/spanien/barcelona/forum/902.aspx/spanien/barcelona/forum/902.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Davids3
2016-05-16 01:19
Såg nu att Sporting Gijon klarade sig med 1 poängs marginal. Jag unnar de "segern" !!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-05-16 00:16
Jag känner att nu att det rätt tid att ta upp en fråga jag har tänkt på senaste 6 månader. Är det bara jag som har märkt från alla video från träningarna, bilderna från träningen, bilderna med Messi och Suarez utan Neymar, alla små kramar mellan Messi och Suarez utan Neymar? Har tänkt det på senaste 6 månader. Det är inte lika mycket kärlek mellan Messi och Neymar längre. Nu säger jag inte att de är ovänner eller att den ena tål inte den andra. Men man ser klart och tydligt att Messi och Suarez är mer med varandra än Messi och Neymar är med varandra på alla bilder och video senaste 6 månader. Kan det vara så enkelt att Messi och Suarez klickar mer för att båda har fruar och barn? Eller är det kyligare relation mellan Messi och Neymar? Jag frågar denna fråga för att trion var oskiljbara föra säsongen vart än du tittade. Nu är det 70% mer Messi och Suarez som syns ihop. Ingen alarmerande fråga utan det är bara en tanke. Någon annan som har haft de tankarna? Eller är jag bara för lite besatt av Barca?
Barcelona Reymar
2016-05-15 23:52
@enkos:

Kan även spela på alla anfallspositioner och han skulle nog passa bättre i det raka spelet som vi kör. Han skulle må bra av Messi djupledsbollar. Ett bra alternativ till att avlasta MSN men tyvärr kommer det nog inte hända. Det slutar med att vi köper Gameiro för överpris.
Barcelona Barca - Puyol
2016-05-15 23:19
Okej. Oj då, ni får ursäkta mig allihopa. Jag trodde att La Liga körde med de systemet. Hur som helst, Tackar er alla som rättade mig. Återigen ni får ursäkta mig :) Dock tycker jag synd om Rayo men är super glad att Getafe åker ur. Nu kommer Ronaldo lämna Real för han ser att Getafe är ute :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona AndreD
2016-05-15 22:55
Två skitlag från Madrid blir degraderade. Kan det bli bättre? :)
Barcelona DM1982
2016-05-15 22:48
Rayo, Levante och Getafe är degraderade, 100%.
Barcelona Junta Dimision
2016-05-15 22:42
Barca- Puyol

La Liga har inte detta system, utan Bundesliga har det. Rayo har tyvärr relegerats ur La Liga. Lagen i 3:e - 6:e plats i Segundan spelar playoff om den sista platsen upp till La Liga likt det engelska seriesystemet.
Barcelona Barca Barca
2016-05-15 22:41
Barca - Puyol

Rayo är helt ute. Dom lagen som hamnar på 20:e till 18:e plats åker ut från La Liga. Kval sker endast i Segundan. I Segundan går 1:an och 2:an direkt upp och 3:an 4:an 5:an och 6:an kvalar mot varandra :)
Barcelona Barca - Puyol
2016-05-15 22:37
För andra som inte vet. Rayo är inte ute helt utan dem kommer tvingas kvala för att hålla sig kvar i la liga. Om jag har fattat det rätt så kommer Rayo möta ett lag för Segunda i tå matcher. De lag som lyckas vinna av två matcher kommer vara i La Liga så det finns chans för Rayo. 2 lag direkt åker ner medan 2 lag i Segunda direkt flyttas upp. Sen är det 4 lag i Segunda som slåss om att spela mot Rayo tror jag. Man säga att Rayo är i final sen får de vänta o se vilka de ska möta. Hoppas jag har uppfattat detta rätt. Har jag fel så skriv gärna tillbaka. Vill inte skicka fel budskap till alla andra här inne. Tack för mig :)
Barcelona Liunil Masse
2016-05-15 22:08
[QUOTE=Vlom]Rayo sämst publik? Deras läktarkultur är onekligen mycket bättre jämfört med Camp Nou där stämningen är som ett bibliotek... [/QUOTE] Ja snälla jämför med Camp Nou som förbjuder ultras.
Barcelona Junta Dimision
2016-05-15 22:06
In the midst av titelfirandet har Lucho ett fint meddelande till sitt kära Sporting!

Grande Mister!
Barcelona enkos
2016-05-15 22:03
Med sämst publik menade jag minst antal.
Barcelona DM1982
2016-05-15 21:58
[QUOTE=Vlom]Rayo sämst publik? Deras läktarkultur är onekligen mycket bättre jämfört med Camp Nou där stämningen är som ett bibliotek... [/QUOTE] Läktarkultur kan uttrycka sig på olika sätt, ett lugnare Camp Nou kan innehålla nog så mycket kultur. Finns ingen anledning att klanka ner vare sig på Rayos eller Barças läktarkultur.
Barcelona Barca Barca
2016-05-15 21:57
@Junta Dimision:

Läste ett rykte att Paco kan hamna i England och jag tror Brighton om jag minns rätt. Men hoppas han stannar kvar i Spanien iaf..
Vlom
2016-05-15 21:55
@enkos:
Rayo sämst publik? Deras läktarkultur är onekligen mycket bättre jämfört med Camp Nou där stämningen är som ett bibliotek...
Barcelona enkos
2016-05-15 21:50
Och inte nog med det så ser jag att Leganes är från Madrid också och alldeles i närheten av Getafe :(
Barcelona enkos
2016-05-15 21:48
Skit hoppades slippa dessa små lag men så nästa säsong sks ett lag som Leganes spela i La ligan, med en arena på 8000 . :(
Barcelona Fuerza
2016-05-15 21:47
@enkos:

Det sade jag i en tid när folk hyllade Villa och Sanchez dvs säsongen 11-12. Då borde Tello fått chansen. Men det spelar ingen roll nu när vi fått in Suarez och Neymar.
Barcelona Rambla~
2016-05-15 21:40
Viola kommer köpa loss Tello. Det är nu upp till honom om han vill stanna. Blir väl till reapris som vanligt med den här ledningen. Ska vi tippa på 4-5m?
Barcelona enkos
2016-05-15 21:36
Undantag Eibar så är Getafe , Rayo och Levante sämsta publik lag i La ligan så skönt att slippa se de nästa år. Även om jag hade gärna sett Rayo kvar istället för Eibar.
Barcelona enkos
2016-05-15 21:34
Tello gör först en snabb ryck och a assisterar till 1-2 målet och sen även själv gör 1-3 för Fiorentina. Hade hellre sett honom i Barca än Munir och Sandro. Killen är sjukt snabb.
Barcelona DM1982
2016-05-15 21:26
Tog en evighet men äntligen är Getafe ur serien. Fullständigt anonym klubb med väldigt lite folk på deras läktare. Kom inte tillbaka tack.
Vlom
2016-05-15 21:26
@enkos:
Rayo har ungefär hälften så stor kapacitet som Sporting Gijón har så det är inte så värst förvånande varför det sistnämnda laget har minst 25 000. Betydligt bättre vore om man utgick utifrån hur många procent som fyller på en arena. Edit: Madrid-laget Leganes kommer att bli uppflyttade under nästa säsong så nog kommer Zinedine Zidane och co att få en kortare bortamatch.
Barcelona Fuerza
2016-05-15 21:19
@Rambla~:

Smutsig klubb.
Barcelona Deulofeu
Jag skulle skriva något elakt om Ronaldo hur många mål han gjort mot Rayo samt Getafe ( såklart mål i alla matcher...) men såg då att han gjort 9 mål mot Espanyol...

Underbar avslutning på säsongen!

Barcelona Rambla~
Haha, Getafe vill slåss efter matchen och det gäller inte bara spelare. Äntligen är de gone! Adíos, och kom aldrig tillbaka.
Barcelona Junta Dimision
2016-05-15 21:12
@Rambla~:

Det är nog lugnt, kryssar dem så är de fortfarande borta.
Barcelona Rambla~
2016-05-15 21:08
Men för helvete, ska de komma tillbaka trots allt? Helvete, kan de bara åka ut någon gång. Jävla mål de gör trots allt.
Barcelona Canaletes
2016-05-15 21:07
Sååå glad för Abelardo och Sporting!! Hellre Sportings fans än Getafes... Men man kommer ändå på något sätt sakna Getafe efter alla dessa år.
Fast nu slipper vi dock 6 gratispoäng till Madrid haha.

Minnesvärd presskonferens från Abelardo för någon månad sedan i länk!
Barcelona Federer
2016-05-15 21:07
2-1 nu i Getafes match. Snälla håll i nu Betis!
Annons: