/spanien/barcelona/forum/9040.aspx/spanien/barcelona/forum/9040.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-26 23:30
Rambla Okej! Stackars Thiago om han missar em... Han har dock tiden framför sig! Håller med att det är skönt att säsongen är över. Eller åtminstone alla skador den har fört med sig. Hoppas på betydligt mindre av den varan kommande säsongen!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Occi
2012-05-26 23:17
Gåshud när Alves sjöng med på hymnen i slutet av firandet. Annars såg han dock ganska deppig, ensam och nästintill gråtfärdig ut av det lilla jag såg honom.
Barcelona Ibillay
2012-05-26 23:13
@Rambla~:

Tackar!
Barcelona Rambla~
2012-05-26 23:04
@Ibillay:

Här på barcastuffs twitter hittar du lera videolänkar från firandet.
Barcelona Rambla~
2012-05-26 22:59
@Arbeloaa:

Haha, en ganska så udda sport men väldigt populär i Barcelona. Roller Hockey på engelska eller Hockey patines på spanska.
Barcelona Rambla~
2012-05-26 22:57
@1.70-ligan - Cuenca y Tello:

Cesc är borta 7-10 dagar så hans medverkan är nog ingen fara. Han får ta det lite lugnt nästa vecka helt enkelt. Det är värre med Thiago för någon läktid för honom har de inte informerat om.

Dessa jävla irriterande ständigt återkommande skador denna säsong. Fy fan vad glad jag är att säsongen äntligen är över.
Barcelona Ibillay
2012-05-26 22:51
missade firandet, kan man se hela igen nånstans?

Tack på förhand
2012-05-26 22:46
Cesc och Thiago skadade sig tydligen igår och är tveksamma för spel i EM? I alla fall de inledande matcherna
Real Madrid Arbeloaa
2012-05-26 22:41
såg länken på livefirandet och just nu så visar dom highlight från nån sport med rullgrillor och typ en landhockeyklubba, ser ut att vara en rolig sport! någon som vet vad den heter?
Barcelona The Ball Tu mi
2012-05-26 22:37
Var det bara jag som tyckte att Valdés blev sur på Pep där mitt i cermonin? Såg inte riktigt vad som hände för min stream laggade lite men han verkade lite upprörd.
2012-05-26 21:45
livetream till firandet. Med engelsk kommentator!
2012-05-26 21:43
Barca B leder med 1-0 hemma mot Las Palmas och ser ut att ta en efterlängtad trepoängare. Rafinha ökade i detta nu på till 2-0 så segern ska nog vara i hamn då vi går in på övertid nu! För övrigt är Ilie är tillbaka på planen igen efter alla skador:)

Perfekt uppvärmning inför cupfirandet som börjar nu!
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-05-26 21:42
Se när laget firar Copa del Rey i Camp Nou. Se länktips för live-stream.

Barcelona Barca o Mort!
2012-05-26 21:21
Keite

Haha Madrid-billig straff!
Barcelona Keite
2012-05-26 20:46
España 2 - 0 Serbia

Real Madrid Zizou Haz
2012-05-26 20:10
@el Maestro:- ):

han spelade ca 75 minuter.
Barcelona el Maestro:- )
2012-05-26 20:04
@Ibillay:

Ja, jag tror att han fick spela hela matchen.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Gracies Pep
2012-05-26 19:57
Jag ser.....

Valdes
Alves puyol pique Abidal/Alba
Xavi Busquets Iniesta
Alexis Messi Pedro

Bänk:
Villa
Pinto
Montoya
Cesc
Masherano
Tello
Hummels
Barcelona Ibillay
2012-05-26 19:54
Spelade Cristiano idag för Portugal?
2012-05-26 19:51
någon som vet om det är någon vänskaps match på gång för barca
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-26 19:50
Spelar Pedro som igår ska han vara i startelvan. Villa var verkligen inget att hänga i granen under hösten. Jag tror han blir ett viktigt tillskott till truppen, men att han är given direkt när han kommer tillbaka är bullshit. Alexis Sánchez har överlag gjort en bra debutsäsong, jag tror bara det kan bli bättre från hans sida.

För mig så ingår Messi, Alexis och Pedro i anfallet som startar nästa säsong. Men det kommer såklart ändras. Messi käns rätt självklar vad som än händer men både Alexis och Pedro kan hamna i formsvackor, och då finns David Villa att tillgå. Längtar verkligen tills han är tillbaka. Skulle vara riktigt skönt med fyra världsklassanfallare i form nästa säsong, då blir det svårt att stoppa oss.
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-05-26 19:42
Guldmittfältet med Busquets xavi iniesta ska starta de flesta matcher INGET SNACK om saken. Thiago och cesc får roteras in här då och då. I anfallet ser jag villa-Messi-pedro som det optimala, vi får se hur tuff konkurrensen blir om ytterplatserna i höst. Ifall spelet låser sig kan man låta Cesc göra ett inhopp som nia(eller varför inte testa thiago där?) och flytta över Messi till höger. Tito ser ut som en riktig mysfarbror. Är taggad som fan inför nästa säsong! Någon som vet vilket datum biljetterna till supercupen släpps?
Barcelona Briljanté
2012-05-26 19:41
B-Guden

Det gillar jag inte heller Men Villa var ändå den spelaren som tredje mest poäng ända tills vinteruppehållet om jag inte har fel. Det jag menar är att hans lägsta nivå ändå är relativt hög och därför ska han spela. Man vet att han alltid gör över 20 mål per säsong och det är skönt att ha ett så säkert kort. Ska bli skönt och ha tillbaks honom när säsongen börjar.

Vill även ge cred till alla spelare igår. Extra skönt att de spelarna som inte varit givna i år (Pique,Pedro) gjorde grymt bra ifrån säg. Även Mascherano var grym och vår framtida högerback Montoya tror jag verkligen kan bli en ny Busquets/Pedro inom några år. Hoppas på Bartra nu bara :D
Barcelona B-Guden
2012-05-26 19:27
Briljante

Så som Villa spela innan han blev skadad så är han långt ifrån given, Gillar inte när folk får spela PGA sitt namn, och det har Pep bevisat att han inte gör, men nu är Tito tränare men tror inte han kommer låta innan spela PGA namnet heller.
2012-05-26 19:21
Greatest moments
Barcelona Briljanté
2012-05-26 19:18
Att vi är bättre som lag när Messi spelar på kanten köper jag inte. Själv tycker jag att om vi får ut det maximala ur Messi blir vi bättre som lag och alltså ska han spela i mitten för där gör han bäst ifrån sig.

Men samtidigt kan det låsa för honom ibland. Därför vill jag helst se ett rörligare anfall som tidigare år där Messi ibland spelar på kanten och viker in så vi får ett varierande anfallsspel.

Själv tycker jag Villa är gven som vänsterytter när han är frisk så det kommer bli ett en rejäl konkurrens om den sista anfallsplatsen mellan Alexis och Pedro. Sedan har vi även lite extra bredd med Cuenca och Tello så anfallbesättningen är jag väldigt nöjd med.
Barcelona Nesto
2012-05-26 19:12
Säsongen är slut och den har verkligen blandat och gett.

Hoppas vi kommer tillbaka hungrigare än någonsin nästa säsong!
Anem Tito i Barça!
Real Madrid 'Balotelli - El Mejor Jugador del Mundo
2012-05-26 19:11
Inte så konstigt i och med att han var punktmarkerad längre upp på planen? Han ville antagligen bli fri från sin spelare. Håller förövrigt med dig om att Messi bör fortsätta som falsk nia, att låsa han på en kant vore inte det mest optimala.
Barcelona Barclasico
2012-05-26 19:05
Vad säger om Hulk?, skulle inte han passa i Barca ?
Barcelona Unicef
2012-05-26 18:52
Messi centralt med Pedro på höger o Alexis till vänster är de klart bästa för ett mer traditionellt 4-3-3... Om man nu ska risa Pep för något så är det ju hans usla roterande och sena byten oa om vi leder matcher lr jagar mål... Jag är så sjukt sugen på Titos projekt nu så de kryper i hela kroppen!!!
Annons: