/spanien/barcelona/forum/9002.aspx/spanien/barcelona/forum/9002.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-10-13 12:33
Messi du har i hela mitt liv dribblat dig igenom eller fått den dära djupleds passningen. Jag visste att du hade det inuti dig. Du Messi är inte bara den bästa fotbolls spelare längre du har fått ännu en sak som vi kan njuta av. Frisparken. Frisparken du slår är magnifik. Du nästan fintar av målvakten innan du tar frisparken. Du läser vart målvakten ska hoppa. Varje ynka millimeter.
Förr var det Ronaldo som hade den eran då i hans tid var han magnifik på frisparkar men inget annat. Nu Messi kan både dribbla, passa och skjuta.
Messi har nu 2012/2013 slagit in fyra frisparkar och en hel del på mål. Han har skruvat förbi muren en gång. Fått den över muren två gånger. Under muren en gång.
Barcelonistas
2012-10-13 12:32
Var ganska säker på att Messi skulle göra mål, Och så gör han det på frispark. Han blir bara bättre och bättre efter varje säsong, nu är han en frisparks kung ochså.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona zick9
2012-10-13 12:30
Måste vara bland de sjukaste highlightsen någonsin (se länktips). En spelare ligger bakom allt. Efter denna matchen ställer jag mig själv 3 frågor.

Finns det någon som fortfarande tvivlar på att han är världens bästa fotbollsspelare?

Har Real-fansen insett att Messi är bättre även på frisparkar?

Har alla haters ätit upp påståendet att Messi är dålig i landslaget? (12 mål på 8 matcher)
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-10-13 12:10
enko

Samma sak med Ronaldinho man visste inte om han skulle skjuta under muren, gå på kraft eller skruvar den i bortre krysset. Hoppas att Messi fortsätter med nya varianter varje gång.

Mindfuck! :)
Barcelona B-Guden
2012-10-13 11:47
Namn: B-Guden
Sänt: 2012-10-10 19:42
Är det bara jag som villl se messi prova en frispark under muren nån gång ?

haha tog inte lång tid innan jag fick se det :D
Barcelona B-Guden
2012-10-13 11:46
Barcelona ElChilenito
2012-10-13 11:01
Alexis Sanchez spelade inget vidare igår mot Ecuador..I och för sig sög hela laget då jag tror att Chile inte hade ett enda skott mot mål på hela matchen (målet som gjordes var ett självmål). Han fick dock spela helt ensam på topp fram tills typ 75:e min och efter det märkte man skillnad om man kan säga så.
Barcelona Barca - King / Busquets Tactical Genius
2012-10-13 10:43
higuain after the match - we are pleased to have MESSI hes the best in the world! Kung Higuain.
Barcelona MVP - 2011
2012-10-13 10:29
@El Niño Maravilla as9:

"Han suger i landslaget"
Barcelona enko
2012-10-13 10:27
Mot Real lyfte Messi bollen över lång hoppande muren, nu mot Uruguay gör han det under, vilken lirare, nu framöver kommer de som ställer sig i muren ha huvudbry, ska de hoppa eller ska de stå på marken :)
Barcelona El Niño Maravilla as9
2012-10-13 09:35
På dom 8 senaste matcherna i argentinska landslaget så har Messi gjort 12 mål , grymt
Barcelona LeoMessi
2012-10-13 09:13
Falcao nätade också 2 ggr idag:-) Fan vad jag hoppas att Atletico tar en CL-plats och lyckas behålla honom. Alla vet hur jävla kåta premier league är på att köpa honom. För att sedan påstå att deras liga är så jävla slagkraftig och att alla grymma spelare är där. Så som det är nu så är det inte så många lag som faktiskt är bättre än Atletico om jag ska vara ärlig. Dom är iaf bättre än Valencia
SoN_Un
2012-10-13 05:39
kul o se att messi springer när han lirar me argentina. o promenerar bara hos oss, ja även när d går dåligt,
Barcelona Gabriel
2012-10-13 04:11
Valdano, mannen är inte helt psykopatiskt missbildad i hjärnan som de flesta andra verkar vara i Madrid. Förmodligen också därför han kikades ur klubben.

"Det pepe sa var respektlöst och jag tycker inte om det..."

Han fortsätter med att försvara Casillas, "om det var någon målvakt som bär något ansvar för något utav målen så är det Valdes i det första målet som släpper den första stolpen."

Slutligen säger han att "Madrid förlorade en bra chans. De gjorde en bra match men sanningen är att de kom till Camp Nou med alla deras spelare medans Barcelona var reducerade".

Word up!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-10-13 04:11
Stolt över att bevittna den här killen som är en legendfader :)
Barcelona Barcadinho.
2012-10-13 03:59
Grande - du hann före mig.

Godnatt/morgon ?
Barcelona Barcadinho.
2012-10-13 03:56
Det var nån här som skrev för ett par dagar sen om inte Messi skulle prova på en Ronaldinho frisparks variant. Hehe, det dröjde inte alls länge.

Mycket bättre spel andra halvleken där Arg vågar hålla bollen och spela lugnare på gräset och inte så jäkla hysteriskt som i den första. Snygga kombinationer i anfallet och allt löser sig, behöver inte ha så bråttom, riktigt kul 45 min.
Barcelona Grande Barca
2012-10-13 03:51
Minns att någon skrev för några dagar sen att det skulle vara roligt o se om messi kunde göra ett frisparks mål, under muren som ronaldinho gjorde.. Han svarade dig ganska snabbt isåfall om du såg matchen mot uruguay :)

Tack världens bästa messi för att du finns och vi hoppas att det fortsätter såhär hela vägen till Vm 2014 och i år ska vi vinna allt med världens bästa o finaste klubblag BARCCA 3
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
"Han kan inget utan Xavi och Iniesta och kan varken göra mål eller assisits" - Haters

HAHAHAHA!
Barcelona Okkapokka
Just när man inte tror att Leo kan bli bättre så blir han det. Under varje säsong har han alltid dykt upp med ett nytt sätt att överraska oss, och förbättrat de sidor han anses vara mänsklig i inom fotbollstermer. I år verkar frisparkar vara den nya grejen, och han är nu även ett seriöst hot därifrån varje gång.

Long may it continue.
AndreD - General Pardon
2012-10-13 03:43
Synd om alla Messi-haters som inte har ett enda "argument" emot honom nu längre :)
Barcelona Gabriel
2012-10-13 03:42
Haha, måste svida för alla Messi hatare att han börjar leverera i landslaget också. Det var ju det enda dom hade att gå på typ.

Jobbigt änna!
Barcelona stefano 85
2012-10-13 03:42
jämför aldrig messi med ''ronaldo'' finns ingen jämförelse messi är en klass för sig själv
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-10-13 03:41
Jag undrar hur glad Ronaldinho blir när han ser vad Messi gör med Uruguay.

Jag blir så lycklig av att se Messi le och vara glad i landslaget, en plats där han oftast varit kritiserad. På sistone har han exploderat och gett det argentinska folket det dom kräver från honom. Leo Messi!
Barcelona Gio Style
2012-10-13 03:39
FRISPARKSKUNGEN MESSI!
FRISPARK A LA DINHO 3-01 Messiiiiaaas
Barcelona Barca4eva
2012-10-13 03:38
Och så gick någons önskan igenom, hah!
Barcelona Illusionista
Herregud vilken människa den där Messi är. Han presterar inte i landslaget?! Han presterar inte utan Ini o Xavi.. han är ej komplett för att han ej skjuter lika bra frisparkar som CR.

VÄRLDENS BÄSTA FOTBOLLSSPELARE!!
Barcelona Hyder
Herregud, Messí gör 1-0 efter att ha dirigerat hela anfallet själv, Aguero gör 2-0 efter att Messí totalt gjort bort motståndarbacklinjen med en magnifik pass och som om det inte var nog.. Han gör ett frisparksmål där han, precis som kompisen Ronaldinho, skjuter under muren.

Det är mer regel än undantag att killen gör mål på frisparkar nu också. Komplett. Jag säger som kommentatorn på 10:an:

"Messí-show"
Barcelona zakiz
Han tystar folk gång på gång.. Han visar vem som är den enda numero uno.. Ojojoj!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-10-13 03:37
HAN GÖR EN RONALDINHO!
Annons: