/spanien/barcelona/forum/9041.aspx/spanien/barcelona/forum/9041.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Keite
2012-05-27 13:11
@Mäktiga Messi:

Thiago och Villa är inte...
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-05-27 13:10
fc__Barca

Oj, skrev fel... Iniesta tar Cesc plats, alltså Xavi - Busquets - Iniesta

;)
Barcelona fc__Barça
2012-05-27 13:08
Culé - Messi y Alexis

Tjänstefel att inte ha med Iniesta..
Barcelona Riiio!!
2012-05-27 13:06
Synd synd att varken Thiago eller Muniain inte kom med... synd också att ingen spelare från Castilla kom med haha
Real Madrid Arbeloaa
2012-05-27 12:58
Riiio!!

Jo skulle absolut vara ett alternativ. Ramos-Pique-Martinez-Alba tror jag skulle vara bra. Men ännu grymmare med Ramos-Pique i låset och med Alba och Arbeloa på kanterna. Arbeloa är kanske inte den bästa offensiva backen, men han är grym på stänga sin kant och kämpar som bara den.
Barcelona Riiio!!
2012-05-27 12:57
IKER | CASILLAS | Un icono, modelo y leyenda! |

Tror det bli så också eftersom Alba är en så pass offensiv ytterback måste man ha en defensivare högerback som är säker bakåt och det är Arbeloa. Men samtidigt hade jag inte haft något emot o se Ramos, Pique, Javi Martinez, Alba. Martinez har varit gryyym iår också!
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-05-27 12:57
Arbeloaa

Andoni Iraola? Mycket bättre.

Om jag hade vart Del Bosque hade jag spelat så här:

Valdes
Ramos javi Martinez Pique Alba

Xavi - Busquets(BÄÄÄÄÄZZZTT) Iniesta

Silva Llorente Pedro/Mata
Barcelona Riiio!!
2012-05-27 12:55
Rambla~

"byta ut" Minuesa och Sergi Roberto och samtidigt låna ut Tello ett år till Atletico mot Adrian hade varit nice egentligen. Sergi Roberto är bra med Dos Santos är egentligen minst lika bra samtidigt som Muniesa kommer få det svårt att komma in i A-laget antingen som mittback eller vänsterback då vi har Bartra och Grimaldo som kommer med raketfart mot A-laget
Real Madrid | IKER | CASILLAS | Un icono, modelo y leyenda! |
2012-05-27 12:55
AndreD - Ànims Abirey //

Hur kan du vara förvånad över att Arbeloa blivit uttagen? Han är given i ett av världens allra bästa klubblag och kommer förmodligen ifall inget drastiskt sker inleda från start i EM, och det med all rätt.

Sergio Ramos bör inte flytta på sig från sin centrala position och i samma veva har Del Bosque berömt honom ett flertalet gånger nu på sistone som mittback, därav kommer han tillsammans med Pique troligtvis bilda ett mittlås samtidigt som Alba tar hand om platsen ute till vänster.
Barcelona Mäktiga Messi
2012-05-27 12:53
AndreD nya matchtröjorna är riktigt snygga men bara om man kan ta bort äckliga Qatar . äckliga Qatar har verkligen har förstört mycket av vårt vackra spel pga att spelarna inte är vana att spela med sponsor på tröjan . vi har ju aldrig haft en sponsor på tröjan
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Riiio!!
2012-05-27 12:51
Haft Ramos och Juanfran som högerbackar (även om Ramos varit topp 3 i världen mittback iår) och hellre tagit med någon mittback typ Botia, Victor Ruiz eller någon annan som varit grym iår...
Real Madrid Arbeloaa
2012-05-27 12:49
AndreD - Ànims Abirey

Vem tycker du ska kommit med istället för Arbeloa då? Albiol håller jag med, han har ju inte ens lirat något den här säsongen.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Gracies Pep
2012-05-27 12:48
@AndreD - Ànims Abirey:

Så länge det bär våra färger och märke så är det bra.
AndreD - Ànims Abirey
2012-05-27 12:43
Hur i helvete kan Arbeloa och Albiol (!!!!!!!!!!!!!!!!!!) komma med? Helt jävla sjukt.
Barcelona Mäktiga Messi
2012-05-27 12:42
tråkigt att el capitano puyol o Thiago o villa att dom inte kom med i em truppen . då hade de blivit katalanska landslaget . men vi dominerar fortfarande i spanska landslaget grattis looren skön låt
Barcelona Rambla~
2012-05-27 12:41
Seriöst, ska vi släppa tre av våra bästa canteranos till Atlético Madrid? Vad fan tror de egentligen?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-05-27 12:40
Snarare är det konstigt att Negredo kommer med före Soldado. Torres har ju ändå vaknat till liv på slutet och det är fler än del Bosque som litar till rutinen i stora mästerskap.

Kan tänka mig att en och annan är förvånad över att Pedro kom med, hans två mål mot Athletic fick säkert vågskålen att tippa över till kanarierns fördel.
Barcelona Rambla~
2012-05-27 12:39
Hur fan kan Albiol hela tiden bli uttagen utan att spela något i ligan? Finns det verkligen inte bättre alternativ?
Barcelona Rambla~
2012-05-27 12:38
Soldado viker ner sig vid större motstånd. Han räcker inte till helt enkelt. Fast ska man gå på meriter denna säsong så borde han ju varit med.

Pedro tex, kommer ju knappast med på hela säsongens prestationer utan lite på gamla meriter. Alla vet vilka viktiga egenskaper han besitter, kan spela på båda kanter, är väldigt viktig i presspelet och en sylvass målskytt. Frågan är om han inte är den bästa avslutaren i truppen nu när inte Villa är med?
AndreD - Ànims Abirey
2012-05-27 12:38
Hemmatröjorna är ju riktigt snygga för att vara helt ärlig. Fattar inte varför folk klagar...
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-05-27 12:37
Hur fan kan Negredo komma före Soldado?
Barcelona Abbe.
2012-05-27 12:34
Torres är med, före Soldado. Snacka om att leva på gamla meriter. Ofattbart.

Truppen i sin helhet:

Casillas, Valdés, Reina, Arbeloa, Juanfran, Ramos, PiquéAlbiol, Javi Martínez, Jordi Alba, Busquets, Xabi Alonso, Xavi, Iniesta, Cazorla, Mata, Silva, Cesc, Navas, Pedro, Llorente, Torres y Negredo.
Barcelona Abbe.
2012-05-27 12:32
Valdes, Pique, Busquets, Xavi, Iniesta, Cesc, och Pedro.

Kul för Pedro! Dessvärre kom inte Thiago med. Antar att han får en viktig roll i sommarens OS istället.
Barcelona Abbe.
2012-05-27 12:21
För att svara på min egna fråga så tar del Bosque ut resterande spelare 12.30. Ska bli intressant att se om Pedro lyckades slå sig in i truppen.

Och för er basketintresserade så kan ni se andra semifinalmatchen mellan Regal Barça - Valencia i ACB-slutspelet i länktips.
El_PitBUL_Gary_Medel
2012-05-27 12:00
@Briljanté:

Hon är ju född här så svensk är hon!
Barcelona Briljanté
2012-05-27 11:48
Shanghai

Hahha. Det skönaste med hennes seger är att hon inte är svensk. Stackars SD. Vad vore Sverige utan invandrarna.

Aja nu ska jag inte förstöra Les Rambles. Sry!
Barcelona Abbe.
2012-05-27 11:40
Har för mig att katalanska TV3 sänder spektaklet ikväll. Tyckte att de gjorde reklam för det under firandet igår, vilket också sändes på "trean".

För övrigt, är det officiellt när del Bosque tar ut resterande spelare i sin EM-trupp?
Barcelona MesQueUnClubFCB-Gracies Pep
2012-05-27 09:46
@Barca4eva:

Säkert TV4SportXtra
Barcelona LeoMessi
2012-05-27 07:12
Kan inte förstå hur puyol inte är lagkapten i landslaget? Finns ingen bättre lagkapten än honom.
Barcelona Éluc
2012-05-27 05:23
Vilken förjävla härlig kapten vi har!
Annons: