/spanien/barcelona/forum/9043.aspx/spanien/barcelona/forum/9043.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro:- )
2012-05-24 22:04
"Återigen, jag predikar inte för en försäljning av Alves. Jag bara spekulerar. Och nu spekulerar jag vidare... låt säga att City eller PSG erbjuder runt 35milj för Dani - hur hade ni ställt er till detta?"

Jag vill gärna inte släppa iväg Alves. Han har bidragit så mycket och har mycket kvar att ge. Däremot vet man aldrig hur herr Rosell resonerar. Jag kan tänka mig att han tar pengarna men då blir det Barca som förlorar på det sportsligt. Nä, Alves går ingenstans. Inte ännu.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-24 21:58
Det här med Montoya är riktigt intressant alltså. Jag tror han får starta imorgon. Man verkar ha en helt annan tilltro till honom än övriga backtalanger, och ja, han har väl förtjänat det också.

Och nu spekulerar jag bara... men det är inte helt osannolikt att vi får in ett riktigt bra bud på Alves i sommar. Och trots att jag älskar Dani, vet jag inte riktigt hur jag skulle ställa mig till det. Eller hur ledningen hade ställt sig. Men med tanke på att vi har Montoya och att Alves närmar sig 30-strecket, är det inte omöjligt att man faktiskt skulle överväga att sälja brassen redan i sommar om rätt bud kom in. Trots att han fortfarande är en nyckelspelare känns det ändå som det är nu man ska sälja - om man ska göra det. Han lär aldrig bli dyrare eller bättre än vad han är nu.

Återigen, jag predikar inte för en försäljning av Alves. Jag bara spekulerar. Och nu spekulerar jag vidare... låt säga att City eller PSG erbjuder runt 35milj för Dani - hur hade ni ställt er till detta? Pengarna hade inneburit helt andra möjligheter att förstärka med andra spelare (och hitta en ev konkurrent till Montoya). Det vore onekligen en långsiktig smart affär. Men är det värt mer än att ha kvar världens bästa högerback i kanske 2 år till?

2012-05-24 21:52
@petersays:

När klubben hämtade hem Cesc var tanken att han ska vara den som ska axla Xavis roll. Cesc vet om att hans tid kommer att komma. När han får den rollen kommer han att växa i rollen.
Xavi var en "medelmåtta" när Deco var superb i mittfältet. Men han började ta för sig för fem år sen. Han växte med rollen för potentailen fanns där. Det blir detsamma med Cesc.
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-05-24 21:48
Ge mig fredag klockan 22:00 nu!
Barcelona petersays
2012-05-24 21:46
Ja Cesc hade en kass säsongsavslutning men han kan som ni säger bli den som tar över efter Xavi. Tänk på att Xavi själv var lite av en late bloomer som inte riktigt kom till sin rätt innan Deco lämnade. Kanske är faller samma denna gång, att Cesc växer med uppgiften när (gud förbjude) Xavi pensioneras.
2012-05-24 21:37
@addeh:

Rätt, håller med där. Adriano startar. Annars blir det hjärnsläpp,
2012-05-24 21:36
@AndreD - Ànims Abirey:

Inte är det så konstig att Cesc hade en svacka i slutet av säsongen. Han måste anpassa sig i systemet. Jag tror att det är han och Thiago som kommer att vara motorn när Xavi lägger av. Cesc har stor potential att bli ännu bättre än Xavi.
AndreD - Ànims Abirey
2012-05-24 21:33
el Maestro

Så kass som han har varit de senaste månaderna förtjänar han inte ens en plats på läktaren.
Atlético addeh
2012-05-24 21:32
el Maestro:- )

Du måste mena Adriano istället för Alves.

Fortsätter hoppas på att Montoya kommer starta istället för att vi satsar på en mer riskabel trebackslinje.
2012-05-24 21:29
Hela truppen här. Det ser bra ut, trots skadorna:

Pinto, Valdes, Alves, Montoya, Bartra, Pique, Mascherano, Xavi, Busquets, Iniesta, Cesc, Keita, Thiago, Jonathan dos Santos, Pedro, Messi, Alexis, Afellay, Cuenca, Tello.

Edit:
Hur tror ni Pep ställer upp?
Jag tror inte att Cesc startar. Synd att en sådan bra spelare inte kan få startplats när Xavi, Iniesta, Busquets, Pedro och Alexia är spelklara.
BARCA-més que un club
2012-05-24 21:13
@MesQueUnClubFCB-Gracies Pep:

Är han klar för Fc Barcelona ellr? om så fallet vore det ju perfekt diggar han starkt...:)
Barcelona MesQueUnClubFCB-Gracies Pep
2012-05-24 20:36
Jordi alba welcome to Barcelona?
Atlético addeh
2012-05-24 17:57
Barca - King / Messi mr. Golazo

Absolut. Ledningen motarbetade Pep i flera aspekter. De ville exempelvis få bort ett par ur ledarstaben som stod Pep nära. Ibland, eller ganska ofta skall sägas, undrar jag hur Rosell tänker. Att vara emot någons åsikter och dylikt är en sak, men någonstans måste det sportsliga gå före allt annat. Såvitt jag vet har Sandro egentligen aldrig haft något personligt emot Pep. Även om Míster hade slut på energi tror jag mycket av allt motarbetande från ledningens sida sög ur mycket av den energi han hade kvar.
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-05-24 17:11
L.A.M Jag känner likadant, blir lite nervös, speciellt när jag läser i el flacos artikel att peps sista match som spelare slutade utan vinst. Får hoppas att han får att bättre avsked denna gång!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ihefsu
2012-05-24 17:05
Tog ett tag innan jag fattade att ni pratade om basket där nere...
Barcelona Barca - King / Messi mr. Golazo
2012-05-24 17:04
tror ni att det ligger något i det cruyff och laporta säger. när de uttalar sig om att ledningen i nuvarande barca inte stod bakom pep? de hämta trots allt cesc och alexis. eller är det struntprat?
Barcelona FC Barcelona #10
2012-05-24 15:53
El Flaco

Fyfan vad man älskar att läsa det som du skriver.
Fortsätt så, cred till dig! :P
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-24 14:15
Älskar artiklarna om Pep. Så mycket fakta och historier som man inte fattar var El Flaco hittar. Kan inte vänta på del 5.

-----

Cupfinal imorgon. Peps sista match. Hoppas inte spelarna behöver någon extra motivation här, det finns inget annat än vinst mot Athletic. Den här säsongen har inte varit den bästa men vi ska avsluta med en vinst i alla fall. Det ger bra självförtroende att vinna sista matchen, vi får en trösttitel och Pep ska såklart få ett värdigt avsked.
Barcelona Corazon
2012-05-24 13:56
Grabbar utgående kotrakt på Andres Palop sevilla han accepterar väl en bänk i barca eller?
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-05-24 13:54
Annars skulle man kunna plocka ut Guidetti och sätta in El Sharawy/Neymar som topforward för att ge plats åt Lucas, men jag ville se en mer renodlad striker. :)
Barcelona Silva
2012-05-24 13:38
Jonas

Ser bra ut, för att balansera det lite så hade jag dock tagit ut Boilesen och satt in Papadopoulos i Schalke, där snackar vi om en framtida mittbacksgeneral.

Sen hade väl jag petat in Lucas någonstans, kanske istället för Shaarawy.

Guidetti? Nej, är man någorlunda objektiv så passar han inte in där, men har svårt att hitta en lika talangfull nia som honom i den ålderskullen.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2012-05-24 13:29
Är det någon som vet ifall vi ska spela med dom nya tröjorna imorgon?
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-05-24 11:39
En drömelva med spelare födda 92, vad tycks? Courtouis Boilesen-Jones-Alaba Muniain-Eriksen-Wilshere-Götze El Sharawy-Guidetti-Neymar Bänk: Bernd Leno, Lucas, Isco
Barcelona Abbe.
2012-05-24 10:30
Essienesque & Dill

Det var Marcus Ericsson som jag syftade på i mitt tidigare inlägg. Han har gått bra i B-laget och är nu uttagen i det svenska A-landslaget, om jag inte missminner mig.

Ludvig Håkansson är den andra svensken jag syftade på som finns i La Masía, så du har rätt Dill - han spelar i Barcelona.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-05-24 09:08
Blaugrana són els colors!

Neymar är mycket bättre. Världens bästa talang enligt mig!

Barcelona Dill - Busquets!!
2012-05-24 07:32
Abbe Du kanske menar Ludde Håkansson? Spelar/spelat i Alvik. Har sett han spela, fy fan vad den killen kan spela basket. Tar över en match när han vill. Har för mig att han är i Barcelona just nu men kan ha fel.
Barcelona Pilmá Balletti
2012-05-24 01:54
@Blaugrana són els colors!:

Neymar självisk? ja absolut men herregud vad är det för snubbe du länkade, när du beskrev han förväntade jag mig en Xavi liknande lirare som passade boll. men äsch så fel jag hade, snubben dreglar med boll trots att de har kontring på 3 mot 2 eller t.om mot 1. hahah så nej han är inte mindre självisk än Neymar bara för att du diggar han mer.
Barcelona Essienesque
2012-05-24 00:27
Abbe.

Då pratar du förstås om Marcus Eriksson? Antar det.. Sveriges största baskettalang, utan tvekan. Hoppas verkligen han får chansen i Barcas a-lag till nästa säsong. Kolla länktips..

Det närmaste svensk vi har i fotbollsledet är väl Sveinn Gudjohnsen, hehe..
Barcelona Blaugrana són els colors!
2012-05-24 00:10
Neymar who?

Den här killen känns mkt mer effektiv. Snabb, stark, dunder skott, löjligt bra teknik. Gå all in på honom istället för divan Neymar. Men han är förvisso nära Real, så det förblir bara en dröm I guess..
Barcelona Abbe.
2012-05-24 00:03
Hombre - "Pipita quédate"

Det finns ett par svenskar i La Masía, men ingen på fotbollssektionen. Basketlaget Regal Barça har två, varav en går riktigt bra i B-laget, till exempel.
Annons: