/spanien/barcelona/forum/9020.aspx/spanien/barcelona/forum/9020.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona elbraco - Bojan & Thiago
2012-06-06 23:22
MesQueUnClubFCB

dafuq?

är 81-80 ett troligt fotbollsresultat? hur ofta möts man över fem matcher?

uppenbarligen är det basket han pratar om...
Barcelona MesQueUnClubFCB-Gracies Pep
2012-06-06 23:15
Barcelona Frodo
2012-06-06 23:03
Skön gif med vår guldgosse Thiago.
Barcelona Barclasico
2012-06-06 22:53
hur är det med Keirrison? är han såld eller utlånad fortfarande ?
Barcelona Josep Guardiola
2012-06-06 22:51
@el Flaco - Anims Guaje!:

Inga konstigheter.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-06-06 22:49
Reag Barça vann första mötet av fem ikväll mot Real Madrid i slaget om ligaguldet med 81-80. Man vann efter en trepoängare med en minut kvar att spela.
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2012-06-06 21:53
A deal on Valencia left back Jordi Alba (23) could be closed tomorrow, possibly for 12M. Valencia's president will travel to Barcelona [ona]
Barcelona Rambla~
2012-06-06 21:47
Blaugrana91

Nja, de är inte intresserade av honom i dagsläget. Det är han alldeles för dyr för och det är inte en position man anser sig behöva förstärka. De kollade bara hur läget är med Falcao, för ett evetuellt framtida intresse. De försöker antagligen bara skaffa sig lite fördelar eller första tjing typ.
2012-06-06 21:42
True that
2012-06-06 21:41
Haha härlig bild
Barcelona Blaugrana91
2012-06-06 21:39
På tal om Atletico, enligt Sport är Barca intresserade av Falcao.

During yesterday's meeting between Barcelona and Atletico officials, Barcelona also asked about forward Radamel Falcao (26). [sport]
Barcelona Rambla~
2012-06-06 21:36
Atletico asked about loaning B-players Rafinha, Deulofeu and S.Roberto. After talks with Vilanova, Barcelona will reply in coming days. [md]

Det var helvete vad de är ute efter våra unga spelare. Jag menar, de brukar själva alltid skryta om sin cantera. Plocka spelare där istället. :P
2012-06-06 21:32
Mirzacule

välkommen. Själv är ja ganska ny.
Barcelona Rambla~
2012-06-06 21:31
Schysta barca-posters.

Klart som fan att man inte ska betala vad som helst för Alba bara för att få till en snabb affär. Efersom hans kontrakt går ut nästa säsong och om han nu själv vill till Barca, spelar det ju mindre roll hur mycket hans värde går upp under EM. Det är helt upp till honom. Är han däremot öppen även för andra klubbar ska man så klart försöka avsluta värvningen så fort som möjligt. Allt handlar om förutsättningarna.
Barcelona Blaugrana91
2012-06-06 21:21
Frodo

Jag tror inte heller att någon annan klubb än Barca är intressant för Alba, problemet är ju bara att Valencia är i behov av pengar precis som du säger, och desto längre vi väntar desto svårare kommer det bli att komma överens, speciellt om nu Alba gör ett bra EM som sagt, då lär Valencia säkert vilja ha ännu mer.

I vanliga fall tycker jag inte att klubben ska vika sig efter vad andra klubbar kräver, men i det här fallet när det ändå inte handlar om några jättesummor (Ur Barcas perspektiv) så tror jag ändå att det är smartast att agera så fort som möjligt. :)
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-06-06 21:05
Jag tror inte någon värvning kommer bli klar förrän Tito Vilanova har signerat sitt kontrakt. Det borde vara prio nr 1. Förstår bara inte varför förhandlingarna med Orobitg har dröjt så här länge. Pep annonserade att han inte tänkte fortsätta för mer än en månad sen, samtidigt som Rosell uppgav att Tito skulle ta över. Tills dess att Tito inte är officiellt vår nya tränare tror jag inte några värvningar alls kommer konkretiseras.
Barcelona Frodo
2012-06-06 21:01
Blaugrana91

Jag förstår hur du menar men Albas vilja är det viktigaste. Han är katalan med bakgrund i la masia. Han vet att det finns en ledig plats till vänster i Barcelona. I värsta fall spelar han bara ytterligare ett år i Valencia och kommer gratis till Barca nästa år. Valencia behöver pengar och de lär knappast riskera att Alba ska gå gratis nästa sommar.

Barcelona sitter på essen. Man ska inte bara kasta pengar i sjön hursomhelst. Jag kan bara spekulera men jag tror inte att andra klubbar är intressanta för Alba när han vet att hans barndomsklubb vill ha honom och kan erbjuda honom en startplats.
Barcelona Blaugrana91
2012-06-06 20:56
1.70-ligan - Cuenca y Tello

Hoppas det stämmer, Ona är väl en radiokanal? Brukar oftast vara lite mer trovärdiga än tidningarna.

Som sagt desto snabbare vi får honom klar, desto bättre. €12 Miljoner är ett bra pris isåfall.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-06-06 20:56
Blaugrana91

Men det behöver ju inte alltid vara på det viset, även om det såklart kan vara så. Men när en spelare har utgående kontrakt är det alltid svårt att förhandla som säljande klubb. Özil t.ex hade ett år kvar på kontraktet. Han var kvar i Bremen under VM 2010, där han t o m var en av turneringens bästa. Sen gick han till Real till reapris efteråt.. och vi ryktades ju ha en deal klar med honom värd 8milj (!)
Barcelona Blaugrana91
2012-06-06 20:52
Frodo

Grejen är ju bara desto mer vi väntar desto högre kommer priset bli, gör Alba ett bra EM (vilket jag tror han kommer göra) kommer priset med all säkerhet öka ännu mer. Därför ansåg jag att det kanske är bäst att agera redan nu som sagt.
2012-06-06 20:34
A deal on Valencia left back Jordi Alba (23) could be closed tomorrow, possibly for 12M. Valencia's president will travel to Barcelona [ona]
2012-06-06 20:09
Klart som fan att man inte ska köpa Valencias första bud. Vi har ju världens förhandlingsläge. Jag börjar väl acceptera det faktum att Alba nog är vår spelare nästa säsong. Och att vi inte längre kommer han en stor och defensivt stark spelare som Abi på vänsterkanten. Nu kommer vi ha en offensiv liten ytterback med jättestora lungor på vardera kant... och ja, lite spännande blir det nog trots allt, att se hur detta kommer arta sig.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-06-06 20:04
Hetfield

Du har rätt i att Abidal alltid var defensivare men om du kommer ihåg så spelade både Belletti och Van Bronckhorst samtidigt och de var två offensiva ytterbackar. Det kommer vara så att, när Alba (om han kommer) går för att attackera så får Alves stanna lite längre ned medan Busquets flyttar ner och en av mittbackarna tar Albas plats och tvärtom när Alves attackerar. Det är de ända jag kan tänka mig. Jag tror mittbackarna är vana med detta då vi alltid spelar såhär när vi kör 4-3-3
Barcelona Hetfield
2012-06-06 19:53
Man ska väl inte haka upp sig på priset. Alves är den dyraste högerbacken, men han var värd pengarna, jag tycker att Alba är värd pengarna.

Alba kommer att få ta ett stort ansvar. Vänsterkanten har sen Pep tog över, alltid varit den sidan som har varit defensivare, så det ska bli intressant att få se hur han tar hand om det. Det är därför det är så viktigt att man köper en ordentlig mittback, för mittbackarna kommer att få ta ett större ansvar.
Barcelona Frodo
2012-06-06 18:44
Blaugrana91

Det är rent ut sagt korkat att betala 15 miljoner euro för en katalansk vänsterback som vill hem och endast har ett år kvar på kontraktet. Klubben gör rätt i att vänta ut Valencia.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2012-06-06 18:05
Vad är det som händer med honom? Man blir så ledsen över att se det här, den här killen va så nära en man kunde komma till gudarna, helt otroligt vad som har hänt med honom under 4 års period.
Barcelona Andreas V.V
2012-06-06 17:48
Niklas Holmgren har fått sparken från Viasat.

Bästa nyheten detta år.
Mer krystad och tillgjord kommentator står inte att finna på denna planet.

Skönt, slipper man ha mute på under CL och PL.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-06-06 17:31
Rambla No problemo amigo! Klart vi respekterar varandra. Vi är cules för i h*lvette :-)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!
2012-06-06 17:05
Özil är bättre än Fabregas på att hitta den sista passen, hans tyngd på passningen kan endast efterliknas med Messi dvs sättet han får bollen att sakna ner så den stannar precis framför spelarens fötter.

Däremot är Fabregas betydligt bättre på att länka spelet samt avsluta bollen. Fabregas passar Barcas spel bättre i det långa loppet medan Özil passar Reals.
Barcelona Rambla~
2012-06-06 17:01
@MESSI.CORLEONE:

Ok, jag orkar inte ge mig in i några insnöade diskussioner om hur bra vissa spelare är jämfört med andra. Låt oss bara konstatera att jag är inte så imponerad av Özil som du tycks vara. Så är det bara och det får du respektera.

Dessutom, jag är fullständigt övertygad om att Cesc i det långa loppet, några år framåt, kommer att vara den rätt värvningen för oss jämfört med tysken.
Annons: