/spanien/barcelona/forum/9018.aspx/spanien/barcelona/forum/9018.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-06-04 17:06
''Right now, Messi is the best player in the world and it is a pleasure to play against him," Marcelo told Globoesporte.

Här har vi en ärlig spelare angående Messi vs Ronaldo diskussionen. CR7 är säkert sur på honom efter det Marcelo sa:).
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-06-04 16:55
Någon av mina culébröder som spelar EM-elvan?
Barcelona Deulofeu
2012-06-04 16:55
Milan kommer göra samma sak med Dede som de nu gör med Silva hypa honom för att sedan sälja honom dyrt för fyra gånger pengarna.

Jag har faktiskt aldrig sett honom i en hel match men han verkar vara en stor stabil back som går att få loss för runnt 100 millar.

Alba och Botia/ Verthonhen hur svårt kan det vara? Silly klar spenderat 175 miljoner.Vi behöver ett lugnt år med tanke på hur mycket vi bränt sista åren.

Förra året köpte vi Fabregas och Sanchez hekt sinnesjukt alltså.
Barcelona Barcadinho.
2012-06-04 16:51
@SamMajid:

Det var samma sak med Filipe Luís. Det skildes sig bara några milj och övertala Deportivo och grabben hamnade i Atletico istället.
Ibland är ledningen ytterst snåla medan andra gånger bryr man sig knappt om hur många nollor det finns efter i slutsumman (och det spelare ingen roll vilken ledning vi talar om).
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-06-04 16:43
,Sami

Där växte trollet något i mitt hjärta.
,Sami
2012-06-04 16:39
Är det sant det jag läser? Kan någon nypa mig i armen?
Marcelo: Messi is the best player in the world.
Kanske Ronaldo har varit med någon annan nu och inte talat om det för Marcelo Aj Aj Aj!!
Barcelona SamMajid
2012-06-04 16:02
Enligt MD väntar Valencia på att barca ska lägga ett bud på Alba. Valencia kräver minst €15mille men barca vägrar betala mer än €12mille.

Hur petig kan man vara!? Det här är Spaniens bästa vänsterback, betala bara €15 miljoner, hur svårt ska det vara!? Vi är inte ett lag med ekonomikris!
Barcelona barca_joe
2012-06-04 15:58
Kan någon supervänlig själ hjälpa mig att hitta en film? Det är filmen från planet efter att Messi fått Ballon D'or då Shakira och Antonella är på planet! Skulle vara mycket tacksam
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-06-04 15:52
Rambla~

Vi har värvat spelare som Chygrinsky och Zlatan för extrema summor så man vet aldrig. Silly Season är helt sjuk.

Jag kommer ihåg när jag tänkte, "om Real värvar Káka så kommer de aldrig kunna få Ronaldo". Inte bara att de fick Ronaldo, de värva Benzema samma år också.

Sen dess ser jag Silly Season som helt oförutsägbar. Jag blir inte jättechockad om vi värvar Silva för 40 mille, samma om Alba hamnar i United.
Barcelona petersays
2012-06-04 15:30
@tikitaka:

Lär absolut inte hända så länge det är en finansiell kris av RANG i Spanien och runt hela Medelhavet.
Barcelona Rambla~
2012-06-04 15:29
@petersays:

Han sägs vara ersättaren om T Silva säljs.
Barcelona petersays
2012-06-04 15:27
Någon som sett Dedé från Vasco da Gama som Milan ryktas jaga? Kollade lite klipp och han kändes väldigt mycket som en brasse-variant av Pique. Kallas uppenbarligen för Dedéckenbauer också :P
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2012-06-04 15:09
Kan någon länka målen som Barca B gjorde igår mot Xerez
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-06-04 15:05
Oh snap nu är Jordi Alba klar för Hammarby enligt Wikipedia!!
Barcelona Rambla~
2012-06-04 15:04
En ung mittback? Bartra? :)

Kom igen nu, vi vet alla att Barca kommer aldrig att slänga iväg några +40m för en mittback denna sommar. De pengarna finns helt enkelt inte.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-06-04 14:49
Angående Silva diskussionen:

En frågar, om vi värvar T.Silva vad händer då med Mascherano? Tycker nästan han var vår bästa mittback i år. Ska vi sälja han eller bänka han? han lär ju inte ta Busquets plats. Om vi verkligen vill ha Silva varför inte låta Masken ingå i dealen? Och om det händer vem ska Silva bänka? Respekt, men om Puyol finns tillgänglig så kan Silva slänga sig i väggen. Om Puyol förblir skadefri så kan INGEN ta hans plats. När Pique är i form är han MINST lika bra som Silva. Så vill ni verkligen bänka Pique? Vi kan ju inte värva Silva för att låta han sitta vid sidlinjen.

Varför inte värva en lovande, ung, mittback som kan acceptera bänken bredvid Mascherano, låta han rotera med Puyol, Pique och Masken beroende på motstånd och skador. Inom ett eller två år kommer han vara ordentligt anpassad och då har vi en ny mittback. Fast vem skulle den mittbacken kunna vara. Botia? Mamadou Sakho? Simon Kjaer? Jag vet inte.

Jag kanske är helt ute och cyklar och vi kanske verkligen behöver en mittback i Silva eller Vidic klass, men jag skulle inte bli så besviken om vi värvade en ung mittback istället för ett stort namn. Vem säger att Silva skulle anpassa sig så lätt? Mittback i Barca är inte som att vara mittback i Milan.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-06-04 14:39
Mycket märkligt, på wikipedia om Alba står det 2012- Manchester United. Antagligen ett troll;)
Barcelona Rambla~
2012-06-04 14:11
Ni kan vara lugna. Barca kommer inte släppa Thiago till Milan. Det är bara nonsens från italiensk media, eller nonsens kanske det inte är. De i Italien tror säkert att Milan vill ha honom osv, men Barca är bestämda på den punkten. Idag har det tom kommit upp ett nytt italienskt rykte om att Cesc skulle ingå i ett byte.

De kommer träffa den där så kallade superagenten Bronzetti och det enda han kommer diskutera med Barca är om de är beredda att betala 40M eller kanske tom mer för Thiago Silva. De kommer säga nej och mer än så lär inte ske. Status kommer att vara oförändrat.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-06-04 13:55
Iofs är Thiago Silva 1.83, men det spelar väl ingen roll. Spyr rakt ut om vi ska ägna hela sommaren åt att få hit honom, när det finns andra alternativ som också är bra (och billigare). Vertonghen eller Martinez röstar jag på
Barcelona Deulofeu
2012-06-04 13:42
Om det finns någon stackare som ska försöka fylla tomrummet efter Xavi är det Thiago.Han är absolut en av världens bästa playmakers under 23 och kommer växa med den speltiden han får inom två tre år är han en en Ronaldinho/Deco/Xavi/Iniesta playmaker ; ) Han ska ingenstans.

Är också för en värvninga av Martinez fantastiskt fysisk spelare man inte rubbar på i första taget.Tänk på att Siva är 1.78 typ Martinez 1.90.

Det vore mäktigt med Valdes,Pique,Puyul,Xavi,Iniesta,Busquets,Fabregas,Pedro,Villa,Alba och Martinez i landslaget som alla spelar för Barca ; ) Kryddat av lite halvsköna sydamerikaner Messi,Mascherano,Alves,Adriano och kanske Neymar ; )
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-06-04 13:39
Om Milan har nobbat ett bud på 40m för Thiago Silva så tycker jag inte man ska ödsla mer tid på att ens försöka ro i hamn en affär. Skit i honom, det finns fler bra backar där ute!
Barcelona SamMajid
2012-06-04 13:24
Mäktiga Messi

Tycker inte ens att Barca ska köpa Thiago Silva då han är både för gammal och för dyr. Ta Javi Martínez istället, en grym mittback som spelar i landslaget och säkert inte kostar lika mycket och plus att han är ung och komplett som mittback. Ett mycket smartare allternativ tycker jag! Thiago Silva är ändå slut om några år.

Att dessutom lägga till Thiago Alcantara i budet är hur dumt som helst. Undrar verkligen hur ledningen tänker här. Thiago Alcantara är en av världens främsta talanger och barcas framtid. Nej nej, han stannar. Alcantara går före Silva.
Barcelona Mäktiga Messi
2012-06-04 12:36
va fan inte Thiago Alcantara . hoppas det inte stämmer .
Skänk keita o lägg en summa o sen hämta Thiago Silva .
Thiago Alcantara är ju framtid
Barcelona Barca4eva
2012-06-04 11:39
AndreD Finns ingen stjärna i Spanien. De har alldeles för många spelare av världsklass.
AndreD - Ànims Abirey
2012-06-04 11:32
Deulofeu

Vem är stjärnan i Spanien då om inte Xavi och Iniesta är det?

Barcelona LeoMessi
2012-06-04 11:15
Hoppas inte ryktena stämmer att barca försöker köpa silva och låta thiago ingå i Dealen. Jag skulle Inte ens byta dom rakt av även om thiago inte är värd lika mycket
Barcelona tikitaka
2012-06-04 10:50
Tja, någon som har en aning när den nya camp nou ska byggas. Det har varit stilla i några år nu...
Barcelona Briljanté
2012-06-04 10:33
Deulofeu

Fortsätter Gerard utvecklas i B-laget så är jag nästan säker på att vi har en ny startspelare till vänster inom 2-3 år. Rafinha och Dongou är också heta och kan mycket väl bli A-lags spelare inom några år.

Bara för att Tello och Cuenca fått A-lags kontrakt betyder det inte att dem är "klara". Samtidigt som dem konkurrerar med Pedro,Villa,Sanchez,Afellay så konkurrerar dem även med spelarna underifrån. Konkurrens är bra och kommer bara göra spelarna bättre.

Neymar som sägs vara klar för oss 2013 eller 2014 är ju en spelare man inte kan säga nej till. Men fortsätter Deulofeu,Rafinha utvecklas så tror jag Neymar faktiskt inte behövs. Vi får se vart framtiden leder oss.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-06-04 10:17
Pepe (Real Madrid): "It's difficult to chose and it's not because he's my friend and team-mate, but Cristiano is better than Messi." [ojogo]

Vi konstaterar det vi redan visste, allt står inte rätt till med Pepe...
Barcelona Riiio!!
2012-06-04 09:42
Drömde att jag fick en pratstund med Sir Alex Ferguson och han sa att han skulle värva Afellay nu i sommar haha
Annons: