/spanien/barcelona/forum/9024.aspx/spanien/barcelona/forum/9024.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona elbraco - Bojan & Thiago
2012-06-05 18:32
@petersays:

silly season: You underestimate my poowaah...
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-06-05 18:07
Gonzalez_Barca/

Tack och lov för att man kan gå tillbaka och söka efter gamla kommentarer. :)
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-06-05 18:05
''Till och med Chuck Norris blir rädd för Gago.''
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-06-05 18:02
el Flaco

Hahaha var tvungen och gå tillbaka i tiden och läsa kommentarerna:

"Anledningen till att arenan är ganska tom i matchen mellan Chile och Estland är för att Gago inte spelar..."
"Gago blev biten av en giftig orm en gång. Efter ett par dagar av smärta och rädsla så dog ormen."
"Fernando Gago can set ants on fire with a magnifying glass. At night."
""Småbarn runt om i världen bär Superman-pyjamas. Superman däremot bär Gago-pyjamas.""
"Gago vann "Idol" bara genom att använda teckenspråk."

:D
Barcelona DM1982
2012-06-05 17:55
Barcelona will not enter the bid war AC Milan are trying to organize for Thiago Silva. Club sources say paying 35-40M is not an option. [md]

Hoppas verkligen att det stämmer. Visst är Thiago en bra spelare men det är löjliga summor som de begär. En äldre mittback som ständigt är skadad, inte alls värd 40 miljoner euro.

Bra inställning av Barcelona.
Barcelona petersays
2012-06-05 17:46
@el Flaco - Anims Guaje!:

Ge det en vecka till utan att något hänt så kommer ingen orka spekulera längre.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-06-05 17:12
Ah, silly season, min svurne fiende. We meet again...

Orkar inte med alla dessa rykten dag in och dag ut. Är det bara jag som saknar alla Gago-skämt som vi körde med förra sommaren? Hellre det än värvningsrykten.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-06-05 16:51
Blanc: I wish France had a player like Xavi

MEN VAFAN! "Özil är ju bättre"
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-06-05 16:50
Angående Xavis uttalande, är det 100 % att han verkligen sagt det där? Man bör väl veta vid det här laget hur media är duktiga på att både hitta på och helt ändra vad en spelare har sagt.

Om det nu är sant så kanjag tycka att det var onödigt så precis innan EM. Jag håller med Xavi men ser ingen som helst anledning att säga som han gör i det här läget.

Sen att hela Puertan börjar gråta över uttalandet är en annan sak. Patetisk låg nivå därinne.
Barcelona Barcadinho.
2012-06-05 15:56
Väldigt smart värvning av United båda sportsligt och ekonomiskt.
United är redan ett stort namn i den asiatiska marknaden men med en sån värvning (plus Park) kommer man etablera klubben ännu djupare i folkets hjärta.

Det finns knappt ett bättre sätt att öppna dörrar till nya marknadsområden vad det gäller fotboll. Det var tusentals svenskar på CN varje match när Zlatan var hos oss, totalt hysteri från nordens håll.

På tal om att la Liga också försöker få plats i Asien.
Värva ett par spelare med namn istället för att flytta supercupen, betydligt mer långvarig effekt.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-06-05 15:08
Rambla/

"Jag sitter lugn i båten, är relativt säker på att Barca inte har några som helst planer på att byta bort Thiago."

Håller med. Man ska visserligen aldrig säga aldrig men med tanke på hur mycket besvär det var att värva tillbaka Cesc så tror jag ju inte Barça riskerar det scenatiot med Thaigo också.

Dessutom, en blind man kan se Thaigos enorma potential så jag har svårt att se att Tito som ser Thiago i match och träning varje dag inte skulle ha insett grabbens talang.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-06-05 15:07
Haha, på tal om NextGen matcher så kom jag på den här videon jag tittade på för ett tag sedan. Det är inte många supportrar på plats så man hör vad spelarna säger. Det är kul att höra City spelarna skylla på varandra vid 4 - 0 målet.

"Eeey you said nothing to me. When i got the ball who's there? You didn't say nothing man, im f*cking trying so shut up!"

Om ni väljer att titta på videon spola fram till 6:00. Vid målfirandet kan man höra detta i bakrunden. Ganska kul då jag alltid undrat vad spelarna säger till varandra vid baklängesmål. Dock tror jag inte sånt här händer mycket på professionell nivå, bortsett från i Madrid förstås.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-06-05 14:56
"Braida (sports director Milan): "There hasn't been any contact with Barcelona on Thiago Silva. I don't think it's possible he'll join Barça"

Skönt att höra. Tycker det här Thiago Silva-ryktet blivit så överdrivet. Hoppas verkligen inte Baqrca är så besatta av honom som det ryktats om i media. Ska det bli en affär lär det krävas fantasisummor från vår sida, vilket inte hade varit att föredra för en mittback som dessutom inte hade varit helt given i startelvan.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-06-05 14:45
När startar NextGen?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
2012-06-05 14:15
Bra att Tottenham är med då blir det någon match i London där brorsan bor ; )

Jean Marie Dongou vann skytteligan förra året med 7 mål får se om han kan göra en Messi och vinna ett par år till i följd ; )

Han kommer visserligen spela i Barca b men jag tror han är sugen på att spela lite veckomatcher...för att matchas in i a-laget.
Barcelona Rambla~
2012-06-05 13:55
@elbraco - Bojan & Thiago:

De får max vara 18 år, så det blir Juvenil B.

Lagens trupper får endast innehålla 18 spelare, där spelarnas ålder inte heller får överstiga 18 år. Emellertid är tre spelare tillåtna att överstiga åldersgränsen, men endast två av dem får vara på planen samtidigt. I övrigt är det samma regler som för seniorerna.
2012-06-05 13:47
Capitan Puyi

juniorer, så under 18? är ganska osäker. Rambla nämnde Juvenil A och det är steget innan Barcelona B vad jag vet...

Hetfield

Sakho, Ogbonna och Kompany skulle nog kosta ganska mycket dom med. Benatia hade jag gärna sett. Yanga M'biwa eller Lovren eller någon av den klassen hade också varit spännande!
Barcelona Capitan Puyi
2012-06-05 13:26
elbraco - Bojan & Thiago

Vilken åldersgrupp är det som spelar?
Barcelona Milian_J
2012-06-05 13:17
Varför bry sig om Real och deras spelare? Varför sänka sig till Puertans nivå? Hur gamla är ni här inne? Här tycker jag att vi ska prata om världens finaste klubb och allt som kretsar runt om den. Vi alla vet att Messi är bäst så nog pratat om det. Tycker nivån ska höjas! Skärpning nu!
Barcelona Hetfield
2012-06-05 13:15
Det finns gott om mittbackar som skulle kosta betydligt mindre än Thiago Silva. Ogbonna, Benatia, Sakho, Hummels, Javi Martinez, Kompany och Rami osv.

Jag tror väl att Barcelona fokuserar mycket på Thiago Silva för att sänka priset på andra mittbackar.
Barcelona Rambla~
2012-06-05 13:00
Jag börjar mer och mer tro att det är Milan som vill byta bort Thiago mot vår Thiago. De vill ha in massa pengar och har insett att de måste sälja en spelare som Thiago Silva eftersom han kan inbringa stora summor samtidigt som de får en superkreativ spelare som kan vara en supercrack inom några säsonger. Det är i Italien det tjatas om Thiago A, det är där det propsas på att han kan komma att ingå i ett byte.

Jag sitter lugn i båten, är relativt säker på att Barca inte har några som helst planer på att byta bort Thiago.
Barcelona Rambla~
2012-06-05 12:55
Varför är inte Real Madrid inbjudna till NextGen? Nog fan har de ett Juvenil-lag som är bättre än flera av de andras som kom med?
2012-06-05 12:47
Och GIVETVIS så står det uppdaterad i röd text angående Subotic-ryktet nu på Dortmunds silly season artikel:

Enligt uppgifter på Twitter kommer Bild Zeitung i morgon avslöja att Neven Subotic lämnar Borussia Dortmund. Mer i morgon!

(detta är uppdateringen)- Vi gör en pudel och erkänner att vi säkert gick på en bluff. Ingen artikel har dykt upp på Bild Zeitung under dagen. I stället tycks det mer vara en ironisk kommentar, från en annars seriös källa, angående en tidigare artikel från Bild att Mats Hummels var på väg till Manchester United.

snacka om att jag blev nerskjuten direkt haha.
2012-06-05 12:44
Rambla

fan :( men jag kanske bara mixade ihop namnen? Vi kanske kan hoppas på Subotic då? drömma kan man alltid! ;)

på tal om något annat, NextGen series lottades nyligen (CL för ungdomslagen) och Barcelona hamnade i följande grupp:

Grupp Ett: Barcelona, Tottenham Hotspur, Olympiakos, Vfl Wolfsburg

känns helt klart överkomligt. Resten såg ut följande:

Grupp Två: Manchester City, Juventus, Paris Saint-Germain, Fenerbahce
Grupp Tre: Chelsea, Ajax, CSKA Moscow, Molde FK
Grupp Fyra: Arsenal, Athletic Bilbao, Olympique de Marseille, Anderlecht
Grupp Fem: Liverpool, Borussia Dortmund, Inter, Rosenborg BK
Grupp Sex: Sporting Clube de Portugal, Celtic, Aston Villa, PSV Eindhoven
Barcelona Rambla~
2012-06-05 12:36
@elbraco - Bojan & Thiago:

Ledsen att behöva förstöra din dröm eller ditt goda humör, men dessvärre så var det Hummels som nyligen förnyade sitt kontrakt med Dortmund till 2017. :)
Barcelona Pique3
2012-06-05 12:32
Muniain, Alba, Javi Martinez i år - Neymar, C. Eriksen nästa.

2 anfallsliner

Neymar-Messi-Sanchez

Muniain-Villa-Pedro + Afellay

Sen när Villa och Pedro börjar bli sämmre flyttar vi upp Delofeu och kanske Rafinha.

C.Eriksen + Thiago som Xavi och Iniesta om 2-3 år.... mums!

Har lite dålig koll men hur bra tycker ni egentligen att Cuenca och Tello är??
2012-06-05 12:20
Subotic har förlängt sitt kontrakt till 2017 som vi alla vet, men Hummels däremot ska tydligen lämna i sommar (enligt rykten då, givetvis). Jag håller tummarna.

Fan vad skönt det hade varit med en tysk i backlinjen. Bara vetskapen om att man har en av mittbackarna ifrån världens mest taktiskt disciplinerade landslag gör mig lugn. Tyvärr slutar det väl att han går till Man Utd, precis som Kagawa...
Barcelona Barca - King / Messi mr. Golazo
2012-06-05 11:49
När en idiot som arbenolla går ut med en personlig meddelande där han säger, "Barcelona eran era är över".... Då Kan king XAVI säga vad han än önskar sig. Det är bra att han talar sig uttifrån vad han känner än att ljuga.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-06-05 11:28
Brukar akta mig för att kritisera Real Madrid då det känsligt när det kommer från en culé (och tvärtom också). Men jag måste säga att Xavi har en poäng. När Barça har vunnit i el Clásico så har det blivit slagsmål (Ramos slår folk i huvudet, Mou petar Tito i ögat, Marcelo försöker avsluta Cesc Barça-karriär innan den ens har börjat). När Madrid vinner cupfinalen samt det senaste mötet så har det varit lugnt och stilla och Barça gratulerade Madrid både på planen och genom Twitter osv.

Så nog har Xavi en poäng alltid.
Barcelona Rambla~
2012-06-05 10:55
Jag kan också tycka att det var en onödig kommentar av Xavi även om allt han sa stämmer. I dagsläget så här inför EM blir det bara en massa onödig turbulens nu igen i madridpressen.

"Finns ingen anledning att slösa pärlor på svin."

Haha, helt lysande min käre tarrak. :)

Jag tycker också det är goda nyheter om Keite stannar. Fast jag väntar med att ropa hej, det är inte färdigsnackat där misstänker jag.
Annons: