/spanien/barcelona/forum/9021.aspx/spanien/barcelona/forum/9021.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-06-09 20:51
Med 10 min spelade väntar Ronaldo fortfarande på sin första bolltouch. :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca o Mort!
2012-06-09 20:41
Innan EM hoppades jag att det skulle gå dåligt för 3 lag. Portugal, Tyskland och England. Men fan vad jag har ändrat mig, gillar ju varje spelare i Tyskland nästan vad tänkte jag på. Med Neuer mellan stolparna har Cristina inget att säga till om idag :)
Barcelona Xavi#6
2012-06-09 20:33
Som Nannskog sa, Pepe grisen :).
Barcelona Decinho - Josep Guardiola #4
2012-06-09 20:17
Barcaholic

Jag tycker Afellays första halvlek var fenomenal, varje gång han fick bollen så höjdes tempot. Men jag tycker det var korrekt av Marwijk att byta ut Afellay i andra halvlek när han tröttnade rejält, det märks att han inte riktigt är i full fysisk form. Sedan tycker jag att det är fel att jämföra Afellay med Robben då de är helt olika spelartyper, Robben är en renodlad dribbler medans Afellay är mer av en spelfördelande ytter.
Barcelona fc__Barça
2012-06-09 20:11
Barcaholic

Men även om Robben självklart är en bättre spelare än Affe på pappret så Har ju Robben varit minst sagt usel andra halvan av våren och speciellt när man sumpar så mycket som han gjorde under matchen borde ju han var ett bättre utbytesaltenativ. Och Affelay har ju varit kanske den bästa holländaren i EM-genrepet. Sedan så tänkte jag inte på de du sa om att han var trött men det är ju mycket möjligt ;)
Barcelona Vampíro
2012-06-09 20:06
Fan vad hon i SVT-studion har svårt att prata, kan knappt få ut en mening vilket är sjukt jobbigt att lyssna på.
Barcelona SamMajid
2012-06-09 20:04
Dåliga byten minst sagt av V.Marvijk. Han borde istället ha bytt ut usla V.Persie mot Huntelaar och Robben mot Strootman.
Barcelona Barcaholic
2012-06-09 20:02
Thiago en mi corazón!

Det handlar inte om att hjälpa men om Assisterande domaren är 50 meter ifrån situationen och börjar vifta med flaggan över något som huvuddomaren är 5 meter ifrån så kommer det så rätt så dumt ut. Dessutom vad är chansen att den som är 50 meter ifrån ser bättre än den som är 5 meter ifrån? Dessutom så var det inte så att domaren missade den situationen, han ansåg bara att det inte var straff.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Sen förstår jag inte hur ni här kan påstå att Afellay var så bra idag, han var precis som alla andra offensiva mittfältare alltså icke godkända. Dessutom är Robben en så mycket bättre spelare än Afellay så det vore dumt att inte behålla Robben i en sån här match. Sen såg ju Afellay ut att vara ganska trött, märks väl att han inte är i riktigt match tempo ännu.
Barcelona mirzaculé
2012-06-09 20:02
han tar ut afellay som tsm med sneijder har varit bäst i offensiven och lämnar en av världens enligt mig överskattade spelare robben på planen!!
Barcelona Thiago en mi corazón!
2012-06-09 19:54
@Barcaholic:

Jaha, visste inte det! Tycker att det är en dum regel att han inte får hjälpa till om inte huvuddomaren inte ser/missar någon situation.
Barcelona Barcaholic
2012-06-09 19:51
Thiago en mi corazón!

Linjedomaren får inte ta det beslutet där när domaren är några meter ifrån. Snarare uselt av huvuddomaren!
Barcelona Thiago en mi corazón!
2012-06-09 19:47
Helt sjukt vad bedrövliga linjedomarna! Borde agera lite, tycker synd om Huntelaar i duellen där Holland skulle få straff.
Barcelona fc__Barça
2012-06-09 19:44
Mäktiga Messi

För han skulle ta ut en en av de två yttrarna för att få in huntelaar som är mer av en målskytt. Och de flesta som ser matchen kan nog intyga att han Robben var sämre och borde tagits ut istället för Affe. Men som sagt så vet ju inte vi allt som Marjvik vet..
Barcelona Mäktiga Messi
2012-06-09 19:39
Ja ser inte matchen . Hur fan kan ni påstå att affelay har varit bäst när han bytts ut nu ? Ja följer matchen på radion ?
Barcelona fc__Barça
2012-06-09 19:37
1.70-ligan - Cuenca y Tello

Håller med till fullo! Förutom stolpskottet så har han ju slagit bollen 20m över eller på täckade i varje möjlighet han fått...
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-06-09 19:26
Jag hade tagit ut Robben istället för Afellay om jag vore tränare, men å andra sidan är jag bara en simpel grabb från Västergötland
2012-06-09 18:56
@Cataloniaboy:

Jag håller med om att van der Vaart borde spela från start, den otroligt formsvage Sneijder borde inte ens få befinna sig inne på en EM-arena. Som tidigare nämnts så har Mathijsen varit småskadad och dessutom så tycker jag faktiskt att Vlaar är bättre än Mathijsen. Vlaar har haft en kanonsäsong i Feyernoord. Appropå vänsterbacksplatsen så är ju den i normala fall vikt åt den skadade Erik Pieters. Men förutom Pieters så är faktiskt 18-åriga Willems det bästa alternativet, han är bra mycket bättre än Bouma iallafall.
2012-06-09 18:49
Förutom danskj*veln som gjorde målet så är Afellay överlägset bäst på plan! 100% i passningsprocent och inblandad i det mesta som händer offensivt. Han skulle bara satt ett av sina två skottlägen så hade insatsen varit fullbordad. Jag vill se de Jong och Sneijder utbytta i andra halvlek till förmån för van der Vaart och Huntelaar. Sätter vi våra chanser så vinner vi detta!

Hup Holland Hup!
Barcelona Blaugrana91
2012-06-09 18:45
Afellay har varit riktigt bra under första halvlek. :)
Barcelona Andresito
2012-06-09 18:36
Haha Afellay svär på spanska.. "puta madre" kunde läsas på hans läppar efter missen
Barcelona Barca4eva
Hah, Afellay. Fick ett gott skratt där
Barcelona Barca - King / Messi mr. Golazo
Affelay har blivit en gullgosse på forumet. Det är många som håller på honom. Inklusive mig.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-06-09 18:35
Hahaha Puta Madre!
Barcelona Barca4eva
2012-06-09 18:21
Den här streamen verkar funka.
Barcelona Cataloniaboy
2012-06-09 18:13
Tack!
Barcelona Barca4eva
2012-06-09 18:12
Cataloniaboy Någon hade hittat en bra app för Iphone, det var dock inte jag. Men letar du efter en stream i Veetle.com så ska det ändå funka.
Barcelona Cataloniaboy
2012-06-09 18:09
Barca4eva, tror det var du som hade hittat en streamsida till Iphonen, vad heter den? Finns den på AppStore?
Barcelona GerardPiqué3
2012-06-09 18:02
Gott att se Afellay från start, längesen man såg honom spela :) Hoppas han i EM visar vilken klassspelare han är !

Cataloniaboy

Mathiijsen har haft skadeproblem !
Barcelona Cataloniaboy
2012-06-09 17:57
Varför är varken Mathiijsen eller Van de Vaart med? Spyr över att killar som som Vlaar och den okände vänsterbacken startar... De hör inte hemma i en holländsk startuppställning. Go Affe!!! Satsa på att vinna interna poängligan!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-06-09 17:52
Kom Igen nu Affe, du ska bli EM:s bästa spelare!
Annons: