/spanien/barcelona/forum/9012.aspx/spanien/barcelona/forum/9012.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Roja y Azul - FCB
2012-06-09 14:44
Någon som vet trupperna till Argentina-Brasilien matchen?
Barcelona Cataloniaboy
2012-06-09 14:34
Eller Marco di Vaio? :-). Han har ju lämnat Bologna nyligen. Riveriola och Planas ryktas ju dit, bytesaffär? Bra deal. - - - Vad tycker ni om inledningsmatcherna igår förresten? Pga student (inte jag själv...nästa EM för min del) kunde jag bara se 1/3 av premiären, medan jag missa hockeymatchen (:D). Polen dominerade verkligen och deras högerkant är värd positiv kritik. Grekland verkade dock ta sig i kragen i andra... Sedan imponerande väl knappast tjeckernas försvarsspel... Ryssland blir farliga. I år igen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca4eva
2012-06-09 14:32
Fake n gay.
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-06-09 14:12
Gratis EM-tröja grabbar !!
Barcelona MesQueUnClubFCB
2012-06-09 14:09
@AndreD - Ànims Abirey:

Grattis
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-06-09 14:04
Är det någon som ska bli en ny Larsson hos oss är det väl Klose tycker jag. Jag är inte helt emot idén, men isåfall inte på bekostnad av Afellay/Cuenca/Tello. Möjligen ett 1-2 årskontrakt med tysken där Tello går motsatt håll i något år på lån.

-------------------------
Grattis alla studenter. Nu börjar livet på riktigt!
AndreD - Ànims Abirey
2012-06-09 13:57
Tog studenten för två dagar sedan i Malmö, till de som såg en person med en Barcaflagga på ett lastbilsflak, you know it was me ;)
Barcelona MesQueUnClubFCB
2012-06-09 13:23
Siempre Barca

Grattis
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-06-09 13:22
Siempre Grattis gubben. Bomba sönder allt o alla :-)
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-06-09 13:17
Siempre Barca Grattis!
Barcelona Siempre Barça
2012-06-09 12:50
Då har man tagit studenten. Så jävla skönt!!!!
Barcelona el Maestro:- )
2012-06-09 12:42
Tidningen AS har börjat publicera en version på engelska. Kult, tycker jag.

Edit:
"I'm ready to be named the star of the tournament".

Cristiano skäms inte. Han är inte ödmjuk men det är väl inte klubben Real Madrid heller. Han blir en flopp. Jag lovar er. Risk finns dock, ska jag tillägga, att tidningen har vridit på vad han sa.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-06-09 12:37
Fan att Argentina - Brasilien ska krocka med Tyskland - Portugal. Typiskt...
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-06-09 11:48
Någon som har något nytt om Alba?
2012-06-09 11:46
En spelare som det skrivs en del om att Barça är intresserade är Yann M'Vila.

Han är defensiv mittfältare med bra fysisk som också kan spela som offensiv mittfältare likt Yaya Toure. Wenger är mycket sugen på honom men jag antar att M'Vila hellre tar första flyget till Barcelona än att åka till London om han får välja. Jag gissar på även att han kan skolas om till mittback förstås. Kostar 12- 15 miljoer euro. Det är små pengar om han kan utvecklas att bli lika bra som Toure.

Nå, lite mer information om honom och hans spelstil som nog skulle passa Barça mer än något annat lag, ja möjligen i Arsenal. Se nedan:

"Style of play

M'Vila primarily plays as a defensive midfielder and is described as a player who "boasts a fantastic work-rate" and is "robust in the challenge". He is also known for his passing ability and "superb vision". M'Vila has earned critical acclaim for his playing style, which has led to coaches and players drawing comparisons to fellow French internationals Patrick Vieira and Claude Makélélé.

Under manager Frédéric Antonetti, despite playing as a defensive midfielder, M'Vila acts as the team's deep-lying play-maker and is often instrumental in building-up attacks from the back. His importance in the team was shown in Rennes' 1–0 league defeat to Toulouse during the 2011–12 season, in which the Bretagne side failed to produce anything offensively. M'Vila, himself, declared that Rennes struggled because he was forced to play in a withdrawn role due to "the opponents being organized to close me down" and, as a result, he was "not in the drivers' seat".

Though, he plays as a defensive midfielder, M'Vila can also play as a box-to-box midfielder as he has done at times under Laurent Blanc at international level.

M'Vila's passing ability and ability to retain possession consistently has been described as "precise" and "imaginative", respectively. His manager Antonetti has declared that M'Vila "reads the game like Makélélé, has the presence of Vieira and can pass the ball like Yaya Touré".In the 2010–11 season, M'Vila led the league in passes attempted (2341) and passes completed (1989) finishing the campaign with a passing percentage of 84 percent. He also finished third behind attacking midfielders Yohan Cabaye and Morgan Amalfitano in balls played.

Despite his position, M'Vila is also known for his disciplined style of play. So far in his career as a professional, in which he has accumulated over 120 appearances, M'Vila has collected only 16 yellow cards and suffered only one expulsion, which came in his third professional appearance; he was also expelled from the team's 2011–12 UEFA Europa League group stage match against Scottish club Celtic in November 2011, but this was after incurring a second bookable offence."

Källa: Se länken.
Barcelona Abbe.
2012-06-09 11:38
SamMajid

Nej, du tänker nog på Pau Gasol. Han lirar i Lakers :-).
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-06-09 11:37
"Good progress was made in Vilanova's contract talks yesterday. The 2-year deal could be closed and announced on Monday. [sport md]"

Hoppas det stämmer. Titos kontrakt måste bara bli klart så fort som möjligt. Känns inte bra när det inte är 100 % klart än.
Barcelona SamMajid
2012-06-09 11:35
Abbe

Spelade han inte i Lakers?
Barcelona Abbe.
2012-06-09 11:25
SamMajid

Ta tillbaka Navarro? Han spelade igår.
2012-06-09 11:14
"Klose could be the 'Larsson' of Tito." Det skrivs i vissa tidningar i Spanien.

Ja, det hade verkligen varit bra val. Jag hade gärna sett Klose i Barça redan i förra säsongen. Men jag tror att Pep inte vill ha honom då av en eller annan anledning. Nu tror jag dock att "Marshal" Tito kan kamma hem Klose som en inhoppande anfallare, typ Larsson.
Klose är en spelare som jag alltid har gillat.

Vet inte vad ni tycker om honom?
Barcelona Unicef
2012-06-09 10:33
Snacka om att EM dragit igång på Solkusten :) pratas xtremt mycket avsaknaden av Villa här nere. Givetvis mycket Sverige/England oxå :)
Barcelona petersays
2012-06-09 09:55
Alltså, finns det nån bra/officiell sida med sammandrag av EM-matcherna?
TV4 är ju rent jäkla crap.
Barcelona Gabriel
2012-06-09 04:50
Hola amics!

Så här ligger det till, letar efter en video som någon på det här forumet la upp inför VM 2010. Det är en video om det spanska landslaget. Har försökt hitta den men utan resultat. Videon börjar med att man ser alla fiaskon som det spanska landslaget gått igenom (innan EM vinsten). Man ser bland annat, straff förlusten mot Sydkorea. Man ser Luis Enrique blodig m.m. Låten i videon är K'naan & David Bisbal - Wavin Flag.

Jag har för mig att den heter "Juntos Podemos" eller något sånt. Som sagt, det var väldit längesen men skulle uppskatta om någon länkade den på forumet igen ifall nån vet vilken det är jag menar.

Muchas gracias!
Barcelona SamMajid
2012-06-08 23:58
Fan! Regal förlorade! Vi måste ta tillbaka Navarro!
Barcelona Barca4eva
2012-06-08 23:37
Där vände de och vann.

1-1 i matcher.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-06-08 22:53
Länk till andra seriefinalen mellan Barça Regal och Real Madrid. Står 46-40 till los blaugranas just nu inne på tredje kvarten.
Barcelona Barcadinho.
2012-06-08 22:51
En trevlig match mellan Rys o Tje med många finna framspelningar och snygga mål. Riktigt bra tempo.
Ryssland påminner lite grant förra EM när de spelade fin fotboll och lockade många neutrala åskådare. Men det tog stopp mot spanjorerna.
Kommer kanske bli samma sak igen. För rörig organisation även om Ryssland försökte tejpa bakåt stundvis och kontra. Men det räcker inte mot starkare motstånd tror jag, men underhållande ikväll.
Barcelona Deulofeu
2012-06-08 22:49
Två spelare som jag gillar skarpt båda har varit bra i cl tidigare Pilarar i Tjeckien samt Dzagoev i Ryssland vilka lirare.

Båda inleder em med vackra pärlor.Blir det inget med Alba kanske vi ska kolla lite extra på Pilar som visserligen är mittfältare men ändå...

Tycker han påminner lite om Shaquiri i Basel.Båda har stockar till ben och kommer gå igenom hela sin karriär utan skador likt R.Carlos och Seedorf.MInns när Capello köpte dem mycket muskler och lår för pengarna...

Em har börjat bra och i morgon smäller det nog rejält i tuffa gruppen.Kul att se Eriksen på den stora scenen.
Barcelona Més que un Esport - Moltes Gràcies Pep
2012-06-08 22:19
Dzagoev igen! Vilken lirare!
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-06-08 22:17
Bra reportage från katalanska TV3 där de fyra kaptenerna, Puyol, Xavi, Valdés och Iniesta ger sin syn på de senaste fyra åren med Pep vid rodret (länktips).
Annons: