/spanien/barcelona/forum/9014.aspx/spanien/barcelona/forum/9014.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona SamMajid
2012-06-02 14:36
Boom! Där kom en ny atombomb från Sergio_Busquets! Forumets egna Messi!
Barcelona SamMajid
2012-06-02 14:36
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-06-02 14:23
barcetia - #ANIMSABIDAL

"Enligt Madridistas, måste den bästa FOTBOLLSSPELAREN genom tiderna vinna VM och CL och EM"

Det roliga med denna teori är att den skiter inte bara över allt Messi har gjort, utan den skiter över typ alla legenders karriärer. Den får Zidane att se bättre ut än Leo men den får många andra legender att se sämre ut också. Låt oss jämföra några andra legender med nårga av dagens spelare och se om denna teori håller.

När jag tänker världens bästa målvakt någonsin så tänker jag på Oliver Kahn. Ni kanske har någon annan på huvudet men Kahn är den enda jag kan tänka mig. Han vann tyska ligan åtta gånger och vann CL en gång, men han vann aldrig EM eller VM och därför enligt "Zidane teorin" kan han inte vara världens bästa målvakt någonsin. Finns det någon annan målvakt som har vunnit CL, EM och VM? Ja, Barthez. Till och med Valdes. Jag älskar vår Victor men aldrig skulle jag våga jämföra honom med Oliver Kahn. Ta detta argument och gå till Munchen forum och se hur de reagerar

Vi testar denna teori emot Real-legenden Raul. Enligt marängerna Spaniens bästa CF någonsin. Hann vann Laliga sex gånger, CL tre gånger och gjorde mer än 220 mål under sina år i Real. Men vann han VM? Vann han EM? Nej och Nej. Gissa vem som har vunnit VM, EM, CL och Laliga! David Villa. Så enligt denna Zidane teori så måste Spaniens bästa anfallare någonsin vara David Villa eller hur? Undra hur puertan hade reagerat på detta argument?

Denna teori sänker till och med Pelé och Maradona. Péle gjorde över 500 mål i sin karriär och kanske VM-historiens bästa spelare, men han spelade aldrig i någon av de top fem ligorna (Eng, Spa, Ita, Tys eller Fra) och därför vann han aldrig CL och Boom, Péle kan inte vara bästa spelaren någonsin. Samma gäller Maradona, han vann aldrig CL och kan inte då heller vara den bästa spelaren någonsin.

MEN, denna teori gör inte bara Zidane större än vad han egentligen är. T.Henry spelade ju i samma Frankrike som vann VM och EM, han vann CL och Laliga med oss och PL hade han redan vunnit med Arsenal. Är Henry världens bästa anfallare någonsin? Enligt de Real-älskande Messi-hatande fotbollssupportrarnas konstiga teori så ja.

Men glöm inte att Zidane slutar inte som den bästa mittfältaren någonsin enligt denna teori

Zidane avgjorde en VM final, det gjorde denna spelare också!
Zidane vann EM, det gjorde denna spelare också!
Zidane vann CL, denna spelare har vunnit CL tre gånger
Zidane vann tre liga titlar (2 Serie A en Laliga), denna spelare har vunnit Laliga fem gånger
Zidane har gjort tre poäng mot engelska lag (Frisparksmål mot ManU i Juve. Och två assister mot ManU i Real), Denna spelare har gjort fyra poäng mot engelska lag (två mål mot Chelsea och två assist mot Arsenal och ManU)
Fattar inte varför man måste ha bra stats mot engelska lag men tydligen är det as viktigt för Messi-hatarna

Slutligen, vem är denna spelare? VÅR EGNA INIESTA!!! Så enligt den dumma teorin som okunniga idiotiska Messi-hatande Real-älskande supportrar har hittat på, jag vill inte dra alla maränger över en kant det finns många Real-supportrar som är smarta, så är Iniesta den bästa spelaren någonsin. Haha.

Som ni kanske har märkt så är detta en diskussion jag har haft förut med kompisar. Men denna teori är dum och den bevisar ingenting. Henry är inte större/bättre än Maradona/Péle, Valdes är inte större/bättre än Kahn va och Zidanes landslag statistik bevisar inte att han var bättre än Messi.

Jag lovar att detta var de sista Messi vs Zidane inlägget jag lägger upp, till och med jag har tröttnat på diskussionen.

Barcelona Bernie
2012-06-02 13:16
Guardiola: ''Jag har fortfarande inte bestämt mig vad gäller min framtid, vi får se vad som händer. Jag kanske återvänder till Barca, och kanske inte. En sak är säker, och det är att jag kommer ha Barca i mitt hjärta för evigt.

''Jag njöt under cupfinalen. Spelarna ville ge mig en present, och det gjorde de med segern''

Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-06-02 12:26
Tycker klubblag och landslag diskussionen är löjlig. Det är som att prata om vilken spelare som är mest legend, vad spelar det för roll?

Enligt Madridistas, måste den bästa FOTBOLLSSPELAREN genom tiderna vinna VM och CL och EM etc..

men vad spelar det för roll? Att vinna priser har ingenting med ens egenskaper som fotbollsspelare att göra.

Messi är den bästa genom tiderna, oavsett vad eller hur han vinner EM och VM.
Barcelona el Maestro:- )
2012-06-02 09:52
”På landslagsnivå kommer nog Messi aldrig bli lika stor som Zidane. Men på klubblagsnivå har han redan passerat honom. Inget snack om saken.”

Var inte så säker på det. Messi är bara 24 år och Argentina har kapacitet att vinna både VM och den sydamerikanska cupen(Copa América). Jag tror att Messi kan vinna Copa América både en och två gånger innan han slutar. Är även säker på att Argentina kan vinna VM med Messi som kapten. Den som lever får se men Messi och Argentina har potentialen på att vinna allt.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-06-02 09:23
Basaric Argentina spelar ikväll kl 00:30
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Piello
2012-06-02 06:29
När kommer Robin van Persie?

Han är den enda jag verkligen vill ha in.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-06-02 02:57
När spelar Argentina?
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-06-02 02:31
Sergio Du är på god väg att bli Les Rambles Niva. Nämen det var ett klockrent inlägg som inehöll mycket av den goda sanningen. Det är nog varför som kamrat Qendil verkar ha gett upp. Go head bro, jag har som mål att slå dina likes en vacker dag. Får se om den dagen kommer :p
Barcelona svenskacules.blogg.se
2012-06-02 02:29
!Sergio_ Busquets!

Tror inte heller att Bayern är korkade nog att släppa sina vassaste spelare, i alla fall inte till lag som kan vara ett större hot mot dem ute i Europa, som till exempel Real Madrid, för Bayern vill ju gärna få vinna CL. Dock tror jag med som du säger, får de ett tillräckligt högt bud på en spelare som Ribery, så lär de nappa. Och vi vet väl alla hur mycket pengar ett lag som Shitty kan sk*ta ut? :)
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-06-02 01:40
Såg att det snackades mycket om Boateng bland annat tidigare idag. Jag vill inte vara er glädjedödare men att värva någon utav Boateng, Lahm , Alaba eller någon annan nyckelspelare i det laget är något av en omöjlighet.

Munchen är ett av de ekonomiskt starkaste lagen i världen, de har Adidas och Audi som backar de upp till 100% eller snarare upp till 15% (Då de resterande aktierna är ägda av klubben själv). Om ni kommer ihåg så jagade alla storlag i Europa Ribery ett tag, bud upp till 40 mille erbjöds, men han stannade. Exempel på att de aldrig skulle släppa spelare på grund av ekonomiska själ.

Då är den ända chansen att någon av dessa spelare skulle begära att bli transferlistade, vilket också är något som jag aldrig tror skulle kunna ske, speciellt inte när det kommer till de egna produkterna ( i princip alla tyskar i deras lag). Deras dröm är att spela i Munchen precis som Iniestas, Xavis och Leos dröm var att spela i Barca. De andra nyckelspelarna ser Munchen nu som ett lag som kan vinna CL så varför skulle de riskera sina startplatser för att dra till något annat lag?

Då är det bara skitspelarna som är "fair game", vi har någon chans att värva, till exempel Rafinha, Olic och för tillfället Robben.

Munchen har nått Barca, Real och United nivån på att behålla sina spelare. Bara ett sjukt bud á la Real och Ronaldo skulle kunna få dem att fundera på att släppa nyckelspelare.

PS: 111 tumme upp på ett inlägg måste vara ett rekord! Dock måste jag erkänna att det var jag som gick från dator till dator kring mitt kvarter och tummade upp mig själv, haha
Barcelona zick9
2012-06-02 01:16
Någon som vet vad som händer med Kerrison? Tillhör han fortfarande Barca?
Barcelona malique
2012-06-02 00:42
För dem intresserade så är Ronaldinho på väg till malaga
Barcelona FCMQUC.blogg.se
2012-06-01 23:44
Ja, vad ska man säga här egentligen? Man får väl helt enkelt vara glad att det inte stämmer! www.svenskacules.blogg.se
Barcelona Bernie
2012-06-01 23:18
Om ni undrar vart Pep håller hus, så chillade han lite i Kroatien, Dubrovnik idag. Han glider, det är bra, han får samla ihop krafter så mycket han kan. Så kommer han tillbaka hem igen. :)
Barcelona Barcadinho.
2012-06-01 23:07
Så otroligt kommersiellt att det tappar smaken. Pengar är som en magnet. Fotboll ska dra åt det hållet pengar finns att pumpa.
Man ska marknadsföra fotbollen för kineserna (som kan betala), medan sydamerikaner och afrikaner som producerar ofantligt många spelare till Europa knappt kan se sina landslag på hemmaplan (för att inte tala om europeiska klubbslag).
Barcelona Myrran
2012-06-01 21:39
Den har nog inte landat än...
Barcelona Sano97-Catalonian burek!
2012-06-01 21:37
Om supercupen spelas i Kina så är vinsten lätt våran.

1. Majoriteten av kineserna är cules vilket betyder att vi får publikstödet.

2. Vet ni hur jävla taggad man blir av asiat-mat?!
Barcelona Myrran
2012-06-01 21:31
L.A.M: Nr 10

Förstår hur du tänker med spanska cupen i Kina, känns ju sisådär. Fast jag väljer och se på det på ett annat sätt (eller två?).

1) Kina eller vem det nu som betalar kommer troligen betala en bra summa för detta och att det ökar exponeringen av La Liga i en lukrativ marknad. Långsiktigt kan detta leda till att La Liga får en produktion vid sändningarna som kan likna PL. Vilket jag tycker är en stor faktor varför La Liga ligger efter PL i Sverige iaf. Halvkorniga bilder och taskigt ljud samt oproffsigt upplägg. Dock blivit bättre sen 10 år tillbaka men men. Långsiktigt kan det bli bra, om nu spanjorerna kan göra något rätt för en gångs skull.

2) NHL spelar många matcher i början av säsongen i Europa nu för tiden, hockeyintresserade europerer klagar absolut inte. Om nu tusen/miljontals kineser får se två matcher från La Liga och bli mer intresserade är detta bara ett stort plus i mina ögon. Speciellt om koreanen och japanen vi har i akademin kommer upp i a-laget. Då kommer det explodera och föra in grymma pengar till Barca. Än en gång långsiktigt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-06-01 21:16
Fan, fotbollen kommer dö snart. SPANSKA supercupen i Kina. Lyssna på det. Helt sjukt.
Barcelona Riiio!!
2012-06-01 20:42
Nice vänsterkant vi kommer ha med Alba och Villa! !
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-06-01 20:39
Det är också kul för kineser som är cules som oss :-)
Barcelona BB-Barceloneta
2012-06-01 20:22
Det är nu officiellt att Spanska supercupen år 2013 kommer att spelas i Kina. Enligt "as" så kommer 5 av de 7 kommande supercup matcherna att spelas i Kina med start 2013. Så som fotbollen ser ut idag så är det ju inget oväntat beslut, lite tråkigt kan tyckas men pengar är nummer 1 numera...
Barcelona Barca - King / Messi mr. Golazo
2012-06-01 19:08
Not everybody liked Pep… Look, maybe he won’t speak to me in two weeks, but as now he is only my friend and not my boss, I will tell you this: We had an argument when he was renewing his contract last season. He wanted to share part of his wages with the coaching staff and other people at Barça who have helped him. I refused that. We [those people] already had wages, some incentives, we were in a good position and felt recognized by the club. There were many people on that list: not only almost his entire coaching staff, but also janitors, club employees, and people from Barça B… well, instead of that Pep shared all the money he received from that advert for Banc Sabadell. And we also had to listen to Iturralde (yes, a referee!!!) criticizing Pep for doing a commercial, saying “well, he doesn’t speak to anyone, but money is money…” Pep has a lot of flaws, he is not perfect. He has made mistakes in lineups, in players preparation, but accusing him of other things is just. . . . Read more: http://www.totalbarca.com/2012/interviews/manel-estiarte-sometimes-pep-wanted-to-return-to-barca-b/#ixzz1wYwfKWNN
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-06-01 17:26
Ibillay

Misstänkte väl något sådant. Personligen har jag inte sett honom spela någonting men kan inte tänka mig att han är så överdrivet bra när det bara är i Puertan man läser om honom.
Barcelona Ibillay
2012-06-01 17:11
@L.A.M Nr 10:

Svaret är enkelt. Dom i Puertan överdriver Lucas Moura för att Neymar ska ju tydligen till oss. Med andra ord så är det bara mourinho-fasoner. "Lucas Moura är en bättre spelare än skit Neymar som ska spela i Barca"

Jag personligen gillar inte nån av dem speciellt mycket. Men där har du svaret.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-06-01 17:06
Kan någon förklara för mig vad som är så speciellt med den här Lucas Moura som hela Puertan verkar ha blivit helt kåta på? Vad har han gjort som är så bra förutom att vara en av miljarder brassetalanger som gör det bra i brasilianska ligan? Folk har en tendens att verkligen överskatta brassar som gör några grymma matcher och snygga mål. Neymar är väldigt hypad men har åtminstonde dominerat i ligan ett par år och gjort bra ifrån sig i landslaget. Men den här Lucas då?
Barcelona ilovefcbarca
2012-06-01 17:04
Hoppas Jordi Alba ínom en snar framtid springer ut på Camp Nous gräsmatta! Älskar den killen!
Barcelona Xavi#6
2012-06-01 16:53
Donnie välkommen.
Annons: