/spanien/barcelona/forum/9059.aspx/spanien/barcelona/forum/9059.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-05-26 01:01
Mitt i allt kom jag och tänka på Giovani dos Santos. Såg att han skickade en tweet till sin brorsa för att gratulera honom. Fatta vilken ångest, lämna en klubb som de nämsta åren vinner 14 titlar...
Barcelona Riiio!!
2012-05-26 01:00
Men va fan ska vi nu behöva leta efter en högerback av klass också. Klart att Montoya kan bli "en ny Pedro & Busquets" som blommar ut rekordsnabbt under nästa år men vi har ju ändå ingen backup till honom då haha.

Högerbacken känns kanon nu med Alves och Montoya. Kör vi med Pique och Mascherano som mittbackar och Puyol och Bartra som reserver ser det bra ut där också (även om det hade suttit fint med en mittbacksvärvning). På vänsterbacken köper man antingen in en storstjärna som Alba och har Adriano som reserv eller kör fullt ut med Adriano och köper in någon helt ok vänsterback (killen från Granada som det ryktats lite om.

Säljer man Alves så är jag säker på att antingen Alba eller Bale kommer värvas in och nu blir plötsligt vår vänsterkant "den offensiva" medans Montoya eller Zabaleta eller vem dem nu kikar på blir mer defensivt lagda ytterbackar. Det låter ju faktiskt lite intressant ändå. Visst är Alves en viktig spelare men trivs han inte och om det stämmer att an börjat festa på så kan det vara smart att "spendera" på vänsterkanten och värva in lite mindre namn till högerbacksplatsen, en spelare som alltså är kanske på liknande nivå som Montoya.

Barcelona Barca - King / Messi mr. Golazo
2012-05-26 00:49
Så ledsen alvez måste vara. oavsätt vad sitter killen och tänker på alla minnen :(
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Siempre Barça
2012-05-26 00:45
Har nån bild på puyol när han har Boda catalonien och Baskiens flagga??
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-05-26 00:44
Dock så är han avstängd i första matchen i Camp Nou...:) Även Mourinho är det. Ni minns ju incidenten mellan dem väl?

Sorry om jag var petig haha :)

Edit: Gonzalez_Barca hann före på bollen:D
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-05-26 00:44
H.Alavi - Magico!

Correction, Tito får inte vara med på bänken pga bråket med Mourinho förra supercupen. Mourinho får inte heller vara med.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-05-26 00:42
I och med vinsten ikväll stundar el Clásico x2 i augusti!

Tito Vilanova ställs på prov direkt.
Barcelona Bernie
2012-05-26 00:39
Vart kan man ladda matchen? Missade den. Någon?
Barcelona Barcadinho.
2012-05-26 00:38
Jag förväntar mig lite mer aktion nu ang transfermarknaden. Nu är säsongen helt slut och jag gissar på mera aktiviteter från ledningen. Ledningen vill sätta först punkt på säsongen innan man går vidare.
Får väl se om det kommer bli några nyheter kring Alves. Mycket märkligt att han stannade hemma och åkte inte med.
Får väl se hur det blir med Keita. Jag har förstått att han kan gå fri pga för lite med spelminuter. Det var ett visst villkor i kontraktet som ger honom en möjlighet att röra på sig gratis.
Får väl se vilka idéer Tito kommer med om nya värvningar om det blir några.
Jag hoppas att Tito kommer visa att han är bra för klubben.

Alltid är det något som man vill följa kring laget.

Ha det bra.
,Sami
2012-05-26 00:38
Tyvärr så känns det som Dani Alves kommer lämna:( Alla Barca spelarna var där Villa och fontas Puyol men ingen Alves. Känns skumt!
Barcelona 100% AntiMadridista
2012-05-26 00:31
Fan va jag älskar Puyol...vilken kapten han är!!! Det går inte beskriva honom med ord..
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-26 00:30
Och med denna bilden säger jag godnatt. Visca el Barca!
Barcelona Essienesque
2012-05-26 00:29
Bitterljuv vinst då Alves peakar på att han lämnar klubben i och med sin tweet. Man kan inte annat än hoppa att det handlar om ett farväl av Guardiola då, när han nämner "all those years" men tillsammans med ryktena som redan varit om att han lämnar verkar det nu som det..

Tråkigt MEN vi bärgar ännu en titel! Messi hamnade till slut på 73 mål denna säsong, makalöst.
Barcelona Rambla~
2012-05-26 00:25
@H.Alavi - Magico!:

Lol, svensk media. Som om det någonsin har varit tal om att Zlatan skulle gått före Messi i Barcelona bara för att han var inne i en bra period just då. Vilket jävla skämt.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-05-26 00:20
zick9

Vad förväntade du dig av P:12orna där inne? De klagar på allt & allt - som vanligt.

Sluta läs Puertan, du kommer må mycket bättre. ;-)

Bona nit y Visca barca
Barcelona Barcadinho.
2012-05-26 00:20
Vi fick avsluta säsongen med jätte fina bilder på glada spelare och hela staben och en titel. Det var härligt.
Jag blev igen ledsen att se Pep går runt och tacka alla för sig. Vilken period vi fick vara med honom. Han kommer kanske tillbaka, vem vet.
Det var en dra avslut på en tuff säsong med en del skador och en del platta matcher. Men så är det. Längtar redan att se grabbarna igen.

Det var en kul säsong överhuvudtaget sett till alla de stora ligorna.
Det är bara att sikta sig nu på EM och semifinal/final i Copa Libertadores och så klart sommaren o semestern :-)
Barcelona Keite
2012-05-26 00:18
Athletic Bilbao 0 - 3 FC Barcelona | Final copa del rey 2012 | Todos los goles |

Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-05-26 00:17
I allt firande är det bara jag som inte kan sluta tänka på Alves. Varför är han inte där? Vad menade han med Tw Alves: "Congratulations to the squad for the work, not just today but all those years... You're all great!!"?

Det ser ut som han lämnar. Detta svider lika mycket som när Pep valde att lämna. Montoya har inte ens 1/20 av vad Alves har. Hoppas det inte är sant. Hoppas Alves stannar. Första gången jag känner mig nere efter en titel vinst.
AndreD - Ànims Abirey
2012-05-26 00:17
zick9

De borde hålla sin fucking käft när de går o vinner en liga tack vare domarhjälp i vaaaaaaaarje match.
Barcelona zick9
2012-05-26 00:12
Gick in och läste vad Madridfansen skriver om oss. De hånar domaren, haha, har dom ens sett sina egna matcher? Mot Bayern Munchen t ex: Ronaldos mål var offside samt att domaren missade 2 straffar för BM.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-05-26 00:12
Keite med Abidals tröja på sig! Fin gest.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-05-26 00:11
H.Alavi - Magico!

Jag undrar hur den franska tidningen fick tag på Guardiolas mobil..
Barcelona Napao
2012-05-26 00:11
http://www.firstrowsports.eu/watch/124322/2/watch-athletic-bilbao-vs-fc-barcelona.html
Barcelona Abbe.
2012-05-26 00:09
1.70

Grazie mille!
2012-05-26 00:08
Abbe
Barcelona Andrés V
2012-05-26 00:08
haha alexis, han är som en liten pojke i en godisaffär när han springer runt med bucklan.
Barcelona Abbe.
2012-05-26 00:07
Min stream slutade sända. Länk någon, tack?
Barcelona Mäktiga Messi
2012-05-26 00:06
Oj oj puyol är världens bästa kapten Han går runt med baskiska flaggan o katalanska flaggan . Vilket grymt ögonblick
2012-05-26 00:05
Och nu går Puyol runt med en katalansk och en baskisk flagga, i den spanska huvudstaden. Like a boss!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-05-26 00:04
Oj.
Annons: