/spanien/barcelona/forum/9066.aspx/spanien/barcelona/forum/9066.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca - King / Messi mr. Golazo
2012-05-17 18:59
Rosell kanake inte kommer vinna lika många titlar som Laporta och det vet vi inte om ännu. Åtminstone sköter Rosell klubben utanför plan också. Jämfört med Laporta som spendera pengar på att living lavida loca:p och Chygrynski;)
Postat via SvenskaFans-appen
2012-05-17 18:54
Kollar på champions league finalen mellan Barca och Arsenal, fyfan vad bra Eto är. Jag hade glömt bort helt och hållet att mannen var en av världens bästa spelare, på att vända bort backen i ryggen och skjuta på plats. Villa i all ära men alla vet här att Eto borde aldrig ha sålts för att köpa zlatan. Varför betala flera miljoner i TRANSFER SUMMOR och inte bara höja Etos lön. Nuvarande ledningen hade aldrig gjort detta. Laporta och kompani köpte och sålde nästan av impulsiva beslut. chygrinski, caceres, zlatan, kerisson och henrique. Vad fan tänkte de där. Go Rosell<3
Valencia Los Ché IF
2012-05-17 18:52
Vad sägs om ett byte rakt av, Villa mot Alba? Ryktas Villa bort ifrån Barca?
2012-05-17 18:43
jordi alba har sålts, undra till vem? Och altetico vill sälja Radamel Falcao:D, hugg på BARCA!!
Coach pep.
2012-05-17 18:26
Vi borde värvat Filipe Luis när vi hade chansen. Vi var bara någon miljon ifrån har jag för mig. Han skulle vara som klippt och skuren att ta över Abidals plats nu. Istället dras vi med Adriano.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-05-17 18:12
Angående Yaya så är det hans svin till agent som är problemet.
Efter ett par år i varje klubb vill han se till att Yaya går till en ny klubb för att på så sätt roffa åt sig en ny fin sign-on bonus.
Vet inte hur många miljoner han tjänade på transfern till och från Barcelona, men tydligen var det inte tillräckligt... Som sagt, ett pengakåt svin till agent.

Barcelona Briljanté
2012-05-17 18:08
Jag vill se ett Barca med två offensiva backar där man kan hota motståndarna på båda kanterna. För tillfället vet alla att Alves är vår högerkant och därför är det enklare och läsa vårt spel.

Med Adriano och Alba så kommer vi bredda truppen rejält. Alves och Montoya på andra kanten så har vi ytterbackar så det räcker.
-------------------------------------------------

Angående Etoo ryktet så vet jag att man verkligen inte kan säga nej till honom. Han är skapad för Barca precis som Messi,Xavi,Iniesta ... är . Men vad händer med Alexis som vi värvade för en stor summa ifall Etoo skulle värvas? han kommer bara stoppa flera spelares utveckling, inte bara Alexis utan även Cesc. Tyvärr men jag tycker vi har gott om anfallare så det räcker. Vi har till och med råd att sälja Afellay och ändå tycker jag vi har så det räcker.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-05-17 18:05
Enligt Unai Emery så har Valencia nästan sålt Jordi Alba. Klar för oss, kanske?

IN: Jordi Alba, Capoue och Botiá
UT: Keita och Fontas(på lån)
Barcelona Hetfield
2012-05-17 18:04
Det beror på vad Yaya vill, och vad hans syfte är med allt det här snacket. Jag har svårt att tro på att han vill ha ännu mer pengar, han tjänar ju redan så mycket. Fast man kan ju undra hur han är som person när han valde Man C, trots att han kunde spela i de flesta topplagen? Hans brorsa var ju en faktor.

När man tänker på det lite mer så undrar man hur läget är, varför skulle han vilja ge upp så mycket pengar och att spela i en offensiv roll för att hamna i Barcelona där han måste sänka lönen och spela defensivt? Är det verkligen så att han saknar Barcelona, eller vill han bara bort ifrån Man C?

Barcelona petersays
2012-05-17 17:59
Luis Suarez är en vidrig person. Ingen jag vill se i Barca-tröjan.
Barcelona Frodo
2012-05-17 17:42
Sami är inne på rätt spår. Folk som drömmer om Yaya är väldigt naiva här. Han tjänar nästan lika mycket som Messi. Återigen, han tjänar nästan lika mycket som världens i särklass bästa spelare. Han tjänar mer än Iniesta och Xavi. Jag vet att det kryllar av naiva och nostalgiska forumiter här som gärna drömmer om spelartransfers ju närmare silly season vi kommer men man får gärna tänka till innan man skriver nåt.

Yaya spelar som offensiv mittfältare i City. Vilka har vi på hans position? Ska han ta Iniesta eller Xavis roll? Han kan spela som pivote också men Busquets var bättre än honom då och är jävligt mycket bättre än honom nu.

Hade Yaya älskat Barca hade han stannat kvar och krigat. Det hade troligtvis resulterat i en startplats som mittback bredvid Pique vid det här laget. Men han valde att gå till City där han får vara en offensiv megastjärna med en lön som endast Messi toppar i Barca.

Han har precis vunnit ligan som nyckelspelare i en klubb där pengar inte är ett problem. Det är perfekta tillfället för honom att återigen börja casha in. Vill man vara en storklubb låter man inte agenter till spelare bestämma villkoren. En agent till en backup försökte diktera med Pep. Spelaren fick det han ville. Om spelaren ifråga nu vill återvända får han gärna gå ner i lön med flera miljoner euro och konkurrera om en plats i startelvan på samma villkor som alla andra istället för att använda sin agent i pressen.
,Sami
2012-05-17 17:20
Keita kan vara på väg till Atletico Madrid!

Atletico Madrid are among the clubs interested in Seydou Keita (32). They already talked to Barcelona sports director Zubizarreta. [md]

Real Madrid Nolito
2012-05-17 17:16
Det här lär bli riktigt episkt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-17 16:34
Adriano är en sjukt underskattad spelare. Hans stora nackdel är att han är skadad nästan halva säsongen totalt, annars är han en grym vänsterback. Alba kanske är snäppet bättre, men värvar vi honom är det nog snarare för att bredda truppen(vi har ju bara en vänsterback), inte att han skulle göra oss så mycket vassare. Jag tror inte vårt spel skulle höjas jättemycket av en värvning av Alba, däremot skulle han vara bra att värva om man alltid vill spela med en offensiv vänsterkant, för Adriano klarar verkligen inte en hel säsong själv.

Själv är jag väl inte jättemycket för en värvning av Alba. Kommer han så kommer jag bli jätteglad att vi skaffat oss en klassback, för han är riktigt bra och kommer såklart förstärka vår trupp enormt. Om han stannar i Valencia kommer jag dock inte gråta floder.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-17 16:29
addeh

Är väl möjligtvis skadorna som talar emot Adriano, annars tycker jag inte det finns mycket att klaga på hos honom. Tycker han är bra nog att vara vår 170-lirare på vänsterflanken. Jag tycker inte man behöver leta efter någon som ska göra samma sak bättre. Ser hellre att man köper in en Abidal-typ istället
Barcelona LeoMessi
2012-05-17 16:26
Är Alba verkligen så mycket bättre att han skulle bänka Adriano 10/10 ggr? Tycker att Adriano är grym när han är skadefri
,Sami
2012-05-17 16:25
Valdebebas - Pepe = Gud
Hur mycket han kan mjölka ur? Ingen aning. Men i hans ögon finns det bara pengar pengar. Hade han älskat Barca så mycket som han säger hade han inte lämnat. Han gick ju för pengarna. Jag tror det här är bara ett spel av han och hans agent.
Atlético addeh
2012-05-17 16:23
1.70

Skillnaden är att Adriano är äldre, sämre och betydligt mer skadebenägen. Alba gör dessutom skäl för ditt nickname.
2012-05-17 16:05
Jag verkar vara typ den enda som inte vill ha Alba. Vi behöver inte fler spelare på 170, särskilt inte på vänsterbacken, där vi redan har Adriano som är en liknande spelartyp.
Barcelona Barca4eva
2012-05-17 16:00
,Sami Glöm det, han är redan lagets bäst betalde. Det finns en gräns för girighet.
Real Madrid Valdebebas - Pepe = Gud
2012-05-17 15:52
,Sami:

Han vill ha det dubbla? Är inte Yaya typ PL:s bäst betalda spelare? Vad jag menar är, hur mycket mer kan han egentligen mjölka ur?
AndreD - Ànims Abirey
2012-05-17 15:46
Alba, Toure och Eto'o i sommar så är jag världens lyckligaste man.
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-05-17 15:21
Vill bara tipsa er culébröder om att viasat fotboll visar repriser på flera CL finaler som varit hela denna vecka, idag klockan 18.00 är det Arsenal-Barcelona från 2006! Jag ska i alla fall kolla, vilka minnen man kommer få :) Kommer sitta och invänta henkes inhopp! Zlatan who?
,Sami
2012-05-17 15:14
Jag tror så hära. Yaya Toure vill varken till Barca eller Real. Det enda toure och hans agent försöker göra är mjölka ut pengar från City. Toure vill ha mer cash det är så jag tror. Han är inte nöjd med pengarna i City och vill ha det dubbla.

Så tror jag.
2012-05-17 15:01
LAM

Ja. Att spela med tre backar mot deras anfall vore självmord. Vi har inget att förlora på att spela Montoya

Det som talar emot att Yaya hamnar i Real är att han själv så sent som förra veckan uttryckte sin kärlek för Barca, och sin önskan att pensionera sig här. Såvida han inte blåljög där, borde han inte lockas alltför mycket av Madrid.
Jag tycker som du - hoppas att han antingen stannar i City eller återvänder till Barca. Gärna det sistnämnda om man får tala lite med hjärtat.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-17 14:50
1.70-ligan

Montoya måste bara spela från start nu. Vi kan inte spela med trebackslinje. Athletic kommer döda oss.

Om Yaya går till Real tappar jag all respekt för honom. Gillar precis som du honom fortfarande. Tror inte han kommer gå till Real dock. Tycker det hade varit kul om han stannade i City, förutom om han gick till oss då. Tror City har något stort på gång.
2012-05-17 14:45
LAM nr 10

Det blir inte lätt, vi har bara Pique kvara av de ordinarie i backlinjen. Och han är ur form! Haha... samtidigt vore det lite roligt om Montoya får spela från start. Spännande att se hur klarar av pressen när det verkligen gäller nånting.

------------------------------------------

Toures agent bekräftar att Real är intresserade av sin klient. Yaya ska också vara intresserad av att arbeta med Mourinho. Faan, jag skulle må så dåligt av att se vår gamle krigare i den vita tröjan. Dels för att jag gillar honom fortfarande, dels för att han skulle göra Madrid ännu bättre.
... samtidigt säger agenten att fler klubbar är intresserade och att man är öppna för det mesta. Även Barca är en möjlighet. Får väl hoppas att det verkligen är en taktik från deras sida.
Barcelona LeoMessi
2012-05-17 14:29
Varför tjatar alla om cavani? Jag tycker att falcao är en bättre anfallare än honom. Nu kanske folk snackar om cavani mer då han kan vara lättare att köpa
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-17 14:28
Vafan, ska Dani Alves också missa matchen? Typ det värsta som kunde hända nu.

Endast tre backar i truppen nu. Antar att Montoya får chansen från start. Troor han klarar av det. Sen måste Busquets droppa ner mer än vanligt då vi har Montoya som är orutinerad samt Adriano som är megaoffensiv på andra kanten. Och Athletics anfall är inte att leka med. Muniaín, Llorente, Susaeta med flera.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-05-17 14:11
1.70-ligan - Cuenca y Tello

I Suarez får man en anfallare som jobbar hårt och löper mycket, vi har sådana spelartyper, jag ser fortfarande ingen som har hela paketet mer än Cavani i nuläget. Stark anfallare,löper mycket,dödlig framför mål, och har en bra teknik grund för en striker.

Ska man gå efter en spelare som har dem egenskaperna som gynnar laget, får man nog hosta fram lite pengar. Visst skulle man kunna gå efter spelare vars kontrakt löper ut i en form av kortlösning (Drogba) Hur populärt hade en sådan värvning varit?

Nu vet jag inte hur stor sanning det ligger i just det där, det var bara ett exempel, men spelare som löper mycket för laget och vet hur man gör mål måste ändå vara vardagsmat för den spelare vi går efter.

Helvete också börjar få silly season feber :/
Annons: