/spanien/barcelona/forum/9074.aspx/spanien/barcelona/forum/9074.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2012-09-30 17:47
Thiago borta i 2 månader alltså. Så här i efterhand känns det lite som tur i oturen om man kan säga så. Mina värsta farhågor var att han skulle vara borta i resten av säsongen, likt Villa förra året.

Hoppas han kan återhämta sig så fort som möjligt och lägga detta bakom sig. Förbannat med dessa jävla skador som spelare får gång på gång, framför allt för en så ung kille som Thiago. Han har alldeles för mycket talang för att låta skador sätta käppar i hjulen i hans karriär. Klubben kanske borde göra något liknande som de gjorde till Messi när han hade liknande problem.

Hur som helst, skönt att det "bara" var 2 månader.

AndreD - General Pardon

Har Puyi någonsin varit borta så länge som det beräknats. Han är en maskin! Hur i h-lvete ska vi klara oss utan honom sen? Han kommer vara omöjlig att ersätta.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-30 17:47
Framförallt är det tråkigt att en sådan ung spelare som Thiago som aldrig haft skadeproblem nu börjat fått det. Den här tiden är den då han ska utvecklas mycket, och då måste han få kontinurligtet i sitt spel som inte får hackas sönder av skador. Riktigt tråkigt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-30 17:42
2 månader är inte så farligt som man först trodde men ändå väldigt mycket. Han lär ju inte komma tillbaka i form förens efter juluppehållet.

Nu gäller det att hålla en bra rotation på mitten. Cesc, Iniesta och Xavi bör få spela ungefär lika mycket. Xavi klarar inte av ett jättetufft spelschema och Iniesta blir skadad jättelätt. När Puyol och Piqué är tillbaka bör även Song få chansen även på dessa positioner.
Barcelona DM1982
2012-09-30 17:33
Åtta veckor bör nog i slutändan bli sju så det var inte så farligt trots allt. Trist men laget bör kunna klara sig bra ändå.
AndreD - General Pardon
2012-09-30 17:32
Puyol beräknades vara borta i 4-6 veckor och kommer tillbaka efter 15 dagar. Jävla legend.
Barcelona Éluc
2012-09-30 17:26
Kan ju inte säga att man är glad direkt, men nog pustade jag ut lite när jag läste det där. 2 månader är betydligt mindre än vad jag först befarade, nämligen en Villa-liknande skada på 6 månader. Låt oss hoppas att hans rehabilitering, precis som med Puyol, går bättre än väntat och att den kan förkortas med 1-2 veckor.
Barcelona NoGo™
2012-09-30 17:23
Official: Thiago has a knee injury and will be out for around 8 weeks "fcblive

"Bara" 2 månader :/ Väldigt tråkigt för Thiago själv och för laget. Trodde först på 6 månader så det var väl tur att det inte blev så länge då.
Barcelona papillon
2012-09-30 16:46
NoGo:

Tack.
Såg lite billigt ut men ja klagar inte :-)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona NoGo™
2012-09-30 15:44
Besked om Thiagos skada kommer runt 18:00. Ahh nu ska man behöva vara nervös tills dess :/ Lika bra att ställa in sig på flera månader frånvaro kanske..

The final results of Thiago's knee tests are expected later this afternoon, around 6pm #fcblive [catalunya radio]
Barcelona Leo! Ets Unic! Sos Grande!
2012-09-30 15:20
Helt obegripligt att Alexis starta till höger och Pedro till vänster igår, Pedro är som bäst på högerkanten och vad man sett hittills så verkar Alexis komma mer till rätta på vänsterkanten. Märktes också när dom bytte kant i andra hur mycket bättre det blev.
Barcelona Barca - King / Xavi Dictates
2012-09-30 15:17
När man kollar på vad Alexis gör i youtube med lag som brasilien, spanien och många andra blir man helt förbluffad. Han är ur stark i kamperna, dribblar hjäl sig, bollen sitter som lim på hans fötter och hans snabbhet är otroligt. Vet inte vad man ska säga. Det är en tränares jobb att få honom spela som man vet att han kan!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-30 14:52
Igår var den fjärde matchen för säsongen vi hämtade upp underläge till seger(Real, Osasuna, Spartak). Och mot Granada avgjorde vi även där sent. Stor skillnad mot förra säsongen då det kändes som vi inte hade moralen, viljan och motivationen att orka hämta upp underlägen och ta alla möjliga poäng som gick. Den stora skillnaden mot i år. Jämför med Real som förra säsongen hade inställningen att varje match var en final, och således tog 100p, medan de i år slappnar av mer.

Nu ska vi se hur det går för dem ikväll. Hyr som helst är det minst 8p avstånd inför El Clàsico, hade någon föreslagit det inför säsongen hade jag såklart inte tvekat en sekund. Real måste vinna, torts att det är på Camp Nou. Det enda jobbiga är väl att oftast favoriten förlorar klassikerna, jag var tex övertygad om att vi skulle vinna returen i Supercupen. Men med det hjärta spelarna visat hittils där de gett 100 % varje minut borde man mot Real ge 1000 % varje minut. Vid seger så är ligan inte avgjord men vi har tagit ett stort kliv mot titeln då.
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-30 14:45
Jag går ner och gräver ned mig resten av dagen om Thiago blir borta 6 månader. Så fruktansvärt vore det. Dels är det ett stort avbräck för oss, vi tappar en klasspelare... men också för hans egen karriär som håller på att förstöras av skador. Han var ju aldrig skadad förr?!
Barcelona Gabriel
2012-09-30 14:37
Fy fan vad trist det här med Thiago, verkar som det är mer allvarligt än vad man först trodde och förmodligen kommer han att vara borta från spel ett bra tag. Han som precis kommit tillbaks från en skada. Framför allt blir man orolig för hans egna del, han är så ung och det är viktigt att kroppen inte går sönder gång på gång annars kan det och även troligen också kommer att hämma hans utveckling rejält.

Bortsett från att det kommer vara ett avbräck för oss är det otroligt synd för hans egna del.
Barcelona FCB_Cule
2012-09-30 14:34
Jag tycker fortfarande inte att villa är redo för en startplats. Hellre ha han på bänken och komma in och avgöra som han har gjort senaste tiden än att han startar och byts ut i 60e för mer kommer han inte orka. Bättre att ha han som ett vapen från bänken än att Alexis kommer in i 60 och inte tillför nått. Vad tycker ni om att ha iniesta på vänsterkanten några matcher nu när Fabregas så småningom kommer i form samtidigt som Alexis är ur form ? Eller varför inte adriano ? En vänsterkant med Alba och adriano mot real hade ju inte varit så dumt ?
Barcelona NoGo™
2012-09-30 14:21
@papillon:

Här..
AndreD - General Pardon
2012-09-30 14:19
Fan vad härligt. Bara Piqué kvar så har vi ordinarie elva.
Barcelona NoGo™
2012-09-30 14:19
Fyfan dessa jävla skador alltså! Blir väl minst 6 månader för Thiago då :(
Barcelona papillon
2012-09-30 14:15
Någon som har länk på situationen vid rött kort?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-09-30 14:11
Är det bara jag som vill se Alexis bli bänkad mot Benfica och eventuellt Real? Just nu tycker jag att han är värdelös. Allt han gör blir bara fel. Han utmanar inte, han löper inte bra och han vågar inte ena testa skott. Tello vågar utmana mer för fan.. Sen segar han upp spelet ganska mycket, det enda han gör är att ta bollen, täcka den, passa tillbaka och sen filma lite också. Det här är hans andra säsong.. Jag börjar bli mer och mer tveksam till hans värvning. För det första så bidrar han inte med något och för det andra så betala vi mycket ( ja med tanke på vad han presterar). Han har ju endå spelat en säsong liksom och det kanske är dags och prestera snart för att jag är jävligt trött på att han är så usel varje helg..
Barcelona koeman92
2012-09-30 14:06
Någon som kan länka ett klipp på Pepe när han tar bollen med handen mot Getafe från förra säsonger? Då hände det RAKT framför domarens ögon som blåste Getafe på straff!
Barcelona den närkingska älgen
2012-09-30 14:06
Helvete med Thiago. Fy fan vad tråkigt. En större smäll för honom personligen än vad det kommer påverka vårt spel, men ändå, när unga talanger har såna skadeproblem. Fyfan.

Annars härliga nyheter om Puyol, Adriano och Iniesta. Puyol är en jävel på rehab.
Real Madrid BB-Barceloneta
2012-09-30 14:05
Ja detta med Thiago tror jag faktiskt kan vara riktigt allvarligt, jag nästan väntar mig en prognos på upp mot 6 månader.
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-30 13:59
Further tests this morning showed Thiago's knee injury is worse than initially thought. Official statement expected later today. [sport]

FAN
Barcelona Éluc
2012-09-30 13:57
Då är det bara Piqué kvar då!
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-09-30 13:57
Official: Puyol, Adriano and Iniesta have recovered from their injuries and are available for Tuesday's game against Benfica #fcblive

Gött.
Barcelona Federer
2012-09-30 13:54
Official: Puyol, Adriano and Iniesta have recovered from their injuries and are available for Tuesday's game against Benfica
Barcelona Napao
2012-09-30 13:49
,Sami enligt Nasa så är svaret Mars,
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-09-30 13:38
Den som förnekar att både Real och Barca får mer fördelar än andra i ligan är oärlig. Därför tänker jag aldrig ta en sån diskussion med en madridista. Är de så jäkla bajsnödiga av rädsla och börjar skylla precis allt på Barca så är de inget mer än hycklande lögnare som istället borde fokusera sig på att få Marcelo att måla Ronaldos tånaglar så han blir glad igen.

Trodde att madridistas skulle få någon vinnarmentalitet efter deras ligavinst, men likt förbannat är de kvar i det stadiet att förneka precis allt och tro sig vara bäst i hela världen. 11 poäng cabrones!
Tänk på hur Mourinho kände sig efter Villas mål igår och njut av tanken! :)
ragnarök
2012-09-30 13:26
Pique y Puyol

Hycklare hela bunten. Vem minns inte alla fördelar som Haha Madrid fick i ligan förra säsongen? Redan den här säsongen har Real haft domaren med sig i ett par matcher. Filmare behöver vi inte ens tala om. Di Maria, Pepe och Penaldo är alla notoriska filmare. Minnet sviker tydligen för p12orna.
Annons: