/spanien/barcelona/forum/9050.aspx/spanien/barcelona/forum/9050.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Arbeloaa
2012-05-28 16:05
!Sergio_ Busquets!

Håller med om att Özil inte är på Iniesta/Xavis nivå än, men om han fortsätter att utvecklas såhär så når han nog dit en dag. Men visst tar du i lite väl mycket när du nämner Iniesta och Xavi i samma mening som Zidane?
Real Madrid [Mesut Özil - Avatar Eyes]
2012-05-28 15:49
Tack så mkt! :)
Barcelona NoGo™
2012-05-28 15:43
Här är den andra.
Barcelona NoGo™
2012-05-28 15:43
[Mesut Özil - Avatar Eyes]

Här har du första halvlek.
Real Madrid [Mesut Özil - Avatar Eyes]
2012-05-28 15:41
Är det någon som har en länk till matchen pep vs tito? Hittar bara några minuterklipper i youtube :/
Barcelona Barca4eva
2012-05-28 15:31
GerardPiqué3

Soldado kom inte med.
Barcelona GerardPiqué3
2012-05-28 15:23
Förresten, ni som är insatta i Spanska landslaget, hur har VDB tänkt att formera laget ? Blir det 4-3-3 eller kör man 4-2-3-1 ? Och vem förväntas starta som striker, blir det Llorente, Soldado eller Negredo?
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-05-28 15:21
LeoMessi

Det är bara Real fansen som tycker att Özil är bättre än Xavi och Iniesta. Precis som när vi försöker övertala oss själva att Valdes är bättre än Casillas. Men neutrala supportrar (fotbollsälskare) tycker Xavi/Iniesta är bättre än Özil precis som de tycker att Casillas är bättre än Valdes. Så är det bara.

Jag försöker inte ta något från Özil. Han är extremt talangfull och håller han detta i 3 - 4 år till kommer han att vara bland de bästa. Men inte förrän då. Xavi och Iniesta kan man jämföra med spelare som Zidane och Hagi. Jag menar vad har Zidane klarat av som Iniesta inte har klarat av?

Avgöra VM-final?
Vinna VM?
Vinna EM?
Vinna CL?
Vinna LaLiga?
Copa del rey?
VM för klubblag?
Supercopa?
Barcelona GerardPiqué3
2012-05-28 15:19
Barca o Mort

Nej de e klart, alla vill la inte betala för att kunna vara med. Men har kört drömelvan sedan EM 2008 och det är faktiskt sjukt kul om man har en liga med massa polare eller ett för forumet här :)

Hoppas många ansluter endå :)

Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-28 14:51
Vi behöver inte skynda med Montoya när Alves är högerback. Det är skönt, ynglingen kan utvecklas i lugn och ro utan att få för mycket ansvar redan i början. Jag tror som er andra att Alves kan hålla sig i bra form rätt länge om han inte börjar festa som alla andra brassar. Montoya får väl starta 5-10 matcher i ligan nästa säsong, och de flesta i CdR. Även om Dani har en sjuk fysik så är det alltid bra att rotera, så man inte sliter på hans kropp för mycket.
Barcelona LeoMessi
2012-05-28 14:51
Eftersom real vann ligan så måste özil vara en bättre mittfältare än xavi och iniesta. Att ens påstå att özil är bättre än någon av dom är ett skämt. Han borde inte leda omröstningen, spec inte efter årets prestationer. Han har varit riktigt ojämn. Stundtals briljant och stundtals helt osynlig
Postat via SvenskaFans-appen
Real Madrid Pepp
2012-05-28 14:36
Här kan man rösta fram Xavi som årets bästa mittfältare. Är alldeles för många Real-spelare med i övrigt...
Barcelona Barca o Mort!
2012-05-28 14:30
GerardPiqué

Tar emot att regga sig på aftonbl*det men jaja nog måste man väl.
Kostade tydligen, orkar inte börja betala för det där =P
Barcelona GerardPiqué3
2012-05-28 13:35
Har skapat en grupptävling för Les Rambles på Drömelvan inför EM i sommar :)

Se länktips ! Se till att skapa ett lag och anslut :)
Barcelona Pep, The Creator
2012-05-28 13:22
Alves måste stanna så är det bara. Någon som vet varför Dani inte var med i firandet i fredags?

Han hade tydligen fått grönt ljus.
Barcelona Briljanté
2012-05-28 12:30
Deulofeu

Precis det jag menar. Alves fysik är kanske den bästa i Barca och kommer lätt hålla tills 34-35 år. Kanske inte lika bra men hålla världsklass tror jag han gör i minst 2 år till. Montoya kommer bli en jävligt bra truppspelare och kanske till och med går förbi Alves om något år? 2 grymma ytterbackar att tillgå tiill. Nöjd är man :)

Tycker bara det är bra att Thiago inte är med i EM. Han kommer vara hungrigare än någonsin för att slå sig in i VM truppen. Förhoppningsvis är han en startspelare då. Synd att han inte valde Brasilien. Hade utan tvekan tagit en startplats redan nu.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-05-28 12:22
Titos första "värvning" blir fystränaren Edu Pons, som plockas upp från Juvenil A. Under Óscar Garcías ledning har Pons gjort ett bra jobb ifrån sig, något som har lett till att Juvenil A inte har drabbats av många muskelskador.

Pons ersätter därmed Lorenzo Buenaventura, som lämnar efter denna säsong pga familjeskäl.

Pons har sedan tidigare även varit i Lleida och Nàstic och har även erfarenheter från högsta divisionen med Almería, där han tillbringade sex år.
Barcelona Deulofeu
2012-05-28 11:26
Ibland känns det som Alves uppgift på plan är att förse Messi med fina bollar.Även om han har friläge så passar han.
Alves går inte ersätta dessutom har han en överdjävlig fysik och kommer kunna hålla på länge ännu.

Sorry Montoya du kommer inte kunna vara ordinarie förrens efter 26 års ålders ungefär...

Kul att Pedro kom med i truppen trist att Thiago är skadad.Varje lag behöver ta med minst en supertalang som ska vara den framtida fanbäraren av laget.

Barcelona Dill - Busquets!!
2012-05-28 10:52
Alves och messi har alltid haft fantastiskt samspel, de hittar varandra enkelt. Sen är det även med Alves som Messi brukar kicka med i uppvärmningarna innan matcher. Vore dumt att plocka bort lekkamraten till världens bästa spelare, ännu dummare att plocka bort världens bästa ytterback.
2012-05-28 10:40
Jonas - tots units fem força

7 av 73 mål av Messi kom via Iniesta.

Fabregas och Alves gav fler assister. Om det är någon som "matar" Messi med "enkla" mål är det Alves. Hoppas han inte lämnar, en av våra viktigaste spelare.
Atlético addeh
2012-05-28 09:15
Tack för länkarna 1.70. Perfekt start på dagen!
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-05-28 06:54
Känns som Messi borde ha mer assists till Xavi och Iniesta än Xavi och Iniesta till Messi.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-05-28 06:53
!Sergio_ Busquets! Vet du hur många assists Iniesta har till Messi?
Barcelona Messi-Barca-10
2012-05-28 01:52
ursäkta mig!

El Flaco *
Barcelona Messi-Barca-10
2012-05-28 01:52
Har precist läst klart alla artiklarna om Pep, Legenden om Pep!

Jag vill bara säga till El Falco: Otroligt grymma texter! Tack så mycket måste jag säga, helt otroligt vilken kille den här, Josep Guardiola är! Kommer för evigt komma ihåg honom som "the one and only". Jag kommer skryta för mina framtida barn och mina syskon-barn om dessa 4 fantastiska år.

Vi är lyckligt lottade som fått vara med om denna resa. Herregud....
Barcelona Briljanté
2012-05-28 01:05
Hoppas Alves stannar. Världens bästa högerback utan tvekan. Saknar även Abidal. Hoppas han gör comeback under nästa säsong. Han skulle förstärka vårt försvar rejält men vi behöver även honom som människa.

Bjuder på ett fantastiskt klipp. ALVES y ABIDAL 3
2012-05-28 00:11
Xavi had 3? assists to Messi. Out of 73 goals.

Yep, Messi gets "fed" goals by Xavi.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-27 22:50
basaric

länktips för första halvlek.
andra halvlek: http://www.dailymotion.com/video/xr5gy9_2-parte-del-partido-contra-la-pobreza-pep-team-vs-tito-team_sport
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-05-27 22:47
Finns det video på dagens futsal match?
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-27 22:41
Är det bara jag som älskar Pedros sätt att fira mål? Detta är bara ett av många exempel. Det är få spelare jag njuter av att se just vid själva målfirandet, men med Pedro gör jag det
Annons: