/spanien/barcelona/forum/9028.aspx/spanien/barcelona/forum/9028.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-06-02 18:50
| IKER | CASILLAS | Un icono, modelo y leyenda! |

Priserna i sig ger en fingervisning av vem som har varit mest dominant
Real Madrid | IKER | CASILLAS | Un icono, modelo y leyenda! |
2012-06-02 18:46
!Sergio_ Busquets! //

Ja, du nämner det själv. Hur kommer det sig då att Iniesta är bättre än Zidane enligt teorin som du så gärna nämner att Madridistas eller "Messi-hatare" påpekar? Dvs. Om du följer den till punkt och pricka och därmed inte vänder och vrider på den...

Som sagt, en kombination av allt krävs mer eller mindre för att man ska nämnas bland de allra bästa. Med andra ord succé på klubblagsnivå, landslagsnivå samt på det individuella planet.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-06-02 18:40

Jag fattade inte vad du skrev i inlägget under. Men om det gäller kollektiva priser så har Messi 18 och Zidane 13. Individuella priser har Messi 77 och Zidane 45. Du skrev att de skulle va en kombination av kollektiva och individuella priser och här har du statistiken. På klubbnivå! Landslagsnivå har Zidane åstadkommit mer.

Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-06-02 18:34
!Sergio_ Busquets!

Mama mia tote la smor! (har faktiskt ingen aning om vad jag precis skrev).
Men jag hoppas att det betyder: Mama mia du sänkte precis allihopa på ett slag. Ett slag!
2012-06-02 18:27
!Sergio_ Busquets! //

Du verkar inte vara medveten om att den där teorin som du föredrar att gå på handlar om en kombination av att vinna individuella priser samt kollektiva titlar. Du uppfattar det som att teorin går ut på att det enbart handlar om kollektiva titlar med tanke på hur du uttrycker dig:

"Jag sa att om man tar den dumma teorin som många Messi-hatare använder för att trycka ner Leo och lyfta Zidane, med den teorin så blir Iniesta bättre än Zidane."

Du verkar inte begripa att du argumenterar kring teorin på ett felaktigt sätt. Eller för att uttrycka mig på ett mer uppenbart sätt - du tolkar teorin fel.
2012-06-02 18:12

"Ja, jag förstod poängen. Förövrigt måste jag nämna att din jämförelse Iniesta samt Zidane emellan faller kort."

"handlar det enbart heller inte om kollektiva titlar som det ser ut som att du försöker få till det som i dina motargument. Det gäller föga förvånande att vinna individuella priser i kombination med kollektiva titlar ifall man vill nämnas bland de allra bästa"

Haha, först säger du att du förstår poängen och genast i nästa mening så bevisar du att du inte fatta poängen. Jag sa aldrig att Iniesta var bättre än Zidane. Jag sa att om man tar den dumma teorin som många Messi-hatare använder för att trycka ner Leo och lyfta Zidane, med den teorin så blir Iniesta bättre än Zidane.

Om frågan var vem som har bäst individuella priser så blir det ju ingen match mellann Zidane och Messi.

Messi Vs Zidane
Fifa Ballon d'or 3 - 1
Fifa World Player of the Year 3 - 3
Young Player of the year: 3 (World Soccer Young Player of the year) - 2 (Legue 1 Best Youth Player)
World Soccer Player of the Year 2 - 1
ESM Team of the Year: 5 - 4
Golden Shue: 2 - 0
La Liga Top Scorer: 2 - 0
Copa del Rey Top Scorer 2 - 0
La Liga Player of The Year 3 - 0
La Liga Foreign Player of the Year: 3 - 1
Uefa Team of the Year 4 - 3
Uefa Club Footballer of the Year 1 - 1
Onze d'Or 3 - 3
L'Équiepe Champion of Champion 1 - 1
Fifa World Cup Al Star Team - 0 - 2
Uefa Team of The Year 4 - 3
Fifa World Cup Dream Team 0 - 1
FIFPro World Xl 5 - 2
Fifa World Cup Golden Ball 0 - 1

Detta var alla stora individuella priser och de slutade 12 - 3 till Messi. De priserna som Zidane har fler i individuellt är från landslagssammanhang, där vi alla vet och alla cules med vett i huvudet erkänner att Zidane har lyckats bättre.

Dessutom, om du är intresserad så kan jag också nämna att totalt har Messi tagit emot 77 kända individuella priser medan Zidane har tagit emot 45. Lägg också på minnet att Leo är 24, han har åtta år kvar tills han når Zidanes sista år (om Zidane la av i 32 års åldern, är inte säker på hur gammal han va när han la av)

Men all denna statistik, kollektiva och individuella priser spelar väl ingen roll för Zidane har vunnit VM en gång mer en Messi
Barcelona Josep Guardiola
2012-06-02 17:57
Messi är bäst, så enkelt är det. Zidane har inget o göra bland de allra bästa genom tiderna Pele,Messi,Maradona...
2012-06-02 16:16
barcetia - ¡Javi Martinez, por favor! //

Aha ok, då förstår jag! Men, det sättet att tänka på är inte realistiskt enligt mitt sätt att se på saken, nämligen att Messi som spelar i Malmö ska kunna göra en bättre säsong rent individuellt än exempelvis Cristiano Ronaldo som spelar i Real Madrid. Hur man än vänder och vrider på det är man beroende av sina lagkamrater för att saker och ting ska gå ens väg, på såväl det individuella planet som kollektiva planet.

Med det sagt är jag nu tvungen att kila iväg. Ha det!
Barcelona B-Guden
2012-06-02 16:13
med tanke på att förra året ville alla madridstas att Ronaldo skulle vinna pga sitt målrekord i la liga, trots messi tangerade CL mål rekordet och vann CL och La Liga, han var även den som gjorde mest assist tillsammans med Özil. ronaldo vann Skytteligan i La liga och vann Copa del rey

Och i år då vann Real Ligan, Barca vann Copa del rey Messi slog La liga Rekordet med 50 mål, han slog Europa Rekordet slog CL Rekordet slog mest mål i en match rekord, åkte ur mot CL Vinnarna, var magisk i supcercupen mot er där vi vann med totalt 5-4 messi 3 mål 2 assist

Bara för Real vann ligan i år måste Ronaldo va bäst då ? (De flesta) Säger emot sig själva varje år beroende på vem dom vill ska vinna

Jag säger så här jag tycker Messi är bäst och det pga att han är delatig i spelet gör magiska mål och enkla mål, och att han även är den spelare som ligga i toppen av assitligan är otroligt
Barcelona barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!
2012-06-02 16:10
IKER CASILLAS

Menade inte på det sättet.. om spelare i sig spelar i världens bästa lag / världens näst bästa lag är det självklart att han kommer att få det.

Men säg att Cristiano spelar i Real Madrid, vinner CL och cupen men Messi som är en bättre spelare och gör individuellt en bättre säsong i Malmö FF, kommer inte kunna få priset eftersom han inte vunnit samma priser.

Var mer så jag menade. Menade inte på dagens spelare utan menade mer generellt av spelare X och Y i lagen U och Z :-)

Vinner Ronaldo EM tycker jag att han förtjänar Ballon d'Or, OM MAN GÅR EFTER BALLON D'ORS "KRITERIER". Om man ska ta priset för vad det är, bästa spelaren anno 2012 tycker jag Messi borde vinna oavsett utgången från EM.
2012-06-02 16:01
barcetia - ¡Javi Martinez, por favor! //

Kan du med handen på hjärtat säga att Messi förmodligen inte kommer vinna priset som världens bästa fotbollsspelare nästa gång priset delas ut? Messi spelade som bekant i ett lag som under den föregående säsongen presterade lite sämre än Real Madrid, men inte på något vis kan jag tänka mig att du tänker i banorna som gör gällande att Cristiano Ronaldo - med tanke på att han är den främsta konkurrenten - troligtvis (enligt ditt antagande) kommer bli världens bästa fotbollsspelare.

Sedan, när du nämner ni, hur tänkte du där? Alla tänker och tycker inte likadant...
Barcelona Barca - King / Messi mr. Golazo
2012-06-02 16:00
Skillnaden att zidane inte vann ballon D är på grund av att messi är omänskligt bra. Det finns ingen spelare som håller så hög nivå i så många matcher. Därför spelar det ingen roll vem som vinner em eller vm. Och de som röstar är inte barca supportrar. Annars vet alla att de enda som röstat emot messi är madridididiidi och portugiser. Zidane va bra, men va han lika dominant i varje match som Messi;)? MESSI MESSI MESSI<3
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!
2012-06-02 15:44
IKER CASILLAS

Individuella samt kollektiva priser har ingenting med en spelares förmåga att göra. En spelare som är bäst, men spelar i ett sämre lag kommer förmodligen varken vinna individuella eller kollektiva priser då hans lag kommer dra ner honom.

Iniesta är en sämre spelare än vad Zidane var, det är nog de flesta som håller med mig på det men gapet är inte så stort som ni vill få det att verka. Det enda Zidane har som är bättre än Iniesta är målgörandet. Resten är de lika bra på.
2012-06-02 15:30
B-Guden //

Ja, men går man utefter din logik och till följd utav det kollar på statistiken så skulle Zidane vinna priset som världens bästa fotbollsspelare hela sex gånger om inte Cannavaro, Ronaldo (R9), Kahn samt Roberto Carlos existerade. Detta säger sig självt, det är mer eller mindre omöjligt att argumentera på detta vis.
Barcelona B-Guden
2012-06-02 15:17
Gillar inte att man jämför spelare med titlar,
det är inte Pingis vi spelar utan fotboll det är 10 spelare till på plan som läre va bra om man ska vinna titlar.
sen om man kommer 2a eller 3 eller så kan man ändå va bästa spelaren bara att det andra laget som vann har ett bättre LAG

Ex alla Barca hatare satt och grät när Messi blev utnämnd till bästa spelaren före sneijder, men var verkligen nån seriös och menade att Sneijder var en bättre spelare ?

Iker, ja men det är ju nåt man blir utnämnd till inget man spelar sig till, och om man ska kolla på satsen borde ju Iniesta och blivit det om han spelade när Messi och Ronaldo inte fanns,
Edit eller dominerade som dom gör nu

Blev många Edit här nu men, kort och sagt, man måste inte vinna allt för att bli bäst, i så fall är inte Raul i närheten av Vad villa är och det tycker inte jag stämmer in så bra
2012-06-02 15:09
!Sergio_ Busquets! //

Ja, jag förstod poängen. Förövrigt måste jag nämna att din jämförelse Iniesta samt Zidane emellan faller kort. Den där teorin som du nämner att flertalet Madridistas föredrar att dra, har ju med det verkliga förhållandet i att Zidane blivit utnämnd till världens bästa fotbollsspelare tre gånger att göra, något som Iniesta troligtvis aldrig kommer kunna skryta med. Med det sagt handlar det enbart heller inte om kollektiva titlar som det ser ut som att du försöker få till det som i dina motargument. Det gäller föga förvånande att vinna individuella priser i kombination med kollektiva titlar ifall man vill nämnas bland de allra bästa, det om något ter sig naturligt.
-
El Corazon - King of Barcelona //

Det stämmer mycket bra det.
2012-06-02 15:04

Haha, vafan. Men du fattade poängen med mitt inlägg eller hur? Barthez var ett bättr exempel.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-06-02 15:03

Valdes har vunnit Champions League en gång mer. Han har vunnit Zamoran 4,5 år i rad
2012-06-02 15:02
!Sergio_ Busquets! //

Reina har inte vunnit Champions League.
Barcelona Josep Guardiola
2012-06-02 15:02
!Sergio_ Busquets!

Du pissade ner honom totalt. Från och med nu när någon säger att Zidane är bättre än Messi för att han vann Vm.. så kommer jag säga ja det stämmer.

Men Iniesta är världens genom tidernas bästa spelare för han gör Schack Matt med herr ''Jag gillar och skalla andra i Vm Finaler när någon snackar skit om min tomat''
2012-06-02 14:59

Ok, byt ut Valdes mot Reina i mitt inlägg.

Casillas vs Kahn är något jag varken vågar eller pallar gå in på.
Barcelona B-Guden
2012-06-02 14:58
!Sergio_ Busquets!

Dags att spärra dig du kränker alldeles för många ;)
Tänk om alla kunde läsa på lika mycket som !Sergio_ Busquets! folk snackar utan att veta ett skit
2012-06-02 14:57
elbraco - Bojan & Thiago

Ja, men man blir så jävla arg när folk säger att han inte kan vara bland de bästa för att han aldrig vunnit VM. Man får inte säga att han spelar i ett av de sämsta topp landslagen med grym offensiv men värdelös defensiv för Argentinas misslyckanden är hundra procent Messis fel. Alltid.

Aja men som sagt det bevisar ingenting att man inte har vunnit VM eller har svårt att gör mål mot engelska lag på bortaplan. REALLY! är de det bästa de kan komma med " han kan inte göra mål mot engelska lag på bortaplan" Vad fan är det för jävla argument?
2012-06-02 14:51
!Sergio_ Busquets! //

Casillas har vunnit EM, VM och Champions League. Valdés har inte vunnit EM.
Barcelona elbraco - Bojan & Thiago
2012-06-02 14:44
Sergio_Busquets

alltid lika roligt när man kan applicera andras korkade teorier på dem själva för att inse hur korkade de låter. Antingen blir det ett anti-svar eller så är man "dum i huvudet för det är inte samma sak".

Måste för övrigt påpeka att Iniesta, och även Xavi, bör faktiskt hyllas som några av de bästa mittfältarna genom tiderna. Jag säger inte att dom är bäst, jag säger inte att dom är topp 10, men dom bör nämnas bland några av de bästa.

Jag kan inte nämna en enda spelare som kan luckra upp ett annat lags försvar bättre än Iniesta, från mittfältet.

Läste på Puertan någon gång under säsongen när vi hade en man mer och antagligen låg under. Spelet var, som många gånger under säsongen, igenstockat på mittfältet och vi kom egentligen ingenstans. Då var det någon som skrev: "så länge dom inte har Iniesta så är jag inte orolig" och det är rätt typiskt för vampyren. Så vacker att titta på (erotisk dröm som Chiles tränare sa) men samtidigt så effektiv! Drar på sig tre man och dansar som en ballerina iväg emellan dom :)

Fan vad gott med match ikväll! Älskar nattmatcher som börjar runt 24 - 1.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-06-02 14:41
!Sergio_ Busquets!

K L O C K R E N T!!
Barcelona SamMajid
2012-06-02 14:36
Boom! Där kom en ny atombomb från Sergio_Busquets! Forumets egna Messi!
Barcelona SamMajid
2012-06-02 14:36
2012-06-02 14:23
barcetia - #ANIMSABIDAL

"Enligt Madridistas, måste den bästa FOTBOLLSSPELAREN genom tiderna vinna VM och CL och EM"

Det roliga med denna teori är att den skiter inte bara över allt Messi har gjort, utan den skiter över typ alla legenders karriärer. Den får Zidane att se bättre ut än Leo men den får många andra legender att se sämre ut också. Låt oss jämföra några andra legender med nårga av dagens spelare och se om denna teori håller.

När jag tänker världens bästa målvakt någonsin så tänker jag på Oliver Kahn. Ni kanske har någon annan på huvudet men Kahn är den enda jag kan tänka mig. Han vann tyska ligan åtta gånger och vann CL en gång, men han vann aldrig EM eller VM och därför enligt "Zidane teorin" kan han inte vara världens bästa målvakt någonsin. Finns det någon annan målvakt som har vunnit CL, EM och VM? Ja, Barthez. Till och med Valdes. Jag älskar vår Victor men aldrig skulle jag våga jämföra honom med Oliver Kahn. Ta detta argument och gå till Munchen forum och se hur de reagerar

Vi testar denna teori emot Real-legenden Raul. Enligt marängerna Spaniens bästa CF någonsin. Hann vann Laliga sex gånger, CL tre gånger och gjorde mer än 220 mål under sina år i Real. Men vann han VM? Vann han EM? Nej och Nej. Gissa vem som har vunnit VM, EM, CL och Laliga! David Villa. Så enligt denna Zidane teori så måste Spaniens bästa anfallare någonsin vara David Villa eller hur? Undra hur puertan hade reagerat på detta argument?

Denna teori sänker till och med Pelé och Maradona. Péle gjorde över 500 mål i sin karriär och kanske VM-historiens bästa spelare, men han spelade aldrig i någon av de top fem ligorna (Eng, Spa, Ita, Tys eller Fra) och därför vann han aldrig CL och Boom, Péle kan inte vara bästa spelaren någonsin. Samma gäller Maradona, han vann aldrig CL och kan inte då heller vara den bästa spelaren någonsin.

MEN, denna teori gör inte bara Zidane större än vad han egentligen är. T.Henry spelade ju i samma Frankrike som vann VM och EM, han vann CL och Laliga med oss och PL hade han redan vunnit med Arsenal. Är Henry världens bästa anfallare någonsin? Enligt de Real-älskande Messi-hatande fotbollssupportrarnas konstiga teori så ja.

Men glöm inte att Zidane slutar inte som den bästa mittfältaren någonsin enligt denna teori

Zidane avgjorde en VM final, det gjorde denna spelare också!
Zidane vann EM, det gjorde denna spelare också!
Zidane vann CL, denna spelare har vunnit CL tre gånger
Zidane vann tre liga titlar (2 Serie A en Laliga), denna spelare har vunnit Laliga fem gånger
Zidane har gjort tre poäng mot engelska lag (Frisparksmål mot ManU i Juve. Och två assister mot ManU i Real), Denna spelare har gjort fyra poäng mot engelska lag (två mål mot Chelsea och två assist mot Arsenal och ManU)
Fattar inte varför man måste ha bra stats mot engelska lag men tydligen är det as viktigt för Messi-hatarna

Slutligen, vem är denna spelare? VÅR EGNA INIESTA!!! Så enligt den dumma teorin som okunniga idiotiska Messi-hatande Real-älskande supportrar har hittat på, jag vill inte dra alla maränger över en kant det finns många Real-supportrar som är smarta, så är Iniesta den bästa spelaren någonsin. Haha.

Som ni kanske har märkt så är detta en diskussion jag har haft förut med kompisar. Men denna teori är dum och den bevisar ingenting. Henry är inte större/bättre än Maradona/Péle, Valdes är inte större/bättre än Kahn va och Zidanes landslag statistik bevisar inte att han var bättre än Messi.

Jag lovar att detta var de sista Messi vs Zidane inlägget jag lägger upp, till och med jag har tröttnat på diskussionen.

Barcelona Bernie
2012-06-02 13:16
Guardiola: ''Jag har fortfarande inte bestämt mig vad gäller min framtid, vi får se vad som händer. Jag kanske återvänder till Barca, och kanske inte. En sak är säker, och det är att jag kommer ha Barca i mitt hjärta för evigt.

''Jag njöt under cupfinalen. Spelarna ville ge mig en present, och det gjorde de med segern''

Annons: