/spanien/barcelona/forum/9005.aspx/spanien/barcelona/forum/9005.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Zinedine_magic_Zidane
2012-06-10 18:56
Iniesta vilken lirare hisses!
bäst på plan tillsammans med casillas och xabi,
ut med fabregas, buskes, in med llorente och cazorla i andra sen!
kanske att silva byts med pedro också..
Barcelona Vampíro
2012-06-10 18:55
In med Llorente så snabbt som möjligt. Italien spelar med tre mittbackar och Spanien har ingen anfallare, en väldigt enkel ekvation. Ut med antingen Cesc eller Alonso och ta in Fernando Llorente så får de ett stark vapen där framme.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2012-06-10 18:53
Som sagt om nu Spanien ska spela som Barca så funkar det inte att ha både Alonso och Busquets på plan, därför bör man då ta ut Alonso iom att Busquets är mer bekväm i spelstilen.
Barcelona Piqué
2012-06-10 18:52
Alltså det blir lite larvigt när man som culé hela tiden snackar skit om madridspelarna och tvärtom om man är madridfan. Fan, de spelar i samma lag och spelar tillsammans nu, lägg ner stridsyxorna ett tag...fjortisfasoner!!!

Hur kan man tycka att Alonso ska bli utbytt eller att xavi ska bli utbytt, de är två av spaniens bästa spelare som tillsammans såg till att spanien tog både EM och VM-guld.

Antingen håller ni på spanien eller så titta på matchen som en neutral åskådare och sluta leta fel hos madrid resp. bacaspelare!!!!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
Ni som klagar på Busquets (och hyllar Alonso), tittar ni ens på matchen undrar jag?

Sergio är den av de två som är längst fram och bidrar i offensiven, och längst ner och stänger ytor. Han lär ju ha sprungit 3 kilometer mer än Alonso och haft 5ggr mer boll. Klart att det blir ett par misstag med den ansvarsbördan.
Alonso springer max 15 meter upp och ner mellan anfall/försvar.
Det är med andra ord Busquets som gör honom bra, men tyvärr lider resten av laget en hel del i stället.

Alonso är som bäst när han har djupledslöpande spelare framför sig, det om något saknar Spanien. Man hotar som bäst när man lyckas spela loss Xavi som i princip är punktmarkerad av Marchisio/Motta.

Men som alla är inne på, ut med Cesc och in med Torres/Llorente.
Barcelona L.A.M Nr 10
Och Iniesta är man of the match. Hans solo-ruscher där han bara går förbi 4-5 spelare är helt fantastiskt.
Barcelona Andreas V.V
2012-06-10 18:50
Robin Hyder i tv.

Ser fram emot 14 Juni. :P
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-06-10 18:50
Busquets verkar inte bekväm i sin roll. Xabi Alonso är den tydliga speluppläggaren längre bak i planen, Xavi och Iniesta är längre fram men Busquets får springa runt lite i ingenmansland. Han har avrit på högerkanten, vänsterkanten, pivote, offensiv mittfältare. Överallt. Äh, Del Bosque får verkligen skrota double-pivote-taktiken.

En anfallare måste in. Cesc har inte varit så bra. Ut med honom(helst Alonso men Cesc är det logiska bytet) och in med Torres eller Llorente. Får man lite djup i spelet. Hitta en position för Busquets och få till det här snabba passningsspelet oftare. Det kommer ibland några väggspel och då blir det omedelbart farligt, men det måste ske oftare.

Inte så säker på att Spanien tar det här. Italien är bra defensivt och är inte ofatliga i kontringarna, där man faktiskt även ibland etablerar ett spel en längre tid på offensiv planhalva. Men tror inte det blir mållöst i andra, något lag vinner eller kanske 1-1. Kryss är inte katastrof för Spanien men förlust är verkligen inte bra.
Barcelona Blaugrana91
2012-06-10 18:49
Alonso bäst för Spanien? Knappast...
Barcelona fc__Barça
2012-06-10 18:49
ut med busquets in med torres, flytta ned fabregas till mittfält och alonso pivote
Real Madrid Shaw
2012-06-10 18:47
Haha Xabi Alonso ? du måste ha ett sånt stort hat till real spelarna att det inte går att diskutera. Vill du ta ut en av spaniens bästa spelare i första halvlek ? Kan du förklara tack
Föresten , Iniesta vilken bollkänsla den killen har, helt magisk!
Real Madrid Mesudine Zizil
2012-06-10 18:47
@Blaugrana91:

Herregud.. Han har ju varit bäst i Spanien tillsammans med Iniesta.
Barcelona Blaugrana91
2012-06-10 18:45
Ut med Xabi Alonso och in med en anfallare.
Barcelona MesQueUnClubFCB
2012-06-10 18:45
In med pedro.
Barcelona ElTriplete
2012-06-10 18:44
Ut med Cesc, in med Torres eller Llorente.
Barcelona Rambla~
2012-06-10 18:43
Ta in en anfallare del Bosque för helvete.
Barcelona Barca o Mort!
2012-06-10 18:39
Gillar verkligen inte att Cesc viftar bort och skakar på huvudet åt varje domslut han får emot sig. Han verkar bli lite divigare för varje dag som kommer :P

Xabi har startat rätt bra ändå tycker jag, Arbeloa precis så dålig som jag förväntade mig. Casillas, Iniesta och Silva har väl kanske varit bäst enligt mig om man ska nämna några.
Barcelona fc__Barça
2012-06-10 18:38
Busquets spelar verkligen inte bra just nu...
Barcelona elbraco - Bojan & Thiago
2012-06-10 18:36
härligt tillbakanick av Xabi när han har två anfallare bakom sig. Speluppfattning my ass.
Barcelona Barca4eva
2012-06-10 18:33
Cesc har slarvat en del, ja.
Real Madrid Shaw
2012-06-10 18:32
Ut med Cesc och in med Torres i andra halvlek, Cesc slår bort många passningar som han inte ska göra. Hoppas jag inte blir lynchad nu bara för jag skrev det
Tots units fem forca
2012-06-10 18:29
Xabi alonso har varit klasser bättre än busquets
Barcelona Liatzo
2012-06-10 18:28
Att få se San Andrés spela fotboll är sannerligen en fröjd för ögat!
Barcelona Barca - King / Messi mr. Golazo
2012-06-10 18:25
iniesta är gudabenådad.
Barcelona Barca o Mort!
2012-06-10 18:14
Arbeloa...Offensiva kvalitéer som en kratta, defensiva som en spade.
Barcelona Andresito
2012-06-10 17:54
Hoppas det blir en lyckad kväll för våra blåröda hjältar!
Barcelona Barca - King / Messi mr. Golazo
2012-06-10 17:54
Ramos ser ut som en människa klippt. Inte någon mer latin viking thaaaaaang going ooooon!!!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-06-10 17:51
När jag hör Italiens nationalsång så får det mig att tänka på gudfadern. :)
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-06-10 17:47
Vad heter låten som spelas när spelarna äntrar in? :p
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-06-10 17:47
Vad heter låten som spelas när spelarna äntrar in? :p
Annons: