/spanien/barcelona/forum/9061.aspx/spanien/barcelona/forum/9061.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB_Cule
2012-09-15 20:14
Fan vad jag gillar att montoya verkligen tar för sig. Jämfört med tello så är han inte rädd att göra misstag . Tello måste förbättra sitt kortpassningsspel !
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelona10Messi
2012-09-15 20:10
Thiago - vilken spelare! Du har varit saknad!
Barcelona Smogen
2012-09-15 20:10
Klart det inte är straff, Getafespelaren stannar ju så att Montoya springer in i honom och då slänger han sig.
Barcelona Rambla~
2012-09-15 20:09
Fan vad han kastar sig Colunga när han inte får inspelet.
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-15 20:08
Och Messi är ju en hyfsad joker att slänga in..

Lite orolig för domaren, tror han kommer blåsa en del mot oss. Kanske grundar det på tidigare erfarenheter, men .
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2012-09-15 20:05
Tror jag förstår vitsen med denna startelva, speciellt att Leo vilar. Beror på nog hur mycket pass Getafe har lagt fokus för att stoppa Messi. Lyckas vi vinna idag så är Tito ett GENI!
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-15 20:03
Oh så nära Tello! Tycker han gör det bra. Tar sig förbi bra. Han är så snabb! Men nog hade den kunnat få gå in med..
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-09-15 20:01
Tack!
Barcelona NoGo™
2012-09-15 19:59
Länken..
Barcelona Rambla~
Det här är en sån dät typisk match där även vår bästa uppställning hade underpresterat grovt. Speciellt brukar det alltid ske efter landslagsuppehållen. Lika bra att rotera i laget.

Snarare är det naivt som barcasupporter och tro att våra spelare alltid klarar av att prestera på toppnivå i varje minut av varje match utan att aldrig behöva vila och återhämtning.
Barcelona NoGo™
@Ronaldinho10yElfenomeno9:

Här har du några att välja mellan, Navip HD1 [RU] brukar alltid vara bra.
Barcelona Ronaldinho Jr.
KÄnns som en riktigt naiv elva!!

Varför vila så många för CL??

Personligen hade jag hellre tappat poäng i den första CL-matchen där jag vet att vi kommer vinna gruppen ändå än att tappa poäng ikväll som i slutet kan visa sig väldigt avgörande..

aja VISCA BARCA
Barcelona Smogen
Messi var väl i Peru och spelade landskamp? På flera tusen meters höjd? Vet ni hur påfrestande det är fysiskt? Det här handlar inte om underskattning, det handlar om att vissa spelare i Barcelona behöver vila.
Barcelona Ronaldinho Jr.
KÄnns som en riktigt naiv elva!!

Varför vila så många för CL??

Personligen hade jag hellre tappat poäng i den första CL-matchen där jag vet att vi kommer vinna gruppen ändå än att tappa poäng ikväll som i slutet kan visa sig väldigt avgörande..

aja VISCA BARCA
Barcelona FCB_Cule
2012-09-15 19:58
Fattar inte varför thiago startar en sån här tuff borta match när han inte har spelat på flera månader. Varför inte Song o sen in med thiago runt 70 så han får känna på det. Aja får se hur det går. Har ingen bra känsla idag iallafall men jag tror på 3 p i slutändan ändå. Vamoooooos
Barcelona NoGo™
2012-09-15 19:57
Kom igen nu!
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-09-15 19:57
någon med en stream som inte hackar?

Barcelona Fc Barcelona - Blaugrana - Barca
2012-09-15 19:56
Jag litar på våra spelare, jag tror på 1-4!
Barcelona Rambla~
2012-09-15 19:54
Vi klagar alltid på att Messi aldrig vilas. Nu när Tito äntligen roterar i laget, ja då är inte det eller bra. Lika bra att rotera i denna match, efter landskamper och CL nästa vecka, när vi ändå på förhand tror på eventuellt poängtapp.
Barcelona B-Guden
2012-09-15 19:54
Varför finns det ingen sopcast stream på rojadirecta ?
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-09-15 19:51
Döm i efterhand boys, visst startelvan är lite sisådär men vi måste lita på våra spelare!

Kommer bli en svår match men tror ändå att vi vinner. Resultat? 2-1

Visca!
Barcelona LeoMessi
2012-09-15 19:50
Får se hur thiago sköter sig nu. Han har ju inte spelat sen cupfinalen
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-15 19:50
Oh shit. En otroligt svår match blev precis ännu svårare. Messi och Dani Alves på bänken? Då är redan Iniesta, Alba och Alexis borta.

Mittfältet känns riktigt starkt, även om det finns ett visst litet frågetecken för Thiago. Anfallet utan Messi däremot. Läggs väldigt mycket ansvar nu på Tello, Cesc och Pedro. Cesc måste ersätta Messis spel inne i boxen. Det är det viktigaste, viktigare än att han går ner och lirar boll med mittfältet, för då får vi ingen slagkraft inne i straffområdet alls. Tello och Pedro måste bredda då båda våra ordinarie ytterbackar är borta. Så upp till bevis idag för Cesc som anfallare.

Backlinjen känns förutom bänkningen av Dani, rätt bra. Puyol tillbaka, oerhört viktigt för laget. Gäller att backlinjen är på topp från minut 1 då Getafes omställningsspel inte är att leka med. Förhoppningsvis presterar Piqué bättre med Puyol på planen, vilket han brukar.

Det här blir oerhört tufft. Jag förbereder mig på en jämn, tajt, målsnål match. Räknar inte med att spelet "klickar" idag. Men vi får se. Messi lär ju komma in, men förhoppningsvis behöver inte han komma in och fixa allt. Hoppas vi avgör matchen utan argentinaren.
Barcelona Siempre Barça
2012-09-15 19:44
Va fan ska dongou visa upp på tre min??
Barcelona rob.BARCA
2012-09-15 19:43
har vi inte lärt oss från förra året då vi förlorade mot Getafe? fan vad irriterad man kan bli. kan han starta med en sjukt matchotränad thiago så kunde han lika gärnatagit med villa istället för tello...
AndreD - General pardon
2012-09-15 19:39
Underskattning på hög nivå...
Barcelona Smogen
2012-09-15 19:38
Hade det inte varit landskamper denna veckan så hade vi garanterat inte spelat med denna 11an. Tror helt enkelt Tito försöker få in en del spelare som inte spelat landskamper utan kunnat koncentrera sig på Getade matchen.

Men visst, jag tror inte heller på poäng denna matchen, men det har jag inte gjort sen jag såg lottningen av säsongen. Hoppas vi håller oavgjort till 70e minuten då Messi kommer in och avgör!
Barcelona rob.BARCA
2012-09-15 19:37
det här kommer bli katastrof, sanna mina ord..
Barcelona Barca o Mort!
2012-09-15 19:28
ALEX SONG

Är lika förbluffad som dig. Han har gjort en bra insats på senaste året. Mot R.Sociedad, resten av matcherna har han bara tappat boll och gjort felpass. Blir väldigt glad om han bevisar mig motsatsen ikväll och äter gärna upp mina ord då. Men så kommer inte fallet bli tyvärr. Ni som inte tycker samma, se extra noga på Tello och reagera varje gång han tappar boll.

B-Guden

En CL grupp match är inte lika viktig som en borta mot Getafe enligt mig. Vi har haft problem som fan mot dem senaste åren. Ser denna match som tuffare även om CL är mera prestige.

Sen kommer vi ändå gå vidare ur CL gruppen (antar vi till 99%) medan ett poängtapp i ligan innebär att marrängerna har chans att ta in på oss.
Barcelona ALEX SONG
2012-09-15 19:21
Kan någon förklara för mig varför Tello startar såna har tuffa borta matcher? Sanna mina ord vi koma torska idag.
Annons: