/spanien/barcelona/forum/9022.aspx/spanien/barcelona/forum/9022.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2012-05-29 00:44
Vem av dom som är bäst är lika svårt att avgöra vem dom som är snyggast Hahah
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona II Barça II
2012-05-28 23:26
Att påstå att Zidane var överskattad eller dålig är respektlöst mot fotbollen.

Zidane var under hans bästa år en av världens, absolut bästa spelare, genomtiderna (enligt mig). Hans spelsinne, hans sätt att röra sig på var magiskt! Zidane hade allt, passningarna, skotten, finterna, frisparkarna, you name it.

Jag förstår att ni inte gillar Real Madrid, det gör inte jag heller, men man kan inte förneka sanningen, det blir bara löjligt.

Sen är det alltid lika kul när folk som är födda på 90-talet kommenterar Zidane, med all respekt, ni var max 8 år gamla när Zidane avgjorde VM-finalen 98. Hur mycket fotboll "kan" man när man är så ung?

Zidane är en legend, det är min åsikt.
Real Madrid 14Guti
2012-05-28 22:59
elbraco - Bojan & Thiago

Visst är det väl så, man minns vad man vill minnas. Fascinerande det där med hur somliga spelare kan vandra mellan klubbar och ändå ha hedern i behåll och andra skaffar sig fiender. Ronaldo spelade i Inter, Milan, FCB och Real Madrid och tycks vara (någorlunda i alla fall) respekterad av de flesta ändå. Crespo, en av mina favoriter, bytte lag var och varannan säsong och älskades av alla.

I Zlatans fall vet jag inte riktigt vad som gick fel. Fel gick det i alla fall. Den där jävla champions tog ni ju året både före och efter om jag inte minns fel så nog är han allt lite bitter den gode Ibra.

Er klubb är speciell, Zlatan är speciell. Er klubb är mer speciell än Zlatan, så han förlorade den striden. Låter det som en begriplig förklaring?
Barcelona elbraco - Bojan & Thiago
2012-05-28 22:37
14Guti

"Å andra sidan kanske det är mer efterkonstruktioner än fakta att forna spelare var mer färgstarka"

Sant. Dessutom kommer man ju alltid ihåg de där speciella tillfällena av spelare som har lagt av och inte de medelmåttiga matcherna som alla spelare har.

Men som du säger kommer man långt med attityd. Superstjärnan Zlatan som gjorde 19 mål (?) är allmänt ogillad av culés samtidigt som totalfloppen Chygriynsky fortfarande är omtyckt, mycket tack vare att han ofta talade gott om Barcelona & Guardiola och det faktum att han lärde sig spanskan snabbt.
Trots att han knappt fick speltid så sa han när han lämnade att han hade lärt sig väldigt mycket i laget och var tacksam mot klubben. Älskar sån attityd!

Titta bara på vilken bitterhet Hleb och Ibra lämnade med. Whinar i media konstant känns det som. Det värsta är att efter allt skitsnack som Ibra spred i media och hans kommentarer till Pep så har han nu börjat säga att det inte är några hard feelings, peka ut Barca som vinnare till CL och säga att han gärna träffar spelare vilket får han att framstå som värsta good guy trots att han betedde sig som en 15-åring tidigare. Jag har all respekt för Ibra och ser han gärna vara fixstjärnan nr 1 i något annat lag men just det tycker jag är fult av han.
Barcelona Andreas V.V
2012-05-28 22:29
elbraco - Bojan & Thiago

Ja, i Franska ligan som är Kalle Anka om man jämför med Premier League.. (20 + 16 gjorde han)

Säger verkligen inte att han är en dålig spelare men det händer alltför ofta att han försvinner ur matcher.

Ett smartare för honom hade varit Arsenal, helt klart.
Nåväl, han är ung men jag tror det blir flopp.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-28 22:26
Briljante

Det stämmer, han är min favorit till att förstärka defensiven. Vertonghen är en mulitifunktionell försvarare som funkar på tre positioner. Han passar in i spelet vi spelar och tillför dessutom nödvändig fysik till truppen.
Och trots att ryktena som placerar honom här inte är så många, finns det ett visst hopp. Han har ännu inte blivit klar för Spurs/Arsenal, vilket man nästan hade trott han skulle vara vid det här laget. Kanske är det för att Barca för diskussioner i det tysta. Vi lär märka det tids nog.
2012-05-28 22:23
Andreas

nu har inte jag sett hazard spela men vad gjorde han, 21 mål 19 assist i franska ligan? då måste han ändå vara rätt bra.

Och jag måste säga att Chelsea har börjat värva någorlunda smart, dom satsar verkligen på "moderna" spelare (dvs små, korta lirare med bra teknik och spelförståelse) som t.ex. Mata, Marin och nu Hazard. Tänk dom 3 plus Ramires, en Torres som börjar komma i form och lite lovande ungdomar i form av Sturridge, Romeu, Lukaku osv.

Sen är det ju typiskt och tråkigt att dom ska värva sig ur "krisen", men vad ska man göra med massa gamla spelare...?
Real Madrid 14Guti
2012-05-28 22:20
Skön läsning här på Les Rambles, underbart att läsa (allt för sällan man kan göra det) Merengues och Cules samspråka utan att bara skrika.

För att nå legendstatus krävs, tror jag, att man är en färgstark personlighet också. Att man är galen/extremt lojal/har en egen utpräglad stil på något sätt. Många Real Madridfans saknar t.ex. Guti mer än mången galactico.

Ta Pep Guardiola som exempel. Han var en extremt skicklig spelare men hans legendstatus (innan han skaffade den som tränare) var i lika stor grad ett resultat av hur han upplevdes som människa och karaktär.

I dagens FCB och Real Madrid har jag svårt att vid sidan om Puyol och i viss mån Casillas se spelare som har den där speciella karaktären som i varje fall jag förknippar med tidigare legender.

Å andra sidan kanske det är mer efterkonstruktioner än fakta att forna spelare var mer färgstarka.
Barcelona FC Barcelona #10
2012-05-28 22:18
Mitt länktips är för den som vill ha gratisspel till steam. Det är ingen hackningsgrej, jag fick 15 klickar och valde spelet CS Source och fick spelet.

Nu satsar jag mot Diablo 3, tacksam om ni hjälper mig :p

Jag har inga såna magiska "klickar" men jag kan klicka och spärra dig, något som jag gör nu. /Basaric
Barcelona Andreas V.V
2012-05-28 22:18
Hazard är en sjukt ojämn spelare, vissa matcher riktigt bra men i det stora hela bara medioker, tror på stor flopp.

Kan dock inte förstå hans val av klubb, ordet anfall existerar inte ens i Chelsea FC.

Killen har förstört den lilla möjlighet han hade för att bli en riktigt bra fotbollsspelare, han borde valt exempelvis Arsenal istället.
Barcelona Corazon
2012-05-28 22:06
zidane hit iniesta dit om ni måste välja utseende då vem av dom skulle ni vilja se ut som om ni måste?
,Sami
2012-05-28 22:03
Jag som trodde Hazard skulle skriva på för City.
2012-05-28 22:00
han skriver det tydligen på twitter. fransk länk.
2012-05-28 21:58
EDEN HAZARD KLAR FÖR CHELSEA!

gå in på Chelseas forum, dom firar detta mer än vad dom firade CL-vinsten. Otippat?

Sen var det iofs lite kul att Man Uniteds krönikör bara för några dagar sidan skrev att han vill ha Hazard och att det vore en "smart värvning oavsett vad det kostar".
Valencia Villa/Silva
2012-05-28 21:06
Det är svårt att avgöra vem som egentligen är bättre. När det kommer till spelsinne och rent tekniskt är dem minst lika bra. Anledningen till att Zidane oftast sägs vara den bättre är att han fick ta en mycket större roll i både klubb och landslag. Vid VM 2006 bar han frankrike och utan honom hade dem gått ur i gruppspelet.

Som fotbollspelare är de likgiltiga där den enda skillnaden är att Don Andres är bättre när det kommer till tempoväxlingar medan Zidane var fysiskt starkare. Det är egentligen löjligt att gemföra dem. De är båda två stora fotbollspelare och framförallt två stora människor.
Barcelona LeoMessi
2012-05-28 20:46
När det gäller teknik, spelförståelse och passningar så är dom på samma nivå. Zidane hade en friare roll än vad iniesta har. Zidane var bättre på huvudet och frisparkar, han var längre och fysisk starkare. Sen vet vi inte hur duktig iniesta är på frisparkar då han aldrig får ta någon i Barca. Men att säga att zidane var överskattad är att ljuga.
2012-05-28 20:40
mitt McAfee (antivirus) varnar för hemsidan som FC Barcelona #10 länkar bara så att ni vet...

..å andra sidan varnar den för Piratebay också men ändå. Länkar man en hemsida utan att skriva vad det är så verkar det suspekt...
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-05-28 20:38
Zidane är bättre än Iniesta, inte svårt att påpeka det.

Iniesta är dock mer jämn, presterar på topp i fler matcher än vad Zidane gör.
Zidane är en bättre målskytt.
Barcelona Keite
2012-05-28 20:10
FC Barcelona - Corinthians
Under 17
Barcelona FC Barcelona #10
2012-05-28 19:58
Mitt länktips är för den som vill ha gratisspel till steam.
Det är ingen hackningsgrej, jag fick 15 klickar och valde spelet CS Source och fick spelet.

Nu satsar jag mot Diablo 3, tacksam om ni hjälper mig :p
Barcelona Mido
2012-05-28 19:27
Asså har ni så mkt tid över att ni jämför zidane med våra spelare?? Zidane var kung på sin tid men kom ihåg att iniesta å xavi var inte ordinarie i Barca. Å om özil ( fågeln zazu från lejonkungen) haha för dom e han bäst å för oss e våra spelare e bäst. När den arabiska kommentator skriker t.o.m Playstation å Xbox klarar inte d Messi xavi å iniesta gör då e man BÄST!! Han sa d 100 ggr om trion å 0 ggr om Madrid spelarna hahah
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-05-28 19:17
Missförstod dig
Barcelona Barca o Mort!
2012-05-28 19:13
!Sergio_ Busquets!

Sa aldrig att man är bättre för att man är mer komplett. Dock kan man vara komplett och bättre på samma gång.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-05-28 19:11
Det här med att någon är bättre än någon annan för att de är mer kompletta är ett bullshit argument. Hulk, Adriano, och Drogba är mer kompletta spelare än alla våra offensiva Barca-lirare. De är starkare, bättre på att skjuta, nicka och ta frisparkar, minst lika tekniska men totalt mycket, mycket, mycket sämre spelare.

Zlatan är mer komplett än Messi, inte bättre spelare
Ronaldo 7 mer komplett än Messi, inte bättre spelare
Gerrard och Lampard (under sina dagar) mer kompletta än Xavi, Inte bättre spelare
Barcelona Barca o Mort!
2012-05-28 19:11
Arbeloaa

Slutet av 90-talet såg jag inte honom så mycket, har sett mest repriser på matcher. Men från 2000 frammåt har jag sett nästan varje match med honom. Det var åren jag bodde i Spanien och missade nästan aldrig en Madrid eller Barcelona match.
Real Madrid Arbeloaa
2012-05-28 19:06
Barca o Mort!

Jag blev frågad varför man inte ska jämföra Zidane med Iniesta och svarade därefter.

Haha nja tror inte du har sett Zidane så mycket då. Zidane-Messi är i samma liga för att jämföras, dock så tycker jag inte Iniesta ska nämnas med Zidane för att det skiljer för mycket mellan dom.
Barcelona Briljanté
2012-05-28 19:02
1.70

Har märkt att det är Verthongen du verkligen vill ha i Sommar. Inte första gången du skriver om honom ;)

Men kan hålla med dig iallafall att vi inte borde värva T.Silva. Mina argument mot värvningen är att han är för dyr och gammal samtidigt som vi har en Mascherano,Puyol som konkurrerar om den sista mittbacksplatsen bredvid Pique. Abidal kommer förhoppningsvis tillbaks under säsongen och kan spela mittback om det behövs.

Den spelare jag vill ha är Alba. En vänsterback i perfekt ålder som får konkurrera med Adriano. Varför jag vill ha honom är för att jag vill se ett Barca som hotar med två offensiva ytterbackar. Det har funkat tidigare under Reijkards tid och att han är en cantero gör saken bara bättre. Hit med honom innan EM så hans värde inte höjs.

Men ska Tito satsa på en vänsterback som är mer lik Abidal i spelstilen alltså säkrare bakåt så är Verthongen ett perfekt val enligt mig. Kan även spela mittback och pivote och bidrar alltså med bredd.

En sak har vi gemensamt iallafall och det är att T.Silva blir bara överflödig.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-05-28 18:59
För mig är Iniesta klasser bättre än överskattade Zidane. Thiago kan bli bättre om han utvecklas ännu mer. Just nu är han på god väg.
Barcelona Sentuary
2012-05-28 18:56
Personligen diskuterar jag nästan aldrig vem som är störst när det gäller fotbollsspelare. Folk är blinda, det är helt enkelt lönt att diskutera ens. Avsaknaden av legenderna talar mer än vad prestationerna på planen idag. Man har sett Ronaldinho, Zidane med mera göra magiska saker, som man aldrig glömmer och tänker det kommer aldrig komma spelare bättre än dessa. Men det kommer alltid finnas spelare som kommer och kan jämföras med de största legenderna, bara för att man spelat riktigt bra i sin karriär så behöver man inte alltid vara ohotad etta i fotbollshistorien.

Hoppas ni förstår vad jag menar, om 10 år kommer Iniesta vara som Zidane, ni kommer att snacka om att ingen kan komma i närheten av honom på den positionen.
Real Madrid Arbeloaa
2012-05-28 18:56
!Sergio_ Busquets!

Enligt mig så är dom inte i samma liga, men det är jag.
Framtida legend är han absolut! Under Pep-eran så har han tillsammans med Leo och Xavi gjort lite som han vill. Och det med elegans. Verkligen få lag förunnat att ha haft tre sådana spelare i samma lag. Än mer imponerande att det är egna produkter.
Annons: