/spanien/barcelona/forum/9075.aspx/spanien/barcelona/forum/9075.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-05-25 19:32
Smogen

Haha ska ringa dom genast, ska streama matchen men jag älskar att gnälla över dessa saker! :D

Pinsamt Canal+!

Edit: Ringde dom precis, kom fram ganska snabbt iaf vilket var positivt. Dock hade de ju ingen koll på varför de inte lagt den på en icke-HD kanal.. Påpekade att det inte fanns några matcher eller så men han kunde inte svara på varför.. Pinsamt som sagt.
Barcelona Cataloniaboy
2012-05-25 19:29
Tack Smogen!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Smogen
2012-05-25 19:20
Ringde just canal+, dom hade inget svar på varför dom valt att lägga BARA matchen på canal+ HD. Bad dom framföra att detär katastrof dåligt.. Rekomenderar att andra gör samma sak så kanske det här jävla idiotin aldrig upprepas.

Tel. 020-24 00 24

man kommer fram diretkt...och ring även om ni inte har canal+, finns ju alltid någon kompis som man kunnat sematchen hos och som också drabbas
Barcelona GerardPiqué3
2012-05-25 19:15
Precis hemkommen från en vecka på Mallorca, på flygplatsen där nere fanns det ett gäng Cules med barcatröjorna på som satt å drack cerveza och va påväg mot sitt flyg mot Madrid. INTE ALLS sugen på att hänga med..

Hursom, spännande med match ikv. Känns som man nästan glömt av att vi hade en Final kvar, hoppas alla spelare går ihop och ger Pep en värdig avslutning med ännu en titel.

Sen hoppas jag att spelarna vid seger behandlar Pokalen bättre än de vita gjorde för ett år sedan :)
Barcelona Cataloniaboy
2012-05-25 19:09
Nu ser vi till att vinna säsongens och Peps sista match! Men Athletic är svåra, och de är naturligtvis revanschsugna sen deras senaste finalförlust... Btw, någon som vet hur man får Canal plus hd? Måste man ha en speciell leverantör? Jag har nämligen redan canal plus sport 1. Men naturligtvis sänder de inte matchen ens där, TROTS att det är en betalkanal! H*ror är vad de är! Avgå!
Barcelona Barclasico
2012-05-25 19:06
vadå var är det jag har missat?, kommer Abidal spela mer?
s.eto
2012-05-25 18:59
Om Alves nu skulle säljas vilket jag inte hoppas. Så kan man ju använda vänster kanten som den offensiva kanterna av dom, då Alba kanske kommer till barca. Och istället köpa en mer defensiv högerback istället för Alves. Iofs så går man ju miste om Alves-Messi"s samspel , men det kan ju vara ett alternativ.

EDIT: såg nu att barcetia nämnt samma sak
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-05-25 18:58
Vad fan har jag missat? Folk snackar som om Alves redan officiellt är klar för något annat lag. Vad är det som har fått er att redan skriva uppställningar utan Alves, det jag läste sist var att Barca inte hade några planer på att sälja Alves. Vad har jag missat!?
Barcelona Smogen
2012-05-25 18:56
WTF, måste man ha HD tv för att kunna se matchen ikväll? Är det verkligen bara canal+ HD som sänder? Inte ens någon av canal+ extra kanalerna???
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-25 18:55
Match om tre timmar. Blir en riktigt tuff drabbning, Athletic har säkerligen planerat exakt hur de ska göra i flera veckor. Båda lagen är revanschsugna, Athletic efter förra finalförlusten och vi måste ha en titel i år för att det inte ska vara en riktig fiaskosäsong.

Pinto målvakt. Dani Alves, Abidal, Fontás och Puyol är borta i backlinjen. Piqué, Mascherano och Adriano är givna. Sedan får vi se om Montoya får chansen från start eller om det blir en riskabel men offensiv trebackslinje.

På mitten kan väl Pep sluta envisas med Cesc, som inte gjort någon glad på väldigt länge. Busquets, Xavi och Iniesta ska spela. I anfallet blir det antagligen Messi, Alexis samt Pedro. Själv hade jag dock inte varit helt emot att Cuenca spelar på Pedritos bekostnad. Men han får antingen hoppa in.

Sen är det Peps sista match. Skulle väl vara typiskt om han drog till med något på förhand konstigt drag men som sedan blir genialt.
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-05-25 18:31
Det går inte att ersätta Alvés. Det är fysikaliskt omöjligt. Det finns ingen spelare i världen som ger oss den dimension som Alves ger oss. Tvekar på om Cafú hade ersatt honom. Med det menat menar jag givetvis inte att Cafu är sämre än Alves men han saknar vissa kvalitéer som idag gör Alves till världens bästa högerback.

Det går dock att skifta spelsystemet. Det bästa sättet vi hade kunnat göra det är att sälja Alves och isåfall köpa Gareth Bale. Inte Jordi Alba, Gareth Bale.

Bale ger oss en starkare offensiv än Alba då han är som Alba dock bättre på allt förutom teknik och spelförståelse. Han är snabbare, starkare, bättre inlägg, bättre skott, bättre passningar(?). Men vad vi hade fått göra i det fallet är att köpa en defensiv ytterback/mittback och spela honom på högerkanten. Det hade fungerat ungefär på samma sätt som Alves - Abidal gör bara att kanten hade skiftat sig. Vem som hade kunnat ta på sig det jobbet är en helt annan fråga som ingen kan svara på då spelare som kommer till Barcelona har en tendens att prestera sämre än vad de gör i sina förra lag. Hade inte tackat nej till Ivanovic.

Ett annat möjligt att ersätta Alves är att köra ett 3-6-1 system -
Valdés
Silva - Piqué - Masch
Right wing back-Busquets-Gareth Bale/Jordi Alba
Xavi Iniesta
Messi
Sanchez

det första alternativet är att föredra då det andra är väldigt riskabelt defensivt.

Slutsatsen vi kan dra från detta? Motherfucking keep Alvés också köp en defensiv vänsterback, inte Jordi Alba, inte Gareth Bale. Det är självmord.

Rant ended.
Atlético addeh
2012-05-25 18:24
el Flaco

Är inne på samma spår som 1.70-ligan. Det går inte hitta en ersättare rakt av till Alves. Jag tror Montoya är redo för de stora matcherna, men kanske inte för en hel säsong. Någon duktig, helst med rutin, är ett måste att plocka in om Alves försvinner. Det är svårare att säga vem denna spelaren skulle kunna vara.

Bara timmar kvar nu. Riktigt taggad. Låt detta bli en stor kväll. För Abidal, för Pep, för Barcelona.
Barcelona Messidinho_10
2012-05-25 17:46
Grabbar det är final nu!! Sluta snacka om nyförvärv och så. Berätta för mig istället vart fan man ska se matchen, en fredag kväll, Olearys ??
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-25 17:40
Vi kommer ha stora problem om vi säljer Dani Alves redan i sommar. Montoya lär på sikt bli en bra ersättare men just nu är han tyvärr ljusår efter. Finns ingen högerback i världen som är lika bra som Dani Alves, den enda i närheten är enligt mig Lahm fast det hade varit en både korkad(dyr och knappast ung längre) och omöjlig affär.

Nej, Tito får inte släppa Alves nu. I så fall nästa sommar då Montoya förmodligen har utvecklats ännu mer och kan ta upp kampen om startelvan.
Barcelona fc__Barça
2012-05-25 17:35
el Flaco - Anims Guaje! Ska möjligtvis åka ned till Barcelona i höst så de ska jag komma ihåg.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-05-25 17:27
@fc__Barça:

Om du kan spanska och besöker Spanien nån dag försök att få tag på "Pep Guardiola – De Santpedor al banquillo del Barça – Todos las claves de su éxito" av Jaume Collell.
2012-05-25 17:24
@1.70-ligan - Cuenca y Tello:

Absolut. Och ännu mer nu när detta är ett aktuellt ämne. Jag har en feeling att ett stort namn kommer lämna Barça i somras, förutom några spelare som inte är lika högt upp i hierarkin (Keite, Adriano...), och Dani Alves är definitivt en av de som kan bli såld.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Gracies Pep
2012-05-25 17:22
Uppvärmning inför finalen
Barcelona fc__Barça
2012-05-25 17:22
el Flaco - Anims Guaje!

Tack för tipset. Det var den ja tänkte på men ville höra vad folk här inne tyckte. Var efter "Legenden om Pep" som du skrev jag blev riktigt sugen på en bok om klubben faktist. :)
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-25 17:17
@el Flaco - Anims Guaje!:

Det går nog inte att hitta någon som idag kan ersätta det Alves har betytt för Barca de senaste säsongerna rakt av. Men om man gör en stor ekonomiskt vinst genom ett byte, kan det ändå vara aktuellt att att sälja högerbacken. Den sportsliga skillnaden mellan vad Alves och någon annan lämplig högerback tillför kommer minska i takt med att Alves blir äldre... och om uppgifterna om att han börjat festa stämmer, kommer den skillnaden ätas upp ganska omgående. Då bör man verkligen sälja.
Vem som i dagsläget lämpar sig bäst som ersättare vid en ev försäljning tror jag isåfall skulle vara Van der Wiel i Ajax. Han är också en offensiv ytterback, och likt Montoya ett framtidsnamn av stora mått. Fast holländaren är något äldre och mer erfaren. De skulle nog kunna sporra varandra till att bara bli bättre.

Nu hoppas jag inte några Alves-fans hoppar på mig och drar den klassiska kommentaren att man äcklas av att höra folk som ser att han lämnar. Jag har inte sagt att jag helst ser att han lämnar. Och jag älskar också Alves. Men det kan fortfarande bli så att en försäljning skulle kunna vara något som gynnar klubben - och detta måste man ha rätt att diskutera på ett forum rörande FC Barcelona.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Gracies Pep
2012-05-25 16:54
Det här vill jag se idag
,Sami
2012-05-25 16:37
Hellre att man firar målet med en dans än att fucking visa sina jävla benmuskler!
2012-05-25 16:31
@fc__Barça:

Barça - a peoples passion, av Jimmy Burns = bibeln för culés.
Barcelona fc__Barça
2012-05-25 16:21
Någon som kan tipsa om någon bra Bok om fc Barcelona? Kan vara allt från någon självbiografi av spelare eller klubbhistoria bok. Men om det ska vara självbiografi så helst någon spelare från 2000-talet.

Tack på förhand!
2012-05-25 16:05
Problemet är att om man säljer Alves, vem plockar man in? Finns det en annan bra ersättare ute i Europa? Montoya? Han är en lovande talang, men är han redo att löpa upp och ner under en hel säsong? Många frågetecken där.
Barcelona Rambla~
2012-05-25 15:48
Ah vafan, är det Ronaldinho-syndromet som är tillbaka i Can Barca? :P
Stämmer uppgifterna att han börjat festa allt mer är det bara att casha in. Nu kommer det bara att gå utför är jag rädd. På något sätt typiskt när det gäller brassar när de börjar närma sig 30-strecket. Nu vill jag inte låta nedlåtande mot just brassar men tyvärr så finns det allt för många sådana exempel. Jag kan heller inte klandra dem. De gillar helt enkelt att njuta av livet. :)
2012-05-25 15:33
@Rambla~:

Det sägs att efter skilsmässan har han börjat gått ut och festa mer än tidigare och att det påverkade hans prestationer på planen. Det var ju bland annat därför Pep gav brassen några dagars ledighet, vilket tyvärr inte gav önskad effekt då han har fortsatt att vara ojämn.

Den dansen mot Rayo må ha stört Pep, men det är knappast den enda anledningen till Guardiolas irritation gentemot Alves. Jag störde mig också på när jag såg Alves och Thiago dansa i det läget. Det var skönt att se när Puyol gick fram och drog de i örat direkt efteråt.

Jag tror inte att klubben kommer sätta upp Alves på tranferslistan, men det skulle inte förvåna mig att Zubi skulle lyssna ifall det kommer ett saftigt bud från Paris eller Manchester.
Barcelona Rambla~
2012-05-25 15:22

Nej, jag är införstådd med att problem dyker upp i Can Barca precis som i alla andra klubbar. Fast det jag undrar över är vad för problem har man haft med Alves. Han har ju knappast uppträtt oprofessionellt. Han är mån om att träna och alltid ge allt både på träning och match. Vad är problemet? Det skulle inte förvåna mig om det är den där dansen efter Thiagos mål mot Rayo. Enligt mig en bagatell men sådant som Pep tydligen stör sig på. Jag minns hur han störde sig på när Thiago gjorde sitt första mål och sprang till bänken och ville fira med någon där, istället för att vara kvar på planen och hoppa i någon gruppkram.

Jag retar mig på sådana bagateller som jag ser det som. Pep och Barca i synnerhet, försöker ibland vara lite väl präktiga kan jag tycka.
2012-05-25 15:04
Rambla/

Flera olika journalister från olika medier har rapporterat att Alves och Piqué har varit de som Pep har haft mest problem med. När dessa rykten kommer från Barcelona och inte Madrid bör man kanske överväga att det kan stämma. Vi kan inte vara hur naiva hur som helst och tro att allt är fint och underbart i Can Barça.
Barcelona Rambla~
2012-05-25 14:49

Ryktats? Var då? Vad för problem? Låter som EMD varit i farten igen med sina påhittade stories.
Annons: