/spanien/barcelona/forum/9013.aspx/spanien/barcelona/forum/9013.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MesQueUnClubFCB-Gracies Pep
2012-06-05 20:36
Min EM elva ( alla lag )

Casillas
Mathiue Pique Ramos Alba
Cesc Busquets Iniesta
Pedro RVP Gomez

Bänk:
Hummels
Neuer
Schweinsteiger
Alaba
Xavi
Affelay
Silva
Real Madrid 'Balotelli - El Mejor Jugador del Mundo
2012-06-05 20:34
Att förpassa Spaniens i särklass bästa mittback till högern för att ta in Javi Martinez är det dummaste möjliga draget VDB kan komma att göra. Man tar då inte bara in en tveklöst sämre mittback utan man får dessutom en ännu sämre högerback och ja, Arbeloa och Iraola ÄR bättre högerbackar än Ramos, det utan någon tvekan. Man får inte glömma att Martinez också kan spela högerback men då som tredjeval då de både ovanämnda herrarna är före i rangordningen.
Barcelona barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!
2012-06-05 20:33
Håller mde IKER CASILLAS här.

Att inte använda Ramos som mittback vore självmord för del Bosque. Han har två av världens mittbackar, ska han då sätta en av de som högerback? Arbeloa är absolut ingen dålig världsklass, han kommer inte skämma ut sig under VM. Han är stabil och har en hög lägstanivå, precis vad de behöver.

Bad logics.

Casillas
Arbeloa Piqué Ramos Alba
Busquets X.Alonso
Mata Xavi Iniesta
Torres/Llorente
Real Madrid | IKER | CASILLAS | Un icono, modelo y leyenda! |
2012-06-05 20:30
Barca o Mort //

Verkligen inte (angående att skillnaden mellan Arbeloa och Sergio Ramos ute till höger är som dag och natt). I sådana fall hade flertalet utav era förhoppningar inträffats, men icke desto minde fortsätter Del Bosque med Arbeloa ute till höger oavsett. Likaså Mourinho som fortsatte med Arbeloa ute till höger trots det faktum att Carvalho blev frisk och säsongen innan var given som bara den. Det om något tyder på att man förlorar något enormt förutsatt att man flyttar ut Sergio Ramos ut till kanten oavsett hur konkurrensen ser ut.
Barcelona Barca o Mort!
2012-06-05 20:28
Iker Casillas

Skillnaden mellan Ramos och Arbeloa på högerkanten är också som natt och dag. Nåja Piqué hade iallafall inte flyttats till bänken isåfall hade Puyi spelat på högern. Men är ganska säkert att Ramos hade fått högerkanten.
2012-06-05 20:24
Barcaholic //

Såpass överlägsen som Sergio Ramos varit centralt så hade det varit ett otroligt korkat beslut att flytta på honom ut till kanten beroende på konkurrensen. Tillhör man en av världens allra bästa på sin position så ter det sig uppenbart att man kommer prioriteras på den position där spelaren i fråga kommer till sitt rätta jag, och därmed når ut till sin fulla potential.

Tro mig, skillnaden mellan Sergio Ramos som mittback och högerback är som dag och natt, till hans fördel som mittback.
Barcelona Barca o Mort!
2012-06-05 20:18
Casillas
Ramos Pique Martinez Alba
Busquets
Cazorla Xavi Iniesta Silva

Torres/Llorente/Negredo

Det tycker jag är en väldigt bra elva faktiskt. Sen kan man diskutera om det är optimalt med 5 mittfältare osv, men namnmässigt. Arbeloa och Albiol hör ju inte hemma där iallfall. Xabi Alonso är bra tycker jag, men inte tillräckligt bra för att starta samma med Pedro. Beror på lite hurdan match det är.

Senast hade Bosque Pedro från start en match för att pressa och springa slut motståndarna och den taktikten funkade ju perfekt.
Barcelona Barcaholic
2012-06-05 20:18
| IKER | CASILLAS | Un icono, modelo y leyenda! |

''Hade Puyols varit frisk hade Piqué troligtvis förpassats till bänken, såpass given är Sergio Ramos centralt.''

Håller med om att Ramos varit en utav de bästa mittbackarna iår och att han bör starta som MB osv men det där kan jag garantera dig att det inte hade hänt. En backlinje bestående utav Alba-Puyol-Pique-Ramos hade varit sååååå mycket bättre än Alba-Ramos-Puyol-Arbeloa. Arbeloa är Spaniens svaga länk iår och det vet alla om, åtminstone alla icke Madridistas.

-------------------------------------------

Casillas
Arbeloa-Pique-Ramos-Alba
Alonso-Busquets
Silva-Xavi-Iniesta
Llorente/Torres

Kan ju garantera er att startelvan lär se ut i de flesta matcherna, och för tillfället så är den elvan den bästa Spanien kan ha. Vore helt annan sak om Puyol & Villa vore friska.
Barcelona Barca o Mort!
2012-06-05 20:15
Sen det roliga är att det inte bara är vi Barcafans som säger att Messi tillhör dem bästa genom tiderna. De flesta gamla fotbollsproffs, experter och ja alla som fått frågan svarar samma sak. Men ni avundsjuka madridistas förtränger er i eran värld och enligt er och portugiser är CR bäst.
Skulle denna hypen om tidernas bästa handla om CR, haha skulle aldrig snacka med en madridista med tanke på hur ni håller på nu redan.
Real Madrid Goolazo H.
2012-06-05 20:14
Fabregas som startman? är du full? Pedro på topp? hahahahahhahahaha snart säger du väl Valdes som målvakt?

Alibi spelare? Finns de någon som slår Busquets?
2012-06-05 20:13
Josep Guardiola //

Av ren nyfikenhet, vad får dig att tro att Sergio Ramos kommer prestera ute till höger i backlinjen bättre än Arbeloa? Under föregående säsongen var Sergio Ramos en av de allra bästa mittbackarna i världen - om inte den allra bästa - och i samma veva Spaniens bästa mittback. Vad exakt är det som får dig att tro att det allra bästa vore ifall man flyttade ut Sergio Ramos till höger, en position som han inte alls presterat i lika bra utsträckning som centralt. Med andra ord var det ett riktigt bra tag sedan Sergio Ramos presterade en bra fotboll ute till höger.

Du vill väl antagligen ha så få Real Madrid-spelare i startelvan, men du kan väl åtminstone i sådana fall vara realistisk. Hade Puyol varit frisk hade Piqué troligtvis förpassats till bänken, såpass given är Sergio Ramos centralt.

Sedan, Xabi Alonso skit? Alibispelare? Haha, patetiskt!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-06-05 20:13
Tystnaden som uppstår när Marängerna leker offer. Hahahaha! Dem är så pinsamma, men även roliga.
Barcelona DM1982
2012-06-05 20:11
@Pierre#13:

Så du påstår att de i Puertan är ett under av objektivitet där de villigt kan erkänna att Messi är världens bästa spelare och att Marcelo kan vara ett svin ibland? Ärligt?
Barcelona fc__Barça
2012-06-05 20:09
Pierre #13 Det är väl ingen direkt unik sak från just barcasupportrar att favorisera sina spelare? Snälla, det gör ju alla...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-06-05 20:08
@Barca4eva:

Co-sign.
Barcelona el Maestro:- )
2012-06-05 20:04
@Pierre#13:

Messi och genom tiderna, det är inte jag som säger det. Det är kommentarer som fobollskunniga har sagt i olika sammahang.
Barcelona Barca4eva
2012-06-05 20:02
el Flaco Gago-skämt > Silly Season.
Real Madrid Pierre#13
2012-06-05 19:59
@Josep Guardiola:

Och jag får blir förbryllad över dina inlägg.
"Ta bort skit som Alonso."

Snart skriver du väl en 11 för spanien då Valdes är såklart given och värdens superduperbästa målvakt igenomtiderna.

Läst här tittsomtätt utan att skriva något, för det blir alltid som att peta med en pinne i en myrstack.

En sak har jag lagt märke till. Ni måste så in i h*lvete hävda er inom allt. Era spelare är alltid bäst, ofats igenom tiderna. Kom igen nu.
Barcelona fc__Barça
2012-06-05 19:58
Goolazo H. Ja säger man att Cr7 e bäst e man helt enkelt en pajas.
Barcelona Josep Guardiola
2012-06-05 19:55
Jag har aldrig sett en madridista komma till mig och uppriktigt säga att Ronaldo är bättre än Messi utan att börja skratta eller flina, alla vet sanningen.

Alla vet som är bäst, jag skäms över människor som nämner Messi med Ronaldo.
Barcelona el Maestro:- )
2012-06-05 19:50
Det råder väl ingen tvekan om att Messi är världens bästa spelare. Frågan är bara om han inte redan har intagit platsen som flera andra har haft i sin ägo tidigare, nämligen världens bästa spelare genom tiderna. Jag vet inte. Det återstår att se.

Marcelo har kommit på att Cristiano kan bli sned på honom. Det är klart att han ändrar sig i efterhand. Vem skulle inte göra det för att inte bli osams med portugisen och den portugisiska kolonin i Real Madrid?

Messi har utsetts till världens bästa spelare tre gånger i rad.
Till skillnaden från Cristiano är han förresten inte bara målgörare utan också "playmaker” som Maradona och Zidane var men han är bättre i och med att han dessutom gör fler mål än någon annan ”playmaker” tidigare.

Kort sagt, visst kan Cristiano vinna guldbollen i år men han kommer aldrig att bli lika bra som Messi. Det finns ingen annan spelare som är lika bra som Messi.
Barcelona Josep Guardiola
2012-06-05 19:49
Den bästa startelvan:

Casillas
Ramos-Pique-Martinez-Alba
Xavi-Busquets-Iniesta
Silva-Pedro-Fabregas

Ta bort skit som Arbeloa, Alonso.
Barcelona Barca o Mort!
2012-06-05 19:48
Goolazo H

Tror du verkligen att det var det han menade, fyfan vilket missförstånd och vinkling i media från att tycka att någon är bästa till att han var den sista som vann priset.
Själv tror jag Marcelo insåg sitt misstag och försökte rädda sitt skin före världens största diva fick tag på honom i omklädningsrummet.
Barcelona barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!
2012-06-05 19:45
Golazo H

Det finns väl få personer här inne som tycker att Xabi Alonso är en dålig spelare? De flesta håller väl med om att han är en av Reals viktigaste spelare...

Ni, inne på Puertan som tycker att Xavi har haft en dålig säsong, betygsätter ENDAST på tre matcher och det är Chelsea-Real-Chelsea. Sanningen är att Xavi var dålig i de tre matcherna, pga halvskador i foten. Märktes t.ex att han togs ut, vilket aldrig sker, i dessa matcher.

Kollar vi överlag på säsongen har Xavi varit den bästa innermittfältaren under hela 2012.
Real Madrid Goolazo H.
2012-06-05 19:25
Barca - King

Igår kunde man läsa här inne: Marcelo är bara smart när han säger det alla ser.. Han verka vara vettig.. Nu när det kom fram vad han tycker och inte tidningarna att CR7 är bäst. Ja då är han en Pajas hahahahahahhaha älskar läsa här inne .. Det är komedi!!!
Barcelona Barca - King / Messi mr. Golazo
2012-06-05 19:22
"They misinterpreted what I said," Marcelo said, according to AS. "Messi was the last one to receive the award, but for me, Cristiano Ronaldo is without a doubt the best. Pajas
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-06-05 19:20
Goolazo H.

Ändå ifrågasätter och hånar du Xavi. Woaw!
Real Madrid Goolazo H.
2012-06-05 19:18
J. G.

hahahah förlåt mig, man måste kunna fotboll för att se hur bra Xabi Alonso är.. Överkurs?
Barcelona Hetfield
2012-06-05 19:17
Xabi Alonso är ju den där personen som alltid ser ut att göra något när man gör projektarbete, men som aldrig gör någon nytta. Så fort läraren dyker upp så ska han se upptagen ut, men när man ska presentera arbetet, så är det alltid en massa ursäkter och han har för det mesta suttit och lyssnat.

Förstår inte riktigt poängen med honom i landslaget, men jag antar väl att Del Bosque måste fylla en kvot av Real Madrid spelare.
Real Madrid Goolazo H.
2012-06-05 19:16
Xavi har inte varit bra alls denna säsong.. Han hade sina 2 år.. Vi får se när Özil är 32 vem som står överst som bättre under karriären . Get it?
Annons: