/spanien/barcelona/forum/9025.aspx/spanien/barcelona/forum/9025.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Deulofeu
2012-06-05 10:37
Apropå goda nyheter ser även ut som Keita stannar...Jag tillhör ju skaran som ofta inte gillar när han spelar då jag anser han ta speltid från Fabregas eller Thiago.

Det finns andra som behöver minuternainte minst Mascherano nästa år om en ny mittback kommer in.Visserligen har han i mitt tycke varit vår bästa mittback denna säsong.Vågar man peta Puyul och Pique?

När det gäller Keita gilla jag inte att han försvinner gratis och vi verkar ju inte ha pengar att värva någon ersättare så det kanske är vettigt att han stannar.

Han är ju lite unik vänsterfotad bra på huvudet,bra skott,bra i ljupled behärskar hela mittfältet fysisk spelare.Vår egen Cocu som var en gammal favorit.

Det ser ju ut som vi flyttar upp Jonathan han är ju inte helt lik i spelstil men bidrar med annat ett hårt rappt passningsspel som Keita bara kan drömma om.

Men som truppspelare får han stanna men mest till copa del rey och liknande.Som en ersättare rakt av är ju Sergio Roberto men han verkar få ett år till i b-laget för att sedan komma upp.
Barcelona tarrak
2012-06-05 10:34
Det ligger ju i sakens natur att man för det mesta ser rivalernas agerande ur ett negativt perspektiv, men Madrids underlägsenhet gentemot Barcelona under de senaste åren, i kombination med uppviglaren på bänken har verkligen krossat alla proportioner. Precis som Gonzalez är inne på spelar det faktiskt ingen roll vad Barcelonas företrädare gör och säger, det kommer ALLTID tolkas om på ett negativt sätt. Nu tycker jag visserligen att Xavis kommentar var onödig, men med tanke på att reaktionen hade blivit lika densamma om han så gick ner på knä och hyllade Madrid, så känns det inte som att det spelar någon större roll. Finns ingen anledning att slösa pärlor på svin.
Barcelona Deulofeu
2012-06-05 10:24
1.70-ligan - Cuenca y Tello

Helt underbara nyheter Med Deulofeu samt Afellay som kan bli stor em joker?

Du får snart ändra namnet till 1.70-ligan - Cuenca,Tello y Deulofeu ; )

Jag längtar redan till Gamper vem mins inte Messi show mot Viera och Juventus tränade av demontränaren Capello? NU är det Deulofeus tur...han ligger dock ett par steg efter he he

Även skönt att se att de inte går all in på Thiago.Det kan ju mycket väl bli så att det blir Vertonghen samt Deulofeu och inte Neymar och Silva...

Då sparar vi in en miljard eller så.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-06-05 10:15
Är det bara jag som aldrig går in i Puertan? Bortsett från när vi vinner El Classico, då fyller jag en skål med chips och sakta skrollar igenom för att dra in all komedi

Namn: Wesley Sneijder y Rafael Van der Vaart
Sänt: 2009-05-02 20:16
1-0 higuain gooooooooool, nu tar vi detta för fan
Pipitas 19 mål för säsongen.

Sänt: 2009-05-02 20:20
vafan!!!! (1 - 1)

Namn: Ramos-Madrid
Sänt: 2009-05-02 20:21
Ramos? (Henry 1 - 2)

EN PERSONLIG FAVORIT

Namn: inzajt
Sänt: 2009-05-02 20:26
Diarra = Världens bästa def.mf just nu, utan tvekan

12 minuter senare

Namn: RMA C.F
Sänt: 2009-05-02 20:38
av alla Lass......
jag håller på att sprängas nu (1 - 3)

Namn: Diarra #6
Sänt: 2009-05-02 21:15
JAAAAAAAAAAAAAAAA (2 - 3)

EN MINUT SENARE!!!

Namn: RMA C.F
Sänt: 2009-05-02 21:16
OFFSIDE FÖR I Helveteeeeeeeee (Henry 2 - 4)

Namn: F7 Zizou~™ [7 de Mayo 2008]
Sänt: 2009-05-02 21:34
Tårarna är nära nu. Tragedi (2 - 5)

Sänt: 2009-05-02 21:41
Hur i helvete kan han göra mål. (2 - 6 Xavis vändning är majestätisk)

Namn: zidaneee
Sänt: 2009-05-02 23:28
Grattis Barca! Synd att det blev såhär. Jag bjöd hem massa kompisar som håller på Real dom med och vi trodde alla på klar Real vinst, men men.

Vad var det som tydde på klar Real vinst? Wtf!

Aja, datumet var den 2:a Maj 2009. Det är bara söka i Puertan.

Barcelona Xavi#6
2012-06-05 10:08
Gonzalez_Barca
Enligt de flesta är våra tränare och spelare hycklare när de pratar ute i media om vad som helst, men så fort någon annan tränare/spelare gör exakt samma grej då är det rättvisans ord. Xavis ord är min lag.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-06-05 09:29
Hombre

Vad vill du komma fram till? Vad än våra spelare/managers säger så är de falska hycklande fittor enligt er. Xavi är den enda i vårat lag som säger vad vi alla tycker, att Real de senaste 2 åren betett sig som svin före, under och efter varje clasico.

När Guardiola gör tvärtom, hyllar er och säger inte ett ont ord om er, ja då är han plötsligt en feg hycklare.

Samtidigt dyrkar ni personer som snackar konstant skit 24/7 och glorifierar sig över alla andra när varje tillfälle ges.

Hur hade ni reagerat om Xavi skulle säga "Madrids era är slut"? = "Han är en horunge!" "Hoppas han dör" "Han bor fortfarande hos sin morsa"
Hur reagera ni när Cristiano sa att våran era är slut? = "Hans lårmuskler har talat!" "Lyssna på kungen"

Hur reagera ni när Xavi sa att vi är störst, bäst och spelar vackrast fotboll? = "Jävla oskuld"
Hur reagera ni när Cristiano sa att han var störst, bäst och vackrast? = "Oohh han är min gud"

Hur reagerar ni när Gurdiola hyllar Madrid? = "Jävla falska fitta" "Hycklare"
Hur reagerar ni när Mourinho hyllar Barca? (om det nu ens har hänt) = "Stora ord" "Bara mourinho kan säga sånt här"

Vissa meningar kanske inte stämmer överens till 100% men efter att ha läst puertan de senaste dagarna efter Xavis uttalande är det uppfattningen jag fått.

Vi är inte perfekta, men lek fan inte som att ni är det.

Edit: Jag tänker inte be om ursäkt för mitt grova ordspråk, för att det är just de orden ni har använt mot våra spelare.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-06-05 09:21
Fina nyheter de katalanska tidningarna bjuder på denna morgon: Sport - Tito har stor tilltro Afellay och Deulofeu och båda kommer få mer framträdande roller jämfört med fjolåret. MD - barca kommer inte gå bananas för Thiago Silva och zubi har redan en lista på andra alternativ. Vertonghen är ett av dessa. Bara att hoppas att ryktena faktiskt stämmer
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-06-05 08:06
Diskussionen om vem som har bäst image tar aldrig slut. Roligast är det att se vännerna hjärntvättade av mourinho. Vad gubben än gjorde så vare det rätta/coola. Öppnade pep käften liiite tillbaka så var han en ond farbror och resten av hans lugna uttalanden var "falska" för att han på insidan egentligen var en väldigt "falsk människa". Tror helt seriöst att det är är värst i Sverige. Zlatan-sympatismen tillsammans med mourinho-ismen blandas för att skapa den ultimata skaran av ignorants människor. Den här blinda avgudningen från inte endast real-fans och Inter-fans utan väldigt många supportrar, ser ut att mestadels härstamma från den där ruschen på ut plan han gjorde efter att ha slagit ut oss med inter. Då blev det coolt att digga mourinho. Har miljoner grejer att tillägga i messi-Ronaldo diskussionen, men det är saker som upprepas varje dag, världen runt. Personligen tycker jag att det racet slutade för redan två år sedan, vette fan om ens real fans själva tror på att Ronaldo är en bättre fotbollsspelare.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-06-05 05:59
Xavi har ju rätt. Real Madrid är dåliga förlorare, men även dåliga vinnare.

När vi vann ligan och krossade dom med 5-0 så började dom slåss på plan, när dom vann mot Bilbao för ett tag sedan och avgjorde ligan så går Ronaldo fram till Javi Martinez och ger honom fingret.

När vi förlorade mot Real Madrid så applåderade vi och gratulerade till segern. När vi vann mot Bilbao så tog Puyol och Pique fram den katalanska flaggan men även den baskiska.
Barcelona Barca o Mort!
2012-06-05 03:32
Hombre

Detta uttalande skulle kanske inte komma om t ex Ramos och Arbeloa skulle sikta på något annat än våra hälsenor i klassikerna.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-06-05 03:17
Hombre Du dömde, precis nu, dig själv till döden. Braveheart soundtrack please :p
Real Madrid Hombre - "Pipita quédate"
2012-06-05 03:13
Postade detta från (Puertan) här då jag tycker att det är tillräckligt relevant för att posta här.

Måste även kommentera Xavis uttalande om att Real Madrid spelarna inte visar tillräckligt eller lika mycket som Barca spelarna. Artikeln finns klistrad på länktips.

(Allt ni har sagt om Xavi stämmer bra in på han, en spelare som enligt mig personifierar "seny"(en bibel av Barcelonas värderingar/hyckleri). Han är exakt som Mourinho en provokatör som vet vilka knappar man trycker, fast Xavi döljer det medan Mourinho låter alla få se det.

Nog om hur vidrig han är.)

Det som jag inte kan låta bli att tycka att Xavis uttalande inte är något annat än politiskt. Med detta uttalande precis innan EM måste det ringa några klockor hos er, Xavi försöker MEDVETET splittra den homogena gruppen som Vicente Del Bosque verkligen kämpat med att skapa. Precis när vi alla trodde att alla i Real och Barca spelarna i landslaget äntligen blivit sams så släpper Xavi denna bomb.

Frågan är vad, vad är Xavis syfte att uttala sig på det sättet?

Låt teorierna flöda!!

--

Hade jag varit Del Bosque så hade jag kastat ut Xavi ur truppen omedelbart, detta stör verkligen uppladdngen inför EM och man kan inte ha spelare som går runt och är sura på varandra. För inte kommer det bli kramkalas på träningarna efter Xavis uttalande.

Hur hade ni agerat om ni var Del Bosque?
AndreD - Ànims Abirey
2012-06-05 01:27
Leo.10

Inga ord för dig hahahahahahahaha
Barcelona Mäktiga Messi
2012-06-05 01:18
Kung Xavi
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-06-05 00:59
Hetfield;
För att han är utan tvekan top 3 i världen; sen är han 27 år - 28 i september vilket är ungt för en mittback.

- Hummels skrev på nytt kontrakt med BvB
- Vertonghen är i princip klar för Spurs och är rätt mycket sämre än T.Silva; fastän han hade erbjudit något nytt vid frisparkssituationer.
- J.Martinez har utköpsklassul på 35-40 miljoner? Samtidigt tror jag inte han vill lämna Bilbao; och även han är rätt mycket sämre än Silva

Sedan finns spelare som Chiellini, Kompany, och ja Ramos - men de två finns det inte ens chans att de lämnar. Och Ramos vill man ju inte ha
Barcelona papillon
2012-06-05 00:41
Mycket snack om vad Xavi sagt och inte sagt. Han menar nog att Barca tex stannade kvar och applåderade real till copa-vinsten vilket real inte gjorde vid ett liknande tillfälle (minns inte vilket). Plus alla dessa psykbryt som realspelarna får på plan under mötena. Marcelos alla idiotgrejer, arbeloas alla idiotgrejer, pepes alla idiotgrejer, ramos alla idiotgrejer, finns ju en del andra saker också. Realfansen får försöka minnas hur deras lag har uppträtt de senare åren när vi mötts för att förstå vad Xavi menar. Läser på puertan ibland och tycker att vissa där är riktigt patetiska. Har inte förstått än ifall vissa där gör sig till eller ifall de verkligen är efterblivna (fotbollsmässigt).
Barcelona Hetfield
2012-06-05 00:22
Förövrigt så förstår jag inte varför Barcelona vill ha Thiago Silva. Han skulle antagligen passa in i Barcelona, men är han värd priset?

Det saknas ju knappast bra mittbackar i fotbollsvärlden, satsa på något som är billigare och yngre.
Barcelona Leo.10
2012-06-05 00:17
Sorry, jag fattade inte ironin. Har bara tröttnat på att läsa en massa inlägg om Messi och Ronaldo.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-06-05 00:16
Jag missar inte Messi. Det står inte i min bok :)
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-06-05 00:15
MESSI.CORLEONE

Klart man måste se när tyskarna och grabbarna sänker svinen i Portugal.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-06-05 00:12
Argentina - Brasilien
Lördag 9 juni kl 21.00 svensk tid.

Då är det bara att dissa Özil och Cristiano :D
Barcelona Hetfield
2012-06-05 00:07
Han var ironisk. Nästa gång så kan han tatuera in det och visa en bild på ordet "ironi". Det är kul att en anglofil drar skämt om typiska saker en anglofil säger.

Snacket om "komplett" är lite idiotisk. Så en spelare som är medioker i det mesta, men som kan göra det mesta, är han då bättre än Messi?
2012-06-05 00:05
Leo.10

Det är svårt att förstå ironi i text ibland. Men det där inlägget är ironiskt

Haha!
Barcelona Leo.10
2012-06-05 00:03
DivineNerd(Man utd fan)

Du är en riktig åsna. Jag citerar dig: " Han är bättre på att hoppa i sidled fort och skjuta mål från 35 meter+. Att Messi är bättre på att försvara, passa, skjuta, positionera sig har ingenting med kompletthet att göra, det är inte relevant.

Först nämner du hur duktig Ronaldo är på att skjuta från 35meter+, sedan säger du att skjuta inte har något med komplettering att göra. Du vet helt klart inte vad du snackar om. Du babblar om att Messi inte kan göra mål mot Stoke, vilket jag inte fatta ett piss av. VILKA ÄR STOKE NÄR HAN HAR VÅLDTAGIT UNITED I TVÅ CHAMPIONS FINALER???
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-06-04 23:46
Kul att Afellay blev veckans spelare på Goal. Kul även att min kommentar kom med i artikeln. :D
DivineNerd(Man utd fan)
Anledningen till att Ronaldo är bättre än Messi är två anledningar.

1. Ronaldo är mer komplett. Han är bättre på att hoppa i sidled fort och skjuta mål från 35 meter+. Att Messi är bättre på att försvara, passa, skjuta, positionera sig har ingenting med kompletthet att göra, det är inte relevant.

2. Messi kan inte göra mål mot Stoke i Januari. En spelare som inte har gjort mål mot Stoke i Januari måste spela i en usel liga utan försvarsspel och skulle inte kunna klara sig i en annan liga. Stoke har nämligen den superkraften, alla lag som inte har mött dem spelar i dåliga ligor utan försvarsspel och har således inte bevisat något.
Barcelona tarrak
Om man skulle sätta likhetstecken mellan mest komplett och bäst, så måste väl Magnus Erligmark tillhöra den absoluta toppen genom tiderna. Hur många andra spelare har spelat i samtliga lagdelar (utom målvakt) i ett lag som tog sig till kvartsfinal i CL? Han måste väl ändå räknas långt bättre än den extremt enfotade Maradona som endast gjorde en handfull mål med högern och huvudet under hela sin karriär och helt saknade Erlingmarks defensiva register?
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-06-04 23:33
Casillas är världens bästa målvakt.

Arbeloa är världens bästa högerback.

Ramos är både världens bästa höger och mittback.

Pepe världens värsta kriminell, mittback och skådespelare.

Marcelo och Coentrao världens bästa vänsterbackar.

Alonso världens bästa passningsspelare och defensiv mittfältare.

Khedira och Lass världens bästa defensiva mittfältare efter Alonso förstås.

Cristiano världens bästa genom tiderna och har enorm talang för filmning.

Özil världens bästa playmaker.

Maria världens bästa dribbler och filmare.

Benzema och Higuain världens bästa anfallare.
2012-06-04 23:18
Giggs: "Xavi has everything to be a top midfielder. Him and Scholes have been the best midfielders over the last 20 years, quite easily."

VA, SKANDAL! Jag tycker Özil är bättre.
2012-06-04 23:12
Jag fattar inte varför folk bryr sig om vad "Barcelona! " har att säga. Varför tänker ni inte, ok Ronaldo är en mer "komplett" spelare men ändå är det alltid Messi man hör som den störste spelaren. Det måste vara förjävligt att vara mer "komplett" men ändå ha sämre statistik i slutet av året. Det måste vara förjävligt att vara bättre på att skjuta långskott men ändå gör man färre mål.

46 mål på 264 skott. 17% av skotten sitter. Messi, 50 mål på 198 skott. 25% av skotten sitter. Jämför man där i mellan Leo och Cristiano så har Messi 47% bättre skott stat än Ronaldo (25%/17%). För varje långskottsförsök Ronaldo drar förlorar Real ett läge. De sitter inte så ofta enligt statistik.

Varför nämner man inte att Messi är en MYCKET smartare spelare än Ronaldo, han gjorde mer än tio fler assister i år, han har ett extraordinärt sinne för spelet (blick för spelet), han är en mycket bättre one-touch spelare. Han använder sig av sina medspelare på ett mycket bättre sätt. Inte bara det, han tar sig förbi sin motståndare mycket oftare. I år kom Leo förbi sin motståndare 177 gånger, i 48 mer tillfällen än NÅGON ANNAN.

Det är sånt här Messi är mycket bättre på, men Ronaldo kan skjuta långskott och han kan ta frisparkar och därför måste han automatiskt vara bättre. Yeah sure. Tydligen är att passa, komma förbi sin motståndare och ha blick för spelet inget som imponerar.

Precis som "Zidane kommer alltid vara större än Messi för att han har vunnit VM" så är "mer komplett" något Real supportrar och Messi-hatare har hittat på så deras spelare slutar på topp.
Annons: