/spanien/barcelona/forum/9027.aspx/spanien/barcelona/forum/9027.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-06-02 21:59
2 mål, en assist och en ordnad straff. Afellay hade en fin afton med oranje Jag tycker inte heller vi behöver köpa en forward, bara behålla de vi har! Afellay o villa blir två kanonförstärkningar som vi får gratis. Som el flaco var inne på är defensiven prio ett. Efter det bör prion läggas på att bredda truppen lite. Jag ser gärna att två köps in där och ingen lämnar truppen överhuvudtaget. Inte Keita heller, framförallt inte gratis. Han har egenskaper vi behöver sett över hela säsongen
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2012-06-02 21:58
Mojito

Precis och någon dag senare kan man läsa att summan ligger på 7,5-8m. Varför ens hinta om att man kan tänkas sälja? Summan sjunker ju hela tiden.

En annan sak, man har även lyckats slarva bort så att Keite kan lämna utan ersättning. Hur fan gick det till? Milan hade köptvång på Aqulani från Liverpool om han uppnår en viss speltid. Det slapp de göra, jag har för mig att det fattades typ en halvlek, 45 minuters speltid, för att de skulle slippa. Snacka om att ha koll. :P

Hur blir det med Botia? Är det inte 15 juni hans återköpsklausul upphör? Jag kan nästan slå vad om att man struntar i det. :P
Barcelona DM1982
2012-06-02 21:57
Portugal är riktigt usla, de ligger under med 2-0 och blir utbuade av publiken.

Ronaldo som kapten känns som ett skämt nästan, han är en grym spelare men absolut inte kaptensmaterial. Det samma gäller Messi i Argentina, han ska inte vara kapten.

Nä, Portugal kommer nog skämma ut sig i EM och Ronaldo kommer inte komma ett steg närmare Guldbollen.
Barcelona donnie
2012-06-02 21:56
Tello, Cuenca, Villa, Ibi, Pedro, Messi, Sanchez det är 7 st spelare som ska rotera på 3 platser, lägg därtill att Iniesta kan spela där vid behov. Anfallet är det sista vi ska tänka på, och det sista vi behöver förstärka.

Abi kanske aldrig mer kan spela, Puyol är tyvärr inte samma spelare, Adriano håller inte en hel säsong varken skade eller formmässigt enligt mig, Alves ryktas av någon anledning bort, och vem är Fontas? Vi måste fokusera på backlinjen, eventuellt om Keita lämnar ersätta honom på mittfältet.

Förstår inte folk som skriker efter Falcao, RVP m.m.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-06-02 21:54
Jag älskar Afellay. Den killen är för skön och Tito måste verkligen se till att han ska stanna, om han köps kommer jag att bli arg på ledningen som inte kan hantera affärer.

Barcelona Pep, The Creator
2012-06-02 21:54
Afellay verkar vara on fire! Det gillar vi, hoppas han gör en bra EM och hittar rätt även i Barca.
Barcelona Rambla~
2012-06-02 21:52
@el Flaco - Anims Guaje!:

Vi behöver en anfallare till om tex Tello som det har ryktats om ingår som ett byte i någon värvning. För Alba från Valencia tex eller om Afellay går till PL eller Milan för Silva (vilket är mindre troligt att vi värvar).
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-06-02 21:51
Rambla~

Det senaste ryktet säger att Tito inte kommer vill sälja Ibi såvida det inte kommer bud på över €9 miljoner.

Däremot finns det indikationer på att Keite kommer lämna, och det på i princip fri transfer enligt klausul i hans kontrakt. Tito har väl, till skillnad från Pep, redan någon annan som putsar skorna och får speltid för det...

Annars håller jag med dig om att det ser både tunt och tungt ut när det gäller truppen. Väldigt många som varit och ff är skadade. Till detta kommer uppgifter på utlåningar av Fontás och Tello vilket krymper truppen ytterligare.
Man får ju hoppas att Em är snällt mot våra landslagsspelare.

Eusebio kommer i alla fall att få lite nytillskott i sin trupp eftersom 5-6 spelare lämnar B-laget - endera för uppflyttning eller till annan klubb. Man räknar med att köpa in lika många spelare, och eftersom man tappar ett par äldre spelare i Armando och dos Santos kommer man nog se till att köpa in lite mer rutinerat folk också.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-06-02 21:47
Det här tar nog priset. Enligt MD ska det mexikanska TV-bolaget Televisa fått för sig idén att para ihop Pep och Mou som expertkommentatorer inför det kommande EM. Lol! Som om de två hade kunnat arbete sida vid sida under nästan en månad i en liten yta. :P
2012-06-02 21:45
Rambla Co sign! Det enda som enda som skulle kunna vara ok hade vart att låna ut någon av Tello eller Cuenca OM någon ansluter. Men att göra sig av med ibi permanent är vansinne. Han kan bli viktig för oss nästa år.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-06-02 21:43
@Rambla~:

Om vi ska vara ärliga är en värvning på anfallsfronten inte den högsta prioriteringen. Det viktigaste är en ny vänsterback och kanske även en mittback. Om Villa lyckas komma tillbaka och nå upp till sin forna form tycker jag anfallslinjen ser hyfsat stark ut. Hoppas dock inte att Tello lånas ut hur som helst. Tror att han ar potentialen att fortsätta utvecklas.
Barcelona Rambla~
2012-06-02 21:31
Säljer de Ibi i sommar är de dumma i huvudet. Vi behöver varje spelare som idag finns i truppen. Jag är rädd för att truppen knappast blir bredare till nästa säsong. Är det bara jag som är orolig inför nästa säsong?

Cuenca borta i ca 4 mån, Thiago i 2 mån och ska stressas bli klar till OS. Villa och Fontas just tillbaka efter lång skada. Puyol nyopererad. Lägg till att 7 av våra nyckelspelare spelar Em och kommer ha en förkortad försäsong.

Trots detta ska man behöva läsa att det finns risk att man släpper spelare som Afellay för skitsummor. Tello kan ingå i någon värvning eller lånas ut. Man tänker heller inte värva någon anfallare. Hur fan resonerar den här klubben egentligen?
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-06-02 21:24
DM1982

Portugal kommer som bäst lyckas med att få ett kryss mot Danmark. Holland och Tyskland kommer ha lekstuga med dem.
Barcelona DM1982
2012-06-02 21:21
Portugal imponerar inte direkt, de kommer nog få det jäkligt tufft i EM. De ligger under med 1-0 mot Turkiet.
2012-06-02 21:20
Blaugrana91 Nej det hoppas jag verkligen inte. Tello och Cuencas framfart ska inte spela någon roll, för Afellay är fortfarande långt före dem. Utan ta någonting från våra talanger..
Barcelona Blaugrana91
2012-06-02 21:17
1.70-ligan - Cuenca y Tello

Tror inte klubben har några planer på att sälja honom.
2012-06-02 21:14
Sätt på TV:en, Tito. Afellay ska stanna.
Barcelona Keite
2012-06-02 21:12
och http://www.wiziwig.tv/competition.php?part=sports&discipline=football

Enda sidorna ni behöver för streams. År 2030 kommer folk fortfarande fråga efter streams.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-06-02 21:11
Snart är det dags för Chile. Hoppas på en bra match för Sanchez
Barcelona zick9
2012-06-02 21:08
Afellay har stor chans till startplats i Barca nästa säsong. Grymt spel av Afellay och resten av Holland.
Barcelona Blaugrana91
2012-06-02 21:08
Afellay mål igen!!
Ganska sjukt ändå att han bara är en bänkspelare hos oss, säger en hel del om laget vi har!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-06-02 21:07
afellay 5-0 riktigt bra match av afe
Barcelona B-Guden
2012-06-02 20:55
vart kan man se holland matchen ?
Barcelona Keite
2012-06-02 20:46
Afellay mål för Holland
2012-06-02 20:43
Nu har Afellay gjort ett mål och ordnat fram en straff (hands på backen) för sitt Holland. Det har gått 36min. Inte nog med det, han har varit riktigt jäkla bra även i spelet - precis som alltid.

Jag hoppas verkligen att Tito kollar på denna matchen. Vi har en KLASSPELARE i honom och jag blir riktigt sur om man skeppar iväg Ibi. Ge killen en hel säsong att visa dessa takter även i Barca. Att sälja en spelare av hans kaliber hade varit ett lika stort fail som när Real gjorde sig av med Sneijder...
Han har inte kunnat få visa sin bästa sida i Barca ännu, men det beror på skador - inte på honom själv. Det är en grym spelare! Hade vi inte fyndat honom när hans kontrakt gick ut med PSV skulle det inte förvåna mig om vi hade velat köpa honom dyrt nu.

----------------------------------------------------------------------------

LAM

Jovisst, jag drar väl inte heller igång mina roligaste diskussioner vid denna tiden på året. Det går liksom inte. Men själva nivån på hela forumet har sjunkit enormt på sistone, och då menar jag verkligen inte att du är en som bidrar till detta..! :)
Barcelona DM1982
2012-06-02 20:36
@!Sergio_ Busquets!:

Finns ingen anledning att inte spela med Messi, det är VM-kval och Argentina är ju inte direkt färdiga. 00:30 börjar matchen, det gäller att hålla sig vaken. Kan bli en bra match.

Afelley gjorde mål för Nederländerna mot Nord-Irland. Han har spelat bra, både den här matchen men även andra för landslaget. Det kommer vara en som ett nyförvärv när han kommer tillbaka till Barcelona.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-06-02 20:29
1.70-ligan

Folk inklusive mig själv är rätt uttråkade nu när säsongen är slut. Finns liksom inget att prata om angående Barca förutom silly season vilket jag personligen ogillar ännu mer än dessa jämförelser mellan olika spelare. EM är väl det enda, längtar tills premiären. Mindre än en vecka kvar nu!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-06-02 20:27
Vet någon om Messi startar ikväll? eller när matchen spelas? Enligt Livescore kör de 19:30, har en känsla att det är lokal tid.

Edit: 00:30 hittade de själv. Google Magic
Barcelona Josep Guardiola
2012-06-02 20:27
Afellay briljerar
2012-06-02 20:20
Men för djävulen, lägg ned dessa förbannade diskussioner om Zidane nu! Eller egentligen, var spelar det för roll. Nästa ändlösa diskussion lär vara precis lika meningslös. Vad är det som händer här inne? Det är ett barcaforum, här ska vi diskutera sådant som rör FC Barcelona. Inte undra på att fler och fler profiler som gjorde detta forum till en plats jag gillade att vara på, syns här alltmer sällan.
Annons: