/spanien/barcelona/forum/9033.aspx/spanien/barcelona/forum/9033.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2012-05-30 14:28
el Flaco

"Han kamouflerade den dåliga nyheten med Peps avsked med den goda nyheten om att Tito skulle ta över."

Är inte det ganska smart då? Det går naturligtvis vrida och vända på det, men jag tycker inte det är helt dumt agerat. Å andra sidan håller jag med dig att det var ovärdigt gentemot Pep att inte låta presskonferensen handla enbart mot honom.

Jag kan bara tala för mig själv men minuterna efter Pep bekräftade att han inte fortsätter som tränare var helt fruktansvärda. Nyheten om att Tito skulle ta över gjorde sedan att allting vändes till en ganska behaglig känsla.

Det är märkligt att man offentliggör med en ny tränare utan att ha förhandlat klart - men för min del som supporter kan jag tycka att det var otroligt skönt att det kom ut direkt. Hade kunnat bli väldigt jobbigt annars.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-05-30 13:56
Tycker att Rosell gjorde fel när han annonserade att Tito skulle ersätta Pep. För det första för att tanken var att den presskonferensen enbart skulle handla om Guardiola och Rosell borde ha visat mer respekt för den bästa tränaren denna klubb någonsin haft. Och för det andra så hade man inte ens förhandlat klar med Tito Vilanova.

Väldigt märkligt gjort av Sandrusco. Jag kanske är ny till allt det här, men jag trodde att man först förhandlade och skrev på kontrakten och sedan presenterade tränare. Tycker fortfarande att Rosell gjorde det för att rädda sin egen röv. Han kamouflerade den dåliga nyheten med Peps avsked med den goda nyheten om att Tito skulle ta över.
Atlético addeh
2012-05-30 13:54
el Flaco

Jag förstår hur du menar, men samtidigt kan man förstå att Rosell och ledningen ville gå ut med det så fort som möjligt att Tito tar över - även om alla papper och dylikt inte är påskrivna. Ett muntligt avtal väger lika tungt, och i det här fallet tror jag inte vi behöver känna varken oro eller dra några andra slutsatser kring det.

Jag tyckte det var bra att man gick ut direkt med att Tito tar över.
Barcelona Rambla~
2012-05-30 13:43
el Flaco

Där har du orsaken till varför man är så sent ut med värvningar och förberedelser inför nästa säsong. Nu ska först Titos kontrakt bli klart vilket säkert tar ca 2v. Jag läste idag att Tito helst vill ha allting som rör värvningar, vilka som ska ingå i hans stab mm klart innan han går på semester. Ja men lycka till med det. :P

Dessutom, Peps kontrakt går ju ut först 30 juni, så officiellt är han fortfarande tränare.
Barcelona Mido
2012-05-30 13:31
Nu e d officiellt, la liga börjar den 19:e aug
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Soap
2012-05-30 13:21
el Flaco

Låter väldigt underligt, vad händer om Tito skulle tacka nej? Skulle man då ut och leta en ny tränare? Nu tror jag ju inte att det händer, men ändå.
2012-05-30 13:15
Josep Maria Orobitg, Tito Vilanovas agent, håller på att förhandla med klubben om det nya kontraktet som huvudtränare. Det talas om ett två års kontrakt.

Bara jag som finner det märkligt att Rosell annonserade att Tito skulle ersätta Pep innan kontraktet ens var förhandlad och signerad?
Barcelona Barca - King / Messi mr. Golazo
2012-05-30 12:37
Inte undra på varför chelsea fick hazard. De betala 32 mille pund till lille. Plus ett kontrakt som sträckers sig 5 år värd 90 mille pund. goal.com Det helt sjuk att dessa summor har blivit så överdrivet i dagens fotboll. Tack vare, jadå vi alla vet vilka.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-05-30 12:03
Guardiola met yesterday with Chelsea officials in Spain and wants a face-to-face meeting with Chelsea owner Roman Abramovich. [the sun]

Avdelning the sun gör det igen...
Barcelona Guardiola_Pep
2012-05-30 11:56
kan någon länka full download till UCL finalen 2011?? helst engelska kommentatorer
2012-05-30 11:31
Arrigo Sacchi: "Världen kommer minnas detta Barça 20 år framöver för att de har evolutionerat och revolutionerat fotbollen".
Valencia Bat - El Flaco
2012-05-30 11:30
Det som talar för att ni värvar Alba innan VM är för att han från början kommer från er ungdomsakademi och är Barcelona-fan. Frågan är om det väger över vad Valencia gett honom, det vore väldigt fult att lämna för att ni får ett billigare pris innan EM. Pengar borde ju inte vara ett problem för er.
Barcelona Effect
2012-05-30 10:58
Behöver jag säga att Messi är nominerad i årets lag? Får han inte en plats där cyklar jag naken genom Sverige
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-05-30 07:38
In med Alba plus en mittback, sen får La Masia göra resten.
Barcelona påfågeln
2012-05-30 07:06
Soriano är ju såld sen vintern. Att flytta upp en 26-åring som visserligen har vunnit skytteligan i segundan skulle ha kännts konstigt, han ska ju spela nummer nio position också. Om Bojan hade det lite svårt på kanten, vad skulle inte Soriano ha.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Gracies Pep
2012-05-30 05:21
J. Soriano har varit en som jag ville se i A-Laget 11/12
Barcelona MesQueUnClubFCB-Gracies Pep
2012-05-30 05:09
@Pep, The Creator:

Jag tycker Fontas ska stanna. Han riskera sin säsong för oss plus så är han en bra Back-Up. Jag menar inte att Fontas är bra på grund av att han riskera sin säsong för oss.

Real Madrid Ivan Zamorano 9
2012-05-30 00:53
Spärrad!/ Red
Barcelona Barca4eva
2012-05-30 00:31
Ivan Zamorano 9

Jag kan inte bedöma Zidane som spelare då jag inte följde honom men är det verkligen så smart att komma in och kalla folk snorungar när du själv ser ut att ha hoppat av grundskolan?
Real Madrid Ivan Zamorano 9
2012-05-30 00:23
fan vad ni skämmer ut er hur kan man säga att zinedine zidane är överskattat det måste vara det sjukaste jag någonsin hört ..... hahaha shiiiit asssssså märks att det bara är snorungar här som började heja på barca för några år sen !
tips till er ladda ner alla hans matcher ni har missat något assss
Barcelona Riiio!!
2012-05-30 00:07
Ska vi värva någon EM spelare (är väl kanske bara Alba i så fall) så ska vi göra det nu innan mästerskapet börjar. Annars kan det bli dyrt om det går bra för spelaren. Väntar vi så kanske Zubi o resten lägger fokus redan nu på någon annan..
Barcelona Ibillay
2012-05-29 22:31
@Andreas V.V:

När och hur köper man biljetter då?

EDIT: Okej, var inne på HSV:s sida...ickemedlemmar kan börja köpa den 5 juni.
Barcelona Andreas V.V
2012-05-29 22:25
Imtech Arena, där Tito gör sin första match har jag varit.
Otroligt fräsch och modern arena.

Ej så långt ner i Tyskland heller så är någon sugen på att se Barcelona utan att behöva åka vidare långt kan det ju vara ett förslag. För er som bor i ex Malmö är det ju i princip bara att hoppa på färjan och sedan åka några mil.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-29 22:13
Mojito

Tror du det dröjer länge innan det exakta datumet fastlås till Gamper-matchen? Man vågar ju inte chansa på att boka flyg eller dyl innan dess :P
Barcelona LeoMessi
2012-05-29 21:50
Barca007 Haha bra för den där summan det skrevs om var lite väl hög:P
Barcelona Barca007
2012-05-29 21:46
LeoMessi

haha nej ville bara skoja lite:P
Barcelona LeoMessi
2012-05-29 21:38
Barca007 Om något så verkar den där nyheten väldigt gammal och påhittad.
Barcelona Barca007
2012-05-29 21:14
kolla alla!
Barcelona Pep, The Creator
2012-05-29 19:57
Vad tror ni om Fontas?
Själv tror jag att han får sin sista chans nästa säsong även om han aldrig riktigt fått en chans.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-05-29 19:06
1.70-ligan (och Tobbe)

Korrekt, Gampern ska, enligt el Mundo, spelas 12 augusti. Rörde ihop dartumen något.

Gampermatchen är aldrig fullsatt (särskilt inte nu med supercupen så nära inpå), så lättaste sättet att få tag på biljetter torde vara via hemsidan eller utanför Camp Nou.
Annons: