/spanien/barcelona/forum/9031.aspx/spanien/barcelona/forum/9031.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Coach pep.
2012-05-26 13:37
Såg inte matchen ordentligt men det kändes som att vi spelade en aningen annorlunda fotboll igår mot det man är van vid. Mer rakt, mindre sidled, Messi ofta på kanten m.m. Det berodde nog till stor del på att Athletic inte ställde upp bussen och själva spelade med hög backlinje men hoppas detta var en förhandstitt på Titos Barca och vad som komma skall. Vi kändes ostoppbara men det är intressant hur uselt Athletic spelar i ännu en final. De borde samla ihop pengar och ge dem tillbaka till deras fans.
Wena
2012-05-26 13:37
q233233333qa
Atlético addeh
2012-05-26 13:31
Är det en ny trend att skriva Alvez med z eller vad är det frågan om?
Barcelona Barca - King / Messi mr. Golazo
2012-05-26 13:26
Alvez är en legend inom klubben. Bättre högerback har vi aldrig haft enligt mig. Han har fortfarande 2-3 bra år att ge... Han borde verkligen inte säljas. Jag hoppss på det. För det är skumt att han inte var med och fira.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2012-05-26 13:25
Messi e ju helt galen :)

Barcelona B-Guden
2012-05-26 13:10
Som jag såg igår så är Montoya en guldklimp, men nej han ska inte ta över efter Alves till den här säsongen det ska ingen göra, Alves ska spela kvar.

Sen vet jag inte vad det är med Sanchez han verkar va så nervös så när han ska ta emot en boll så flyger den iväg några meter som håller på ställa till det för honom, skärpning där,

Men igår var den en dröm, att Se Xavi spela som han gjorde gör mig ledsen, vem ska kunna ta över efter honom ? Ingen.
Nä kan fan ta och hylla hela laget var grym igår
Barcelona Barca4eva
2012-05-26 13:07
Siempre Barca

Fick ett mail där det stod att dörrarna till Camp Nou öppnas 19.30 och firandet börjar 21.45.
Barcelona Siempre Barça
2012-05-26 12:55
Vet nån när ska spelare ska in på stan och på camp nou, firande?? Vilken tid börjar det??
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-05-26 12:55
Så som Pique spelade igår under hela matchen rankar jag honom som en utav världens bästa mittback någonsin. Hans passningsspel, blick över spelet, 50 meters rushningar, huvudspel, markering. Han var ÖVERALLT på plan. Vilken lirare!! Creed till Masken oxo som var felfri matchen genom. Så kul o se att vi verkligen har brutala mittbackar tillgängliga inför kommande säsongen. Puyi? Han är ALLT och ALLA.
Barcelona Keite
2012-05-26 12:34
@Jonas - tots units fem força:

Jag blir spyfärdig... fuck me vad fula. Snacka om att pissa på Barcas historia.
Som Uniteds nya tex. Nike är fan cp.
Barcelona 100% AntiMadridista
2012-05-26 10:34
Det var en person som stal mitt hjärta igår och det var tyvärr inte Guardiola utan Kung Carles Puyol!!! Vad fan ska Barca göra utan honom den dagen han slutar??
Barcelona Tiki-Taka
2012-05-26 10:28
Vart var Alves igår??? Varför kom inte han med de resterande ?
Barcelona SamMajid
2012-05-26 10:22
Gonzalez-barca

Hur mycket kostade din biljett?
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-05-26 10:16
Lite roliga detaljer om nya tröjorna.
Valencia Dallan
2012-05-26 09:53
Är du världens bästa manager? Visa det då!

http://www.powerplaymanager.com/r611647/
Barcelona Rambla~
2012-05-26 09:24
@Siempre Barça:

Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-05-26 09:18
Grymt skön vinst igår! Allihopa, Alves har inte lämnat än, han är världens bästa ytterback och en viktig del av vårt dream team. Skärpning, efter några svaga insatser vill ni ersätta honom med spelare som Zabaleta och Boateng!
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-05-26 03:49
Barca - King Du, Alves har inte lämnat
2012-05-26 02:51
Det är helt galet hur snabbt tiden går. 4 år med pep team gick som vinden. Pep lämnar! Kanske alvez, keita och affelay. Nya ansikten tar över och gamla bleknar bort. Men jag kommer aldrig glömma dessa 4 magiska år med pep team. Om det byggs en ny arena borde det göras en staty på Pep och samtliga tongivande spelare under de fyra åren med Pep. Fyfan vad ledsen man blir..... Farväl Pep, farväl alvez, din jävla KUUUUUUNG..
Barcelona nemo
2012-05-26 02:20
Lite natthumor, Shakira och Jordi Moix firar!
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-05-26 01:46
SamMajid

Jag skulle tippa på den 18:e och den 22:a augusti utan att vara helt säker. En sak som är säkert är iaf att den första matchen spelas på Camp Nou då ligavinnarna alltid avslutar på hemmaplan.

Du kan vara lugn dock, jag bokade allt 3 veckor innan när jag åkte ner på supercupen förra året, var inga problem alls och det fanns flera tusen biljetter kvar dagen innan matchen.
Barcelona SamMajid
2012-05-26 01:43
Någon som vet när supercupen spelas på Camp Nou? ska eventuellt åka Ner för
att kolla.

Tack på förhand!
Barcelona petersays
2012-05-26 01:43
Alves ut - Jonás Gutierrez eller Jerome Boateng och Montoya in + en offensiv vänsterback och vänsteranfallare (Eden - ain't gonna happen). Nu kör vi på båda kanter ;)

Ps Ryktet om Figo till Madrid - dags att låsa in alla grisar i katalonien..
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-05-26 01:34
Mourinho fick väl två matchers avstäning förra året? Så då borde han missa bägge matcherna under supercupen och Tito första matchen. Sen så fick Özil, Marcelo och Villa rött kort så de borde med missa åtminsone första matchen.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-05-26 01:18
Landslaget kollar på matchen! :)
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-05-26 01:10
Enligt mig är det positivt att Alves lämnar då han saknar motivationen och hungern. Han har gjort så mycket för klubben, men det är nog nu dags för Montoya att visa framfötterna och dominera dem närmsta åren. Han ser mycket lovande ut och det har jag alltid tyckt sen U-21 i Danmark ifjol.

Tack för allt Pep, jag kommer att sakna dig oerhört mycket!
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-05-26 01:01
Mitt i allt kom jag och tänka på Giovani dos Santos. Såg att han skickade en tweet till sin brorsa för att gratulera honom. Fatta vilken ångest, lämna en klubb som de nämsta åren vinner 14 titlar...
Barcelona Riiio!!
2012-05-26 01:00
Men va fan ska vi nu behöva leta efter en högerback av klass också. Klart att Montoya kan bli "en ny Pedro & Busquets" som blommar ut rekordsnabbt under nästa år men vi har ju ändå ingen backup till honom då haha.

Högerbacken känns kanon nu med Alves och Montoya. Kör vi med Pique och Mascherano som mittbackar och Puyol och Bartra som reserver ser det bra ut där också (även om det hade suttit fint med en mittbacksvärvning). På vänsterbacken köper man antingen in en storstjärna som Alba och har Adriano som reserv eller kör fullt ut med Adriano och köper in någon helt ok vänsterback (killen från Granada som det ryktats lite om.

Säljer man Alves så är jag säker på att antingen Alba eller Bale kommer värvas in och nu blir plötsligt vår vänsterkant "den offensiva" medans Montoya eller Zabaleta eller vem dem nu kikar på blir mer defensivt lagda ytterbackar. Det låter ju faktiskt lite intressant ändå. Visst är Alves en viktig spelare men trivs han inte och om det stämmer att an börjat festa på så kan det vara smart att "spendera" på vänsterkanten och värva in lite mindre namn till högerbacksplatsen, en spelare som alltså är kanske på liknande nivå som Montoya.

2012-05-26 00:49
Så ledsen alvez måste vara. oavsätt vad sitter killen och tänker på alla minnen :(
Barcelona Siempre Barça
2012-05-26 00:45
Har nån bild på puyol när han har Boda catalonien och Baskiens flagga??
Annons: