spelare som Villa,Puyol eller Abidal.. Vi hade en enormt tunn trupp i år och flera spelare (Pique, Cesc, Pedro) hade en dålig säsong. Och jag tycker inte att varken Cuenca eller Tello håller startelveklass, åtminstone inte än. Det är många spelare som står och vacklar på gränsen där, Thiago, Afellay, Cuenca, Pedro och Tello. Kan vi ha så många spelare som inte riktigt når ända fram i laget nästa år? Tveksamt. Någon måste säljas eller ut på lån. Och samtidigt behövs det då injektioner i form av nya spelare, spelare med spetskompetens eller med stor bredd som verkligen tillför laget något.

Jag vet inte om mina förslag är dom bästa, men det är spelare jag gillar. Eden tvåa i skytteligan och etta i assistligan denna säsong, trivs mycket bra ute till vänster och skulle kunna bli den första riktiga vänsteryttern vi haft sedan Ronaldinho. Eden-Messi-Sanchez, Eden-Villa-Messi. Klingar fint i mina öron.

Och David Luiz har jag som sagt följt en hel del de senaste åren och även om han har svaga sidor så tycker jag att hans goda sidor överväger. Han är bra framåt, men framförallt bitvis otrligt bra på att bryta och läsa spel - även grym i uppspelsfas. Dessutom har han agerat vänsterback i Benfica flera säsonger och kan alltså, liksom Abidal, växla position. Nu ser jag inte att han lämnar Chelsea denna säsong, utan detta är mer ett hypotetiskt tankeexperiment.
Barcelona Briljanté
2012-05-21 14:23
Om vi ska värva en vänsterback förstår jag inte varför vi ska värva en mittback till. Vi har ju Puyol,Pique,Mascherano som jag klassar som världsmittbackar. Sen behöver vi någon som kan acceptera bänken och om T.Silva värvas betyder det att Puyol,Mascherano blir 3:e och 4:e val och ännu värre för våra försvarstalanger Bartra och Muniesa.

Kortfattat summerar jag min Silly Season så här.

IN: Alba,Botia
UT: Keita, Afellay?
2012-05-21 14:17
Addeh Vertonghen är en spelare jag gärna skulle se förstärka vår defensiv i sommar. Han funkar både som mittback och vänsterback. Stark i kroppen och bra på huvudet. Kanske det närmsta en ny abidal man kan komma! Men det är inte bara pga att liknar abidal som jag hoppas på honom - det är en riktigt spännande spelare dessutom. Alba kanske är snäppet vassare än Adriano men jag tycker fortfarande brassen är bra nog att få spela när vi ska ha en offensiv liten ytterback till vänster. Vill gärna ha två olika spelartyper där som erbjuder Tito två olika alternativ att spela med . Sen hoppas jag jäkligt mycket på Grimaldo. Visserligen har han långt kvar till a-laget- men han har potential att nå dit. Han och Alba är rätt lika... Kanske inget skäl att låta bli honom, men kanske ett skäl att satsa på vertonghen istället. I övrigt håller jag med dig om att iden att återgå till 4-3-3 lockar. Det, ny tränare och några nya spelare utifrån och från canteran... Borde vara förändring nog :)
Barcelona elbraco - Bojan & Thiago
2012-05-21 14:07
addeh

värvningskåta vet jag inte. En vänsterback behöver vi ju, det är i princip fakta, och utan en till mittback att rotera med kommer vi att få det svårt.

VB: Adriano ser jag inte som en startspelare, och även om han vore det så är han ofta för skadad.Från canteran finns "bara" Carles Planas och han är inte tillräckligt bra för a-laget än.

CB: Nu har vi bara 3 mittbackar (som är alternativ till a-laget, då har jag räknat bort Fontás, Muniesa, Bartra och Busquets), varav en är 1.70-ish och omskolad DM och en annan är 34 år och börjar bli mer & mer skadedrabbad. Fontas har rent utsagt varit dålig när han har spelat och Bartra, som jag gillar starkt, är inte heller tillräckligt bra för att få starta 15+ matcher. Jag vill och hoppas inte att vi tar in Silva då han är för hypad i dagsläget. Luiz eller Botia hade varit perfekt.

Sen håller jag med om att vi inte behöver en anfallare till om vi inte säljer någon. Sanchez presterar, Messi presterar, Villa presterar när han är frisk, Afellay var förvånansvärt bra i senaste matchen och Pedro lär inte ha sin jävla svacka i ytterliggare ett år. Utöver det så gör Fabregas ~20 poäng per säsong och både Iniesta & Adriano kan lira på kanten vid behov.

Min personliga önskan är att vi gör oss av med Keita och tar in en yngre förmåga (Capoue? Carlos Eduardo? Willians?) och börjar rotera Sergi Roberto mer och mer!
edit; Eller helt enkelt att Sergi Roberto tar över Keitas roll helt, fast med minskad speltid och att Thiago får mer speltid. Han fick spela alldeles för lite förra säsongen imo.
så ser min silly season ut :)
Annons: