/spanien/barcelona/forum/9008.aspx/spanien/barcelona/forum/9008.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2012-06-11 15:43
40-50m för en mittback och som dessutom åker på skador typ var tredje match. Vad är det egentligen för galningar som kastar ut pengar som om det vore skithuspapper? Snacka om att det kommer att bli jobbigt att hänga med i den här svängen. Klubbar som Barca och Real Madrid kan inte skuldsätta sig mer och de lite mindre klubbarna ser det nog ännu mer hopplöst ut för. Hur fan ska de kunna matcha sådana här transfersummor?
Barcelona Keite
2012-06-11 15:29
@Rambla~:

Det gjorde ju redan Madrid när man köpte Ronaldo.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-06-11 15:26
Håller med Rambla helt och hållet. Känns som klubbens ledning är bland de sämsta av toppklubbarna i Europa. Alltid ska det bli så jävla strul med värvningar. Visst jag förstår ju att det inte är lätt att värva in spelare och andra klubbar må ha likadana problem, men varje sommar så är det precis som Rambla säger, alltid samma problem. De lär sig aldrig.
Barcelona Rambla~
2012-06-11 15:18
@el Flaco - Anims Guaje!:

Jag börjar nästan helt tappa tilltro till vår ledning. Det känns som om de gör om samma misstag år efter år utan lära sig något utav det. Som det här senaste debaclet när man skulle träffa Llorente för att slutföra förhandlngarna om Alba. Hur jävla korkade får man vara när uppgifterna läcks ut till pressen så att det står flera journalister och blockerar ingången för Llorente till restaurangen. Vet man inte sen tidigare att Llorente är en tjurskallig jävel? Det borde man ju ha lärt sig av vid värvningen av Villa om inte annat. Hur svårt kan det vara att boka plats på något av klubbens kontor istället för en restaurang ute i staden? Amatörer!

Det här med Botia tex? Varför inte ta hem honom när man vet att flera klubbar är jätteintresserade av honom, bla Valencia. Istället för att Sporting ska suga ut typ 8-10M vid förhandlingar kunde ju Barca då istället ge dom ett lagom bra pris vid förhandlingarna om Alba. Det behöver inte vara så att han ingår i affären, utan de kan sälja Botia rakt av för ett bra pris. Men nej, inte ska vi göra kloka saker här inte, allt ska istället vara så krångligt och osmart hela tiden. Trött som fan på det är jag.

Jag må låta som en obotlig pessimist men jag har inga större förhoppningar inför nästa säsong. Tyvärr så tror jag det finns risk för att vi tappar någon canterano i sommar och kanske även Afellay. Så fort vi får fram en bra talang, han kanske inte är någon superspelare men trots allt en duglig truppspelare, så ska han alltid säljas. Är rädd för att Tello blir ett sådant fall.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-06-11 15:05
Kollar man på titlar borde kanske Drogba få guldbollen. Han var den viktigaste spelaren när Chelsea vann CL...

Nä, men titlar är väldigt viktiga såklart. Men, det beror på hur stor skillnad det är. Om det är två jämna spelare så avgörs det ju beroende på vem som vann ligan/CL/EM/VM och fler titlar än den andra. Nu är ju dock Messi så mycket bättre än Ronaldo så man ska egenligen aldrig behöva gå så långt.
Barcelona fc__Barça
2012-06-11 14:49
Gabriel

Ja Messi ska bara ha den. Visst precis som du säger så vann Ronaldos lag ligan men det var ju bra mycket större skillnad 2010 när Sneijder tog trippeln om jag inte minns fel, och gjorde ett bra VM. Plus att vi bara vann ligan. Säger inte vad som är rätt eller fel men om man bara kollar spelaren och inget vad hans lag vunnit så borde ju Messi vinna.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-06-11 14:47
@Rambla~:

Tydligen har Rosell revolutionerat fotbollsvärlden. Först annonserar man den nye tränaren och sen förhandlar man. Fattas bara att han går ut och säger att Alba, Thiago Silva & Co är nya Barçaspelare för att sedan förhandla med deras respektive klubbar. :P
Barcelona El Soap
2012-06-11 14:45
Förresten, kan de bara värva in Botía snart? Om de inte utnyttjar klausulen så har jag tappat all tro på ledningen. Även om han inte är tänkt för laget är det väl bara köpa och sälja vidare, så får man en liten vinst/en spelare för ett byte. Please.
Barcelona El Soap
2012-06-11 14:42
Rambla~

Känns det inte som att det alltid är någonting runt om som stökar? Aldrig kan det vara fokus på en sak, ska alltid vara någonting annat som är i vägen.
Barcelona Gabriel
2012-06-11 14:40
Läste precis på SPORT att Ronaldo förvänar sig få guldbollen. Fine det får han väl tycka, men de flesta är nog eniga om att Messi är världens bästa spelare. Hur som helst så kan han ju argumentera med att det faktiskt var hans lag som vann ligan, och inte Messi. Hela den grejen tycker jag har blivit löjlig. Förstår inte hur det kom att fungera så från ingenstans. Så var det inte förut.

Rivaldo vann guldbollen, han vann aldrig CL. Den riktiga Ronaldo vann guldbollen för hans prestationer i Barça efter ett år där Real Madrid vann ligan. Owen vann varken ligan eller CL men fick guldbollen. Nedved vann aldrig CL men vann guldbollen. Liksom, det är så här det ska vara. Världens bästa spelare ska få priset, inte den bästa spelaren i det laget som lyckats vinna under en säsong. Då handlar det ju inte längre om vem som är den bästa spelaren.

Går man tillbaka till hur det fungerade förut så hade Messi varit ohotad som Balon D'or vinnare i flera år framöver (förutsatt att han håller samma nivå). Men det skulle inte alls förvåna mig om faktiskt Ronaldo får guldbollen pga hur det idag fungerar. Men men, den som lever får se. Hoppas Messi tar sin 4:e för en värld där Ronaldo är guldbollen vinnare är inte en realistisk värld.
Barcelona Rambla~
2012-06-11 14:40
Stämmer det här så har vissa spanska fans skämt ut sig. Jävla svin.
Barcelona fc__Barça
2012-06-11 14:39
Såg att det skrevs om Hummels lite längre ned. Orkar inte leta upp en länk men någon postade ju för en vecka sen där det stod att han hade skrivet på ett kontrakt till 2017 förra veckan. Så han kan vi nog glömma.
Barcelona Rambla~
2012-06-11 14:33
Om klubben bara kunde få tummen ur röven och få färdigt Titos kontrakt någon gång. När det väl är klart så ska det självklart förlängas även med Zubi. Jag fattar inte vade de håller på med. Istället för att sätta igång och påbörja arbetet med nästa säsongs trupp drar de ut på tiden med en massa annat skit.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-06-11 14:19
Rambla Jag tänkte också på det men skrev med honom ändå eftersom det hade vart ett bra tillskott för oss tror jag. Men han är nog lika svår att få tag på som Silva
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2012-06-11 14:19
Llorente (president Valencia): "Alba-Barça? He played a good game with ESP. Bit by bit all these doubts that exist will be cleared up" [efe]

Han kan nog bli klar snart.
Barcelona Capitán - El tiburón
2012-06-11 14:18
Nu vet man aldrig iof hur Zubi och Tito tänker jobba när det gäller transfers, men det känns knappast som att vi kommer få se några färdiga värvningar under EM. Möjligtvis för spelare som ej deltar.
Kanske att Alba-affären är på väg i hamn, men det känns mer troligt att klubbar kommer vänta tills efter EM för att evaluera värdet på sina spelare.

På tal om andra spelare; någon som sett M'Vila lira?
Han ska ju tydligen ha gjort en jättesäsong och lär knappast bli kvar i Rennes särskilt länge.
Är medveten om att det inte är på mittfältet vi behöver stärka oss, men kanske i framtiden om Masch blir permanent på mittbackspositionen. För då har vi i princip bara Sergio B som def. Mittfältare.
Barcelona Rambla~
2012-06-11 13:56
Om PSG nu kan tänka sig att hosta upp 40m för en mittback. Vad är det då som säger att det skulle gå att locka bort Sakho? En egen talang, spås väl också bli deras framtida kapten och härförare. Ja kapten är han väl redan iofs? Aldrig att de släpper en sådan spelare med de ekonomiska musklerna de nu har, så varför envisas så många att nämna hans namn? Inte bara på detta forum utan har även sett det på andra forum. Jag syftar inte specifikt på ditt inlägg 1.70, för jag har sett hans namn dyka upp väldigt ofta här och var.

Jag tror att han näst intill är omöjlig att värva.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-06-11 13:51
Jag anser också att en mittback behövs köpas in. Även om jag jag stor tilltro till bartra är det för tidigt att låta han axla för stort ansvar ännu. Och det får man väl säga att agera mittback "istället för" Thiago Silva hade varit. Sen finns det inga garantier för att han ska fortsätta utvecklas mot en blivande storback i och med uppflytningen - se på Fontas... Nu tror jag iofs att Bartra har kapacitet för mer, men ändå. En back bör köpas in. Att låta bli är att ta en för stor chansning. Vem blir det då? Vertonghen har min första röst. Sålänge Spurs inte köpt han lever hoppet. Och varför den affären aldrig tycks gå i hamn kan man ju spekulera kring... Annars hade Hummels, Martinez eller Sakho också vart bra. Det är väl främst prislappen som gör att jag hoppas lite mindre på dem
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2012-06-11 13:50
@Capitán - El tiburón:

Honom kan säkert Barca få för max €10M, kanske tom ännu lägre om man nu verkligen gett sig in i jakten på honom. Tyvärr så verkar Barca visa ett ljumt intresse för belgaren.
2012-06-11 13:40
Rambla/

De gångerna jag sett Hummels har jag blivit imponerad av hans bollhantering och jag tror också att han hade varit ett bra köp, men jag räknade inte med hnom eftersom ag ser det som en omöjlig värvning efter att tysken förnyade med Dortmund.
2012-06-11 13:39
Vad händer med Vertonghen då? Ett tag ville han ju bara till Spurs och verkade helt klar ju. Eller är affären redan avslutad?

Han verkar dock ha bra egenskaper för att passa in i vårt spelsätt och har ändå CL erfarenhet. Kontraktet får väl ut nästa år så det kan inte bli någon jättedyr affär.
Barcelona Rambla~
2012-06-11 13:30
Om PSG verkligen värvar Silva för den summan det ryktas kan ni ju tänka er vad resten av europas klubbar kommer att begära för sina mittbackar. Snacka om att sätta standarden. :(
2012-06-11 13:26
Bara jag som är lite sugen på Hummels i backlinjen? Tyckte han skötte sig riktigt fint mot Portugal med flera goda uppspel.
Men det kanske är lite Chygrinsky-varning på tysken, då han knappast skulle vara något billigt köp..
Sedan vet man aldrig hur de anpassar sig just när de möts av pressen på Camp Nou och faktumet av att spela I Barça.

Edit; ser att vi tänkte i samma banor Rambla :P
Barcelona Rambla~
2012-06-11 13:25

Ska man värva någon ska det vara Hummels. Dessvärre tror jag han är nästan lika omöjlig att värva som Thiago Silva. Då är det lika bra att låta bli. Inga fler Chimi-Churri värvningar tack. :P
Barcelona Rambla~
2012-06-11 13:20
@Barca4eva:

Money talks. Jag kan tänka mig att han får en saftig lön, säkert så dubblar han den jämfört med i Milan.
Barcelona Barca4eva
2012-06-11 13:19
Rambla~

Låter ju mer troligt än vissa andra grejer men..Silva? Till PSG?

PSG verkar ju satsa och de erbjuder ju en ganska hög summa men man var ju ganska säker på att han skulle stanna i Milan. Projektet måste ha varit riktigt jävla intressant för honom isåfall.
2012-06-11 13:19
@Rambla~:

Hade inte haft något emot det, men jag tror det blir en värvning ändå. Alla tidningar skriver att Tito har bett om en mittback, men i dagsläget ser jag ingen klar kandidat utifrån som kan stärka vår backlinje. Inte för att det inte finns bra alternativ, utan snarare för att jag inte har bra koll på marknaden.
Barcelona Rambla~
2012-06-11 13:12

I'd put my money on Bartra. :)
Barcelona Rambla~
2012-06-11 13:12
@Barca4eva:

Gör du det. Det är annars en ansedd tidning.
Barcelona Mascherano
2012-06-11 13:10
Thiago silva klar för PSG!!! Yessss
Annons: