/spanien/barcelona/forum/9073.aspx/spanien/barcelona/forum/9073.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-05-14 22:29
Mina damer och herrar. Bilden ni aldrig trodde att ni skulle få se!

Hassan Alavi. Madridsupporter. Bilden talar för sig själv.

Hassan Fichado!
Barcelona Walee
2012-05-14 22:15
Drogba är för gammal enda anledningen till varför ja inte vill ha han...
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético addeh
2012-05-14 21:43
För er som inte har sett så råder jag er att kika höjdpunkter från B-lagets match borta mot Almería i helgen. Gerard Deulofeu gör en drömassist och ett fantastiskt mål. Ser som jag brukar kalla det "FIFA-enkelt" ut när han knallar förbi försvararna och sätter bollen i nät.

Det började lite knackigt för Deulo i Segundan, men under våren har han verkligen exploderat och tagit för sig. Just nu överglänser han alla och är den klart lysande stjärnan i laget. Jag vågar knappt tänka på hur bra det kan bli nästa säsong. 20+ mål och en av seriens främsta spelare? Tja, vi kan ju åtminstone hoppas. Framtiden ser verkligen ljus ut. Ser fram emot att följa Gerards utveckling.
Barcelona Barcadinho.
2012-05-14 21:27
Gabriel -

Ja, jag vet att du menade Drogba som en spelare och inte som person. Men ändå så ville jag ta upp det med dokumentären eftersom det ger en bredare syn på en människa.
Och som sagt så tänker jag på det när jag ser honom springer och kämpar.
Barcelona Kraków
2012-05-14 21:23
Tycker väl att det Niva skriver om Drogba är ganska träffande, och visar på vilken nivå han befinner sig.
Barcelona Gabriel
2012-05-14 21:19
Barcadinho.

Menar inte att han är the only one of his kind när det kommer till ett sådant beteende, men trots det vill jag aldrig i livet se honom hos oss. Sen har jag inte sett den dokumentären, men det låter sannerligen väldigt bra. Sen är det viktigt att jag klargör att jag aldrig på några som helst sätt påstått/påstår att han är en vidrig människa, det är en helt annan sak.
Barcelona Barcadinho.
2012-05-14 21:16
Gabriel -

Visst är inte Drogba en ängel på planen. Filmar, drar, gnäller osv. Jag håller med dig. Det är mest på grund av att han är en vinnarskalle tror jag.
Han är dock inte alls exceptionell med sitt beteende, det finns flera som är lika om inte värre.

Men jag måste säga att jag har ändrat min syn på Drogba som person efter ett dokumentär om honom ifrån hans olika besök i Afrika. Han jobbar mycket med välgörenhet och för fattiga, jobbar en del med politik genom att försöka förhandla om fred i olika regioner. älskad av vanligt folk. Han var verkligen nere på jorden då i Afrika. kom ner och träffade människor på gatan. En fin människa som inte glömt sina rötter.
Går typ inte att tycka illa om en sån person, även om han ibland är ett aggressivt djur på en fotbollsplan. Han verkar vara långt ifrån en arrogant jävel utanför fotbollen.
Och jag beundrar honom för att han har stannat alla dessa år i samma klubb i tider där varannan spelare vill byta klubb varannan säsong. Han är lojal, även om han hade en liten kris med klubben för ett par/tre år sen.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-05-14 21:01
15 mille!!? Värva nu!!!!!!

Kanske inte, nu när jag tänker mig för.....
Barcelona Gabriel
2012-05-14 20:59
Hetfield

Filmar han INTE lika mycket mot annat motstånd? Ursäkta mig, men vad pratar du om egentligen? Han är en flygande svan med en kropp av en jävla tank. Hur i helvete faller han så jävla enkelt ens? Busquets är åtminstone ett benrangel, men Droba. Snälla, en tjur hade fått kämpa med att få ner honom i normala fall.

Jag har sett flera, flera gånger där Drogba faller enklare än ett höstlöv i september månad när han ser chansen till att få en straff - mot flera motstånd. Sen är jag verkligen inte den typen av "supporter" som väljer att blunda för de dåliga sakerna klubben jag älskar står för, eller spelarna som representerar klubben. Jag har absolut inga som helst problem med att erkänna vad som är dåligt med oss eller våra spelare - men tänker aldrig hålla med om att Busquets och Drogba är på en lika nivå.
Barcelona Hetfield
2012-05-14 20:55
Gabriel

Du drar Drogba till en nivå pga. matchen mot oss ,men han filmar ju inte lika mycket mot annat motstånd. Jag tänker inte påstå att killen är en härlig typ, men han är väl inte långt ifrån Busquets heller. Det är bara att Busquets spelar för Barcelona, så man blundar för mycket av det han gör, men för en utomstående är det jobbigt att se på.

Barcelona Gabriel
2012-05-14 20:53
Hetfield

Har aldrig påstått att alla våra spelare är änglar, men i jämförelse med Drogba så är de tamejfan det. Om Busquets är en filmare vad fan är inte Drogba "the disgrace" då? Killen filmar bort 3 och en halv minut på en hel jävla match. Förstår du hur mycket det är?

Sen är Busquets rykte otroligt överdrivet också, han får sjukt mycket stryk. Visst, det han gjorde mot Inter var inte fint men det har också blivit konsekvensen av hans rykte. Bortsett från det har han inte överdrivit lika frekvent med filmandet, inte ens i närheten av vad Drogba håller på med.

Jämför inte ens de två med varandra.
Barcelona Hetfield
2012-05-14 20:48
Jag vill inte heller ha Drogba i laget, men att påstå att ingen av spelarna i Barcelona inte är stundtals äckliga är lite för orättvist. Vi har ju trots allt Busquets i laget.

En yngre Drogba hade varit rätt så effektiv för Barcelona, men inte dagens Drogba.
Barcelona Gabriel
2012-05-14 20:42
barcetia - #ANIMSABIDAL

Jag har en jävla bra aning om vad jag pratar om. Är du Barça spelare så är du en även en ambassadör för Katalonien. En spelare som ska representera Katalonien och dens stolthet FC Barcelona.

Drogbas smutsbetéenden hade skämt ut oss över hela världen och dragit ner vårat fina rykte. Rykten vi fått nu är helt falska och mest baserade på avundsjuka och en självklar trötthet på vår dominans. Men med Drogba på plan hade vi haft svårt att argumentera emot att vi har en spelare som är helt emot "fair play", smutsig och äcklig.

Du kanske vill se sådant i Barça, men hade det varit upp till mig hade de fått döda mig innan jag gick med på att se våra fina färger på hans kropp!
Barcelona Pep, The Creator
2012-05-14 20:26
Hatar den orangatröjan.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Gracies Pep
2012-05-14 20:13
El soap

Jag tror inte att det blir bildens tredje ställ det borde bli våra borta ställ i så fall
2012-05-14 20:02
Cataloniaboy

Som ett hotbrev :)
Fast inte lika allvarligt
Barcelona El Soap
2012-05-14 19:58
Ronaldinho10yElfenomeno9

Kolla länktips.
Barcelona Cataloniaboy
2012-05-14 19:56
Förresten, Canal Plus tillhör ju TV4. Varför inte sända matchen i både deras nya kalle anka-kanal och Canal Plus? Idioti...
Real Madrid Goolazo H.
2012-05-14 19:55
Den där fejk tröjan.. Jag är real fan.. Men helvete vad den var snygg.. Den borde ni ha.
Barcelona Cataloniaboy
2012-05-14 19:53
Gilla mitt inlägg om ni tycker det är bedrövligt att TV4 sänder cupfinalen i en deras nya betalkanal. Jag skickar sedan en bild på inlägget till TV4!
Barcelona Barca4eva
2012-05-14 19:44
Barcelona Barca4eva
2012-05-14 19:43
El Soap Hah den fejkade drömtröjan :D
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-05-14 19:40
El Soap

Hur ser den nya tröjan ut då? Missat det helt..
Barcelona El Soap
2012-05-14 19:37
Culé - Messi y Alexis

Tack!
2012-05-14 19:13
Blir inte Ferguson trött. Han har ju jobbat i United i åratal
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-05-14 18:46
El Soap

Se länktips. :)
Barcelona DM1982
2012-05-14 18:45
@B-Guden:

Han är inte skadad, det är bara samma gamla feghet som svenska tränare har. Unga talanger ska se och lära sig i åtta år först, sedan kanske de får vara med i en träningsmatch. Sedan när en gammal stofil slutar spela i landslaget så finns det plats.

Precis samma sak hände med Zlatan, de väntade och väntade när han kunde ha kommit in i laget mycket fortare. Fegt och tråkigt.

Det verkar iofs som om han lite skadad i alla fall. Synd.
Barcelona B-Guden
2012-05-14 18:38
@Essienesque:

Skadad ?
Barcelona Essienesque
2012-05-14 18:29
Off-topic men ingen Guidetti i EM-truppen. What the fuck..
Barcelona El Soap
2012-05-14 18:14
Jag vet att den länkats här ett par gånger, men jag tänker inte sätta mig och bläddra igenom mängder med sidor. Kan någon länka den där snygga Barcelona-tröjan, som vi tyvärr inte kommer ha nästa år? David Villa var spelaren på bilden.
Annons: