/spanien/barcelona/forum/9046.aspx/spanien/barcelona/forum/9046.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Arbeloaa
2012-05-28 19:06
Barca o Mort!

Jag blev frågad varför man inte ska jämföra Zidane med Iniesta och svarade därefter.

Haha nja tror inte du har sett Zidane så mycket då. Zidane-Messi är i samma liga för att jämföras, dock så tycker jag inte Iniesta ska nämnas med Zidane för att det skiljer för mycket mellan dom.
Barcelona Briljanté
2012-05-28 19:02
1.70

Har märkt att det är Verthongen du verkligen vill ha i Sommar. Inte första gången du skriver om honom ;)

Men kan hålla med dig iallafall att vi inte borde värva T.Silva. Mina argument mot värvningen är att han är för dyr och gammal samtidigt som vi har en Mascherano,Puyol som konkurrerar om den sista mittbacksplatsen bredvid Pique. Abidal kommer förhoppningsvis tillbaks under säsongen och kan spela mittback om det behövs.

Den spelare jag vill ha är Alba. En vänsterback i perfekt ålder som får konkurrera med Adriano. Varför jag vill ha honom är för att jag vill se ett Barca som hotar med två offensiva ytterbackar. Det har funkat tidigare under Reijkards tid och att han är en cantero gör saken bara bättre. Hit med honom innan EM så hans värde inte höjs.

Men ska Tito satsa på en vänsterback som är mer lik Abidal i spelstilen alltså säkrare bakåt så är Verthongen ett perfekt val enligt mig. Kan även spela mittback och pivote och bidrar alltså med bredd.

En sak har vi gemensamt iallafall och det är att T.Silva blir bara överflödig.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-05-28 18:59
För mig är Iniesta klasser bättre än överskattade Zidane. Thiago kan bli bättre om han utvecklas ännu mer. Just nu är han på god väg.
Barcelona Sentuary
2012-05-28 18:56
Personligen diskuterar jag nästan aldrig vem som är störst när det gäller fotbollsspelare. Folk är blinda, det är helt enkelt lönt att diskutera ens. Avsaknaden av legenderna talar mer än vad prestationerna på planen idag. Man har sett Ronaldinho, Zidane med mera göra magiska saker, som man aldrig glömmer och tänker det kommer aldrig komma spelare bättre än dessa. Men det kommer alltid finnas spelare som kommer och kan jämföras med de största legenderna, bara för att man spelat riktigt bra i sin karriär så behöver man inte alltid vara ohotad etta i fotbollshistorien.

Hoppas ni förstår vad jag menar, om 10 år kommer Iniesta vara som Zidane, ni kommer att snacka om att ingen kan komma i närheten av honom på den positionen.
Real Madrid Arbeloaa
2012-05-28 18:56
!Sergio_ Busquets!

Enligt mig så är dom inte i samma liga, men det är jag.
Framtida legend är han absolut! Under Pep-eran så har han tillsammans med Leo och Xavi gjort lite som han vill. Och det med elegans. Verkligen få lag förunnat att ha haft tre sådana spelare i samma lag. Än mer imponerande att det är egna produkter.
Barcelona Barca o Mort!
2012-05-28 18:49
Arbeloaa

Så med andra ord tycker du att Zidane är bättre men det går visst att jämföra dom?..

"Det jag försöker säga är att det är fel att jämföra Iniesta med Zidane. En storhet som Messi är dock i samma liga som Zidane. "

Det är fan mindre skillnad på Iniesta och Zidane än Zidane och Messi.
Zidane var sjuk när han var som bäst, samma är Iniesta. Tycker också att Zidane var lite mer komplett och bättre spelare samtidigt som Iniesta är bättre på vissa saker.
Men det går definitivt att jämföra dem, fast till vilken nytta vet jag inte.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-05-28 18:45
Arbeloaa

Ok det kan jag förstå. Nu fattar jag vad du tycker. Att säga att Zidane är bättre än Iniesta är fullt förståeligt men när Real supportrar säger att det inte ens går att jämföra dessa två är enögt. För jämföra går det absolut. Jag tycker personligt Zidane var bättre. Han åstadkom otroliga meriter med stil. Som Ronaldinho. Men när Iniesta lägger av kommer han vara i Zidane klassen som legend. Han är en av de tre viktigaste spelarna under Barcas-Pep-Era.
Pep-eran kommer ALDRIG att glömmas i fotbollens historia. Precis som Milan-eran aldrig kommer att glömmas eller Galactico-eran i Real (stavning?) för den delen.
Real Madrid Arbeloaa
2012-05-28 18:26
!Sergio_ Busquets!

Precis. Många som blundar för hans storhet men så är det med alla spelare. Vissa madridfans ignorerar det Messi gör också, samt väldigt många cules som blundar för cr7. Vissa saker går bara inte att blunda för.
Alltså jag tycker Iniesta är grym, min favvo i barca och har är bra på alla vis. Inte minst när det verkligen gäller något, tex VM finalen eller CL semin 09. Extremt bra känsla och spelförståelse också. Grym spelare helt enkelt. Men jag tycker Zidane var lite bättre på det mesta spelsinnet, huvudspelet, frisparkar, skottet med båda fötterna och ledaregenskaperna. Det dom har gemensamt är att dom är dom stora matchernas män. Men rent skillsmässigt(passningar,skott,teknik osv)håller jag Zidane som en bättre fotbollsspelare.
Barcelona Libaax
2012-05-28 18:08
Arbeloa

Han vann inte VM på egen hand eller nåt. Han hade dålig VM innan slutspelet och gjorde två mål i finalen. Han var bättre i EM 2000.

Zidane är en legend men överdriv inte honom för han gjorde några sköna mål och var offensivare spelare. Folk tenderar överdriva med spelare som har lagt av några år sen, som de har sett spela jämfört med äldre spelare.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-28 18:07
Jag tycker Iniesta är uppe på samma nivå som Zidane. Det är verkligen inget skämt att jämföra dem. Zidane var den överlägsna stjärnan i Frankrike, och vann VM, EM och kom till en till VM-final som nyckelspelaren. Iniesta är talang. Hans teknik och spelförståelse är helt sjuk. Han är enligt mig lika bra som Zidane.

Sen är det till Don Andrés nackdel att Xavi, Ronaldo och framförallt Messi är så framstående just nu. Messi som en av de absolut bästa genom tiderna, Ronaldo som jagar och spottar in mål och Xavi som är så bra vilket gör att Iniesta inte får all uppmärksamhet ens på mitten. Sen så är det ju så att Zidane var en ledare, han hade power och karisma och var kapten i landslaget. Iniesta är som Frodo säger, en "tråkig" kille vilket gör att han troligen aldrig blir lika stor i folkets ögon som Zidane. Däremot är hans fotbollsskunnande på samm nivå. Efter hans karriär tror jag i alla fall jag kan säga att han var bättre än Zidane.
Real Madrid VamosMadrid
2012-05-28 18:06
Callejon är lika bra som Messi.. -_- Helt ärligt hör ni hur invalid det låter. Man kan fan inte jämföra Iniesta med Zidane! HAHA ni är alla körda i skit
2012-05-28 18:04
Arbeloaa

Tips: Försök att ignorera sådana kommentarer.

De som vet bättre vet att Zidane var helt otrolig. Men antingen så missa jag vad du skrev eller så förklarade du inte varför du tycker att det inte ens går och jämföra Zidane med Iniesta.

Kom inte med dimension skiten. Jag säger INTE att Iniesta är bättre. Jag säger INTE att Iniesta är lika stor än. Men deras prestationer kan man jämföra och en legend är det svårt att bli innan man lägger av, vilket Iniesta inte kommer göra förrän några år. DÅ! kommer han att vara lika stor som Zidane

Real Madrid Arbeloaa
2012-05-28 17:56
Libaax
"Zidane är överskattad bara för han vann VM genom sitta på bänken och vara avstängd."

Okej, men det VM jag såg han vinna så var han fantastisk och avgjorde finalen med två nickar. Vilket VM vann han genom att sitta på bänken och vara avstängd? måste missat de!

Frodo

Haha ja Zidane är bara hyllad för att han var cool, inte för att han var en gudomlig spelare.
2012-05-28 17:41
Det jag ville säga var att Iniesta, just nu, är den ända jämförbara spelaren med Zidane. Xavi kan man egentligen inte jämföra med Zidane då de har olika roller i mittfältet. Arbeloaa sa att det är att "ta i" när man jämför Andres med Zidane men det är det inte. Han är den spelaren som är närmst Zidane just nu på grund av allt han har åstadkommit. Dessutom har folk tendensen att göra döda/pensionerade legender ojämförbara med dagens toppspelare. Detta gäller inte bara fotboll utan all underhållning. När Iniesta lägger skorna i hyllan kommer han att vara en av dessa legender som är ojämförbar och vi fick vittna han. En nyckelspelare i Peps-Barca-era.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-05-28 17:40
Zidane var bättre. Zidane hade gudomliga frisparkar, straffar o huvudspel som Don andres saknar. Men passningspel, teknik, krossbollar, spelförtåelse är nog lika.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-28 17:32
Enligt MD är vertonghen en av de mittbackar som Tito kan tänka sig... Så snälla, skit i Thiago Silva den ömöjlige, och köp belgaren nu direkt innan Spurs/Arsenal gör det. En klockren värvning som skulle kunna ges en hel försäsong i Barca om man bara agerar!
Barcelona Frodo
2012-05-28 17:25
Iniesta har vunnit mer än Zidane och då är inte hans karriär över än. Iniesta har varit jämnare och är en central mittfältare medan Zidane var mer av en tia med fri roll. Anledningen till att Zidane upphöjs så mycket beror på att han utstrålade karisma. Iniesta är "bara" en tråkig personlighet som är jävligt bra på fotboll i de flestas ögon. Zidane var "cool" som gick runt och headbuttade folk och drog på sig flera röda kort i hans karriär.
Barcelona Libaax
2012-05-28 17:24
Zidane är överskattad bara för han vann VM genom sitta på bänken och vara avstängd. Xavi är minst lika stor som Zidane och Insieta behöver bara mindre skador för bli så stor.

Top 5 genom tiderna är för mycket för Zidane. Det är för Pele,Maradona,Ronaldo,Messi typer.
Real Madrid Arbeloaa
2012-05-28 17:12
Briljanté

Haha oväntat att Messi dras in.

Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!

Det jag försöker säga är att det är fel att jämföra Iniesta med Zidane. En storhet som Messi är dock i samma liga som Zidane.
Barcelona BB-Barceloneta
2012-05-28 17:12
H.Alavi - Magico! Tänkte precis skriva ett inlägg om samma sak, kul för hans del hur som helst. Det jag främst tänkte på när jag hörde om det var väl att det är en värvning som de gör för att de räknar med att Alba försvinner, kanske ett tecken på att han är på väg hit.
Barcelona Abbe.
2012-05-28 17:11
Edit: Äh.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-05-28 17:08
Min favoritspelare i Deportivo, som för övrigt spelar i La Liga kommande säsong, Andres Guardado lämnar klubben för spel i Valencia.

Ska bli kul att få se vad han har att erbjuda i en klubb som Valencia. Vamos Andreees!
Barcelona Barca - King / Messi mr. Golazo
2012-05-28 17:06
Messi är bättren alla offensiva mittfältare och anfallare tillsammans. Messi hade kunnat välja att spela med spanska landslaget. Då hade killen vunnit em och vm mer än en gång. MESSI KING/ RONALDO BLING
Barcelona Briljanté
2012-05-28 17:02
Arbeloaa

Zidan har vunnit VM guld och inte Messi. Är Zidane en bättre spelare för det? hahaha Messi är klasser bättre så håller med ditt argument att man inte bara kan gå på titlar. Bara för att Pedro vunnit det som Zidane vunnit betyder det inte att dem är lika bra.

Iniesta är verkligen inte bättre än Zizou eller jämförbar. Inte än iallafall. Xavi de senaste åren är iallafall jämförbar i mina ögon även ifall Zizou är bättre.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-05-28 17:01
Arbeloaa

En anfallare jemför jag med en annan anfallare och inte en mittfältare, nu pratar jag om att dominera och vara en avgörande faktor det har han varit på alla fronter. Är du så pass omogen att du inte kan föra en diskussion utan att clowna till det så tackar jag för mig.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-05-28 16:59
Det är ju inte rättvist att jämföra Iniesta som är en tvåvägsspelare med defensiva uppgifter i ett lag som spelar possessionfotboll med Zidane som alltid haft en fri roll och profiterar på kontringsspel i sina klubblag. med det sagt så häller jag ändå fransmannen högre eftersom jag älskar hans ledarstil och elegans.
Real Madrid Arbeloaa
2012-05-28 16:57
Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!

Det har Pedro också, ska vi börja jämföra han med Zidane också?
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-05-28 16:51
Arbeloaa

Ja exakt efter hur många år?
Iniesta är 27 år och har redan varit med och hunnit avgöra allt man kan vinna, men sånt kanske inte räknas?
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-28 16:48
Jag tyckte bara du uttryckte dig luddigt
Real Madrid Arbeloaa
2012-05-28 16:46
!Sergio_ Busquets! 1.70-ligan - Cuenca y Tello

Har ni sett Zidane spela? Har ni sett Iniesta spela? Om fallet är ja så borde ni förstå. Zidane troligen topp 5 genom historien, och det är Iniesta inte i närheten av.
Annons: